LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

Krisulle ja Melinalle tsemppiä tulevaan viikkoon!!
Krisulla kyllä niin tuttuja tunteita!!

Meillä Juho on innokas lukija, ittekseen kun lukee, niin kaamee pölpötys käy. :heart:
en muuten saanu kattella topsyn kuvaa/videota, kun sanoo että on poistettu tai yksityinen...

Joka ikiselle pikkuselle sairastelijalle paranemisia ihan hirmusesti!! :hug:

Minulla ei ole kevätväsymystä, mut nyt kyllä kieltämättä väsyttää, tosin johtuu siitä, että tulo eilen mentyä liian myöhään nukkumaan ja Juho herätteli jo hyvissä ajoin ennen seitsemää.
Vieläkin pakko hehkuttaa tuota jatkettavaan sänkyyn siirtymistä. Unen laatu on sällillä ihan selvästi parantunut kun on tilaa nukkua. Eikä ne ahdistavat pinnat ole siinä tiellä. Nätisti käy nukkumaan ja hyvin nukkuu, herätessäänkin hetken huhuilee että tuliskos joku tänne että voin tulla pois. Osaa kyllä ite tulla alas, mutta kivahan tuo on tarkistaa että toinen turvallisesti tulee.

Ihan pakko vetästä vaakatasoon, vaikka sitten edes sohvalle hetkeks ennen kun kehtaa mennä sänkyyn.
 
Krisulle ja Melinalle paljon paljon onnea hoidon/työn aloitukseen :hug:

Meillä mun esikoinen aikoinaan jäi puoli vuotta huutamaan joka samperin aamu. Itku silmissä taapersin bussille ja kouluun... Itkin että onko se sen väärti.... NO sitten tulikin aamu ettei poika jäänytään itkemään :) Tosin jossain vaiheessa aloitti huudon kun piti hoidosta pois lähteä :LOL: Mutta toivotaan että teillä aloitus menisi "kivuttomasti" :hug:

Sairastajille kaikille paranemisia :hug: Kauhulla oottelen taas pääsiäistä kun meillä ollaan monena vuotena oltu mahataudissa näihin aikoihin :x

Kiva että YO oli päässyt liirumille :D Ja ihan pussaillutkin siellä :whistle: Kerrohan lisää.... seuraako jatkoa... :D

Tää lähtee taas kohta hoivaamaan katteja. Onneks äippä kotiutuu torstaina :ashamed:
 
Nopee moi! :wave:

Ilmoittelen vaan että meille syntyi ihana poika 2.4. klo2.36. Painoa oli 2720g ja pituutta 49cm. Lapsivedet meni ihan yllättäen tiistaina ja piti sit keskiviikkona käynnistella. Varsinainen synnytys menikin sit tosi nopeesti kun kunnolla vauhtiin pääsi. Rv:t oli siis 38 tasan. Kotiin päästiin eilen. Mukavasti menee, Eetu on välillä ollut itkuinen mutta uskoisin sen johtuvan vaan siitä kun olin niin pitkään pois kotoa. Vauva on kiltti ainakin vielä, syö ja nukkuu :heart:
 
Onnea Ruusumaria :flower:

Heeeei, osaako joku nyt pikaisesti vastata miten mun pitää toimia ekana, kun ajattelin nyt "jäädä työttömäksi", ilmoitanko kelalle että katkaisen kotihoidontuen? ja ilmoittaudun työkkäriin...en oo koskaan ollu työttömänä, mutta nyt aattelin kokeilla :LOL: montako tuntia saan olla ennenku töihin passitetaan...lähihoitajille kun noita töitä piisaa kyllä.
Nyt on vaan asia se, että en voi mennä mihinkään raskaaseen työhön tuon selkäni takia, joten eikai ne voi mua pakottaakkaa mihinkään vanhusten hoitoon??? kun nostelu on yhtä helvettiä... ja kauanko menee, että liiton päivärahaa alkaa yleensäkkään saada?

Tipuin siis hevosen selästä tammikuussa, ja siitä asti on ollu selkä kipee, se ois täytynu kuvata silloin, mut eipä lääkärisetä edes kokeillu sitä..viime viikolla kuvattiin ja nyt laukkaan fysioterapiassa. Alin selkänikama on menny pois paikoiltaan siinä täräyksessä ja ylempänä selkärangassa on myös jotain vikaa, röntgenlääkäri soittaa torstaina tuomiota...mutta siis lihaskipuna sitä vaan pidettiin koko ajan, että kyllä se siitä paranee. joopa...

Päiväkahvia nyt :wave:
 
Dogtor Joko löysit mieluisen maton. Törmäsin eräässä blogissa tähän mattoon. Tulit heti mieleen.
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=459260&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10063&categoryId=10508
 
ruusumaria paljon onnea :heart:
susa löysin jo maton..itseasiassa joka huoneeseen :whistle: odottavat tuossa eteisessä käyttöönottoa :p me ei voida ottaa tollasta plyysimattoa ku on toi persketin karvatakamus :kieh:
mutta huomenna haetaan sohva ja mahdollisesti saatte kuviakin uudesta sisustuksesta :p
 
Ruusumarialle perheineen paljon onnea :flower:

Mulla meinaa alaselkä huutaa hoosiannaa, kun puolitoistavuotta on pois istumatyöstä ja palaa takasin, niin nyt sitten :/ raskaus varmaankin tietty vaikuttaa asiaan.
Tuolia oon koittanu säätää ja se onkin välillä auttanut, mutta ei enään. No josko tähän taas tottus. Viimeks, siis Juhoa odottaessa ei ollutkaan ongelmia, kun oli tottunut istuja.

Olin muuten unohtanut kuinka ihanaa on tuntea liikkeitä, massussa siis :heart: tai onhan noita tuossa hetki jo ihan pikkasen tuntunut, mutta tänäänkin jo useempaan otteeseen ja jo aika voimakkaasti :heart:
 
tin
ruusumarialle onnea!:heart:
kuinka krisulla ja melinalla on menny?

Piitulille kiitos tallinnavinkeistä! Eiköhän noilla jo johonki päästä! :) muutki saa kyllä vinkata:)
Rontti: Me mennään viking xpressillä, harmi. olis ollu mukava nähä!

Kuinka moni jo pottailee? Meillä suju ennemmin hyvin, mutta nyt ei suostu potalle millää:/ oon koulus atk- tunnilla joten :wave:

muoks: pupu :heart: :heart:
 
Moikka kaikille!

Täällä mennään rv 32+0. Joskus ihan ihmettelen että näinkin pitkälle on päästy, meillähän mikään ei ole ollut itsestään selvää näissä vauvatoiveissa.

Jäin nyt töistä 3 viikkoa aikaisemmin saikulle. Teen edelleen seisomatyötä ravintolassa ja kyllähän se jalkojen päälle jo kävi. Samoin aloitin insuliinihoidon viime viikolla, ei auttanut ruokavalio enää aamuarvoihin:(

Muuten on mennyt ihan kohtuullisesti mutta viime viikolla äippäpolin ultrassa huomattiin, että lapsivesi on hieman vähentynyt. Ei nyt pahasti mutta seuraamisen arvoisesti kuitenkin. Tänään kävin neuvolassa, ensi viikolla taas äippäpolille ja siitä seuraavalla viikolla Tays:iin näyttämään sitä vauvan kättä...ei tässä kyllä töihin olis enää ehtinytkään, heh!

Kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja ja hyvää kevättä! Ja peukkuja saa pitää meille pystyssä:)

Terkuin Kiisumirri

 
Ruusumarialle :flower: Onnittelut pikku prinssistä =)

Miekin nyt kävin katsastamassa tuon uuden äitiyspakkauksen. Minusta jotenkin valju. Harmaa toppapuku :eek: En kauheati tykännyt. Ja minusta oli huono muutos tuo kevyttoppiksen poisto ja vaihto villapukuun. Meillä kevyttoppis oli kaikista eniten käytetty vaate. Toppapukua en käyttänyt kertaakaan, oli liian kuuma. Ja epäilen, ettei villapuku ole yhtä lämmin, kuin kevyttoppis.
Mutta nää nyt onkin mielipide asioita :D
 
hei!

mulla jäänyt nyt koneella käynti harvemmalle parin päivän ajan,syynä lienee se että postissa tuli melrose place 4kausi ja vapaa aika kulunut sen parissa :whistle:

mutta neuvola kuulumisia tulin laittamaan ku unohin ne viime viikolla :ashamed:

elikkäs,painoa poikasella 10,1 :eek: ja pituutta 78,5.
pituuskasvu ok,mutta painokontrollissa pittää käydä.
se voi johtua tuo huono painonnousu ehkä siitä maitoallergista ja kun piti pitkään ripulilla massua.
onneksi sentään pituutta tullut.
ja sitten ku otettiin ne kakka näytteet..niin arvatkaas ku sieltä oli löytynyt jotain campylobakteeria??
en varmasti kirjottanut oikein ku en muista mikä se oli.
lääkäri sanoi että hän ei tästä tiiä ja pitää toisen lääkärin mulle soitella(sen joka testit määräsi)
ja tosiaan kysäsi että ollaanko me käyty ulkomailla,ja eihän me olla.
tässä vielä mahollisuus että väärä tulos,oispa!!
kyllä tuo säikäytti :|
onneksi huomena tosiaan lääkäri soittaa nii vähän viisastuu,tuun teillekkin sitten kertomaan mitä jatkossa.

me aletaan miehen kanssa kattelee elokuvaa ja mulla jäätelö odottaa!

anteeksi etten kommentoinut mitään,pitää lukea kaikki ajan kanssa :)
 
Ciao :)

Ruusumarialle isot onnittelut :flower:

Ja Kiisumirristä oli tosi kiva kuulla :hug: :hug:

Me palattiin eilen italiasta, ihana loma takana :) Luen teidän kuulumisia vielä tänään ja kerron enemmän reissusta - tässä nyt kuitenkin alkuun yksi kuva Hilmukasta Italiassa :)



 
Keiju07
Hauskaa alkuviikkoa!

Ruusumarialle onnittelut pikkuisesta nyytistä! :heart: Kiva kuulla, että kaikki sujui sutjakasti.

Pupu, eikös vaan olekin ihania ne ensimmäiset liikkeet :heart: . Sun alaselkävaivat kuulostavat samalta kuin mulla edellisessä raskaudessa. Nyt olen tehnyt vajaata työviikkoa, niin eivät ole päässeet vaivaamaan. Mä en löytänyt silloin muuta apua kuin siirtyä etätyöhön sohvalle ja sänkyyn. Mutta se ei välttämättä sun työssäsi ole mahdollista.

Kiisumirri, kiva, että jaksat käydä kertomassa meille kuulumisiasi! Kovasti olette ajatuksissa ja peukut on moninkerroin pystyssä. Uskon positiivisesti, ettei sulle enää lisäongelmia tule eteen. Se on hyvä, että raskautta seurataan ahkerasti - jo ihan sun oman mielenrauhan takia - mutta ahkeralla ultraamisella varmasti nousee esiin kaikkia mahdollisia ongelmia, joita ei normaalisti huomattaisikaan. Ystäväni raskautta seurattiin viimeisellä kolmanneksella viikoittain ultrassa ja siellä havaittiin vaikka mitä mahdollista... ja ihan terve lapsi syntyi ilman komplikaatioita. Ja nauti rauhassa nyt äitiyslomasta!

Hipkukka, meillä meni sitten ajatukset aika ristiin tuosta äitiyspakkauksesta :D . Kuten sanoit, makuasioita. Meillä paksu toppis on ollut käytetyin vaate ja on siis edelleen päivittäin unipukuna käytössä tai autopukuna tms. On ollut ihan huippu mun mielestä. Syksyllä siirtyy sitten kakkoselle käyttöön. Kevyttoppis taas jäi hyvin vähäiselle käytölle ja itse oonkin villan ystävä: Vienalla on talvisin villakerrasto vaatteiden päällä ja puvun alla. On tosi lämmin, itse vannon villaisen nimeen.

Hipkukka, oliko sulla tänään verikokeen paikka? Jännään ja pidän peukkuja!!!!!!!!!

Tuuti, jep täällä seuraava poksahtaja. Ehkä. Vee-käyrä nousee, joten saisin tosiaan olla seuraava ja mieluusti heti, kun viikot ovat ns. täydet. Eniten ongelmaa aiheuttaa nämä mun levottomat jalat -oireyhtymä. Vähän ollut taipumusta siis aiemminkin, nyt ovat tosi pahana. Tarkoittaa siis sitä, että jalkoja alkaa etenkin levossa (siis iltaisin nukkumaan mennessä ) pakottamaan, särkemään jne. Millään ei meinaa uni tulla. Kuulemma 1/3 kärsii viimeisellä kolmanneksella.... ja raudan puute pahentaa. Mulla samaa ongelmaa osittain käsivarsissakin, sekin tyypillistä, mutta se vasta päivisin onkin inhottavaa, jos yrittää esim. tenttiin lukea. Tällainen näpyttely tekee varsin hyvää.

Äitiysneuvolassa juuri käväisin. Vkot siis 33+2. Kaikki pienellä ok. Pää jo alaspäin köllöttelee ja sykkeessä kivat vaihtelut. Painoarviota ei tuo mun terkka oikeen tykkää antaa.

Ei mut nyt syömään ja sit lukemaan taas tenttiin. Siitä kun selviän kunnialla, niin huh!
 
Täälä kotona taas käkin.Ellalla jatkuu kuumeilu. :eek: Tosin tänään ei ainakaan ole ollut kuumetta.Nää on aina raskaita päiviä kun en ole tottunut olemaan sisällä 24/7. En tiiä mikä minuuki vaivaa.Taas oksentelin.Onkohan sittenkin tullu joku raskauspahoinvointi takasin?Outoa. :x Ella sai viime yönä tosi karmaisevan kohtauksen.Raivosi ihan hulluna.Kiljui kun olisi riivattu.Yritettiin miehen kanssa vuorotellen pidellä sylissä,silittää laulaa,antaa tuttia,juomista, kävellä jne. mikään ei auttanut.Rimpuili,karjui ja yritti läpsiä meitä.Välillä hää ei saanu ees kunnolla henkeen ku raivosi niin kovasti.Tätä kesti n. 30min ja lopulta rauhoittui kun otin sänkyyn viereeni ja lauloin ihan täysiä ja hieroin kovasti jalkapohjia.Oli aika pelottava näky ja ei siis aijemmin ole noin pahasti raivonnut.Vaikeaa kun ei tiedä mikä siihen auttaisi?

ruusumarialle paaaljon onnea pikku prinssistä :heart:

Kiisumirrille pitelen peukkuja tuplasti että kaikki sujuu loppuun asti hyvin...ja varmasti sujuukin :D

Oliivialla Hilmasta ihana kuva B)

Krisu tule kertomaan ekat työpäivä/hoitopäivä kuulumiset.Miten meni?

Pottailusta ennen meni tosi hyvin, nyt ei suju millään vaikka yritys hyvä 10.Pottasaalista ei ole tullut moneen kk.

kevätväsymystä tääläkin.Ahistaa kaikki tekemättömät työt ja hirveä kiire koko ajan.Kalenteri on hyvin hyvin täynnä kesäkuuhun asti...ja itse oon ihan poikki :/
 
Keiju, ihania on :heart:
Siis ihan kun alaselkä olis tulessa :eek: huh, täytyy koittaa auttasko jos tois tyynyn tohon selän taa :|

Pottailusta, me ei sitä aikaisemmin olla harrastettu kun ei Juho edes suostunut istumaan potalle, aina tuli kaamee parku. No eilen oli tehnyt hoidossa kakan pottaan kun oli pph ajoissa just ehtiny istuttaan potalle :D vähänkö mä olin ylpee.
No illalla sitten kokeiltiin kotonakin, kivasti hetken istu siinä potalla, ajattelin että josko nyt sitten joka ilta ainakin hetki siinä istahdettais, vaikka mitään ei tuliskaan. mutta pysyis mielessä hommat.

mukava kuulla kiisumirristäkin, täälä kans peukut tuplana pystyssä!!

Ihana kuva Hilmasta!! :flower: ja ihana tukka :heart:

milla-maria, toivottavasti teillä hommat selviää!!

Huh, multa on ääni lähtenyt melkeen kokonaan, tai semmonen kähee tulee, onneks mun työpuhelin ei ole tänään soinu ollenkaan :whistle: vertakin tulee nenästä :/
ilmeisesti mun keho nyt koittaa taas tottua tähän pirun voimakkaaseen koneelliseen ilmastointiin. se kun aiheuttaa monelle muullekkin täällä ongelmia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Hipkukka, oliko sulla tänään verikokeen paikka?
joo, tänään oli verikoe. Ekaa kertaa en tehnyt kotona etukäteen kotitestiä, sai jännäillä loppuun asti. Tulos oli nega. Plääh :/ Vielä kaksi olkea pakkasessa, joten jos halutaan seuraava siirto voidaan taas tehdä heti seuraavaan kiertoon.

 
Todella ihana kuulla Kiisumirristä :hug: Hurjasti jaksamisia loppuodotukseen ja saitsulla oloa vaan jos ei paikat kestä =)

Keijulle ja piiiiiiiitkää pinnaa ennen kuin ihan loppuhuipennus koittaa :hug:

Oliivialla kiva kuva Hilmasta :heart: Ja kivoja oli muutkin kuvat reissulta :) Kävin niitä jo fb:ssä kurkkimassa :D

Paranemisia kaikille sairastajille :hug:

Hipkukka voi harmi! Iso :hug:


Potta on juu kiva lelu kunhan siihen EI vaan tarvi istua... Kaks kertaa on perskannikat hipaisseet pottaan... ei voi istua millään :headwall:

Miä oon ommellut, pupuja totta kai pääsiäisen kunniaksi :D Pistämpä kiusaksi muutaman kuvan..

Tää puppeli meni saumurin ostajalle muutama suklaatipu taskussa



Tänään tein tämmösen tuohon kuistille seisomaan. On reilu 60cm korkea. Kökkiipäs kuvassa vinossa... Syliin laitan pajunoksia, korin tms. Ei hirveän onnistunut teos mut olkoot.



Pikku puput menevät mun äidille ja tädille. Äidin oma sai kassin kaulaan jonne laitan pienen paketin. Ostettiin veikan kanssa synttärilahjaksi kalevalakorun korvikset (sen Venla- sarjan roikkuvat. Jouluna sai käädyn ja ens jouluna varmaan ranneketjun).



Kipsuttimesta pari kuvaa



 
iltoja!

Kaks työpäivää takana ja oon ihan kuollu |O |O |O huh hei juu,kohta se nukkumatti taas kutsuu,kun herätys 5.30.
melinalla kuulemma menny hienosti päiväkodissa. Tänäänkin yks täti oli miehelle todennu,että melina on kova tyttö syömään?! anteeks mitä???? kotona saa olla kaikki keinot käytössä,että neidin suu aukee :kieh: hyvähän se vaan on jos päiväkodissa ruoka maistuu :heart: varmaan on niin kuluttavaa se elämä siellä,että murkinaakin tarvii sitten enempi ja tietysti muilta lapsilta ottaa mallia miten sitä syödään :)
Eilen oli nukkunu hyvät päiväunet ja nukahtanukkin ihan heti,mutta sitten tänään ei ollu juurikaan nukkunut..nyt onkin sitten jo kohta kaksi tuntia unilla ollut.
Mites muilla päikyn alottaneilla nuo unet on sujunut?

Nyt kyllä pää lyö sen verta tyhjää,että täytyy mennä maate :wave:
 
Pikaseen tulin käymään..

olipa tosiaan kiva kuulla kiisumirristä =)
kaikkea hyvää toivon teille,ja onnea loppuodotukseen :heart:

se meijän lääkäri soitteli tänään,sanoi että otetaan varalta uudet näytteet.
on kuulemma sellanen bakteeri että yleensä lähtee itteksee pois.
ja jos ei nyyt kuitenkaa oo lähtenyt niin lääkekuuri poikaselle.
kyllä sitä taas minäki miettiny kaikkea kamalaa,mutta ei tuo kuulemma vaarallista ole,luojan kiitos.
mutta mietityttää myös että mistä on voinut tuollasen saada,ku ei me olla ulkomailla käyty!?
ihmeellistä... :|

voi ku oli hilmasta söpö kuva B)

pottaan ei meijänm poika suostu istumaan!
neuvolantäti sanoi että yrittäkää sitten 2vuojen tietämillä uudestaan.


nyt kyllä pakko lähtä nukkumaan,tulen kirjotteleman taas lisempää,
öitä kaikille :wave:
 

Yhteistyössä