LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Kiva kuulla Minsustakin :) .

Kyllä sitä nykyään on kaikkea myynnissä :D , niin kuin nyt noita Tuutin pötköjäkin... Tuo nukkekoti homma veis varmaan mukavasti mennessään, jos siihen lähtis ja innostuis :saint:

Kahden nuoremman vasun "tulos" oli, että meillä on kilttejä ja helppoja lapsia :saint: . Ja että keskimmäinen on melko hiljainen ja arka. Oli mukava keskustelu, mutta naurattaa kyllä tuo, miten ovat niin erilaisia hoidossa kuin kotona :whistle: :kieh: . Parempi näin päin, osaavat ainakin kylillä käyttäytyä ja eiköhän sitä reippauttakin ajallaan tule ja olenhan itsekin lapsena ollut paremmin hiljainen arkaliini, kuin kova suun soittaja.

Mässytän tässä karkkia samalla, pullaakin jo syönyt ja keksejä ja ja ja...

Ai niin ja nyt mulla on tuossa kaks päivähoitohakemusta :D , eli pistän hakemukset vetään elokuuta ajatellen. Otan tytöt pois hoidosta toukokuun lopulla ja palautan hoitoon vika päivä elokuuta. Paikat luvattiin samaan päiväkotiin, mutta ei välttämättä samaan osastoon. Jotenkin ihanaa, kun tietää, että saadaan kesä olla kotona :heart: :heart: . Tulevan koululaisen kannalta olis tietysti ihana olla kotona koko vuosi, mutta jos sitä ei ajatella, niin muuten tämä ratkaisu tuntuu nyt tosi hyvälle. Mä en olis enää tainnut halutakaan luopua töistäni sen enempää, nuoremmat viihtyy hyvin hoidossa, rahaa tarvitaan jne.

Ostettiin muuten tänään uus pesukone kun vanha hajos. Oon jossain jutuissa tosi vanhanaikainen. Nytkään en todellakaan halunnut mitään spesiaalipeliä. Oon ollut tyytyväinen meidän vanhaan ja tavalliseen koneeseen ja halusin edelleen sellaisen. Nyt kyllä otettiin edestä täytettävä. Kuivausrumpuakaan en halua. Varmaan, jos sellainen olisi, tuntuisi, että osaa olla ilman, mutta näin minusta tuntuu, että ainakin lähes turha kapine. Kyllähän tuo pyykki kuivuu ilmankin ja just ja just pysyy pyykkimäärä sopivana, niin ettei isoja vuoria kerry, vaikka hetken joutuu aina kuivumista odotellakin. Tuosta vanhanaikaisuudesta, onko täällä muita, joilla ei ole vielä verkkotunnuksia maksuihin? Aikanaan pankkikortinkin otin vasta kun oli lähes pakko enkä kehdannut kieltäytyä :LOL: :LOL: . Ja kännykän tuo ukko osti mulle puolipakolla kun ensikoista odotin...

Jospa hetkeks sohvalle, alkuillasta jo poljin kuntopyörää ja kattelin Kotikatua.
 
Me käytiin tänään vilkasemassa Juhon hoitopaikka, ihana paikka oli :D
Juho siis menee perhepäivähoitajalle ja kunnalliseen sellaseen. Oli kyl niin ihana paikka että mä voisin itekkin mennä sinne hoitoon :saint: heti tuli sellanen tunnelma, että täällä ei voi muuta kun viihtyä, semmosessa pienessä hirsisessä omakotitalossa, sielä kolme koiraa ja neljä kissaakin, tosin koirat päivät ulkona ja kisut vissiin sisällä.Semmottinen mua muutaman vuoden vanhempi nainen, mukava kun mikä.
Oltiin kyllä miehen kans enemmän kun tyytyväisiä, tulihan mun tyytyväisyys teillekkin selväks ;) :whistle:

Kiva kuulla minsusta ( :attn: kuva vaaditaan pikkukisusta:attn: ) ja kiva kuulla myöskin liplatuksesta, paahan useemmin kirjottaen!!

Ja sitten siitä rankaisemisesta, ei ole meillä käytössä, paitsi joku tavara kyllä otetaan pois jos sitä ei osata käyttää ihmismäisesti ja ruokapöydästä nostan pois jos homma menee ihan porsasteluksi ja venkoiluksi. Mä olen vähän kahta mieltä tuosta rankaisemisesta, kyllä tulee jossain määrin olemaan varmasti meilläkin joskus käytössä, mutta hyvin pienessä mittakaavassa, mutta kuitenkin niin että oppi menee perille, äh en mä osaa sepostaa mitä mä aattelen.

Kattelen tässä sivusilmällä meidän häät ohjelmaa, vaan on melkonen morsian :eek: tai siis lähinnä nuo lävistykset saa puistattamaan, ei tuon sulhon korvakorutkaan kyllä oikeen viehätä :x Tosin mikäpä minä ihmisiä arvostelemaan...
Saunasta just tulin, että en oo kyllä perilläkään koko ohjelmasta..
 
Iltaa pinoon!

Milille ihan ekaksi :hug: :(

Ja kaikille muillekkin haleja tarvitseville sellaiset!

Ihan ekkana semmoset uutiset, että eilen sain vihdoin jotain tietoa kilpparihommista -TADAA! Näyte vaillinainen, eli uuteen näytteenottoon vaan :eek: :LOL: :LOL: :LOL: Ja tätäkään tietoa ei ole vielä edes kotiin tullut, vaan soitin vihapäissäni sinne osastonsihteerille :kieh: Semmosta. VOI V***U että oikeesti alkaa jo olla touhua :headwall:

Tajusin just mitä kello on, eli enpä raapustakkaan nyt enempiä, lähen suihkuun.
 
Moi,

Ja Millille heti alkuun suurensuuri halaus :hug:

Mammoliino :eek: - ei ole todellista!

Pupu - kiva, että hoitopaikka oli mieleinen =)

Rontti - verkkopalvelutunnukset löytyy ja olisin hukassa ilman niitä :LOL:, ymmärsinkö mä nyt oikein et sulla ei sellaisia ole? Käytkö sä ihan pankissa laskut maksamassa? Ihana :)

Ja tosi kiva kuulla Minsusta ja Liplatuksesta :)

Meillä mies lähti aamusta helsinkiin työreissulle ja mä siinä samalla heräsin. Hilmis vetää vielä unta palloon. Viime viikolla meillä oli kahtena päivänä MLL:n hoitaja Hilmaa katsomassa, kun mä olin harkassa. Ihana tyyppi, kävi sunnuntaina tutustumassa ja jo siitä jäi hyvä mieli. Hilmalla ei ollut hätää ja kun molempina päivinä kerran soitin kotiin niin iloinen nauru kuului taustalta :heart: - sama tyttö tulee sitten ensi viikollakin kahdeksi päiväksi.

Rankaisuista oli ollut juttua. Ei meilläkään varsinaiseti vielä rankaista. Eikä tuo nyt vielä oikein mitään sellaista ole keksinytkään mistä kauheasti olisi tarvinnut rankaista. Raivareita saa aina välillä, mutta kun en huomioi niin kiukkuaa aikansa ja kiipeää sitten syliin. Ja EI sanaa uskoo vielä hyvin. Olen aina yrittänyt näyttää ja kertoa, että miksi ei - esim. uuninluukkua koskenut ja vetänyt käden äkkiä pois ja sanonut, että sattuu. Nykyisin vaan osoittelee luukkua ( silloin kun uuni päällä ) ja hokee aiai. Ja sama on toiminut moneen muuhunkin asiaan -vielä. Yritän aina miettiä asiaa niin, että jos joku mulle aina hokisi jämäkkää eitä niin en varmaan tottelisi :D - haluaisin kyllä kuulla syyn, että miksei muka. Ja kotona meillä ei ole oikeastaan mitään mihin ei saa koskea. Tämä on myös Hilman koti ja tehty sellaiseksi, että neiti saa rauhassa tutkia ja koskea asioita. Vaaralliset tavarat on nostettu ylös, kaappeja ja laatikoita voi rauhassa purkaa :)

Nyt aamupalalle.
 
voi apua mikä pään pakotus ja sisäinen kihinä ja ketutus jo het aamutuimaan päällä :headwall: :headwall: tietää että täti olis varmaan taas tulossa kylään..
piti tirahtaa jo miehellekkin kun se tuli yövuorosta pois..vaikka mie jo tässä päätin että yritän :attn: YRITÄN olla kunnollaa..mutta kun se vaan lipes :headwall: :ashamed:

dogtor aika kohtuutonta miusta kyllä,jos miehes ei ole vielä saanut päivärahoja (ymmärsinkö oikein että joutu työttömäksi) ja sossu peris nyt maksettuja tukia pois..kantsishan siellä sos.toimistos käydä ja selittää tilanne,ettei ole päivärahoja saanu ym..

mutta nyt pitää kiitää..onneks viikonloppu edessä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Niin ja olen varmaan nyt saanut jonkin pistoksen kun tilasin itselleni me&i:n medaljonki hameen.... ja olen yleensä ollut sitä mieltä että ovat suht hinnakkaita tuotteita..ja jopa kutsut varasin maaliskuulle.

Avoniinkin olen ottanut tunnukset, jotta nyt viiraa ja todella pahasti. :LOL: :LOL: Kukahan se vannoikaan joku aika sitten että ei lähde yhteenkään myyntijuttuun enää mukaan.... :whistle:
:LOL: Onnea uudesta koukkuuntumisestasi :LOL: Minäkin olen aina sanonut asiakkaille että tuotteet on aika arvokkaita, mutta laadukkaita. No eilen kävin Metsolan liikkeessä ja surffailin sisukkaan sivuilla... en sano enää. Luoja mitä hintoja :O Bodykin 34 euroa... Meillä sentään vaan 23 ;)

Hei mua kiinnostais kans alkaa myydä jotain avonia tms kun me&i:n lopetan. Millaisia HYVIÄ ja HUONOJA puolia avonissa on? Tiedätkö tai onko täällä joku joka myy?
 
Tuli noista rankaisu ja kasvatusjutuista mieleen yksi juttu, jonka yksi vanhempi täti miulle kertoi. Lasta pitää ojentaa ohjaavasti eli kertoa millaista käytöstä toivoo. Eli jos lapsi istuu esim penkillä vinosti röhnöttäen, niin ei pidä sanoa "älä istu noin" vaan "istu suorassa". Lapselle jos sanoo "älä tee noin" nii hää ei välttämäti ymmärrä miten ja mitä sitten pitäisi tehdä. Kielto on tehokkaampi, kun kertoo toivotunlaisenkin käytöksen.
Ymmärsittekö, mie en osaa salittää niin hyvin kuin se täti. Mutt minusta siinä ajatuksessa oli järkeä.
 
Jos minäkin ehtisin jotain kirjoittaa. En kyllä mitenkään ehdi lukea kaikkea, en nytkään, pahoittelen :ashamed: Mutta Millille suuret :hug: ja voimia.

Mammon tulokset taas ihmetytti, voi hyvänen aika! En ihmettele nauruhymiöitäsi, menee jo huumorin puolelle tuollainen :eek:

Kiva kun pupun hoitopaikka oli mukava, tai siis pojun ;) Kummasti ne asiat aina selviää. Samaa mietin minäkin, elokuussa varmasti tytöt on kivassa hoitopaikassa ja minä työpaikassa ;)

Ja Rontin kesä kuulostaa kivalta, mietin sua kun loikoilen tuossa takapihalla ja vietän minäkin viimeistä vapaakesää :D

Tuutis! :wave: :wave: Myys meillekin nukkekotiin ruokia jne? Tytölle näytin ja ihastui täysin :D Oisko sulla muuta helposti lähetettävää kuin nuo ruuat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Tuli noista rankaisu ja kasvatusjutuista mieleen yksi juttu, jonka yksi vanhempi täti miulle kertoi. Lasta pitää ojentaa ohjaavasti eli kertoa millaista käytöstä toivoo. Eli jos lapsi istuu esim penkillä vinosti röhnöttäen, niin ei pidä sanoa "älä istu noin" vaan "istu suorassa". Lapselle jos sanoo "älä tee noin" nii hää ei välttämäti ymmärrä miten ja mitä sitten pitäisi tehdä. Kielto on tehokkaampi, kun kertoo toivotunlaisenkin käytöksen.
Ymmärsittekö, mie en osaa salittää niin hyvin kuin se täti. Mutt minusta siinä ajatuksessa oli järkeä.
Ihan totta, ja yks kaveri sanoi mulle ettei saa esim huutaa "EI JUOSTA"! koska lapsi muistaa vaan sen viimeisen sanan "juosta!" tai "älä seiso!" kun haluaa toisen istuvan, silloin jää mieleen vain sana "seiso". Pitäisi siis sanoa "istu alas". Voi näis olla ihan järkeäkin :)
 
huomenia!
täällä ollaan kolmatta päivää saikulla kun poika kipeenä :snotty: . siis tosi lupaavasti alkoi työelämä :ashamed: mutta minkäs teet........mieskin vielä sairastui,että hoidettavia on piisannut ;) !
onneks ei kuumetta/flunssaa kummempaa; tosin jo kolmas kuume kolmen viikon sisään :eek: mutta kuuluu asiaan kun hoitoon vie,lääkäri oli sitä mieltä että eri tauteja kaikki kolme varmaan ollut. se siitä terveestä lapsesta kun tähän asti ei ole juuri tarvinnut sairastaa!
no,nyt on jo oma itsensä eikälämpöäkään ole,mut kökitään vielä tää päivä sisällä :headwall: ....

mua huvitti kans noi tuutin pötköt, siis kaikkee ne keksii :LOL: :LOL: :LOL: !

mammolle jaksuja,on melkoista toimintaa :eek: :headwall: :eek: :headwall: !!!

jaahas komento käy.......
 
niinukka mies joutu työttömäks tammikuussa,viikon päästä menee takas töihin..sosku tietää ettei oo vielä päivärahoja tullu tammi-helmikuulta,koska liitto faxas hakemukset soskuun,mut se tässä mättää että ne on siirtänyt joulukuulta lopputilin ja veronpalautukset tammi ja helmikuulle,ne on siis jotenki jakanu ne tulot,ja joulukuussa on nuo saatu,ja perivät sen 400e tältä kuulta takas mikä niiden mukaan menee yli,kuinka se voi mennä yli jos meillä on mun kht ja lapsilisät 450e kuussa,siihen olivat lisänneet jostain sen 400e jota me ei oo nähtykään ja sen periivät kans pois..kun perusosa on meidän perheelle noin 950e ja noilla niiden laskelmilla jos ottaat tuon 400e mukaan niin meidän tulot ois 850e täsä kuussa,ja se on alle tuon perusosan,mihin kuuluis ruoka-vaatemenot-puhelin ja tv lupa jne..et miten ne voi periä tollasia takas,minen ymmärrä nyt yhtään..mä arvelin et mä käyn kyllä sen tädin luona ja lasketan uudestaan..jos me ollaan helvetti ollen haettu vain helmikuulle toimeentulotukea,mitä ne joulukuun tuloja laskee?
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Juttelin famun kanssa äsken puhelimessa.... :headwall: Ei eemelille voi ottaa kirkkoon tai muistotilaisuuteen huomenna leluja mukaan, että viihtyisi. Kirkossa on niin paljon ihmisiä, että kyllä pojan pitää pystyä olemaan paikallaan siunauksen ajan... No siis hei HALOO! Toi on vasta 1v 4kk, ei millään voi odottaa, että sen ikäinen jaksaa istua ½-1 tuntia paikallaan liikkumatta... Muistotilaisuudessa ei voi lattialla leikkiä, kun se häiritsee muita vieraita :eek: Siis häh? Miksi ei muka voi? Pitääkö toi kersa sitoa penkkiin kiinni koko iltapäiväksi ja väkipakolla huudattaa, että nuo vanhukset ovat tyytyväisiä???
Eikö jumalauta ennen vanhaan koskaan noin pienet lapset saaneet osallistua hautajaisiin? Mitä helvettiä ne oikein kuvittelee.... Alkaa tuntua siltä, että mä taidan mielellään jättää koko perkeleen hautajaiset välistä... On se nyt ihme...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Juttelin famun kanssa äsken puhelimessa.... :headwall: Ei eemelille voi ottaa kirkkoon tai muistotilaisuuteen huomenna leluja mukaan, että viihtyisi. Kirkossa on niin paljon ihmisiä, että kyllä pojan pitää pystyä olemaan paikallaan siunauksen ajan... No siis hei HALOO! Toi on vasta 1v 4kk, ei millään voi odottaa, että sen ikäinen jaksaa istua ½-1 tuntia paikallaan liikkumatta... Muistotilaisuudessa ei voi lattialla leikkiä, kun se häiritsee muita vieraita :eek: Siis häh? Miksi ei muka voi? Pitääkö toi kersa sitoa penkkiin kiinni koko iltapäiväksi ja väkipakolla huudattaa, että nuo vanhukset ovat tyytyväisiä???
Eikö jumalauta ennen vanhaan koskaan noin pienet lapset saaneet osallistua hautajaisiin? Mitä helvettiä ne oikein kuvittelee.... Alkaa tuntua siltä, että mä taidan mielellään jättää koko perkeleen hautajaiset välistä... On se nyt ihme...
Ei se ketään pitäisi häiritä jos pojalla on leluja mukana, enemmänhän se häiritsee jos se kitisee ja itkee kaikenaikaa kun ei pääse mihinkään...ja usko pois pappia se ei ainakaan häiritse meillä oli just perhekerhossa tuosta juttua joku aika takaperin....joten sen kun otat leluja ja kirjoja mukaan.....sanon minä
 
Ja lapset yleensä vievät omankin huomion niin ei tunnu niin pahalta se tilanne...meillä oli Ella n. 3kk kun isovaari kuoli ja vaunujen kanssa haudalle menin ja Juho on ollut mukana myös jo monissa hautajaisissa ja ihan hyvin on mennyt.....
 
Eikös ookkin kivoja pötkylöitä :LOL: Mun pitäis niitä tilata lisää mut ku ei kannata vaan paria vaan pitäis olla varaa tehdä isompi tilaus kerralla :/

Topsy miä kehittelen teijen neidille jonkun paketin :) Menee kyllä ens viikkoon postitukset. Kun ei tuolla uunissa kannata paria perunaa alkaa paistamaan kerralla vaan pitää massailla joku isompi satsi. (Siis tuo massa pitää paistaa kovaksi 130 asteessa). Mikäs on tytön nukkiksen värimaailma yleensäkin?

Mammoliino ei voi olla totta! :eek: Jo on jumankauta touhua :kieh: |O

Dogtor tuotahan tuo sosku tekee kun tietävät että on tulossa rahaa millä selviäisitte niin tavallaan "lainaavat" teille nuo rahat. :/

L-S kymin kirkossa on omasta takaa pieniä kangaspusseja (lorupussin kokoisia) joissa on jotain leluja (kirjoja autoja hahmoja ym) mitä voi tutkia penkillä istuessa. Ihan kiva idea!

 
dogtor: Ihan ok vointi täällä on. Laitan sulle yv:n, en viitsi täällä kaiken kansan nähden kirjoitella :ashamed: =)

Kiitos kaikille myötätunnosta. :heart: En kyllä olis ihan heti arvannut että näin käy. Aika järkky kokemus tuo km on, enkä kyllä tahtois kenellekään samaa kokemani jälkeen. :(
 
Siis totta kai mä otan pojan mukaan ja hälle leluja. Mua vain sieppaa niin kovin tuo, että ei lapsi saa leikkiä kirkossa vaan pitää istua paikoillaan ja olla hiljaa.... ai niin kuin ton ikänen? Ei jumapliuta noiden vanhusten kanssa. Meinasin jo sanoa, että me lähdetään siunauksen jälkeen heti pois, kun se kerran famua noin häiritsee |O
En kyllä tekisi sitä mistään hinnasta! Se ei ole reilua kummisetää kohtaan. Hän itse eilen sanoi, että hän odottaa näkevänsä eemelin mustassa puvussa komiana laskemassa pientä punaista kukkaa. Ja saa laskea kukan arkun päälle hänen puolesta!

Mitä noi vanhukset oikein kuvittelevat??? Mä en ainakaan ala tanssimaan heidän pillinsä mukaan. Miten ihmeessä lapsi ikinä oppii käymään kirkossa, jos ei koskaan siellä saa olla. Hajotkoon aamuihinsa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Ihan totta, ja yks kaveri sanoi mulle ettei saa esim huutaa "EI JUOSTA"! koska lapsi muistaa vaan sen viimeisen sanan "juosta!" tai "älä seiso!" kun haluaa toisen istuvan, silloin jää mieleen vain sana "seiso". Pitäisi siis sanoa "istu alas". Voi näis olla ihan järkeäkin :)
Mä oon tässä pohtinu, että kun tän ikäisellä tuo sanavarasto ja sanojen ymmärrys ei vielä ole ihan täydellinen, niin ymmärtääkö poika edes noita etuliitteitä (älä yms). Mie luulen, että tuo osaa tiettyjä avainsanoja, jotka kuulee ja ymmärtää puheesta hyvin ja toimii pitkälti niiden mukaan. Esim jos pojalla on banaani kädessä ja sanon "älä mene sohvalle syömään banaania" niin poika taitaa kuullaa "plaaplaaaplaaa SOHVA plaa SYÖMÄÄN plaplaa" ja arvata voi mihin se banaani on kohta sotkettu. Parempi olis ollu sanoa "tule keittiöön syömään banaania" sen kuulis varmaan "plaplaa KEITTIÖ plaa SYÖMÄÄN plaplaa".
Huomaa joskus, kun ollaan ulkona ja poika jää jotain katselemaan, niin jos komentaa, että mennään eteenpäin, niin mitään ei tapahdu. Mutta jos sanoo, että mennään autolle tai isän luo, niin lähtee melko reippaasti etenemään. Auto ja isä on varmaan helpommin käsitettäviä asioita kuin eteenpäin. Ainakin vielä tässä iässä.

Varsinaista pohdiskelua tämäkin :LOL: Mutta kyllä oon huomannu, että kun kiinnittää huomiota siihen miten asian pojalle ilmaisee niin sitä paremmin tuo toimii miun toivomuksen mukaan. Kai se tuo pojallekin onnistumisen riemua, kun huomaa ymmärtävänsä äidin ohjeita ja puhetta. Selvästi välillä taputtaa niin onnessaan, kun on osannu tehdä niinkuin neuvottiin. On se kiva seurata miten ymmärrys ja oppiminen lisääntyy koko ajan, kohta on jo ihan iso poika. Vielä kun puhumaan alkaisi...
 
Aargh, jokohän viimesellä pääsin tänne kirjottamaan :kieh: Mulla on nyt jonkin aikaa nä sivut tökkiny. joko en pääse kirjautumaan tai sit pääsee sisään mutta sitten jumittaa :kieh:
Mutta hei vaan siis kaikille :wave: Paljon on tekstiä tullut ja paljon tapahtunut täällä, eli paljon ois kommentoitavaa. Jos vaan muistas mitä kaikkee :ashamed: Ainakin millille suuren suuri :hug: ja mammolle myös :hug:
Mulla on ollut huisketta, kaikkee puuhaa ja tehtävää riittää ja lisäks olin viime viikonvaihteessa siellä laivareissulla ystävien kaa ja olipas iiiiihanaa :D
Nyt taas jaksaa arkista aherrusta, kun on rentouduttu hyvin :)
Kiva oli, kun on taas muutamat vanhat nimimerkit tulleet takas kirjottelemaan :) Liplatus, mä ainakin muistan sut :) Ihan alustahan taisit mukana olla, eiks vaan?
Pupullakin oli niin positiivisen oloinen kirjoitus päivähoitohommeleista, että kyllä nyt on sun kiva aloittaa työt :)
Mä sain juuri viikkosiivouksen päätökseen, jihaa =) Nyt saa alkaa vietteleen viikonloppua kaikessa rauhassa :) Pyykkäämistä tosin vielä hieman olisi, mutta eihän siinäkään muuta ole kuin nakata koneeseen ja kohta siirtää toiseen koneeseen, eli siihen rontin boikotoimaan kuivuriin :D Meillä se on kyllä aivan ehdoton, niin huonosti pyykinkuivaustilaa sisällä. Kesällä tietysti ulkona kuivatan. Ja se vesimäärä mikä kuivuriin kertyy...kuivttelee sen haihtuvaksi sisäilmaan, niin miettii vaan että kuinkahan turvallista...kun ei siis ole koneellista ilmanvaihtoa kuin kylppärissä ja kh-huoneessa, missä ei kuitenkaan mahdu kunnolla kuivattelemaan.
Aasin silta tuli tästä rontin pankkitunnuksiin ym, :) Taidat olla kehityksen jarru :D ei vaan. Eihän ne pakollisia ole, mutta itsestä niiiiiiiiiiin kätevät nuo tunnukset nettipankkiin. Mutta täytyy tunnustaa että on mullakin joissain asioissa aika vanhoilliset, pinttyneet tavat... Jaahans, mutta nyt täytyy palata hieman ajassa taaksepäin...siis lueskelemaan juttujanne kupposen kahvia kera.... :wave:
 
LillaStina Kaikki hautajaiset ja muistotilaisuudet joissa olen ollut, on lapset saanu olla lapsia (eikä pieniä aikuisia). Monet vanhemmat ihmiset on jopa ollu mielissään, kun muistotilaisuudessa on ollut mukana pieniä iloisia lapsia. Yksi, jos toinenkin on tullut kertomaan kuinka on ollu ihanaa, että lapset on ollu mukana muistuttamassa, että elämä jatkuu.
Mutta kyllä minäkin tuohtuisin, jos vaadittaisiin että pienen pitää näkyä, muttei kuulua. Sano, jos joku valittaa, että setä/täti on hyvä vain ja näyttää miten näin pienelle selitetään arvokkaan kirkossa käynnin etiketti ja merkitys. Ja voit tarjota, vaikka mahdollisuutta yrittää viihdyttää lasta.

Meillä muuten jugurttirusinat ovat sellainen herkku, että poika istuu niiden avulla kuin tatti (ainakin hetken). Naposteluhan on yksi keino saada lapsi viihtymään :D
 
Meillä tuo ainakin ymmärtää älä, ei ja et saa sanat niin että pitää julmetut raivarit ottaa :whistle: :LOL: Oikea kiukkupussi koko likka! Jalkaa poljetaan, pituulleen heittäydytään ja ennen kaikkea huudetaan kiljuen |O Saiskos tuon vaihtaa hiljaisempaan malliin missään :whistle: Jotenkin ounastelen ettei nuo uhmaikä vaiheet ihan kevyesti pimun kanssa mene... Mistä lie tuota sisua ja omaa KOVAA tahtoa noin paljon saanutkin |O


Yksin kun tuo on niin paljon rauhallisempi tyttö mutta kun pojat on samassa tilassa niin oksat pois. Juosten liikutaan ja poikia kiusataan. Taavi on pulassa kun sisko tarraa kiinni ja välillä tulee itkutkin kun ei pakoon pääse. Kiia on välillä pakko ottaa karanteeniin syliin tai syöttikseen tms. Pojathan ei lattialla voi istua/maata, Kipsutin änkeää päälle eikä siirry ennen kuin äiti nappaa pois tai pojat kippaavat tönien pois jossa sitten Kiia yleensä sattuu... Oikea plinsessa :headwall: :LOL: Ja nyt kun ei enää sohvakaan ole turvapaikkana pojille... Oon monesti sanonut että eivät riehuisi siskon kanssa koska ei tuo osaa lopettaa silloin kun pojat lopettaisvat vaan jatkaa "leikkiä"...
 

Yhteistyössä