*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Moikka kaikille!
Ilmoittelen että meille syntyi la 27.10. tytär paino 4070g ja pituus 51cm py 37cm.
Olemme edelleen TAYSissa sydämmessä ilmenneiden poikkeavuuksien vuoksi, ma tai ti pääsemme uudestaan sydänultraan ja nähdään onko muutosta tapahtunut, kaksi "vioista" tod näk korjaantuvat itestään.
Tsemppiä odottajille ja onnea vauvan jo saaneille :flower:

TanjaKK ja Anni
 
Täältä vauva-arjen keskeltä onnittelut muillekkin, jotka ovat päässeet sitä elämään! :flower:

Tsemppiä vielä masun kanssa odotteleville! pian se odotus palkitaan.

Täällä on vihdoin keltaisuusasiat saatu kuntoon. Viime viikonloppuna pidettiin 3 päivän imetystaukokin, kun saattoi olla kyse äidinmaitokeltaisuudesta. Nyt ollaan päästy taas normaaliin imetysrytmiin. Aluksi oli oikea tissitakiainen, kun sai taas tissiä. Maitomääräkin hieman pumppailuista huolimatta väheni. Nyt ollaan taas takaisin normaalissa. Saa huokaista vihdoin helpotuksesta tämän asian suhteen.

Meillä terkka toi d-tipat kotikäynnillä, joka oli kun Sisulla oli ikää jo reilu 2 viikkoa. Kun sairaalaassa oltiin niin kauan. Keskiviikkona käytiin neuvolassa ja painoa pieni herra oli kerryttänyt jo 3950g (syntymäpaino 3380) ja pituuttakin oli 51 cm (47,5). Reippaaksi ja virkeäksi kehuttiin.

Illat meillä on hieman hankalia. Pieni herra ei oikein tahdo rauhoittua nukkumaan, viimeyönäkin meni yli yhden ennen kun saatiin nukuttua. Tosin sit nukkukin puoli seitsemään. Yleensä yöt menee parilla syötöllä.

Vaunuttelua ollaan harrastettu päivittäin. Sisu tykkää vaunussa pötkötellä ja nukkuu siellä rauhallisena. Kyllä on hyvät noi kolmipyöräset Teutoniat! Pari kertaa ollaan käyty ulkona syömässä miehen kanssa ja Sisu mallikkaasti antanut vanhempien nauttia ruokansa ja nukkunut vaunuissa. :) Helppo käydä asioilla Sisun kanssa, kun on aina se kolme tuntia syöttöjen välillä aikaa ja sen ajan nukkuu vaunussa rauhassa.

Tällaista vauva-arkea siis meillä.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 4 viikkoa ja 1 päivä, kohta on ekat synttärit, 1 kk.
 
pinkkimieli
Liekkö sinne jäit nyytin hakuun :wave:
Mulla tuli alko torstaina illalla tulemaan limatulppaa ja perjantaina puolen yön maissa lähettiin synnärille...

TanjaKK:lla ollu täsmällinen tyttö ku laskettunaaikana synty :D
Onnea tytöstä... :flower:
Toivotaan että tytön sydän on kunnossa!


Meillä PikkuMurikka siinä puoli kymmenen maissa syö ja sammahtaa sitten.
Sitten melko täsmällisesti aina puoli yhen-yhen maissa herää tissille ja valvoo vähän ku ei vissiin malttais laittaa nukkumaan ja sitten nukahtaa...
Sitten joskus neljän viien maissa herää tissille...Ja sitten aamu kohen alkaa tankkamaan tiheemmin, seuraavan kerran tunnin parin tunnin päästä on taas tissillä.

Mä oon koittanu netistä ettiä suht edullisia mut nättejä imetysliivejä, taitaa vaan olla aika kiven alla... :kieh:

*Talvicci ja PikkuMurikka 1vko6pvä* :heart:
 
Onnea Itun emo, Piki ja Tanja!

Me ajeltiin eilen mummilaan "arkea pakoon" ja nyt ollaan sit täysihoidossa ainakin viikko. Olikin jo rankat kolme päivää yksin kahden lapsen kanssa. Huh huh. Mitenköhän mä selviän jatkossa.. ahdistaa kun molempien isovanhemmat asuu kaukana eli hoitoapua ei ole.

Meillä on alettu nukkumaan öisin eli enää vaan syödään (tosin usein eli 2-3h välein), mutta ei kukuta muuten enää yöllä (kop kop). Masua vääntää usein aamuyöstä, mutta ei siihen useinkaan herää. Mietin kuitenkin jos jollain alkuyön syötöllä onnistuis ujuttamaan noi Disflatyl-tipat, että helpottaisko se. Rytmi on usein sama pitkin päivää eli on melkein joka syötön välissä hereillä sen pari tuntia ja illalla joskus enemmänkin. No pääasia että nukkuu yöllä, mä oon muutenkin aivan poikki, kun pitää joka aamu herätä niin pirun aikaisin esikoisen takia. Ihan punareunaiset silmät, joita kirvelee koko ajan. Päätäkin särkee mukavasti aina välillä.. oon niin tottunu vähintään 8-9 tunnin yöuniin, että tää on yhtä tuskaaaaaa. Mutta "onneksi" ei kestä kuin ehkä max 6kk *nauraa sekopäisenä perään*

MB ja tyty sunnuntaina 1kk
 
Olipas oikein yö... Sara heräs illalla 23.00 ja nukahti uudestaan 3.30. Voi jestas sentään. Maha vaivaa sitä ihan yli paljon. Kipristelee, vääntelee ja menee ihan kippuraa koko tyty. Ei sentään itke, mutta sellaista murinaa ja örinää pitää ja piereskelee ihan hirveesti.

Joku, en nyt muista kuka :ashamed: kirjoitti et vauva päästelee ihmeellisiä ääniä.. Sarasta lähtee välillä sellainen ääni, et vois luulla et on koiran vinkulelu kurkussa :LOL: Kaveri kävi pari päivää sitten, ja sanoi että sen poika päästeli samanlaista vinkumista.

Taitaa pinkkimieli olla synnytys hommissa =)

Onnea vauvaantuneille :flower:

Missah ja Sara
 
Nyt ahdistaa vielä enemmän... kuka tuollaisen rokotteen haluaa esim. lapselleen...

---clip---
Sveitsi rajoittaa sikainfluenssarokotteen käyttöä. Rajoitukset koskevat Pandemrix-rokotetta, joka on käytössä myös muun muassa Suomessa. Sveitsin viranomaisten mukaan rokotetta ei anneta raskaana oleville, alle 18-vuotiaille eikä yli 60-vuotiaille.

Sveitsin lääketieteenlaitos Swissmedic on rajoittanut influenssarokotteen käyttöä, koska sen vaikutuksista raskaana oleviin naisiin ja lapsiin ei ole tarpeeksi tietoa.

Suomeen Pandemrix-rokote valittiin, koska muuta ei olisi saatu ajoissa tämän syksyn rokotuksiin.

Suomalaisviranomaisten mukaan mahdolliset sivuvaikutukset ovat yleensä pieni harmi verrattuna rokotteen hyötyyn.
---clip---
 
koska sen vaikutuksista raskaana oleviin naisiin ja lapsiin ei ole tarpeeksi tietoa.
Juurikaan tuon takia en itse rokotetta tänään ottanut, vaikka olisin sen samalla neuvolakäynnillä saanut :ashamed: Enkä oikein tiedä lapsistakaan miten niiden rokotusten kanssa tekisi, sekavat tunteet koko asiasta :ashamed:

Lienkö sitten liiankin luottavainen siihen, ettei tämäkään influenssa meidän perhettä tavoita, mutta itse en ottanut myöskään sen takia että jos nyt rokotteesta kuume nousisi niin ei olisi mukavaa synnyttää kuumeessa ja olla vauvan kanssa ekat päivät..
Normaalisti nousee kuume vaan jos on joku suuri tulehdus päällä (-03 kohtutulehdus, -04 rintatulehdus, -06 ruusu, -08 kohtutulehdus) ja oon ihan vintti pimeenä jos lämpö nousee edes sinne 38 kun normaalilämpö on 35.5

Niin se tais pinkkimieli jäädä sille tielle =) :flower:
Mä oon sit varmaan se joka viimeisenä saa nyytin kainaloon :LOL:
 
Heippa,

Kylläpä tämä vauva-arki vie kaiken ajan! Ei tässä juurikaan ehdi palstaa lukemaan. Tosin nukkuuhan tuo meidän pikkumies pitkiä unia, mutta silloin pitää yleensä tehdä kotihommia tai nukkua itsekin univelkoja pois. Ollaan kyllä niin rakastuttu meidän pienokaiseen, on tämä vauva-arki vaan niin ihanaa!

Onnittelut taas kaikille uusia vauvautuneille! :)

Talvicci: Sinä taisit kysellä synnytyksestäni. Se tosiaan oli aika rankka, ensinnäkin kestoltaan 1,5 vrk ja siksi sitä buustattiin oksitosiinilla etenkin ponnistusvaiheessa ihan hurjasti. Ponnistusvaihe oli muutenkin rankka, vauva tuli pää sivuttaissuunnassa, eikä meinannut mahtua millään ulos. Kätilöni mukaan urheilijakroppani oli niin timmissä kunnossa, että lihakset eivät antaneet tilaa. Seurauksena kaksi epparia (ja yhteensä varmaan 15 tikkiä) joista toinen leikattiin jo ponnistusvaiheen alkupuolella. En kuitenkaan saanut vauvaa puserrettua ulos vasta kuin 1,5 tunnin jälkeen, joten ehdin vuotaa aika hurjasti. Olin pyörtyä joka ponnistuksella, mutta lopulta silmissä musteni vasta kun lapsi oli maailmassa.

Imetyksestä: Tyytyvätkö teidän vauvat pelkkään rintaan? Itse olen pumpannut maitoa aina imetyksen jälkeen, sillä vauva ei jaksa imeä rintoja tyhjiksi ja tuntuu myös jäävän nälkäiseksi. Yllättävän paljon maitoa tuleekin ja eikös pumppaaminen vielä kiihdytäkin maidon tuotantoa? Mies on sitten antanut pullosta rintamaitoa aina tissittelyn päälle.

Kestovaipoista: Oletko Paulah ostanut vaipat Suomesta? Kuulin, että Jenkeistä niitä voisi saada huomattavasti halvemmalla ja olenkin yrittänyt etsiä nettikauppaa, joka toimittaisi myös Suomeen. Tuloksetta vielä...

Ulkoilusta: Jokohan viikon vanhan vauvan kanssa voisi lähteä vaunuttelemaan, vaikka ulkona onkin nollassa tai pikkupakkanen? Miten te muut olette toimineet?
 
Peppi meille sanottiin vaan syysvauvan ulkoiluohjeeksi, että jos syntymäpaino on saavutettu tai vauvan kakka on muuttunut normaaliksi niin sitten voi ulkoilla. Me oltiin viikon vanhana jo puistoilemassa, silloin tais olla jotain +5.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MB -:
Nyt ahdistaa vielä enemmän... kuka tuollaisen rokotteen haluaa esim. lapselleen...

---clip---
Sveitsi rajoittaa sikainfluenssarokotteen käyttöä. Rajoitukset koskevat Pandemrix-rokotetta, joka on käytössä myös muun muassa Suomessa. Sveitsin viranomaisten mukaan rokotetta ei anneta raskaana oleville, alle 18-vuotiaille eikä yli 60-vuotiaille.

Sveitsin lääketieteenlaitos Swissmedic on rajoittanut influenssarokotteen käyttöä, koska sen vaikutuksista raskaana oleviin naisiin ja lapsiin ei ole tarpeeksi tietoa.

Suomeen Pandemrix-rokote valittiin, koska muuta ei olisi saatu ajoissa tämän syksyn rokotuksiin.

Suomalaisviranomaisten mukaan mahdolliset sivuvaikutukset ovat yleensä pieni harmi verrattuna rokotteen hyötyyn.
---clip---
Täytyy todeta että onneks ite kerkesin synnyttää jo :whistle:
Vaikka kyllä se silti mietityttää nytki ku jos sitä pitääki miettiä itelle tai vauvalle vielä sitä rokotetta...Vai rokottaako ne synnyttäneitä ja melkein vastasyntyneitä?
 
Käyn ilmottelemassa itsestäni, luen ketjua mutten oo kommentoinut mitää pitkään aikaan :)
Chilitin älä huoli, minäkin odotan vielä ja LA oli eilen :D
Onnea kaikille vauvautuneille!

Otin sikarokotteen eilen, kun oli täälläkin puhetta siitä.. käsi vähän kipee, ei muita oireita :D

Tsemppiä meille viimeisille :D

Myola ja pikkuinen 40+1
 
Taisi Pinkkimieli nyt sitten päästä vauvanhakuun, jee!

Missah: Minä niistä hassuista äänistä kirjotin. Joo, meillä kans välillä kuuluu tytöltä semmonen vingahdus, ihan ku just semmonen koiran lelu :) Oon vähän jo miettiny et onkohan ihan normaalia mut kai sitten on.

Osaako joku sanoa, että onko normaalia, että vauva pitää yöllä unissaan ihan kamalaa meteliä? Siis ei itke, vaan hengitys on vikisevää ja rohisevaa ja sellaista et välillä on pakko pistää valot päälle ja tarkastaa että tukehtuuko vauva! Kun on tosi pelottavia ääniä. Nyt on 3 yötä menny ihan valvoessa noiden äänien takia. Ja siis vauva on ihan unessa. Ei tosiaan saada hetkeäkään nukuttua kun vauvan äänet on niin kamalia. Paitsi että kyllä mä jonkun hetken nukuin viime yönä, kun näin unta, että jouduttiin taas sairaalaan niiden äänien takia ja vauvalla olikin joku ongelma keuhkoissa... Oli kamala uni, varsinki ku vauvan hengitysäänet kuului koko ajan uneen. Jostain syystä nämä äänet kuuluu vain yöllä, päivällä en ole sellaisia kuullut. Olen vähän huolestunut... Varsinkin nyt kun tyttö on ruvennut olemaan tyytymätön lähes aina kun on hereillä. Ja sitten vielä tänään hän ei ole ollut lähes ollenkaan hereillä! Välillä vaan syönyt, mutta sitten taas heti nukahtaa. Ehkä 5 min piti silmiään auki äsken. Usein hän kyllä on illalla hereillä edes jonkin aikaa...Onkohan kaikki ihan kunnossa?
Oon varmaan ihan hysteerinen äiti, mut ekakertalainen ku olen niin kai se on normaalia :ashamed:

Peppi30: Sanoit että pumppaat rinnat imetyksen jälkeen. Oon miettiny, että jos vauva ei tyhjennä rintoja, niinkun meillä ei, niin kannaattaako ne pumpata tyhjiksi aina imetyksen jälkeen tai edes kerran päivässä? Meillä menee vähän sillä tavalla, että tyttö imee ensin toisesta rinnasta, mutta sitten kun maitoa ei enää tule ihan niin helposti, niin hän ei suostu imemään siitä rinnasta, ja vaihdan rintaa ja hän imee taas ihan tyytyväisenä. Mutta koskaan ei rinnat tule siis tyhjiksi.

Ja muuten Peppi, aika hurjalta kuulosti toi synnytys. Miten oot toipunut?

Ulkoilusta: meille sanottiin sairaalassa, että jos on pakkasta, niin alle 2 viikon ikäisenä ei kannata lähteä ulos. Mutta nollakelillä jo voi mennä.

MB:n kin vauva on kohta jo kuukauden... Niin se aika vaan menee. Meillä tulee huomenna 3 viikkoa :) Kyllä vauveli on ihan eri näköinen kuin pari viikkoa sitten. Mieskin sanoi että nyt rupeaa näyttämään jo vauvalta :LOL:

huolestunut hemari ja tyttönen huomenna 3vk
 
Ulkoilusta
Synnärillä en hoksannu kysyä koko asiasta :whistle:
Maanantaina(pojulla sillon ikää 1vko2pvä ) ku neuvolatäti kävi kotikäynnillä niin kysyin tuosta ulkoilusta niin se sano että voi mennä ulos ettei tarttee oottaa kaksviikkoseks asti...
Muutama aste korkeintaan ollu pakkasta ja muutenkaan ei tuule tms.
Mutta tosiaan sano että ekalla kerralla on joku 10-15min ja sitten pidentää ulkoilu reissuja...
Tänään käytiinki puolen tunnin vaunulenkki ja toinen taaskin vaan nukku koko reissun :D

Vauvan äänistä...
Mistähän mä luin jutun mitä mikäki itku vauvalla tarkottaa?
Ymmärtääkö joku tosiaan mitä mikäki ininä meinaa? :whistle:
Mä ku en kauheesti kyllä huomaa eroa niissä :ashamed:

Meillä tuo PikkuMurikka röhkii ku sillä on nälkä :LOL:
Käet vispaa ja pää heiluu ja röhkinä kuuluu :D

*Talvicci ja PikkuMurikka 1vko6pvä* :heart:
 
Moi!

Nyt vaan ei jaksa enää olla kiinnostunut oikein mistään, mutta edelleenkin yhtenä kappaleena. Laskettu aika tuli eilen täyteen, eikä merkkiäkään mistään supistuksista. Siis oikeista. Noita ennakoiviahan on tullut jo hyvin pitkän aikaa, mut jotain yksittäisiä kiputiloja, mitälie kramppeja, tulee kyllä, mut siihen se jää. Ja kaikki kyselee vuorotellen, lähes päivittäin, että no mites on, onko alkanu supistella. Ei ole!!! |O

Mitta on niin täys, kun on nuo kaikenmaailman vaivat, eikä saa nukuttua.

Maanantaina ois sit possulenssurokotteen vuoro, että sais sen sit hoidettua pois alta. Mun vastustuskyvyllä kerään kyllä kaikki lenssut ja flunssat itselleni ja siinä sivussa vauvallekin. Että jos vähän aikaa pysyis terveenä sitten. Neuvolassa olikin asian suhteen ihan hyvät epäselvyydet tuossa aiemmin. Oman hoitajan mukaan mä en sitä ees sais ja kaikenlaista kädenvääntöä sen naisen kanssa on ollut muutenkin. Onneks oma äiti pitää jotkut asiat paremmin hallinnassa, kun on itsekin neuvolassa töissä. Tosin vaan eri paikkakunnalla, mut ihan käsittämättömät erot, miten asiat hoidetaan!! Tarkotan tällä kyllä muutakin kuin tätä pandemiaa, mut siitä sen enempää.

Isänpäivänä (rv 41+3) ois sit ilmeisesti mentävä synnärille, jos ei mitään tapahdu sitä ennen. Tosin olin kyllä jotenkin siinä käsityksessä, että käynnistetään vasta 42 viikon jälkeen, mut mene ja tiedä. Käännyttäähän ne mut sieltä sit pois, jos ei oman hoitsun tiedot pitänyt paikkaansa tässäkin asiassa. Mut onhan tuonne viel hetki aikaa. Jos vaikka alkais tapahtua sitä ennen ihan itsestään. Toivottavasti.

Satu ja muru 40+1

 
tervehdys,

onnea kaikille uusille nyytin saaneille ja jaksamista kaikille vielä odottaville!

Täällä on totuteltu "arkeen" muutama päivä kun mies meni loman jälkeen töihin. Ihan hyvin mennyt ja esikkokin nukkunut huikeita 3h päikkäreitä. Saa itsekin pienet nokoset jos vaan malttaa ne ottaa. Öisin sitten ei juuri nukutakaan, tai siis muutama parin tunnin pätkä ennen kuin sitten pitääkin jo esikon seuraan herätä. Ihanaa että on viikonloppu edessä! Ollaan käyty puistossa ja kerhossa jo kolmeen pekkaan ja ihan hyvin sujuu vaikka vähän taiteilua onkin erityisesti päiväruuan ja unille menon aikoihin.

Meilläkin siis masu tuntuu poitsua vaivaavan, kovaa ärinää ja "röhkinää" kuten Talviccikin taisi mainita ja muutenkin selvästi massua vääntää. Juuri ei itketä. Aloin nyt antamaan Cuplatonia, katotaan auttaako. harmillisesti tietenkin yöllä nuo vaivat jotenkin pahempia, tai ainakin siltä tuntuu. Meillä siis valvotaan yölläkin pitkiä pätkiä ja oikeastaan muutama parin tunnin unipätkä tulee itselle. Esikkon posotti alusta alkaen 4-5 tunnin pätkiä, kunpa tämäkin oppisi.

On kyllä ollut oma toipuminen huimaa esikon synnytykseen verrattuna. Paapelo Mulla kävi vähän samalla lailla tuon jälkivuodon kanssa. Vajaassa parissa viikossa oli jo minimaalista, kun sitten ykskaks tulikin oikein roimasti vuotoa ja oikein hyytymiäkin. Neuvolasta sanottiin että jos jatkuu niin sitten yhteys synnärille ettei ole kohtuun jäänyt mitään. Ei ole jatkunut eli ehkä se oli joku lopputyhjennys :).

Samoja ajatuksia on itelläkin tuosta imetyksestä, kuten monella muullakin. Tuntuu välillä ettei maito riitä vaan poitsu luputtaa tyhjää rintaa. Oon miettinyt että pitäiskö antaa lisämaitoa kun hällä tuota kokoakin on. Sitten taas mietin että paino on noussut 320g/vko eli hyvin, joten kai se sitä riittävästi saa ja tilaa sitten lisää imuuttamalla tiheämmin. Esikollekin oma maito riitti joten ei kai se nyt voi niin eri juttu olla?

Kovasti on täälläkin mietityttänyt tuo possurokote. OIen sen nyt päättänyt ottaa itselle, esikosta en tiedä..

Niin ja kysymys hikoilusta. Hikoilen yöllä kuin pieni eläin! Lakanat ja hiukset ihan märkänä kun herään. Mietin että voiko olla vaan hormooneista, vai onko tässä jotenkin kipeenä. Ei pitäis makkarissa erityisen kuumakaan olla. Muuten en kyllä erityisemmin hikoile. Onko kellään muulla vastaavaa havaittavissa?

Mekin saatiin neuvola kotikäynnillä d-vitamiinitipat. Pitäis niitä aloitella, mutta aattelin vähän siirtää kun tuo massu niin vaivaa..

Meillä täälläpäin käy neuvolasta kaksi kertaa kotona. Ensin äitiysneuvolan puolelta 1vko ja sitten lastenneuvola 2vko. Sitten jatkuu 1kk, 6vko lääkäri, 2kk, 3kk..

Ulkoilusta meille neuvottiin että saa viikon iässä alkaa ellei ole pakkasta (talviohje ois kai 2vkon iässä). 15min ensin ja siitä sitten pitemmin.

Onkos teillä nimet jo vauvoille mietittynä? Meillä on ristiäiset marraskuun lopulla ja toistaiseksi nimi aivan hakusessa. Kovasti on listoja, mutta mikään ei ennakkoon mietityistä ei tunnu sopivan.. Pitää varmaan ottaa päivittäin joku testinimi ja kuulostella miten se sopii..

Nyt kuuluu kutsu!

Tsemppiä kaikille odotukseen ja vauvanhoitoon!

LinneB ja poitsu 2vko
 
LinneB: Täällä myös hikoillaan niin että ihan märkänä herään. Meillä on makkarissa 21 astetta, eli ei mitenkään kuuma. Ja päivällä samassa lämmössä saatan palella. Mut tosiaan, yön jälkeen aina ihan litimärkä.

Meillä kävi äsken veljen perhe ja heidän kohta 2v tyttö oli tosi räkänen ja kerran aivasti suoraan vauvan päälle...Toivottavasti vauva ei nyt saa mitään tautia.

Nimi on meillä päätetty. Onneksi vihdoin. Ristiäiset on viikon päästä. En ole yhtään vielä ehtinyt miettiä tarjoiluja. Nyt olis kiva jos oma äiti asuisi Suomessa tai edes jos miehen äitiä vois käyttää apuna. Mutta ei niin ei. Pakko selvitä yksin. Veljen vaimo kyllä lupas auttaa.
 
Eilen kone takkuili mulle enkä jaksanu enää samaa litaniaa kirjotella uusiks! täällä vielä odotellaan merkkejä, ei oo näkyny... tänään oli isin syntymäpäivä, mut ei pikkuinen ajatellu ottaa samaa synttäri päivää isin kaa =) huominen aikaa syntyä lokakuun lapsoseksi.. rupeaa vaikuttamaan epätodelliselta =)

täällä vauvoja pukkaa valtavasti! hirmusti onnea kaikille vauvan saaneille!

mitenkäs muuten te kuun lopussa vauvan saaneet ja saavat, ootte aatellu ristiäiset järjestää? ennen joulua, uuden vuoden jälkeen? meillä ollu vähän broblemana toi..

no se on nyt pakko lähtee nukkuu, ku kerrankin oikeen väsyttää!

tseppiä kaikille tänään synnärille lähteneille!

nallemakarooni tytöt ja toukka 40+2
 
hemari: Mulle sanottiin sairaalassa, että kannattaa aina välillä pumpata rinnat tyhjiksi, etenkin jos tuntuu että niihin jää "kovia kohtia". Mä pumppaan lähinnä siksi, että poika ei jaksa vielä imeä kovin kauan ja tuntuu aina jäävän nälkäiseksi imetyksen jälkeen. Sairaalassa sai maitoa 3h välein (lääkärin määräys infektion takia), joten masu taisi venyä nopeammin kuin pelkällä rinnalla. Maitoa nimittäin menee suht suuria määriä kerralla. Annan siis yleensä pumpatun maidon imetyksen päälle.

hikoilusta: Minäkin hikoilen öisin ihan älyttömästi! Pitää vaihtaa yöpaita ainakin kertaalleen. Päivällä hikoilu on ihan siedettävää.
 
Huomenta taas kaikille!

Eilen oli ja meni LA. Vauveli viihtyy edelleen masussa =)

linneb Meillä toki erilainen tilanne, koska minulla on vielä vauveli masussa mutta täällä hikoillaan ainakin joka yö niin että tukka on märkänä ja hiki vaan valuu. Terkkari sanoi johtuvan hormooneista.

Ristiäisistä: Olemme miettineet kovasti kanssa ristiäisten ajankohtaa. Jos vauveli syntyy nyt lähipäivinä niin pidämme ristiäiset joulukuun alkupuolella hyvissä ajoin ennen joulu hössötyksiä tai jos viihtyy pidempään masussa niin siirtyy varmaan sitten tammikuun alkupuolelle. Eikös se niin ollut että ristiäiset pitää pitää 2 kk syntymästä? Täällä on ollut tyttelin nimi tiedossa jo pitkään jos vain nimi sitten sopii. Hieman jännittää kyllä, että jos tulossa olisikin poika kun täällä on lukenut että nuo lupailut eivät ihan aina paikkaansa pidä :D

Nyt kävelylle!

Santtu 40+1
 
hemari Täällä kans aivan samoja ajatuksia vauvan äänistä.... :ashamed: Kokoajan miettii, mikä on normaalia ja mikä ei. Kaikenmaailman örinää ja röhinääkin on täällä kans. Nukkuessaan on kyllä kohtuu hiljaa sentään. Mä varmaan kans valvoisin, jos nukkuessaan ääniä pitäisi.

Talvicci Mä luulen, että ajan myötä oppii erottamaan mitä mikäkin ääntely ja itku tarkoittaa... =)

Meillä nimi oli päätetty jo raskausaikana, ja heti sitä alettiin käyttää. Mä niin inhosin sitä Mölli nimeä, mikä tuli puoli vahingossa jostain ja jäi sitten "työ nimeksi"... :LOL:

Me äsken ulkoiltiin 45minuuttia, Sara ei kyllä nukkunut kun puolet ajasta. Oli kivaa olla ulkona, täällä niin loisto kelikin, aurinko paistaa eikä tuule yhtään. Nyt siivous hommiin, kun neitikin nukkuu.

Missah ja Sara
 
Peppi: Hurjalta kuulosti tuo synnytys, toivottavasti olet toipunut ihan hyvin.
Ihan suomalaisista nettikaupoista olen ostanut vaippoja, täytyykin katsoa josko löytäisin ulkomaisen, josta saisi halvemmalla. Meneehän noihin nimittäin rahaa, etenkin näin aluksi.

Me käytiin eilen moikkaamassa mun työkavereita, oli tosi mukavaa. Mutta vähän tuli morkkis kun oltiin vähän pidempään kuin oli tarkoitus ja tultiin ysin maissa pikkuisen kanssa metrolla... eihän siinä mitään, ihan hyvin meni ja rauhallista oli mutta jotenkin tuntui että nyt ollaan väärässä paikassa:( Ens kerralla taksilla niin on varmaan parempi mieli sitten. Meillä siis ei ole autoa.



 

Yhteistyössä