Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

Heipähei josjoku meitä vielä muistaa :whistle:
Empä oo hirveesti tänne kirjotellu tietyistä syistä...

Meillä on hommaa riittäny tän oman talon kanssa edelleen remontti jatkuu ja jatkuu....tää ei taida valmistuu ikinä! :| Välillä tuntuu et lähen tästä tyttöjen kanssa ja välillä ei... en tiiä.. :'(mitä sekään parantas??? ei saa töitä ja masista päällä...voi vee!!!!!!!!! Kohta jo 4vuotta kotona! ei siinä oon kyllä tykänny olla kotona mut välillä kaipaa jotai muuta....
siinäpä se |O onnex tytöt terveenä ollu <3

Onnea kaikille meijän pikku 2 wee "vauvoille" :heart: :heart:
 
Heippa kaikille!

Onnittelut kaikille vauvelin saaneille sekä onnittelut kaikille 2-vuotiaille. :heart:

Meillä Joel on jo 4 kuukautta vanha, aivan ihana poika :heart: :heart: Keskiviikkona neuvolassa mitattiin painoa 6380 g ja pituutta 62,5 cm. Soseita ja vellejä on kovasti popsittu jo kuukauden päivät. Ihmeen hyvin ja ennakkoluulottomasti kaveri maistelee uusia makuja. Ainoastaan hedelmäsoseet saa pojan hieman irvistelemään.

Päätä Joel kannattelee jo ihan hyvin ja jaksaa pitää mahallaan ollessaankin päätään pystyssä. Käänny ei vielä itse mihinkään suuntaan, jos antaa vähän apuja niin sitten kääntyy kyllä. Pätkä käsi vähän hakee paikkaansa varsinkin mahallaan ollessa, Joel mielellään jättäisi käden ilmaan vaappumaan mutta taas ystävällisellä avustuksella sekin löytää paikkansa.

Ollaan nyt käyty kerta kuukauteen fysioterapeutilla ja marraskuun alussa olisi lääkäri, josko sitten sitä proteesia vaikka...

Välillä tuntuu että on seinä vastassa joka suunnasta, ei saa vakuutusta pojalle koska tutkimukset on vielä kesken vammojen osalta. Vammaistukea ei voi hakea, kun tämän ikäistä vauvaa hoidetaan samoin kuin ns. terveitä vauvoja. Neuvolassakin varoiteltiin että tapella saa kaikkia ja kaikkea vastaan varmasti koko ikänsä :(

Myöskin tämä lokakuu on surullista aikaa minulle, olisihan Kirppummekin kohta 2-vuotias taapero :'(

Paljon terkkuja ja jaksuja kaikille sekä aurinkoista syksyä!

Terkuin Kiisumirri ja Joel :wave:
 
Heipä hei!

ONNEA KAIKILLE 2-V täyttäneille!! Ja pian täyttäville :flower: :flower: :flower: :flower:

Meillä molemmilla välikausihaalarit ja aamusin sitte fleeceä sielä alla. Aamulla pakkasta, päivällä saattaa olla vielä yli +10 lämmintä ja aurinko on kivasti paistellut pääasiassa. Toppapukuun sitten siirrytään, kun päivälläkin alkaa olla liki miinusasteiden. Talvella kun pitää sitten samoilla tarjeta kummiskin.

Mä sain eka tilin =) Mutta iso osa meni uusiin silmälaseihin. Onnille pitää ostaa talveks haalari, Eerolle menee Onnin vanha. (raukkaparka kulkee toisen vanhoissa joka talvi). Myös hanskoja Onnille pitää ostaa, kun ei noi ohuet neulehanskat oikei pelitä hoidossa. Ovat heti märät ja kylmät, kun poika touhuaa. Eerolle onkin rukkasia, ohuempia vedenkestäviä.

Mä tulin kipeeks loppuviikosta ja onneks oli pojat hoidossa. Kyllä olis huonoo hoitoo saaneet kotona. Ei taho kuuri vaan tehota kurkkuun, on pikkasen jo parempi, mut sais olla jo kunnossa. Tulehdusarvot oli perjantaina 78. Kontrollia ei oteta. Huomena saan nieluviljely tulokset. Kyllä sentäs huomenna jo töihin kykenee.

Pojat oli eilen iskän kans retkellä Evolla. Oli kuulemma paljon väkee. Paistovat laavulla makkaraa. POjilla oli kiva päivä =) Ens kerralla mäkin haluan mukaan!

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
tin
Onnea kaikille kaksvuotiaille :) :heart: Niin se aika vaan hurahtaa! Ja onnea myöskin asunnon ostaneille! Semmosta kuumetta tääläki päin ilmas, sais tuo isäntäki alkaa lämmetä..
Kiva kuulla tinakenkätytöstä, millamariasta, ruusumariasta ja kiisumirristä =)

Meilläki vielä välikausipuku ja fleecehaalari käytös mutta lenkillä oon käyttäny semmosta vanhaa toppista joka vastaa ehkä kevyttoppista nykyään. Ku toinen joutuu istumaan rattais niin kyllähän sielä paljo kylmempi on.
Talvikenkinä meillä oli viime talvena kuomat ja jokku tarranilkkurit. Vikingeistä jokku halppisversiot. Hyvin toimi. Samalla kaavalla mennään varmaan tämäki talvi ku ei ollu mitää valittamista viimetalvena. Sit loskakeleille on lämminvuorisaappaat. Kuomista odottaaki tuola kaapis jo 24 ja 26 kokoset.

Meinaatteko jo tänä talvena jotain urheiluvälineitä näille taaperoille? ku oon kovasti suksia harkinnu... onkohan vähä liian aikasta? tuo pyöräily onnistuu ihan kivasti ja hetken jaksaa keskittyä. Oon nimittäin ite jo 3veenä lasketellu niin ajattelis että hiihtoa vois jo vähä kokeilla. Riippuu toki ihan lapsesta...

Millasia synttäreitä nämä taaperot saa? Meille tulee lähimmät sukulaiset ja sitte meidän kavereita. Lapsettomia ja lapsellisia. Kaikki siis kutsutaan jokka on osoittanu halukkuutensa :) Tarjoiluna perus kakku, pullaa, kuivakakkua, suolasta ja jotain makeeta piirakkaa ja sit ehkä pikkupizzoja..
 
Toivotaan että Joelin vakuutus ja tukiasiat selviäisivät nopsaan :) On se niin väärin jos aina tapella joutuu :/ Miä oon miettinyt täällä tuota proteesia mutten ole kehdannut kysyä :ashamed: Kuinka pienille niitä yleensäkin tehdään ja miten kiinnitetään käteen jne. Ja kuinka usein joudutaan uusimaan isompaan ja... Kysymyksiä pulpahtais kyllä vaikka ja kuinka paljon :ashamed:

Kiisumirri jaksamisia sinne tosi paljon tähän vaikeaan kuukauteen :hug:
 
Tin meillä oli ihan perussynttärit, sukulaiset ja ystävät perheineen. Siis ihan tää peruspoppoo :D

Meillä ei Kiia ole pahemmin pyöräillyt ja tokkopa hiihtääkään. Tuolla on meneillään joku ihme vaihe, taas vaihteeksi. Kiikussa ei voi kiikkua ja kauppakärryissä huudetaan paniikissa. Joku ihme pelko kun ne jalat ei kosketa maahan :/ Tosin sylissä voi riehua ja riekkua vaikka miten päin.
 
Sunnuntai huomenia täältäkin :)

oltiin eilen paikallisessa stand up-komiikka illassa ja mukavata oli..paikka oli vaan iiiihan täys niin ei pöytääkään saatu ja kun tarkotus oli kuitenkin syödä niin syötiin sitten tavallaan baaritiskillä :D menihän se niinkin.
Ens kerralla vaan pöytävarausta TODELLA ajoissa.

Onnittelut vielä täältäkin kaikille jo 2vuotta täyttäneille ja tuleville sankareille :flower: :heart:
Meilläkin se ois edessä ensi perjantaina. Kovin olen koittanut miettiä mitä tuo neiti tarvitsisi lahjaksi,mutta mitään ei tule mieleen :ashamed: siis toki vaatetta jne aina tarvii,mutta kun lelu tilannekkin on aikas huono...Millä teidän taaperot tykkää leikkiä?? Tai mitä saivat/saavat lahjaksi? Kirjoista ja palapeleistä melina tykkää ja niitä meiltä löytyykin..ja tuota nukkevauvaa hoitelee,mutta muuten en yhtään tiedä,kun ei kuitenkaan itse vielä osaa mitään toivoa. Kummitäti on vissiin ainakin ostanut jotain myrkyttömiä muovailuvahoja,josko niistä tykkäisi..??
Synttärit meilläkin tulee olemaan ihan pienet..toki kahtena päivänä joudutaan juhlimaan,kun tuo ala-kerta on sen vertta pieni meillä,niin on mukavampaa kun on väljempää..mutta tosiaan ihan vaan kummit ja lähipiiri tulee.
Mites olettekos vieneet päiväkotiin jotain tarjottavaksi? Huomenna ajattelin kysellä,että mikä täällä ollut käytäntö,että saako vaikka keksipaketin viedä. Karkkia meillä EI syödä joten sitä en päiväkotiin viekkään ja toivon,että siellä ei kukaan mukaan vie,kun kyse on kuitenkin 0-3v lapsista niin on varmasti moni joka ei vielä syö.

Toivotaan perheelle täältäkin onnittelut asunto kaupoista :flower:

Ja nyt neitokaista hakemaan mummin hoivista :wave:
 
tin meillä ihan perus synttärit,eilen kävi mummot ja papat,toimen isännän veljeksistä ja kummit,tänään tulee vielä toiset kummit ja toinen isännän velloksista.

ja tuskin vielä suksia saati luistimia tuolle,vaikka kumpiakin välineitä tuolla varastossa onkin..en tiiä suostusko tuo edes mitään niiden kanssa tekemään :eek:

meillä onkin tässä kaivovesi pannassa :x eilen aamulla sanoin isännälle että minusta tuo vesi haisee sekä maistuu ihan oudolle,ja eihän tuo mitään maistanu,mutta onneksi iltapäivällä meni kattomaan kaivoon,niin varmaan 20-30 ukkoetanaa oli kaivonrenkaissa kiinni ja kuolleita lillu samanmoinen määrä veden pinnalla |O :x :/ :$
no tytyn kummin miehen kanssa sitten illalla ottivat ne elävät ja kuolleet etanat sieltä kaivosta pois,ja nyt sitten tyhjentää pumpun kanssa tota kaivoo..onneksi juomaveden saapi naapurista.

sanoinkin että eilen tuli kroppa pestyy etanoiden ruumisvedellä :LOL: :$
lie vaikka mitä eterisiä aineita siinä :LOL:
 
krisu minä vein tonne hoitoon keksejä ja jäätelöpaketin :D ja meillä tuolla töissä ovat yleensä lapset tuoneet tyyliin muumikeksejä,jäätelöä,vaahtokarkkeja,ym karkkeja,kuitenkin nuo lapsoset tuolla 3-5vuotiaita.
meillä ainakin tykkää hurjasti tehdä nuppipalapelejä,ja rakentaa legoilla.nukeillakin leikitään vähän kausuluontoisesti.ja värikynät ovat kovassa huudossa eli tykkää piirtää.
 
Huomenta!

Onnea uuteen kotiin niitä omistaville. Ja Kiisumirristä on kiva kuulla aina, haikea mieli tuli kun luin viimeisen lauseesi, mutta onneksi elämässäsi on paljon iloakin :hug:

Meistä on tullut naapurin kanssa ihan kirppis luuhia ja löysinkin viime viikonloppuna Mintulle upean ketjuvetoisen polkypyörän 12 eurolla. Kuin Nopsa Trike, mutta eri merkkinen. Voi sitä riemua kun nykyään ulos mennään, kotitietä vetää päästä päähän uudella pyörällään :heart:

tin, Minttu on hyvin erilainen kuin isosiskonsa, Anni ei osaa vieläkään hiihtää (täyttää parin viikon päästä 5) tai luistella. On lyhytpinnainen ja aran oloinen tällaisissa jutuissa. Mintun luulisin hiihtävän jos ostaisin sukset, mutta on sen verran hidasta touhua, että en taida vielä tänä talvena. Annille pitää sukset ostaa, varmaan päiväkodissa hiihtävät. Itselle ostan myös, ja miehelle, asutaan Oulujoen rannassa jossa hyvät hiihtoreitit. Veronpalautus on sen verran suuri että päätettiin satsata urheilujuttuihin (mies saa haaveilemansa pyörän ja minä ostan suksia :D)

Synttäreitä kolmen viikon päähän me suunnitellaan jo. Minttu halusi Minnisynttärit, Annin teema vaihtuu päivittäin. Tykätään kovasti suunnitella, tehdä kutsuja, koristeita jne. Minttu toivoo lahjaksi (siis äiti toivoo) ainakin Stiga-rattikelkkaa, sukset voi joku ostaa jos haluaa ja Familonin muumi-tyynyn. Leluthan meillä on jo aika yhteisiä, joten kaikki käy. Tällä hetkellä tykkää kovasti leikkiä niillä pienillä muumi-hahmoilla, joten muumitaloakin voisi pyytää lahjaksi. Myös Play-Doh muovailuvahaa suosittelen, on tosi tykätty molemmilla tytöillä. Muoviastioista ei enää meillä syödä, joten jotain omia astioita voisi pyytää, ne muumi-setit, jossa on pienempi kuppi ja todella pystyreunainen lautanen ovat tosi hyviä tän ikäisillä. Myydään kahvallisessa pahvilaatikossa. Meillä niitä settejä on 3 ja hyviä ovat Mintulla. Itse mietimme jos ostettais tytöille keinut ulos, mutta toisaalta, leikkimökki valmistuu juuri synttäreille, ja koska sinne laitetaan villat( :ashamed: ) ja patterin kautta saa lämpimäksi, voisin sen sisustaa ennen synttäreitä ja annettais sitten se. Arvatkaa paljonko mulla on jo tavaraa ostettuna leikkimökkiin kirppareilta ja Ikeasta...? Huhheijaa, ahdasta tulee ;)

Mutta nyt siivoamaan, muu väki on mummolassa niin olisi hyvää aikaa.

Rontin lenkkejä kuuntelen aina kateellisena, voi kun itsekin jaksaisi. Mutta vielä en ole raskinut tyttöjä jättää päiväkotiin jos itsellä lyhyempi päivä. Kai sekin päivä joskus tulee ;)
 
Hei,


Minä kävin tänä aamuna juoksemassa ja oli melko kova tuuli :eek: muutenkin aika ankeen näköinen ilma, ei etes vilaustakaan auringosta. :(

Topsy; minä raahasin myös eilen Ikealta leikki-mökkiin pikku astiat =) Ja kaikkea muutakin krääsää :ashamed:

Minä en edes harkitse suksia pojalle vielä tänä vuonna jos ensi vuonnakaan. Meillä on Anni vasta viime talvena oppinut joten kuten hiihtämään ja yhä edelleen se oli melkoista hoippumista. Enkä usko että poika ainakaan yhtään nopeammmin mitään oppisi, päinvastoin.

Minun pitäisi vielä jollain ihme voimalla jaksaa pestä olohuoneen ikkunat ja sitten olisi kaikki ikkunat pesty tälle syksyä. Eikä vois niin ku vähempää kiinnosta. |O Mulla käy joka kerta niin että viimeisen ikkunan kohdalla loppuu voimat ihan totaalisesti. Monesti jäänyt jopa yhden huoneen ikkuna pesemättä, kun ei vaan jaksa. Nyt on kuitenkin pakko kun on olohuoneen ikkuna ja se varmasti alkaisi talven mittaan ahdistamaan jos en sitä nyt pesisi. On sen verran näköala paikalla.

Nyt ruoka pöytään ja huutamaan porukka syömään ulkoa. :wave:
 
Tuli vielä mieleen kun Tin kyseli lahjaehdotuksia, että meillä Minttu kulkee nykyään tosi paljon lorupussi kädessä. Hirmuisesti tykkää nostella niitä pussista ja sitten luetaan loru. Ostin itse huutiksesta marimekkopussin tosi kivoilla korteilla, kaikki ovat sen mallisia mistä loru kertoo (sammakko, pisara, lumiukko jne). Mutta tuohan on helppo vaikka itsekin tehdä. Kannattaa päällystää kortit kontaktilla, kestää paljon kauemmin. Tai laminoida. Tuo vois olla kiva lahjatoive pikkusiskolta jne jolla ei sitä rahaa niin ole laittaa mutta haluaisi jotain antaa.
 
Täällä pidetään sadetta ja likat levittää kaikkia palapelejä |O . Ihanaa, kun tuo neito on alkanut päikkäreiltä nousemaan itse ja tulee alas itkemättä, aiemmin kun parkui sängyssään, vaikka osasi sieltä kyllä tulla itsekin.

Meillä oli kans ihan perussynttärit ja tänä vuonna aika pienellä väkimäärällä. Meillä nukkeen liittyvät lahjat oli nyt in. Nuppipalapeleistä tuo tykkää, niitä täällä piisaa ennestään. Kotileikissä astiat ja muoviruuat on mieluisia. Ti-ti nalle dvd:t on aarteita. Nuo pari nuorinta pääseekin ens viikonloppuna ti-ti konserttiin :heart:. Minä en meinaa enää keksiä mitään lahjatoiveita kahden tytön jälkeen. Vaatteet ja kengät on aina tarpeellisia. Ja raha ;) , sillä voi sit ostaa mitä tulee joskus tarpeellista tai vähemmän tarpeellista mieleen.

Topsy, vai että mökkiin tulee villat ja patteri :whistle: , enpä ole kellään moista kuullutkaan :D. Kuvia sitten odotellessa!!

Äh, onpa vaikea keskittyä kirjottamiseen, kun Risto Räppääjä äänilevy tässä samalla toitottaa päällä...

Päikyssä tarjottavista. Minä vein tarjottavaksi jo karkkia, kun tuo on karkin makuun päässyt ja se on niiiiin tärkeetä. Aiemmin vein maissinaksuja ja keksejä. Niinukka, saako teillä edelleen viedä jäätelöä? Meillä täällä päin ei saa tuoda, koska kylmäketju ei saa katketa |O . Samoin karkkien pitää olla paperipäällysteisiä ja keksipakettien avaamattomia (tosin ei kai kukaan avattua pakettia veisi?).

Mukavaa, kun täällä on taas tekstiä :) . Meen jatkaan valokuvien laittoa, aika hyvällä mallilla jo :) . Työjuttujakin olisi ja ajoissa mennään tänään saunaan. Lenkillä kävin välillä, kun ei satanut.
 
Onnea muille juhlijoille,
eli 2-vuotiaille !
Toivottavasti sujuu paremmin kuin meillä -
Viu oli eilen kuumeessa 38,5 ja hällä on joko se märkärupi tai sitten joku hemmetin enterorokko. Näppyjä joka tapauksessa ...
Alkoi eilen aamulla kunnon puklulla/oksennuksella - taidemuseon kahvilassa tietty taiteellisesti ryläytti.
Jos joku paikan tietää, niin on aikas viimosen päälle siisti paikka...
Mutta ei tuo oksutautia ole , jotain muuta.
Yhteispäivystys hoitsulle soitosta ei paljoa apuja ole...
Märkää noissa näpyissä ei ainkaan vielä ole ollut, semmoisia nonparellin kokoisa näppyjä - masussa - ehkä jalkapöydässä (siellä voi olla omaa ihottumaakin) - käsissä ja suupielessä...'
Luulen nyt , ett' ehditään lääkäriin huomenna ?
Neuvoja ?

Tälle päivää ei ole ollut lämpöä, eilen normikakka, maitoa ja nestettä mennyt alas ihan hyvin - ruoka on yks kinkkusiivu ja 5 lusikallista puuroa aamulle- en ole hirmusti tuputtanutkaan, aatellut että menköön maidolla nyt tämä ...
Niin ja muumikeksejä aina välillä ...


Aikuisvieraita onneksi tulee - muuten olisin aika pulassa - 2 voileipäkakkua, täytekakku, marjapiirakka, kauralastut sun muut - aikalailla harmittaa kiikuttaa roskiin...
Onneksi en sentään mistään leipomosta kakkuja tilaillut.

Hoidossahan oli viime viikolla märkärupea - mutta nostaako se kuumeen ?

Ihania leikkimökkejä Topsylla ja muilla,
ja kiva kuulla Kiisumirristä ja Tinakenkätytöstä !!!
 
Rontti siis täh,en ole edes kuullut tollasta että ei jäätelöä sais tuoda,kun miettii että meillekkin tulee kuletus ruuan(meillä ei tehdä kuin aamupala tuolla,muu ruoka tulee aluekeittiöstä-,koululta,ja toisesta päiväkodista sitten välipala) mukana pelkästään sellasessa kylmäpussissa(mitä kaupassakin on) jäätelöt töihin,ja myö laitetaan ne sitten pakastimeen.eikä tuo se jäätelö ikinä ole ollut kivikovaa..tuskin nyt tuo kylmäketju tuossa katkesi kun otin jäätelöpaketin omasta pakastimesta ja vein 100m.hoitajan luo :eek:
 
Moikka pitkästä aikaa!

On ollut vain mukamas niin kiire, että ei ole oikein ehtinyt mitään enää... :ashamed:

Eemelin 2v synttärit on juhlittu nyt sitten eilen. Lahjaksi tuo sai paljon vaatteita, autoja, muistipelin, hopeisen käsikorun, 2007 kronikka (koko vuoden tilastot, uutiset yms), kirjan ja poljettavaan traktoriinsa tuon peräkärryn. Peräkärry oli kyllä ihan must! Harmi vain, ettei sitä tänään sitten päästykään testaamaan, kun sataa. Piti ajaa multaa, mutta josko sitten huomenna tai tiistaina ehdittäisiin... mene ja tiedä.
Aivan ihanan Eemeli-paidan oli kummitäti ostanut tuolta Lindexiltä. Harmi vain, ettei siellä kuulema ollut muuta... olis voinut käydä jo ostamassa joululahjaksi jotain siihen samaan sarjaan liittyviä juttuja...

Lahjoista meillä ainakin on ihan must kaikki autot, muumi-jutut (se on ihan sama mikä se on, kunhan siinä nyt on sitten muumi), palapelit ja eläimet. Vaatteetkin on in, jos niissä on jotain edellä mainittua :LOL:

Reiman saappaita voin suositella. Meillä on ne cittarista ostettu jo aiemmin. Olleet käytössä koko ajan. Mietin vain, että pitäisiköhän sitä ostaa jotkut kävelykengät vielä lisäksi, mutta taitaa käyttö olla aika vähäistä... Pitää katsoa sitten joulun alla tai jos tarvetta ennen sitä ilmenee oikeasti. Kyllä yksilläkin pärjää...

Meillä alkaa kuvaukset virallisesti tiistaina ultrasta. Sitten se on sitä koko ajan :D
Meinattiin viedä hoitsuille mennessä rääppiäisiä eemelin synttäreiltä, kun vähän jäi pikkuleipiä. Ja kun eemeli nyt menee sinne näytille kuitenkin, toivottavasti on vain meidän kätilöt töissä silloin.

Mitähän muuta pitikään kommentoida....
Toivotaan (ja oliko joku muukin) :ashamed: Onnea uuteen kotiin!

Maha on mulla vähän kasvanut. Jouduin eilen ostamaan mammahousut, mutta ne on vielä vähän isohkot mahasta... Eemelistä olin käyttänyt jo melkein pari kuukautta tähän mennessä :LOL:
Että kai tää on pakko olla tyttö, kun ei tuo mahakaan kasva.... :LOL:
Mutta nyt täytyy mennä katsomaan mitä tuolla ylhäällä puuhataan. On liian hiljaista... Taitaa isi ja poika nukkua molemmat sohvalla :D
 
yodottaja meillä kun oli se märkärupi,kuume nous 39 asteeseen,ja alkoi sellasella näppylällä vyötäröllä,ihan kuin olis joku pistäny siihen.sitten kohta oli muutama muu näppylä ekan näppylän vieressä ja sitten niiddä olikin ne märkäset ruvet päällä.meille lääkärissä sanoi että 2 päivää lääkekuurin alotuksesta saa viedä hoitoon.
 
... Synttärit meni ihan jees, olosuhteisiiin nähden.
Vielä entero ja märkärupi kysymymyksiä ...
ihan selvästi Viulla on suussa jotain näppyä - en näe - mutta kun hän tuumaa banaanistakin että 'kirpakkaa'... Kirvelee ilmeisesti.
Maitoa menee, ja näpyt ei näytä märkäisiltä yhäkään...
Tänään ei ole olt kuumetta , pikemminkin alilämpöä...
Ja virkku tyttö oli synttäreillä .
Itse alan kallistua sen enteron puoleen,. lekuriin tietty huomenna juu ..
 
Viulle paranemisia! :hug:

Huomenna sitten lisää kirjoittelen jos vaikka ajatus pysyis päässä...

Meillä Kipsu tuli yllättäin taas vaihteeksi nuhaan ja köhään kun laitettiin lämmöt päälle... en tiijä johtuuko sitten siitä vai mistä. No joka tapauksessa nokka valuu koko ajan :/ Ja miä aloin niiskuttamaan nyt illan suussa. Tosin ite kastuin iloisesti ulkona kun kävästiin Kiian kanssa mummilassa. Olo on kuin jyrän alle jäänyt... joten se on öitä :wave:
 
Märkärupeen meillä ei ole liittynyt kuumetta, eikä myöskään rupia! Johtunee siitä kun on ollut paikallisena ja "kostealla" alueella eli vaipassa häpyhuulissa. Enterossa tavallisia pikku näppyjä oli 1 molemmissa jalkapohjissa, vasemman käden peukalon juuressa 3, mutta suu ja nielu sitten täynnä tyypillistä "enteroa". Kuumetta 40,4! Ohjeena antaa kuumetta alentavaa, paljon nestettä, jogurttia, jäätelöä, viilennettyä hedelmäsosetta yms. Ei mitään vähänkään kokkareista alkuun etteivät rakkulat puhkea (ovat sitten kipeitä ) ja kirvelyn vuoksi kannattanee välttää sitrushedelmiä...
 
Isot onnittelut tämän päivän pikku prinseille ja prinsessalle :flower: :heart:

Aatella... 2 vuotta sitten sitä oltiin just menossa nukkumaan pitkän yön jälkeen... yksi tuhisi jo puhtaana ja nättinä sängyssään.... Melkein itku meinasi aamulla päästä, kun jäin sitä miettimään... :'(
 
Huomenta mammat,

Viu kiittää onnitteluista - ja onnittelee muitakin 2 v Eeliä ja Eemeliä...

Lääkärissä käytiin ja Enterorokkoahan se - eli suu - ja sorkkatautia :)
Varmaan hoitokamujen märkärupi diagnoosi pielessä - tää oli niin tyypillistä - kämmenselät, suun ympärys , peppuvaon yläosa, jalkapöydät ja suussa rakkuloita, eikä noihin märkää ole tullut ...
Pimu aika virkku, kotona ollaan - suussa ne näpytb haittaa syömistä--- Koetan sosekeittoa seuraavaksi tarjota.
Lääkäri melkein kirjoitti jätski ja muumikeksi reseptin ...

Lisää myöhemmin ...
 
sitten olis siellä prick-testeissä käyty :headwall: :headwall: Ei jumapliuta... On niin luotettavat ja hyvät testit, että kaikki selviää... no niin vissiin... Meillä on lääkärinkin mukaan ollut viimeiset 2 kevättä koivun siitepöly allergia, joten olemme käyttäneet tosiaan allergialääkettä oireisiin, joita ei siis edes ole lääkkeen takia oikeastaan...
No eipä noussut koivukaan tuolla testissä. Sairaanhoitaja vain totesi, että on niin pätevät testit, että ei voi mitään. Ei meidän poika vain ole allerginen...
No joo-o... mitähän ne oireet sitten ovat keväisin??? Miksi ne häviää lääkkeillä???
Mutta ei siis mitään selvyyttä eemelin ripulointiin testin mukaan, joskin maitoa käytettäessä oireet ilmestyvät taas. Just syötiin "onnistuneen" käynnin takia jätskiä... katsotaan kauanko taas menee ripuliin....

Nyt pitäisi mennä käymään tuolla päiväunilla, kun jäivät vähän lyhyiksi ajomatkan ajan... ja äippä ainakin olis vähän väsy :LOL:
 

Yhteistyössä