Lokakuun 2007 taaperot, alkuvuosi 2010

Krisu ompas ollut ikävä kokemus sulla :( onneks takanapäin ja kaikki nyt hyvin. Kamalaa olis jäädä synnytyksessä yksin ponnistamaan :eek:
Mulle sattu toisessa synnytyksessä silleen et anestesialääkärillä oli aikaa laittaa vaan yks epiduraali ja se laitto sen mulle. Viereisen huoneen synnyttäjä jäi ilman ja mun huoneeseen asti kuului kun se tuskissaan huusi. Eemeli sit vielä syntyi tosi nopeasti (tunti epiduraalin laitosta) niin ajattelin jälkeenpäin et olisin ennemmin suonut sinne naapurihuoneeseen sen epiduraalin. Ei siis ollenkaan verrattavissa sun kokemukseen mutta tuli vaan mieleen kertoa. Yllättäviä tilanteita tulee aina joidenkin kohdalle, aina ei kaikki mene niinkuin pitäisi. Kurja tosiaan että sinä olet joutunut kärsimään toisen kustannuksella.
Hyvä kuitenkin että kaikki on nyt hyvin! :hug:

Rontti, kyllä minustakin tuntuu että aika mene vauhdilla. Lasten kasvussa sen huomaa parhaiten miten vuodet vierii.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille :heart:
 
Hyvää Ystävänpäivää! :heart:

Jännä, että Lohjalla ei pystytä soittamaan apua tarpeeksi paikalle, jos on jotain ongelmia. Luulisi, että siellä on joku lääkäri tai kätilö päivystämässä lähistöllä tuollaisia tapauksia varten. Kyllä ainakin nimittäin Tammisaaressa on varalla ihmisiä juuri tuollaisia "ongelmia" varten. Yhä enemmän alkaa ihmettelemään miten Lohjalla luullaan selviytyvän synnytyksistä, jos Tammisaari lopetetaan kokonaan...

Mutta onneksi Krisulla ja vauvalla on nyt kaikki hyvin!

Me käytiin äsken laskiaismyyjäisissä. Ja äitin rakas pikku-ukko suostui vihdoinkin pistämään kypärän päähän ja kävi ratsastamassa issikalla :heart:
Siellä ukko istui kuin isäntä itse ja olisi halunnut mennä uudestaankin :p Ihana mies.

Minulla ei mitään uutta. Odotellaan, että jossain vaiheessa tulisi ne supparit, jotka ei häviä parin tunnin kuluttua. Maksimi on nyt ollut 3 tuntia säännöllisen epäsäännöllisiä suppareita, mutta sen jälkeen ne loppuu kokonaan tai ainakin häviävät niin, että ei tule kuin 1-2 supistusta yöllä sen jälkeen. Että josko ne vedet sitten menisi, että tietäisi koska on oikeasti lähdettävä....
 
:heart: :heart: :heart: Hyvää ystävänpäivää :heart: :heart: :heart:

samaa minäkin olen pohtinut,että kuinka lohjalla meinataan pärjätä 3 synnytyssalilla ja tuolla kätilö määrällä :eek: ja tosiaan kyllä sitä kuvittelis,että ois joku päivystävä kätilö joka vois tulla hätätilanteissa,mutta ei sitten kai? Tai miksi ei joku päivävuorolainen voinut jäädä ylitöihin,kun huomasivat varmasti sillon kolmelta vuoron päättyessä,että mikä tilanne on.
 
Heipataanspas taas täältäkin ja myöhistä ystävänpäivääkin kaikille :flower: :) !

Krisulle lämpimät onnittelut ja Melinalle kovasti tsemppiä isosiskon rooliin!! Ja vauvalle toivotaan, ettei tule isompia vatsavaivoja :attn: ! Olipa sulla kokemus tosiaan! Onneksi kuitenkin kaikki meni hyvin loppujen lopuksi. Vähänkö olisi suututtanut, jos synnytyksessä olisi tullut jotain isompaa ongelmaa osin sen takia, ettei väkeä ole paikalla...

Keijulle en ole tainnut vielä vastata meidän puuherkuista... En muista keneltä ne messuilla ostin, eikä niissä lue mitään :/ , en siis voi olla enempiä avuksi. Oletko jotain löytänyt ja ostanut?

Meillä apinatyttönen luisteli tänään eka kertaa :D . Aiemmin olin sitä mietä, että tänä talvena ei vielä kokeilla, mutta mistä lie sain inspiraation ja neito yllätti :) . Vaikka toisaalta tuo apinaneito on aina ollut vikkelä liikkeissään, että siinä mielessä ei kai olisi pitänyt olla yllätys. Olihan se vaikeaa ja kaatuili ihan makaroonina, sain nauraa hihittää välillä ihan kippurassa. Mutta kyllä tuo välillä nousi ihan itekseen pystyyn ja etenikin jonkin matkaa :eek: . Minusta se oli hyvin, en muista, että noilla vanhemmilla olis ihan eka kerta näin mukavasti sujunut. Ja pitkäänkin jaksoi olla ja aina vaan yrittää uudestaan. Lopulta halusi luistimet pois ja kun ne oli pois otettu, pyysi parin minuutin päästä uudestaan. Siihen tosin loppui minun puhti ja lupasin, että huomenna uudestaan.

Tänne ei kummempia, ens viikonloppu ollaan taas talvisella äiti-lapsilerillä ja tänään väki pakkasi jo lelunsa, päiviä laskevat ja innolla odottavat kaikki :heart: . Ihan mukavaa minullekin, valmiiseen pöytään, ollaan vaan lasten kanssa jne.

Tänne ei muuten kummempia, väsäsin juuri laskiaispullia koululaisen huomisiin luisteluiltamiin, joihin saankin suoraan töistä sännätä, lapset vaan kiiruulla hakea mukaan. Me mennään tällä viikolla ilman päikkyhoitoa. Mummut auttaa muuaman tunnin muutamana päivänä ja muuten vaihdetaan isännän kanssa lennossa hoitovuoroja.

Lilliksen loppumetrejä odotellen :wave:

Ps, Hurja oli Dogtorin Iitan kokemus, sekä vaaville että tietty äipälle. Noin pieni kun sairaalaan joutuu, on siinä väkisin pienemmästäkin itku herkässä! Meillä keskimmäinen oli keuhkokuumeessa 1,5kk ikäisenä ja oli se surkeeta, vaikka hänkin alkoi pian toipumaan, kun äkkiä saatiin tietää syy ja oikeat lääkkeet.

Mutta nyt :wave:
 
Mäkin jos saisin nostettua päätäni täältä piiiiitkästä aikaa :)
Terkkuja täältä uudesta kodista ja "uudesta elämästä". Meillä oli loppuvuosi todella rankkaa aikaa, Peetun isä kuoli 5.12 ja sit oli muutot, päiväkodin vaihtamiset sun muut, totuttelu uuteen elämään. Pikkuhiljaa sitten alkanut elämä normalisoitumaan tässä.. Ennen kuin taas tulee uusia muutoksia ;) Perhe taitaapi jälleen lisääntyä tuola syys-lokakuussa :heart:

Ite sain vakityöpaikan, jossa aloitan 22.2. vastaavana hoitajana :) kaikki tuntuu menevän siis aikaslailla hyvin tällä hetkellä.

Mutta, josko mä tässä taas yrittäisin vähän ryhdistäytyä... ihan niinkun oikeesti :)
 
Keiju07
Nopea kirjoitus.

Krisulla ikävä kokemus, mutta onneksi tosiaan jo takanapäin. Käy juttelemassa kätilöiden kanssa, jos jää kaivelemaan...

Keffelistä mukava kuulla! Pahoittelut suru-uutisista, ja samaan hengenvetoon onnittelut tulevasta! :heart:
Käyhän useammin kirjoittelemassa.

Rontti, puiset ruuat vielä hakusessa, kun heittäydyin pihiksi... tai oikeammin aloin katsella, jos tilaisi vähän isomman paketin ja sitten on vaikea päättää... ja katselinkin jo brittisivujakin, kun sieltä saa valuuttakurssiedun tällä hetkellä... täytyy siis vielä laskeskella ja katsella. Netissä noita voisi surffata ikuisuuden.

Kysymys: pyöriikö teillä kellään nurkissa käyttämättömiä kirjontakehyksiä tai siis ompelukehyksiä. Puisia sellaisia? Voisin ostaa muutamalla eurolla ja maksaa postikulut! Laittakaa yksäriä, jos sellaisista haluatte eroon.

 
Keffeli: Oi ihanaa! Onnea!! :heart:

Mun pitäs jaksaa siivota, mutta ei huvita, ei jaksa, ei kiinnosta. Joten istun sohvalla ja surffailen. Iina nukkuu ulkona ja Juho koittaa nukkua makkarissa... paitsi nyt huutaa että on kakka housussa :headwall:
 
Moi!!

:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:
hiukkasen myöhässä..(ei oo ollu netti mahollisuutta moneen päivään)

krisulle onnea pikku-prinssin syntymän johdosta!:flower:
on varmasti pelottanut siellä ponnistella yksinään,hui kamalaa :(

tin: onnea masuasukista!:heart: ihanaa!!
niin ja mun työstää kyselit,se on sellanen työkkärin järjestämä homma,käyn viitenä päivä viikossa 4tuntia per päivä,ei paha :)
sellanen pieni kahvila,siellä me leivotaan ja kahveja keitellään.
ja tosiaan saan kelan päivärahat+9euroa päivälle,ja koska oon tuossa työssä nii eivät ees vähennä vaikka mies palkkatyössä.
kyllä se on aina kotiinpäin,kotihoidontuki oli niin pieni.
tää on tämmöstä matalalentoa työhön!
oon kyllä tykännyt.

tohtorilla perheineen ollut nyt rankkaa :hug:
voi pikku neitiä,ihan tulee veet silmiin ku aattelen teijän pelkoa..
onneksi nyt Aada pikkunen kotona ja terveenä:heart:
se on kamalaa se pelko,kun lapsella hätä!
meijänki pojalla kun tuli kerran se tosi paha tilanne,ettei henki kulkenu,just mahaa käytti hengittämiseen ja velttona sylissä oli.silmätki harotti kummasti..:(
tk:ssa jouduttiin oottaan yli 4h ja kamala ku pelotti..
sieltä sitten lähettivät oys:siin josta sai hyvää hoitoa :heart:

keffelille onnea masuasukista,uudesta kodista ja elämästä!! :heart: Kiva kuulla sinustaki! :)
pahoittelut suru-uutisista :hug:


mitäs muuta...nii mää oon nyt sairaslomalla huomisen vielä.eilen oli korkea kuume(39)
mulla tositosi harvoin nousee noin korkeelle.
aamullakin niin heikotti etten saanu pojalle vaatteita päälle,mies vei pojan hoitoon ja vei mut hakeen sairaslomalappua.
nukuin sitten monta tuntia(kahteen asti)
olo parani kun sai nukuttua,vielä vähän lihaksia kolottaa,mutta tää nyt menee,eiliset säryt vielä mielessä,autsss!
kaikkee sitä taas liikkeellä!

heipä hei ja voikaas hyvin :wave:
 
lillis koita unohtaa käynnistys yritykset ja yritä rentoutua,vaikka se niiltä kivuilta ei helppoo oo..mähän tein kaikki kikat mitä vaan pysty tekee nii toi pysy mahassa.
sit vaan päätin että *tana* tulkoot ku tulee mää en enää jaksa :D vuorokauden päästä synty :heart: ku kohtu ei varmana ala työstää jos se ei pääse "rentoutumaan"..
tsemppiä!!!
keffelille hurjasti onnea :heart:

simpalla ollu nyt 8 vaiko 9 päivää 39 asteen kuume..tk ssa eivät korvaansa lotkauta..varasin huomiseks mehiläiseen ajan..pronaxen ei laske enää kuumetta,ja toi on ollu KUUKAUDEN syömättä,sillon tällön saattaa syyä leipäpalan tai nakin,mutta voi olla montakin päivää syömättä :/ :'(
aada nyt sentäs on jo ok!
 
Hipkukka, vieläkö sua täällä tavoittaa :p taitaa vauvat aika tehokkaasti työllistää, mutta yrittänyttä ei laiteta :D

Eikäkö muistelin että sulla olis ollu joskus jopa joku linkki liittyen noihin atooppisen ihottuman juttuihin, siis olisitkohan sä ollu jossain kuuntelemassa luentoa tmv. noista atopia asioista ja sitten linkiti jonkun jutun :whistle: muistuuko sulle hämärästikkään mieleen :whistle: B) Hits kun en osaa selittää mitä haen, mutta aika varma oon että se olit sä :D
 
Mä yritin ettiä neulaa heinäsuovasta ja törmäsin tähän :heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t954633,75

Kyllä meillä on ollu joskus vauhti päällä :LOL: :LOL:
Nyt me ollaan vissiin vanhettu liikaa :kieh: :LOL:

Joo mä olen seonnu, nauraa rätkätin äken minkä ehin ja ukko murahteli vieressä. Pitää vissiin mennä suihkuun ni pääsee nukkumaanki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Mä yritin ettiä neulaa heinäsuovasta ja törmäsin tähän :heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t954633,75

Kyllä meillä on ollu joskus vauhti päällä :LOL: :LOL:
Nyt me ollaan vissiin vanhettu liikaa :kieh: :LOL:

Joo mä olen seonnu, nauraa rätkätin äken minkä ehin ja ukko murahteli vieressä. Pitää vissiin mennä suihkuun ni pääsee nukkumaanki :D
:LOL: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Hipkukka, vieläkö sua täällä tavoittaa :p taitaa vauvat aika tehokkaasti työllistää, mutta yrittänyttä ei laiteta :D

Eikäkö muistelin että sulla olis ollu joskus jopa joku linkki liittyen noihin atooppisen ihottuman juttuihin, siis olisitkohan sä ollu jossain kuuntelemassa luentoa tmv. noista atopia asioista ja sitten linkiti jonkun jutun :whistle: muistuuko sulle hämärästikkään mieleen :whistle: B) Hits kun en osaa selittää mitä haen, mutta aika varma oon että se olit sä :D
Hippis niistä on kirjoitellut sen verran miäkin muistan :)
 
Kyllä mie vielä täällä käyn :D Monesti ehdin vain silloin kun kaksoset syö. Joten siksi kirjoittelu hiukan jäänyt, kun samalla yritän pitää tuttipulloa, röyhtäyttää ja varoa pojan refluksia ja tytön herkkää oksennusrefleksiä (arvatkaa vain kuinka usein ruuat on mun päällä...)

Silloin kun ton pojan atopia oli pahimmillaan kävin yhdellä luennolla. Mutta enpä itekään enää niin tarkkaan muista :ashamed: Hyviä vinkkejä silloin sieltä kyllä sain.
 
Keffelille ja tinille paaljon onnea :heart:
Krisulle lämpöset onnittelut pikkusesta rinssistä ja jaksamista toisen pikkumustiksen kanssa. Meillä Ella on nyt vasta alkanu enempi näyttää mustasukkasuutta kun sisko liikkuu ja vie leluja.Yrittää talloa käsille tai painaa mahasta jne. Välillä taas niin hauskuuttaa ja tykkää kovasti siskosta.

dogtor :hug:

Tsemppiä lillikselle ja santille loppumetreihin ja itse koitokseen! Oonkohan vähän outo mut miula ei ole vauvakuumetta mutta "kaipaan synnytystä" HULLU! JOO-O!En kaipaa niinkään sitä kipua mutta joku juttu siinä on.. :LOL: *sekasin*

Meillä Anni on hirveesti miun perään.Tänään kävin tunnin lenkillä niin huusi koko sen ajan.Aina jos lähen johonkin ni huuto alkaa :/ Ella puhua pölpöttää kovasti.Kaipaan aikaa enemmän hänen kanssa..jotenkin se on jäänyt kun Anni on niin kiinni miussa.Välillä oikein ahistun kun tajuan että Ella on jäänyt niin vähälle huomiolle :'( Ja luonnetta löytyy, on niin itsepäinen kun vain voi olla...ja Anni rauhallisuuden perikuva! :D
 

Yhteistyössä