Lokakuun äidit 2006 - 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokeilkaapa huviksenne vauva-tv:tä, jos näkyy Junior-kanava. Meillä toimii! Tuolla poika olkkarissa kuuntelee pimpelipomia ja ihmettelee kuvia..

Harmi kun on niin kovat pakkaset ettei viitti pienen kanssa ulos lähteä. Muuten kyllä tykkään kunnon talvi-ilmasta. Tuli koettua se reilun -50 asteen pakkanenki sillon muutama vuos sitte.
Onkos teitä joitakin tänään ulkoilemaan/kauppareissulle lähdössä? Miten pakkaatte lapsen? Meillä olis illalla imetystukiryhmän tapaaminen tuossa likellä ja olen kahen vaiheilla.

Olettekos käyneet avoimessa päiväkodissa?
Meillä oli tarkotus tässä joku päivä mennä kurkkaamaan MLL:n päiväkotiin. Luulin, että siellä on vain leikki-ikäisiä äiteineen (kun ohjelmaan kuuluu askartelu yms.) mutta kuulemma myös vauvaperheet tykkää käydä. Onko kokemuksia?

Eilen ekaa kertaa poika kääntyi ihan selältään mahalleen! Ennen punnertanut vain kyljeltään. Tapahtuma jäi näkemättä, kun pistin selälleen lattialle ilman vaippaa ja kun käväsin makkarissa, oliki mahallaan pois alustan päältä.

Kaneli: Kyllä kehuin reippaaksi ja olin hyväntuulinen koko illan! Mies on varmaan huomannut kuinka väsyttävää onkaan huolehtia yksin koko talo ja vauva (+mies). Toisinaan on kysyny että kuinka jaksan.. Ja kun olen ollut ihan rätti poikki, niin on hakenu huutavan lapsen minun sylistä tai esim. pistäny pyykit kuivaan :)
Ja kun äiti jaksaa paremmin, niin siitä hyötyy myös mies.. Jostain luin, että miehen siivoaminen on parasta esileikkiä. Ihan siis edellä mainitulla perusteella.
Ei ole rannekipuja mulla.

Taika: Meillä on menossa "nukkumis-kausi" ja suurin osa vuorokaudesta menee unten mailla. Hyvin nopeaa väsyy ja jos ei pääse nukkumaan alkaa kitinä tai liian väsyneenä huuto. Valvoo ehkä 6-7 h yhteensä per vrk..vaikea hahmottaa kun en ole laskenut.

Kävin nakkaamassa makaukset parvekkeelle, jotta pölypunkit paleltuu. Ois hyvä päivä sulattaa pakkanenki..
Mutta seuraavaksi menen vähäkse aikaa pojan viereen pötkölleen, jotta nukahtaa..

Huomentapäivää...
Meillä myös menossa jonkin lainen nukkumis kausi, hereillä ollaan yleensä kerrallaan 1-2 tuntia ja sitten taas nukutaan 1-2 tuntia. hyvä kuulla että muillakin saattaa olla tällaista. Niin ja uutena juttuna poika ei suostu nukahtamaan muualle kuin heiluvaan kaukaloon (meillä yksi vanha ylimääräinen joka on toiminut vähän niin kuin sitterinä), siis kaukaloon ei nukahdeta muutoin kuin silloin kun joku heiluttaa sitä ilmassa, lattia ei käy. Muutenkin nukahtamiset ovat usein pelkkää huutoa, ei mikään kelpaa, nyt onneksi vaikuttaisi olevan helpottamassa.
Meillä kääntyminen vielä aika hakusessa, kova yritys on jo ja kyljelle asti pääsee välillä, mutta ei vielä pidemmälle.
Meilläkin lähemmäs kolmekymmentä pakkasta, joten ulos ei varmaan olla lähdössä, paitsi ehkä illalla kirkkoon katsotaan mikä on ilma silloin lähempänä.

Niin ja meillä vauva tv.nä toimii Frendit, hävettää ihan myöntää. Sitä poika tuijoittaisi pitkätkin tovit jos vaan antaisin :)

Johonkin muuhunkin piti vielä kommentoida, mutta en nyt muista että mihin, joten... hyvää päivää kaikille
hilti ja väsynyt Nooa

Yhteistyössä