LOKAKUUN 2007 taaperot, huhtikuussa

Ai niin Vip, en muista noita Rauman kaupunginosia. Sukua asuu siellä täällä mutta mun kummit, joilla aina yötä ollaan asuvat siinä lähellä maauimalaa, siis paikkaa, jossa RMJ aina järkättiin. Nytkin siellä rannalla molempina päivinä hilluttiin, reippaasti jos kävelee, sinne menee 5-10min. Missäs päin sinä?
 
Heips,

Minä tässä olen yrittänyt laittaa Huuto.nettiin tavaraa myyntiin ja jotain sinne sainkin, mutta nyt loppu virta. :D Pakko oli tulla tänne mukavammalle puolelle kun mies kerran noita ipanoita lupasi hetken katsoa toisella silmällä Kärppä-pelin lomasta. ;)

No tuokin miehen katsominen on vähän niin ja näin. Äsken kun aloitin myynti-ilmoitusten laittamisen niin yhtäkkiä aloin ihmetellä miksi talossa on kovin hiljaista. Äidin hälytyskellot alkoivat soida ja menin mieheltä kysymään että missä se Apinanpoikanen oikein on ja eihän sitä mistään löytynyt. Koko talo etsittiin ja ilman tulosta. Mies sitten hoksasi vilkaista ulos ja siellähän tuo meni tukka hulmuten kuin manikka menemään ja sukat ihan mustana!!!! |O |O :headwall: Joutuin se kaarsi tuolta tieltä kotiin päin kun oli vissiin alkanut siihen malliin palelemaan. Mitähän kaikkea tässä vielä eteen tulee tuon Apinanpoikasen kans. Olen kyllä huomannut itsestäni sen tuon Apinanpoikasen myötä etten kovin pienistä enää hätkähtele. Tuolta kun voi odottaa ihan mitä vaan.

Tuutilulla; tutulta kuulostaa pytyllä istuminen lapsi sylissä :ashamed: Viimeksi eilen aamulla toimitin tarpeita poika sylissä |O |O |O :eek:

Rontti; minäkin kävin joku aika sitten kampaajalla. Leikkasin myös aika lyhyet hiukset kun halusin takahiukset tasa pitkiksi ja sieltä piti sitten aika paljon ottaa jotta saatiin lyhyimpien hiusten kans samaan pituuteen. Mulla on nyt vähän sellainen polkkatukka mallinen, mutta etu hiuksia ei ole vaan kasvatan niitä pitkiksi. Meillä mies ei tykännyt tästä minun uudesta mallista. Sanoi että näytän pyöreämmältä kasvoista kun on tämän pituiset hiukset. |O

Tuntuu jotenkin ihan ihmeelliseltä lukea Maman "lokavauvan" kuulumisia kun toinen on jo isosisko. Itse en voisi kuvitellakaan että meidän Apinanpoikanen olisi isoveli. Tulisin varmaan hulluksi jos niin olisi, mutta teillä kuulostaa arki toimivan oikeinkin hyvin kahden pienen kans. :heart: Muuten, viimeksi kun laitoit kuvia neideistä niin olivat ihan saman näköisiä tyttösiä :heart:
 
Keiju07
Pikasesti jätän merkinnän, en ehdi nyt enempää.

Millille onnittelut ja tarrasukkia!!! :heart: Voi kun muillakin toivovilla kävisi tärppejä!

Saako Lillistä jo onnitella; onko Rontilla jo jotain sisäpiirin tietoa, vai toivotitko vaan ihan onnea matkaan?

Kurjuus noiden mahatautien kanssa! Sitkeältä kuulostaa Milla-Marian poppoon pöpö ja Tuutillakin taas ties kuinka mones menossa... huh huh...

Mites se Aatu silleen oli ulos itekseen päässyt? Meilläkin painettaisiin sukkasillaan ulos, jos vaan antasin... saattais kyllä hilpakkaan tulla takaisin.

Saako muuten käyttää Hipkukan ammattitaitoa vähän hyödykseen? Mites yleensä noi pensaiden yms. leikkaukset... pohdin, kun mulla kaksi ylikasvanutta rodoa ja sitten seinänvierus täynnä hmm... oisko toi marjakuusta, niin olisko nyt hyvä vuodenaika leikata niitä?

Palaan paremmalla ajalla!
 
tinakenkätyttö kiitos paljon.Yritän kuitenkin jos meikäläinen sattuis olemaan silloin vapaana. :D

rontti myö oltiin vanhankaupungin kupeessa,eli ei taidettu ihan lähekkäin olla.

katjanna :LOL: :LOL: myö täälä naureskellaan miehen kanssa tein apinanpoikasen karkuretkelle.Voin vain kuvitella tilanteen :LOL:

Meillä oli tänään neidin hoitotätin ja muiden vanhempien kanssa palaveri...hoitaja asuu hiljaisen kadun päässä jossa vieressä "autio" talo.Sen omistaa huumehörhö joka juuri vapautui vankilasta...on istunut taposta lähtien kaikesta.Viimeeksi aiheutti tilanteen juuri silloin kun hoitaja oli lasten kanssa pihalla.Lapset näkivät kaiken kun mies hakkasi kaverinsa henkihieveriin.Nyt ehti olla vähän aikaa vapaalla kun taas pari päivää sitten sekoili talonsa pihalla ja liikenteessä.Nyt karkuteillä.Onneksi hoitajalla ja lapsilla turvana turvatiimi ja paikka mennä turvaan jos jotain liikettä alkaa näkyä naapurissa. Toivottavasti hörhö löytyy ja saa linnaa taas.Noh, Ellalla vielä kk hoidossa.Sitten saapi olla mamman kanssa kotona :heart:
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

En ole nyt ihan ajantasalla palstan jutuista, joten jätän kommentoinnit toiseen kertaan.
Piilotin Eeliltä pääsiäisen kunniaksi tutin. Yllättävän kivuttomasti meni. On nyt pari yötä nukkunut ilman tutia. Tänään saatin eka kerhokuvat. Onpahan taas jotain mitä antaa mummoille äitienpäivänä. Laitanpas teillekkin näytille. (Tosi epäselvä. Otin hämärässä kameralla kuvan kerhokuvasta) Nyt painelen sohvan nurkkaan syömään isännän unohtamat pääsiäismunat :saint: :p

 
Voi tuota Apinanpoikaa :eek: :D ! Hyvä että oli äippä valppaana! Kaikkea nuo keksii ja ehtii!!

Toivottelin siis vaan Lillikselle onnea tuloksiin, toivottavasti pian saa toivotella muutakin :D

Vipin lapsi onkin hurjahkossa paikassa hoidossa :eek: ... Vanha Rauma on kyllä ihana. Ja jotenkin toisaalta tuntuu, että Raumalla ei ole kovin pitkä matka mihinkään... Kesällä pitää sinne kyllä mennä vähän paremmalla ajalla pitkästä aikaa. Varsinkin kesäisin Rauma on meille aina vaan sellanen pistäytymispaikka. Ja sit kun siellä on monta kyläpaikkaa missä poiketa, niin itse kaupunkia ei ole tullut kunnolla kateltua aikoihin. Tai siis just tuota merenrantaakin, mikäs siellä olis paistatella, jos tulis hieno kesä B)

Apua, mulla olis vielä hommia ja kello ihan liikaa. Tukka värjätty ja väri ihan ok, vähän näkyvämpikin olisi voinut olla. Meen tekeen eilisiä jämä tortilloja :p , pikku pikku iltapala :ashamed: . Mun kuuri tainnut taas vähän löystyä :headwall: |O
 
Kiitos Rontti. Onkos muut muuten hyödyntänyt Koti Pizzan valokuvakirja kamppanjaa? Tosi kiva kaupanpäälinen! Meillä syödään pitsaa joka päivä, että äiti saa mooooonta kirjaa. Alkaa vaan käydä linjojen päälle tuo kamppis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Susa Mikä toi kampanja on?
Vielä hereillä :eek: Kahden normaalihintaisen pitsan ostajalle valokuvakirja omista kuvista kaupanpäälle. Oli melko laadukkaan oloinen kirja. Kamppanja alkaa olla lopuillaan, eli kannattaa kiirehtiä jos innostuit.

http://cms.tictacphoto.com/kotipizza_promo/
 
venla nukkuu vielä,ja mie oon kukkunu täällä jo ylhäällä puol kuudesta asti.. :eek:
eilen illalla tein kebabbia :p ite,ja sitähän sitten tulikin syötyy,niin että tänä aamuna olikin kivat pussit silmien alla.olipa himpun verran liian suolasta..isäntä tykästy kovin,samoin isot likat,ja venlankin piti muutama muru saada :eek: en kuitenkaan uskaltanu enempää antaa,kun kuitenkin niin mausteista ja suolasta.

miun pitäs tänään hammaslääkäriin mennä :eek: sormet kostuu jo pelkästä ajatuksestakin..

hommaa olis vaikka mitä,no jospa minä jotain saisin aikaan,kun tytynkin vien muutamaksi tunniksi hoitoon...tai sitten istun koneella vaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
venla nukkuu vielä,ja mie oon kukkunu täällä jo ylhäällä puol kuudesta asti.. :eek:
eilen illalla tein kebabbia :p ite,ja sitähän sitten tulikin syötyy,niin että tänä aamuna olikin kivat pussit silmien alla.olipa himpun verran liian suolasta..isäntä tykästy kovin,samoin isot likat,ja venlankin piti muutama muru saada :eek: en kuitenkaan uskaltanu enempää antaa,kun kuitenkin niin mausteista ja suolasta.

miun pitäs tänään hammaslääkäriin mennä :eek: sormet kostuu jo pelkästä ajatuksestakin..

hommaa olis vaikka mitä,no jospa minä jotain saisin aikaan,kun tytynkin vien muutamaksi tunniksi hoitoon...tai sitten istun koneella vaan..
Kehtaisitko taas laittaa ohjeen? Viimeksi tehtiin ja tuli tosi kuivaa ja maistui vaan ihan lihamurekkeelle. Jos koittais uudestaan. Oisko jotain vinkkejä miten sais onnistuun paremmin?
 
topsy tässä kebabin ohje.

1kg naudan jauhelihaa
200g sian jauhelihaa
(myö laitettiin 700g naudan jauhelihaa+400g naudan jauhelihaa + 290g possujauhelihaa)
4tl suolaa
4tl aromisuolaa
4tl mustapipurirouhetta
3tl paprikajauhetta
3tl valkosipulisuolaa
2 maustemittaa (laitoin 2 tl) chiliä
1 dl öljyä.

vaivasin taikinaa käsin n.10-15 min isossa kulhossa.eli niin pitkään kuin se massa muuttu kiinteeksi.jollakin tehosekottimella varmaan sais kaikista parhaiten.
sitten tein siitä pötkön ja kiersin sen tiukaan folioon.paistoin 125 asteessa.n.5h

lämpimänä tosi suolasta,varmaan 3tl suolaa riittäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Saako muuten käyttää Hipkukan ammattitaitoa vähän hyödykseen? Mites yleensä noi pensaiden yms. leikkaukset... pohdin, kun mulla kaksi ylikasvanutta rodoa ja sitten seinänvierus täynnä hmm... oisko toi marjakuusta, niin olisko nyt hyvä vuodenaika leikata niitä?
Yleinen ohje on, että keväällä kovien pakkasten mentyä ohi tai syksyllä ennen pakkasia, on hyvä leikata. Tuosta rhodosta tosin en tiedä, miten tykkää leikkaamisesta. Niistä ei yleensä leikata kuin kuolleita ja viottuneita oksia. On kuitenkin aika hidaskasvuinen.
Olihan täällä muitakin puutarha-alan ihmisiä. Olisko jollain paremmin kokemusta noista? Hyvin huomaa miten tiedot häviää, kun ei tarvi käyttää päätä...

 
meidän sairastupa kuulumisia: poika oksensi yöllä,tulipa yhdet mun päällekkin(ei kovin paljoa onneksi)
ja nyt aamulla kun oli juonut maitoo ja vettä niin kesken unien hirrrveet oksennukset sänkyyn.
kone jyllää TAAS |O
tää pyykin määrä on ihan kamalaa ja asuntokin ois siivousta vailla.
mutta en varmahan ala siivoaan ja laittaan mattoja lattialle enneku tuo tauti on selätetty!
tietty jos imurois.. :)

ai että alkoi tekeen kebappia mieli :p ihan vesi herahti kielelle.
mää oon sen verran huono keittiössä+laiska että taidan käydä illalla grillillä.
mutta tänään on saatava kebappia :D
osaanko ees kirjottaa sitä oikein,no hälläkö väliä :whistle:

anoppi kävi eilen vahtimassa poikaa sen aikaa että käytiin kaupassa ja kirjastossa.
anoppi kyllä auttanut nyt sairastelun lomassa paljon,oon tyytyväinen.

juu,on siellä katjannalla vikkelä pieni poika :heart: :D

oispas täälläkii kotipizza niin sais tuollasen kirjan :)

niinukka: tsemppiä hammpilääkäriin,minä viimeks peruin viime tinkaan...en uskaltanutkaan lähteä :ashamed:

poika syö tuossa keksejä...saas nähä kuin pysyy sisällä.
tuun myöhemmin uudestaan :wave:

ps.mites muut sairastelijat,mikä on vointi!!?
 
Täällä Daniel alkaa olla vissiin voiton puolella *koputtaa puuta* mutta Kiia on ihan vesiripulilla :x Onneksi kuuluu milloin satsi tulee... kova äänineen trööööööt ja sitten haisu :LOL: Alapäänhän tuo on polttanut samantien vaikka vaipassa ei ole ehtinyt yhtään muhiakaan :/ Onneksi ei vielä ihan auki ole mennyt. Vaippaostoksille pitää taas suunnata kun ukko kotiutuu, niitä menee tappavan tasaiseen tahtiin. Ei oikein mitään muuta syö kuin kurkkua ja omenaa mutta onneksi maitoa/mehukeittoa/mehua uppoaa :) Ja on tuossa pyöreydessä se etu ettei ihan heti kuivumaan pääse ainakaan pahasti.

Mutta nyt lähtää hakemaan Jeppeä koulusta ja katotaan pystytäänkö yhtään olemaan ulkona ennen seuraavaa pashalähetystä :whistle: Onneksi ei nimittäin muuta ole kuin se ripuli vain.

Onko L-S saanut tuloksia jo?

Paranemisia muillekin sairastajille :hug:
 
No kun perkeleet olivat sössineet siellä labrassa hommat.... :headwall: :headwall: nyt odotellaan tuli perseessä noita tuloksia, kun tarviis soittaa lisää lääkkeitä heti mikäli testi on plussa.... On se perkele..... Kun olis pitänyt lähteä hesaan, kun eivät tee sitä täällä (jota ei kyllä kukaan mulle muistanut sanoa) kuin pissitesteinä..... Nyt näyte on naikkarilla Hesassa ja odotellaan josko tulos saataisiin tämän päivän puolella joskun :headwall: :headwall:
Ei muuten, mutta lugeja on enää huomiseksi ja niitä tarviis mennä hakeen lisää.... Vähänkö ketuttaa toi toiminta.... Oisivat perkele sanoneet, niin olisi pissinyt purkkiin aamulla ja tehnyt sitten sen.... tai lähtenyt ajamaan yhden veripurkin takia Hesaan.....
 
lillis ja dogtor onnii :hug:

hampilääkärissä käyty,ja sattu tosi ärsyttävä hammaslääkäri,ei minua kohtaan,vaan sitä avustajaa..ei muuta tehny ku tiris ja tiuski sille..huh,onneks ei tartte tollasen työparina olla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
ja hys hys muualla..
Niinpä.... odottelen ekaa ultraa ja ehkä sitten huutelen naamakirjassa isosti....

Onnittelut myös sinne päin :flower: :hug:

Ei ole paljon huvittanut lueskella/kommentoida tänne, kun täällä kuitenkin on ollut noita juuri synnyttäviä ja odottelevia.... Kun tämä taival ei taas tunnu olevan niin helppo. No toivottavasti tämä tästä alkaa samallalailla kuin eemelistä... Ensimmäiset 2 kk oli ihanaa ja helppoa, jolloin pysty nauttimaan asiasta.
 

Yhteistyössä