Lokakuun äidit 2006 - 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lista

Vieras
POJAT:

Äiskä >40 pojat 9.9 Aatu 2705 g 47 cm , 1 kk 3240 g, 50 cm, 2 kk 4680 g 54,6 cm, n. 3 kk 6030 g, 59,3 cm ja Beetu 1960 g 42 cm,1 kk 2680 g, 47 cm, 2 kk 4075 g, 51,5 cm, n. 3 kk 5445 g, 56,5 cm

Bahama 31 *poika 12.9 3300g 49cm
Nessu 33, *pojat 17.9, A/ 2370g 46,5cm, B/ 2370g, 47,5cm

Taika 29, *poika 26.9
0 kk 2985g 48 cm
1 kk 4050g 53 cm
2 kk 5700g 59 cm
3 kk 6700g 63 cm
4 kk 6830g 65 cm

maruska 28 *poika 28.9. 3630g 51,5 cm

Airi 28, *poika 29.9
0 kk 3340g 51cm
1 kk 4700g 55,8cm
2 kk 6080g 61cm
3 kk 6740g 63,4cm
4 kk 7655g 67 cm

Tuhina 28, *poika 2.10. 3825g 51,5 cm
akiram 29 *poika 2.10.06 2945g 48,5cm
Möhö 27 *poika 5.10.06 2900g 48 cm
Anette 27, *poika 6.10 3900g 53cm
Tirppana 32 *poika 6.10. 2870g 48cm
Orvokki 31, * poika 6.10. 3530 g, 50 cm
Ikionnellinen 27 *poika 14.10 3410g 50cm
_hilti_ 19 *poika 17.10 3620g 51cm
Tiffany *poika 17.10 3440g 49 cm
Lotta 32 *poika 20.10 3340g 51cm
Milla82 *poika 15.10. 2870g 48cm
Leisku *poika 21.10 4395g 54 cm

Anna 24 *poika 26.10
0 vk 3140g 50 cm
1 kk 4260g 54,5 cm
2 kk 4975g 58,5 cm
3 kk 5470g 60,2 cm

Aurora *poika 27.10
0 vk 3810g 51 cm
1 kk 5145g 60,3 cm (5½ vkoa)
2 kk 6125g 64 cm

ariel 69 *poika 28.10.
0 kk 4490g 56 cm
1 kk 5600g 60cm
2 kk 6300g 64 cm
3 kk 7125g 66,1 cm

lydia *poika 28.10 3010 g 50 cm

Mansikki *poika 29.10
0 kk 3770 g 51 cm
1 kk 4700 g 56 cm
2 kk 5640g 60 cm
3 kk 6130g 62,5 cm

Maija74 *poika 1.11 3530g 53 cm

TYTÖT:

Zuza 38,* tyttö 31.8 2530g 45cm

Kylie 27, *tyttö 22.9.
0kk 3740g 50,5cm
1kk 4590g, 53cm
2kk 5425g, 57cm
3kk 5895g, 60cm
4kk 6195g, 61,5cm

Peppi 35, *tyttö 26.9. 3450 g 50 cm
Johku 28, *tyttö 27.9. 2630g 47cm

Rintti 32 *tyttö 5.10.
0 kk 3545g/49cm
1 kk 4175g/54,5cm

Manna 31 *tyttö 8.10.06 3700g 50cm
Pinni 26, *tyttö 10.10 3840g 49 cm
Mamma -64, *tyttö 10.10.06 3290g 49cm
Kaneli 30 *tyttö 15.10 3312g 48cm
Annu -76 *tyttö 15.10. 3300g 51cm
Craviz 24 *tyttö 17.10 4600g 56cm
Ebba *tyttö 18.10 3800g 50 cm
Lisko *tyttö 29.10 3020g 47,5cm

Schatje *tyttö 31.10
0kk 2870g 48 cm
1kk 5100g 57cm (6vkoa)

Fantti *tyttö 06.11. 3188g 48 cm

Lalaa *tyttö 12.11
0 kk 4390g, 53,5 cm
1 kk 5680g, 59,2 cm

Äiskä: millaista röpelöä teillä ilmaantu poskiin sen marjasoseen jälkeen? Oliko posket punoittavat ja kuivat? Meillä poitsulla ollut porkkanan maistelun jälkeen posket punoittavat ja hieman röpelöiset.. allergiaa vai mitä?

Hmm.. mitäköhän itse tein kaksikymppisenä? Muutin Helsinkiin Kallioon, pieneen 27 neliön kämppään ja kaikki oli NIIN jännittävää.. uusia kavereita, uudet ympyrät ja uudet baarit. Joo, niissä tuli notkuttua vähän liiankin paljon. Enkä olisi mitenkään ollut valmis vielä muuhun. Mutta kaikki aikanaan, nyt tämä on juuri "se oikea" vaihe :)

Oma kuume laski yöllä niin että humahdus vaan kävi, eikä ole noussut - JES! Elämä voittaa. Tänään jos vielä malttaisi olla ihan iisisti, niin huomenna voisi aloitella taas normaalia elämää.Miten ihmeessä sitä joskus peruskouluiässä oli KIVA olla sairaana - kun sai pötkötellä kotona koko päivän eikä tarvinnut liikkua mihinkään?!

Onnea Hilti synttäreiden johdosta!

Ikionnellinen: Meidän pojalla on juurikin sellaista punaista "röpelöistä" ihottumaa, läiskiä, poskissa ja iho on muutenkin kuiva. Posket muuttuvat punaisiksi imetyksen aikana ja silmien ympärille tulee sellainen punainen "naamari". Meillä ei ole vielä allergian aiheuttaja selvinnyt.
Saattaa siis teilläkin olla allergiaa. Kannattaa seurata ja kysäistä vaikka neuvolassa.

Jaha poika heräs

Anna82: kiitti vastauksesta! Meillä myös imetyksen aikana posket punoittaa.. ajattelín ensin, että punoitus johtuu pakkasesta ja kuivuudesta. Öljysin poskia, mutta se ei tuntunut juurikaan auttavan. KÄydään tänään yksityisellä näyttämässä sekä poskia että pojun rähmivää silmää..

Meillä ollut nyt kolme aivan kamalaa meuhkausyötä! Poitsu pyörii ja hyörii sängyssään, juttelee ja kiljahtelee aamuyöstä omasta sängystään ja kun lopulta pääsee vanhempien väliin, alkaa vänkääminen vatsalleen. Oppi tuon taidon jo kuukausi sitten ja sen jälkeen ei ole enää selällään tahtonut olla. Mikähän tuon yömeuhkaamisen aiheuttaa?

Mietin, että voisko johtua siitä, kun poitsu yrittää nyt kovaa vauhtia aloittaa möyrimistä: työntää vatsallaan ollessaan jalkoja masun alle ja yrittää peppu pystyssä pöngätä eteenpäin.. kerrassaan suloisen näköinen! Ja auta armias, kun eteneminen ei onnistu, niin johan hermostuttaa! Häiritsísiköhän tää uuden taidon harjoittelu unta? Sellaista ähkäämistä sieltä pinniksestä todella kuuluu, että taitaa olla samat möyrimisharjoitukset yölläkin käynnissä!

Kuinka pitkiä päiväunia teillä muuten nukutaan? Meillä poitsu herää kasin jälkeen, nukkuu kympin jälkeen n. 45 min unet, yhden aikoihin menee pitkille unille (3-3,5 h) ja illalla satunnaisesti torkahtaa vielä hetkeksi.
Mietin, että onkohan noi meidän pitkät päikkärit liian pitkät? Kun ei kerran yölle meinata saada millään nyt pitkää unipätkää?
Väsy alkaa taas täällä painamaan..

Huh huh ensimmäisestä vauva-mami-jumpasta on selvitty. Suurin ponnistelu oli ehtiä ajoissa ja saada vauva rauhoittumaan kamalan aamun jälkeen. Yleensä prinsessa on yhtä aurinkoa aamuisin, mutta ei tänään kun piti jonnekin lähteä. Homma hoitui kuitenkin hyvin ja vauva oli ainut joka ei itkenyt jumpan aikana....vauvoja oli kolme.

Äiskä valitti että vaikka syö kuin lintu niin ei paino tipu. Syötkö todellakin kaksi kertaa painosi verran? Juu ei se sillä konstilla se paino tipu ;-)
Paraskin naljailija kun itse olen kanssa ollut super tiukkana ja hiihtänyt päivittäin siitä saakka kun lunta tuli ja juhuuuuu paino on tippunut peräti 100 g. Kyllä on hienoa!!!

Mies on tänään korjaamolla molla molla. Olivat unohtaneet hommata vaihtoauton ja sai sitten jokun pommin sieltä päiväksi käyttöön. Toivotaan, että tämä on viimeinen korjaus mitä autolle tehdään. Takuuta on kuitenkin vielä vuoden verran joten eiköhän siellä vielä ramputella. Tekniikka on niin ihmeellistä!

Fantti

Hih, Ikionnellinen, onpas teillä samanlainen päiväunirytmi kuin meillä! Meillä kyllä poju nukkuu myös yöllä, yleensä 21.30 - 04, syö noin seiskalta ja nukkuu vielä yhdeksään.

Samoin meillä ollaan peppu pystyssä koko ajan, ihan niin kuin olisi ryömimään lähdössä kun polvilla puskee lattiaan. Saapa nähdä!

Nyt taas lähdetään testaamaan pakkasvarusteita, kauppaan ja postiin!

täällä on opittu uusi taito: peukalon imeminen :( toivottavasti loppuu pian. vuorotellen on molemmat peukut suussa, välillä joku muukin sormi. mutta tutti ei kelpaa.

ja minä sorruin ostamaan fisher price extramuovisen ja ruman jumppamattohäkkyrän. inhoan niitä, mutta vauva pääsi testaamaan sellaista kylässä ja tykkäsi hirveästi. niinpä sellainen tuli meillekkin ja hyvä se on.

joo lahden kaupunki ei lapsiperheitä kaipaa. ei kuntalisää ja julkinen liikenne nappaa sen törkeän lisämaksun vaunuista. mur. toisaalta ei ne vaunut meidän autossakaan ole kätevät. pitää purkaa kuuteen osaan että mahtuu kyytiin.

Heh, heh Fantti ! Ihan oikeasti syön vähän. Raskautta ennen vedin kyllä 1-2 askia tupakkaa päivässä. Muutama vuosi sitten vanhin poika muutti Turkuun, tyttö isänsä tykö ( oli vuoden ) ja toinen poika oli armeijassa. En seurustellut vielä nykyisen kanssa. Minulla oli koira ja kissa. Kaupasta ostin ihan jotain pientä (jos sitäkään) + kissan- ja koiranruuat. Ei voinut syödä, kun ei kaapissa ollut mitään... Nyt meillä viskellään roskiin pilaantuneita, kun ostetaan aivan liikaa ruokaa.

Vertillä on tosiaan punaista karkeahkoa röpelöä. Laitoin eilen Bepanthenia ja vähän helpotti etenkin toisesta poskesta. Tämän päivän Aamulehdessä oli, että lapsilla epäillään aivan liikaa allergioita. Joku päivä sitten oli taas, että maanviljelijäperheissä ja perheissä, joissa on lasten ollessa pieniä kotieläimiä olisi vähiten allergioita. Vastustuskyky kasvaa. Nykylapsia suojataan liikaa. Osittain varmaan perääkin. Annetaanhan ihmisille allergioiden hoidoksi siedätyshoitoakin eli itse allergian aiheuttajaa asteittain suurenevina annoksina.

Oltiin eka kertaa vauvamuskarissa. Tosi kivaa. Vitsailin miehelle, että mitähän hänen kaverit tuumaisivat kun näkisivät "pupuilemassa". Iso oli poikavauva, joka oli mukana. Ikää vajaa 6 kk ja painoa 10 kg. Meidän Jarno kuin kärpänen rinnalla. Nyt kuulemma ihan sippi kotona.

No töissähän minä itse asiassa olenkin. Muistui mieleen :).

Sori taas... pikaisesti omaa napaa...

Tultiin just allergialääkäriltä ja maitoallergiaa on. Prick-testissä näkyi, joten mitään altistuksia ei ainakaan tohon maitoon siis tarvita. Ja mikäli imetyksen kanssa tulee ongelmia, niin saadaan se kelakorvauskin, koska tulos oli 8 (raja 5). Joudun siis nyt dieetille, mistä on karsittu kaikki yleisesti allergiaa aiheuttavat aineet...Tulee mieleen vaan yks Vintiöiden sketsi, jossa mies hoki mitä kaikkee ei saa syödä ; ) mie en saa syödä maitoo, nautaa, soijaa, vehnää, mansikoita, tomaattia, suklaata, sitrushedelmiä, munaa, kalaa, herneitä, paprikaa, selleriä, luumuja, hunajaa, pähkinöitä enkä manteleita.

Tosi ristiriitainen olo kyllä... toisaalta kamala olo, kun lapsi on sairas ja toisaalta tosi iloinen olo, kun asioihin saatiin selvyyttä ja voidaan jotenkin helpottaa oloa.

Kiitos, että ootte tukeneet ja ette oo pitäneet (tai ainakaan kertoneet sitä) mua vaan hysteerisenä äitinä, vaikka varmaan oon myös sitä ; )

Kiitos onnitteluista, olen tosiaan aika erikoinen kakskymppinen. Kun Nooakaan ei tosiaan ole mikään vahinko (näitä 20 onkin sitten enemmän).
Mutta näin synttäreitten kunniaksi sitten pimautin selkäni... nostin aamulla sukkaa lattialta ja naks. Nyt en jaksa Nooaa paljoa kannella ja kumartelemaan en pysty mieskin tulee vasta illalla, mutta onneksi on appiukko saman katon alla sai sitten kannella Nooa tänään ihan yllinkyllin.
Joten muistakaa tekin olla varovaisia ja nostaa kaikki aina "kyykyn" kautta.

Sain muuten lahjaksi ompelukoneen, ja samana päivänä meille tuli myös keinutuoli, ja nyt on sitten vanha olo... mutta on tuo kyllä hyvä on rauhoittanut meillä nukahtamis huudot melkeen kokonaan.

mutta nyt syömään...
hilti ja nooa

Johku, tsemppiä!! Muistuu niin hyvin mieleen oma dieetti esikon kanssa, joka oli ihan samanlainen. Kyllä sen kanssa pärjää, mutta onhan se aikamoista kieltäytymistä, salapoliisihommaa ja rajoittamista. Aina omat eväät mukana, mistään et valmiita annoksia saa. Tsemppasin itseäni sillä, että lapsi voi hyvin ja heh, turhamaisena ihmisenä, jipii, pääsin hoikkaan kuntoon. Vertaistukea saat mm. sieltä allergialistalta. Sieltä löytyy ruokaohjeista lähtien kaikkea. Mutta tiedän tuon tunteen...

Miten teillä muilla imettävillä..
Minusta tuntuu että rinnat eivät ole enää koskaan täynnä maitoa sillä tavalla kuin ennen, niin että sen ihan tunsi. Ja sen takia pumppauskin tekee häijyä. En ole voinut edes kokeilumielessä pumpata testatakseni kuinka paljon tulee. Rinnat tuntuu itseasiassa jo "aika omilta" :) Onkohan tämä ihan normaalia, vai voisiko olla hiipumassa koko maidon tuotanto. Toivottavasti ei - olen yrittänyt nyt tarjota pojalle joka välisää, ja ottaakin, ja taas saan syyn miettiä että tuleeko tarpeeksi. Lisäksi tuo 130g/kk painokehitys ihmetyttää ja lisää tätä huolestumista.

Meillä on nyt kolmas ilta peräkkäin kun poika sammui pinnikseensä klo 20 ilman sen kummempia hyssyttelyjä. Ah, toipilas-äiti kiittää lastaan ymmärryksestä! Kaiken lisäksi aamu-unet ovat jatkuneet yli seitsemään. Ja saa nähdä miten nyt käy kun kehuskelen!

Hienoa että Johkulla selvisi nuo allergia-asiat edes vähäsen. Ne on kurjia, mutta voi olla onneksi ohimeneviä. Tietää ex-allergikko. Jaksamista vaan ja tiukkaa linjaa. Ja hyvää yötä kaikille. Äkkiä iltapalaa kehiin ja sitten "Pakoon". Ja päälle vielä tuo neljädee.. He heeh! :D

Poika söi iltavellinsä ja minä tulen hetkiseksi nettiin kun kasvonaamio vaikuttaa. Poika siis nukku samantien. Onneksi meillä ei ole vielä koskaan tarvinnu nukuttaa yöunille.. koputan puuta..
Taika: sama täällä tissirintamalla. On sellaset pehmoset, mutta silti hyvin vielä tuntuu tulevan. Kun imettämään alkaa ja maitoa rupeaa herumaan, niin tuntuu se "aalto" molemmissa ja sitte alkaa roiskuta. Kotona pystyy nipistää toisen nännin ns. tukkoon, ettei ihan kastu rintsikat :)
Mutta ei siis ole tarvetta enää lypsää. Lapsi varmaan käyttää enemmän ja tehokkaammin imee.

Ikionnellinen: Meillä pikkumies on jostakin kumman syystä alkanu nyt nukkua enemmän mitä pienempänä. Ihan vastasyntyneenä nukku suurinpiirtein saman verran. Parin viikon ajan on oikeastaan päivät menny unten mailla, muutaman hassun tunnin ollu hereillä. Ja sitten jos ei saa tarpeeksi unta niin osottaa mieltänsä. Ennen saattoi valvoa joskus kokonaisia päiviä hyvillä mielin!
Mietin että ehkä niin paljon ihmeteltävää ja opittavaa, mikä sitten väsyttää.

Ihottumaa puhetta.. Meillä ei niinkään ihottumaa vaan kuivaa ihoa (?) kyljissä ja reisien ja pohkeiden ulkopinnoilla. Olen koittanu rasvata, mutta ei vaikutusta. Ei edes viihdy kyljellään, mikä vois kuluttaa ihoa. Onko muilla samoja ongelma-alueita?

Mutta nyt minun naama alkaa kohta oireilla..

Mulla ei kyllä vielä ole rinnoissa tyhjenemisen oireita, jotenkin tuntuu että nyt on taas enemmän painetta kuin ehkä kuukausi sitten? Mieskin puhui tässä joku päivä sitten taas "luonnon omista silikoneista", heh.

Meillä on pojalla kans sellaista kuivaa ihoa kyljissä ja jaloissa, ja rasvaaminen ei auta. Poskien röpelöihin laitoin kortisonia yhtenä päivänä ja se tuntui auttavan heti, mietityttää onko se sittenkin allergiasta johtuvaa. Nyt ollaan syöty pari kertaa päivässä pieniä määriä soseita, päärynää, maissia, luumua. Ei mene kyllä yhtään neuvolan tädin ohjeiden mukaan tämä meidän opettelu (yhtä makua 1 teelusikallinen yhtenä päivänä, seuraavana kaksi jne, kunnes viikon päästä taas jotain toista makua). Mutta toisaalta niinpä näyttää nuo tutkimustuloksetkin ja suositellut käytännöt vaihtuvan vuodesta toiseen, nythän tänään oli lehdissä taas uutta allergiatietoa. Ehkä kannattaa tehdä vain niin kuin itsestä tuntuu hyvältä, kunhan on joku järki mukana?

Fantti; katselin nyt ekaa kertaa kunnolla niitä Helsingin ekan tapaamisen kuvia ja sinun kansiotasi Yahoolla, ja näytit hirveän tutulta. Olikos niin, että sinäkin pelaat golfia? Olisiko mahdollista, että oltais pelattu sun ja sun miehen kanssa Keimolassa toissa kesänä joku iltakierros? Olin silloin Keimolassa kausijäsenenä ja pelasin aika paljon. Muistelen, että olisit lyönyt ihan hurjan pitkiä avauksia, vaikka minä ja kaverinikaan ei olla mitään lyhytlyöntisiä? :) Mun kuvia löytyy mun blogista http://www.johde.net, silloin pelatessa on kyllä saattanut olla hattukin päässä...

Nyt jos olisi fiksu, menisi nukkumaan sen pinniksessä tuhisevan viereen... Hyvää yötä mammat!

Oltiin tänään koko päivä reissussa. Piti hakea oma omppukone Helsingistä ja kaksoset oli mukana. Varmaan se myyjä ajatteli että hullu akka ;) Pojat käytännössä nukku koko päivän autossa ja sainkin ne vasta äsken yöunille.

Jooalla on myös sellasta kuivaa ihottumaa naamassa. Esikolla oli kanssa ja se lähti itekseen (rasvaamalla) pois joten en usko sen olevan allergiaa.

Neuvolasta soittivat ja peruuttivat sitten meidän 4kk neuvolalääkärin koska lääkäriä ei ole ja sijaista ei tule. Ottaa niiiiiiin aivoon tää säästökuuri täällä! Sanoin myös esikon neuvolasta, joka pitäis olla vuoden välein mut ehei, meillä on puolentoista vuoden välein. Jotain testejä on mitä ne teettää kolmevuotiaille mut meidän kohdalla he kuulemma osaavat arvioida tilanteen. Siis WTF! Kyllä mä nyt haluisin että poika sais samanlaiset neuvolapalvelut kuin muut!

Pikaisesti vaan vastaan ja sit nukkuu :)

Mulla kans rintavarustus tuntuu jo ihan omalle (tai siis toivottavasti oma on tällainen sittenkin kun en enää imetä!!!!). Mut kyllä niistä ilmeisesti maitoa riittää kun neiti on suurimmaksi osaksi ihan tyytyväinen! Jostakin muistelen lukeneeni, että sitten kun kysynnän ja tarjonnan määrä on oikea niin rinnat eivät enää tulekaan täpötäysiksi. Se ei kuitenkaan tarkoita, että maidon määrä olisi vähentynyt...

Soseiden maistelusta: Meillä kans mennään ihan niinkuin minusta parhaalle tuntuu. Käytännössä syödään ehkä n. 1-2rkl per maistelukerta. Aloitettiin siis 21. päivä. Ollaan maisteltu päärynää, porkkanaa, bataattia ja porkkana-bataatti mixiä. Keittelin/tein itse tuota porkkana, bataatti sekä sekoitussosetta. Aineksille tuli hintaa 4€ ja annoksia tuli yli 30. Aikamoinen säästö verrattuna valmiiksi ostettuihin. Neiti tykkää!

Aamulla taas miehen kans saadaan kattoo kumpi arvas pakkaslukeman lähimmäs. Tänään oli aamulla -31 (ennuste lupas -25) huomiseksi lupas -32 joten onkohan sitten -40? Hope not. No onneksi sisällä on helle +26. Pikkuhousut ja t-paita rules :) Ehkä vähän varovaisemmin lämmitetään takkaa jatkossa vaikka onkin kova pakkanen :D

Taika: Tuosta painon noususta.. Meille sanottiin rokotetutkimuksessa, kun pojan painoa mitattiin, että painonnousu on vähäinen. Se oli noussut kuukaudessa n.500g. Siihen nähden teidän vauvan painonnousu on kanssa aika vähäinen. Kannattaa ehkä kysäistä neuvolasta..

Meidän poju vetelee sikeitä melkein koko päivän.. On tosiaan sen tunnin verran hereillä ja nukuu 2-4 h. Pienempänä valvoi paljon enemmän. Kysyin neuvolastakin, että onko se normaalia, että vauva nukkuu niin paljon ja täti oli sitä mieltä, että pikuhiljaa pitäisi alkaa valvomaan enemmän. No. ehkä se siitä pikkuhiljaa. Kai se ympäristön havainnointi ja uuden oppiminen väsyttää.

Kuivaa ihoa on meidänkin vauvalla, mutta on siten sitä ihottumaakin. Eikä lähde rasvaamalla.

Allergiatestit olivat tänään. Niissä ei näkynyt mitään. Ainoastaan koira aiheutti hieman punoitusta, mutta se oli kuulemma niin vähäistä, että sitä ei lasketa. Viljat jäivät testaamatta, koska lääkäri ei ollut laittanut niitä koneella olevaan lähetteeseen.. Menemme sitten ensi viikolla uudestaan testauttamaan ne. Harmittaa, sillä olen tullut siihen tulokseen, että vilja on suurella todennäköisyydellä se, mikä oireita aiheuttaa!

Rintavarustuksesta: Ei ole enää niin täyden oloiset, mutta ei kyllä omatkaan! kuppikoko on kasvanut 75 b:stä 75 f:ään.. Odotettavissa on siis suurehkot nahkapussukat imetyksen loputtua! Jos imetän vielä pitkään, joudun ostamaan taas uudet imetysliivit! Nämäkin alkavat olla jo aika piukat.

Heh heh Bahama tuntomerkit täsmäävät minuun. Pitkä avaus, lähelle lippua ja viisi puttia. Toinen tuntomerkkini (näin monet ovat kommentoineet), että sinä vaan lyödä lätkäiset pahemmin miettimättä. Keimolaan olen taas jäsenmaksuni maksanut, että siellä saatamme tavata... Mä en kyllä muista sitä kierrosta, mutta silloin kun ekan kerran kuvasi näin niin ajattelin, että vaikutat kovin tutulta, mutta en mitenkään osannut yhditää sinua golfiin.

Taika kyseli rinnoista. Mä olen koko ajan ollut sitä mieltä, että maito loppuu. Ei se vaan lopu ja tänäkin aamuna olin rinnat pulleina. Minulle käy vai aamuisin tuo Dolly-ilmiö ja sitten iltaa kohti on tavalliset rusinapussit, mutta näköjään sitä maitoa tulee vielä sen verran, että korviketta menee vain 2 dl ja muu on omaa tuotantoa.

Vaavi nukkuu joten nyt siivoamaan!

Fantti

Pistän tän nyt tähän alkuun: minkäs kokoinen jalka teidän pojuilla on. Mittasin tuossa kantapäästä isovarpaaseen ja sain 11 senttiä. Tuntuu vaan kovin isolta. Pojulla ikää 3 kk 1 vko

Ei täälläkään enää rinnat pinkeinä olla, mutta turpeina kyllä normaaliin verrattuna. Ja heruminen sattuu välillä ihan törkeästi. Hassua, miten sekin vaihtelee, varmaan rinnoissa valmiina olevan maidon määrästä. Joskus tuntee jo etukäteen, että kohta heruu ja sitten tuntuu koko kropassa ja välillä sitten vaan herahtaa ilman kummempia tuntemuksia. Melkein voisi seksiin verrata ;)

Meillä on kuolaamisen ja käsien imemisen seurauksena pojun leuassa pientä näppyä, punainen bepanthen siihen auttaa. Meillä tuo on se ihmevoide, joka tehoaa kaikkeen. Lievästi atooppisen ihon perusvoide. Esikoinenkin aina pyytää bepaa kaikkiin röhmelöihinsä. Nyt se on käynyt näyttämässä jokaista pientä pistettä ihossaan, kun naapurissa on ollut vesirokkoa.

Ikionnellinen: kyllä, kaikki uusi ja ihmeellinen voi vaikuttaa vauvan nukkumiseen. Kyllähän niitä juttuja aina kulee, kuinka taputtamaan oppinut lapsi herää öisin taputtelemaan kaikkien kiusaksi.

Meillä on poju selvästi vähentänyt päiväunia, nukkui aikaisemmin suunnilleen koko päivän. Voi olla, että kun nyt kakkaa muutaman päivän välein, niin käyttää maidon tehokkaammin hyväkseen, mene ja tiedä. Aikaisemmin kakkavaippaa sai pestä jatkuvasti. Nyt kertikset alkavatkin houkutella enemmän, kun ei tarvitsisi ihan koko aikaa olla vaihtamassa.

Tuosta Johkun dieettilistasta tuli mieleen, että mulla ei tuottaisi tuskaa minkään muun kanssa kuin vehnän. Mutta se tuoteselosteiden kyttääminen kyllä kävisi voimille. Kyllä sitä tuolla listalla täysyisi jo itse valmistaa kaikki. Voimia Johkulle dieettiin!

Ja oikein hyvää päivää kaikille! Ihanaa, kun Turussakin on talvi.

Lotta

Päivää!! Neiti aamupäiväunillaan, joten hetki aikaa surffailla :)

Harmillisen monet joutuvat painimaan iho-ongelmien ja allergioiden kanssa. Kurjaa... Tietysti hyvä, jos allergioista löytyy selitys vatsavaivoihin tai ihottumaan. Kop, kop koputan puuta, kun meidän vauvalla iho ollut hyvä tähän asti. Pakkaset tainneet hieman kuivattaa, mutta kenenpä iho ei kuivuisi. Itselläni taipuvaisuutta atooppiseen ihoon, joten pitää toivoa vaan, ettei tytölle tule. Mutta tsempit teille, joiden lapsilla nuita vaivoja on enemmän.

Eilenpä huomasin, että meillä imetystyyny lötköttää makkarin nurkassa lähes käyttämättömänä. Mä en jotenkaan tottunut sitä käyttämään. Ihan tavallinen tyyny on minusta ollut paljon toimivampi, eikä rapise. Onneksi ei tullut ostettua/ tehtyä omaa tyynyä, pitänee palauttaa tuo lainakapistus tilaa viemästä. Oletteko muut käyttäneet imetystyynyjä?

Meillä neiti ei kovin vielä kiljahtele. Muuten juttua kyllä riittää, välillä ihan kovaan ääneen kailottaa :-) Eilen illalla katseli isäänsä ja nauroi oikein kunnolla ääneen ensimmäistä kertaa. Naama loisti kuin auringolla ja hekotus oli kyllä hauskan kuulosta. Naurettiin miehen kanssa aivan katketaksemme.

Mullakin tämä etuvarustus on pääasiassa sellainen pehmeä. Ainoastaan yön aikana rinnat pingottuvat koviksi, kuten imetyksen alussa maito pakkautui helposti. En ole yrittänyt pumpata nyt viime aikoina, joten en tiedä miten onnistuisi. Mutta ilmeisen hyvin näistä pehmeistäkin roikkutisseistä neidille ruokaa riittää, kun tyytyväiseltä tuo vaikuttaa ja kasvaa. Ainoastaan iltaisin menee korviketta reilu 100 ml. Vanhoja liivejä on vielä turha yrittää päälleen survoa, ei mahdu.

Jotain vinkumista kuuluu makkarista... Moro!!

Lotta: Kuulostipas hauskalta tuo juttu taputtelusta! Meillä tosin poika oppi keskellä yötä sen kurkku-ärrän, mitä sitte huusiki mahoton! Nykyään sitten kurlutteleekin totisena ja kattoo silmiin, niinku ois tärkeääki asiaa :)

Onkos muilla vauvan ulos pukemisesta tullut jo vaikeaa? Meillä alkaa olla melko haasteellista, pikkuvauvana ei ollu ongelmia. Nyt viimestään myssy suututtaa! Välissä nostan ylös ja hyssyttelen, toinen keino on pukea pata punasena huutava lapsi nopeaa, koska useimmiten sitte rauhottuu ku pääsee ulos. Talvella tosin vaatteita riittää eikä pukeminen suju niin nopeaa..

Päiväkahville..

Milla: pojat nukahtaa meillä heti kun saavat jotain ulkovaatetusta päällensä :) Eivät ole tulleet isoveljeensä joka inhoaa pukemista vieläkin, ikää sentään kohta 3v.
Tänäänkin Jooalla alkoi silmä lupsumaan myssynlaitossa ja sitten kun oli villatakki päällä niin veti jo sikeitä.

Laitoin pojat ulos vaikka pakkasta on -13. Nukkuvat vaunuissa lampaantaljan päällä karvamakuupusseissa + päällä alusasu, colleget, villapuvut + toppahaalari. Taitaa kyllä kohta tulla kuuma kun ulkona näköjään sataa taas lunta eli keli lauhtuu.
Kuntoilua tiedossa lumitöitten muodossa.

Hei täältä pyryjen keskeltä. Meillä poika taas nukkui tunnin ulkona ja sit sisälle jatkamaan... ihan ihme ukko. No voi olla tietty, että kiinteä ruokakin aiheuttaa vähän mahan puruja... tiedä häntä. Nyt ainakin nukkuu ihan kiltisti omassa sängyssä. Eilen kaveri oppi kääntymään ja käyttikin taitoa yöllä useaan otteeseen... raivostuttavaa ravaamista makkarien välillä. Meillähän pojat nukkuvat omassa huoneessa. Loppuyöstä otin vauvan viereeni, kun en jaksanu enää nousta jatkuvasti.

Meillä myös nukahdetaan aika kiitettävästi pukemisvaiheessa. Se on kyllä helpotus.
Muuten Kaneli, imetystyyny on aika kätevä sit kun vauva opettelee istumaan... sen kun saa käännettyä ympärille niin, että jos vauva lattialla sit kellahtaa, niin on aina pehmuste.... en minäkään esikoisen kanssa imetystyynyä muuhun osannut käyttää. Nyt en edes hankkinut.

Ja vielä ilmotusluontoinen asia..(hehehhe tämä minulle mainitsemisen arvoista) Makuuhuoneessa viimeinkin tapahtui jotain!!!! Täytyy sanoo, että eipä tuo nyt varsin ihana kokemus ollu, näin pitkän tauon jälkeen, mutta ehkäpä nyt vähän vilkastuu ;o)) Ja ehkäpä tämä meidän koti elämäkin paranee.... kunhan tuo mies vaan lopettas diettinsä. On aina ollut kulinaristi ja tykkää ruuasta ja nyt on sit dietillä... se on raastavaa myös kanssa eläjille.. minä en dietistä tiedä mitään. Tosin kun mies ei kokkaa hyvää ruokaa niin paljon, niin itelläkin paino tuntuu putoavan. Tosin koluan kaikki kaapit ja syön mitä löydän. Pakasteesta on kadonnu kaikki pullat ja kääretortut yms...

Ei kai, minä rupean valmistautumaan muskarireissuun... Kävin pari viikkoa sit kampaajalla ja se kyni mun hiukseni tosi hankalaksi.... ottaa aivoon, kyllä sanon ens kerralla.

Tirppana, kiitos hyvästä vinkistä!! Enpä tullut itse ajatelleeksikaan näin ensikertalaisena, että tyynyä voisi hyödyntää tuossa istumaan opetteluvaiheessa. Taidanpa pitää sen vielä sittenkin.

Meidän neidillä myöskin yleensä menee hermot siinä vaiheessa, kun kypärämyssyä aletaan pukemaan. Sen jälkeen sitten huutaakin ihan naama punaisena. Mutta monesti jo rappusia alas mentäessä vetelee sikeitä eli onneksi rauhoittuu aika nopeasti.

Ulkona melkein vaakasuora lumisade ja laiskottaa. Kahvimaito ja suklaakeksit loppu!!! Miten mä selviän... Kääk!!

Yhteistyössä