*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Kiitos vaan tsempityksistä, mutta edelleen täällä kärvennyn yhdessä kasassa - mutta sattuu kyllä niin hitosti, että saa nähdä kauan vielä viitsin kotona kärvistellä...soitin synnärille ja olivat sitä mieltä, että hyvin voin olla vielä kotona olla jos ei edes mitään "eritteitä" vuoda....suppareita tulee tasaisesti n. 4-10min välein, kestoltaan 1/2min-minuutti ja ovat kyllä ihan kauheita! Alaselkä niin tulessa, että oksat pois..."pikkuisen" siis alkoi tuo itse h-hetki jännittämään, että kuinka siitä oikeasti suoriudun :ashamed: . Tosin toivottivat synnärillä toki tervetulleeksi heti kun olo sellainen, ettei kotona tunnu enää hyvältä olla...mutta vielä mä kestän- en koe, että kuitenkana NIIN kipeä olisin ja todennäköisesti paikatkaan ei paljoa auki ole kun mitään "eritteitä" tuolta ei vuoda... kivaa täällä kotona ei kyllä ole sen voin kertoa |O . Ärsyttää kun koko yön valvonut ja nyt ei voi nukkua kun heti kohta makuulle käytyä alkaa supistamaan ja en pysty yhtään olla paikallani supparin aikana: paljon kivempi (jos tässä tilnateessa voi sanoa 'kivempi' ;)?) olla kun liikuskelee...kivat univelat siis tiedossa...varsinkin jos tätä kestää monta päivää :eek: - voi toivottavsti ei....

Ihana tyttö teillä Hemari :heart:
 
Voi hel****ti, jo kolmas ilta peräkkäin kuin supparit tulee säännöllisesti 5-7 minuutin välein, tosi kipeänä ja selkä tulessa täälä niitä kellottelen myös menkkamainen jomotus tulee. Miehen kanssa pähkötään esikon hoito kuviot joka ilta uudelleen ja sitten kuin seinään kaikki supparit poissa :eek: :eek: :eek: siis jo kolmena iltana, limatulppa on ilmeisesti irronnut on sen verran tullut tuota tavaraa alakerrasta ulos jo ja tänään aamulla kuin pissat olis mennyt housuun tuli ihan kirkasta nestettä varmaan jotain pari desiä, ei se ehkä lapsivettä ollut kuin ei ollut lainkaan punertavaa, voiko valkovuoto olla tosiaan noin vetistä? Miksi tää ei voisi jo syntyä etei tartteis joka ilta jännätä kuinka tässä käy alkaa pikkuhiljaa olemaan ihan turhautunut olotila.

Toivottavasti edes hugoliina pääsi jo hommiin ja hemarilla ihana tyttö :flower:

Nyt läden pakkamaan pojalle hoitokassia mummolaan josko sitäkin jossain vaiheessa tarvittaisi
 
Mä annoin luvan istukkaverenluovutukseen, mutta silloin synnytyksen pitää tapahtua klo 8-16 välillä että SPR:n tyypit tulevat hakemaan istukan. Mulla molemmat synnytykset tapahtui tuon ajan ulkopuolella, joten en päässyt luovuttajaksi.

Heh, naurattaa muuten kun niin suunnittelin, että toi kakkonen nukkuis aluksi tossa äippäpakkauksessa. En ole laittanut kuin muutaman kerran päivällä siihen nukkumaan, muuten nukkuu mun vieressä tossa meidän parisängyssä. Siinä on mukavasti tilaa kun isi nukkuu toisessa huoneessa :) Oon niin laiska öisin, etten viitsi siirtää tyttöä syötön jälkeen minnekään vaan kierähdän aina tytön puolelta toiselle riippuen kumman tissin vuoro on :D

Niin ja 2 vkon neuvolakuulumisia:

Paino 4070 (synt.paino 3480)
Pituus 53 (synt.pituus 51)

Meidän naparupi ei meinaa oikein parantua ja lisäksi meillä rähmii toinen silmä, johon pitäisi kai huomenna hakea tippoja lääkäriltä. Ja kielikin on sen verta valkoinen, että taidetaan siihenkin saada jotain geeliä. Esikoisella ei ollu mitään "vauvavaivoja", joten oon ihan noviisi näissä jutuissa.

MB ja tyttö 2 vkoa
 
Aku
Istukkaverenluovutuksesta samat kokemukset kun MB:llä[/b ja tuon virka ajan lisäksi oli tietyt päivät jolloin noutivat niitä ja sekään ei silloin natsannut.

Tsemppiä Hugis tulevaan koitokseen.Esikon aikana kärvistelin kotona kipeiden(!) suppareiden kans about 12 h ja oli positiivinen ylläri kun vihdoin lähettiin synnärille olin jo 5-6cm auki =) =) Mielummin sitä kuitenkin kotona venttailee kun siellä sairaalassa ainakin niin kauan kun kokee kivun kanssa pärjäävänsä.Tai näin ainakin pähkäilin itse.

-Aku 39+4

Muoks* johan tuli hienot tummennukset :headwall:
 
Onnea kaikille synnyttäneille ja näköjään porukka poksuu oikein kunnolla! :flower:
Tosin myönnetään, etten ihan hetkelleen ole täällä jaksanut käydä ees vilkaisemassa tilannetta. Yläkertaan ja tietokoneelle on muka niiiin pitkä matka. :ashamed:

Itsekin tuota olotilaa odotan varsin kärsimättömästi, mut vielä 2 viikkoa la. Maanantaina käytiin kylläkin keskussairaalassa, mut ihan vaan painoarviota tekemässä, kun aikani ruinasin sitä. Painoarvio oli sit 3,6 kg jos syntyy laskettuna päivänä (29.10), että saapi nähdä pitääkö paikkansa. Ei kyllä haittais jos tulis jo aiemminkin. Huomenna taas neuvolaan tsekkaamaan tilannetta.

ONNEA VIELÄ KAIKILLE!!! :flower: =)
Ja ootellaan me muut vielä vähän aikaa.

Satu ja muru 37+6
 
Päivää mammat!

Hannelle ja Hugikselle jaksamisia suppareiden kanssa! Seuraavat lähtiät taitaa olla selvillä!

Hemarilla aivan äärettömän suloinen pikkunen :heart:

Talvicci voin vaan kuvitella kuinka kommentit ärsyttää! Itsekään en haluaisi käynnistellä ja meillä äiti on kokoajan että eikö ne vois sitä synnytystä jo käynnistää. Paniikissa katso, että vikat viikot menee hyvin ja että pääsis itse tänne ajoissa! Ja mäkö haluaisin että mini sais tulla ihan omassa rauhassa. Ja jos käynnistellään vkolla 42 niin sit käynnistellään ja sille taas ei voi mitään.

Istukkaverenluovutuksesta ajattelin juuri kysyä meidän neuvolatädiltä. Me puhuttiin asiasta ja todellakin haluttais luovuttaa jos vaan mahdollista!

Kertis ja kestovaipoista meillä on ostettu kestot valmiiksi ja on muutama mukana jo sairaalaan. Toki ostettiin eko vaippoja paketti ihan vaan siltä varalta jos ei heti kestoilu suju ja kun johonkin lähdetään. Eli täällä kestoillaan ja ekoillaa jos on tosi tarvis.

Omaan napaan ei mitään uutta.

Pikkis ja mini 38+4
 
Moi :wave: täältä!

Täällä kans edelleen tukevasti kasassa. Eilen illalla jo elättelin toiveita kun supisteli vähän tuntuvammin ja pitempään, mutta pah!

:flower: Onnea uusille vauvansa saaneille!

Iitun Emo Kyseli kestovaippojen käytöstä vastasyntyneellä. Me ollaan tehty niin, että alkuun on käytetty kerttiksiä sen aikaa et napa on irronnut ja parantunut. Kun ainakin pojalla se pissa kastelee sen vaipan sinne napaan asti, niin tuntui ettei se napa päässyt kuivumaan ja paranemaan.

Eipä mulla muuta kommentoitavaa. Jatketaan odottamista. Tsemppiä kaikille, jotka tuntee sitä tarvitsevansa!

Regent ja masukki 39+2
 
IIISOOT onnittelut kaikille vauvan saaneille ja täysiaikaisuuden ja la:n saavuttaneille!!

Meillä pikkumies on lyhentänyt kiitettävästi äidin tietokoneaikaa, nyt vetelee päikkäreitä makkarissa mutta todennäköisesti alkaa huutelemaan ruokaa kun kuulee näpyttelyn.... :) Joka tapauksessa ihanasti lähtenyt sujumaan arki vauvan kanssa, mies joutui jo tällä viikollä töihin niin nyt on harjoteltu ihan kahdestaan olemista.. Ainut juttu, joka tuottanut vähän ongelmaa on imetys.. En todellakaan osannut kuvitella että sattuis noin paljon.. Mulla on taas toinen rinnanpää auki ja tuli taas verta tänään..

Synnytyksesta oli tarkotus kirjotella muutama sana.. Mullahan meni vedet sillon 2 viikkoa sitten ke-to yönä, Kättärille lähtettiin seuraavana päivänä ja odoteltiin supistusten voimistumista.. Sain antibioottia suoneen kun vesien menosta oli kulunut jo niin kauan. Säännölliset supistukset merkattiin alkaneeksi klo 23.00 ja to-pe yö meni kärvistellessä kun teki jo TOSI kipeää!!! Saliin mentiin kahden aikaan, siellä hengittelin ilokaasua, joka auttoi alkuun.. Kuudelta aamulla puhkastiin loput kalvot, jotka oli mennyt rikki ylempää eikä vauvan pää siksi päässyt laskeutumaan tarpeeksi. Kahdeksalta, kun olin jo ihan totaalisen uupunut ja itkin vaan kipuja, sain epiduraalin joka vei kaikki kivut pois :) Sain nukuttua jokusen tunnin ja loput 6 senttiä avautui sinä aikana!!! Ponnistusvaihe oli "helppo" ja kesti vain 11 min.. 5 tikkiä ja kivat peräpukamat, mutta täytyy sanoa että oli kaiken arvoista!! :heart: Pikkunen on kyllä vienyt meidän ja aika monen muunkin sydämet!! Ja inka, oltiin osastolla 3!!

Nyt kuuluukin jo huuto!! Tsemppiä vielä kaikille loppukuun odottajille :)
 
Tosta käynnistämisestä: en sitä odota mitenkään innoissani jos siihen joudutaan, mutta toisaalta mä pelkään että vauva ehtii nyt kasvaa hirveän isoksi, niin siksi toivoisin että ens viikon alkupuolella pääsisin käynnistykseen. Yliaikaiskontrolliin menen maanantaina ja siellä varmaan sitten selviää jotain.

On tuskallisen hitaasti eteneviä nämä päivät...Äiti soitti äsken ja sai mun verenpaineen nousemaan välittömästi kun en jaksais kuunnella mitään vitsailuja siitä miten mä voin vieläkin olla kotona ja kuinka vauva ei oo vieläkään syntynyt. Ihan kun mä voisin sille mitään ja eiköhän se raskain odotus ole kuitenkin mulla eikä tulevilla isovanhemmilla, argh! Olen niin herkkä tämän asian kanssa ja tiedän sen itekin. Hammasta purren pitää ottaa vastaan kaikki nämä yliaikaisihmettelijät etten vaan suututa ketään jos ärähdän asiasta.

Tänään on taas lenkkeilty, saunottu ja siivottu. Vikan ässän aika on illalla jos vaan kykenen. On sen verran kipeät liitokset että ajatuskin seksistä sattuu..Mutta kokeillaan nyt loppuun asti ;)

Flora + L-poika rv 41+0
 
Yliaikaiskontrolli Kättärillä takana ja vauvalla kaikki hyvin edelleen.
Istukka toimii, sydänkäyrä näyttää hyvältä ja vauva liikkuu kovasti.
Painoarvio nyt n. 3,7kg.
Tyrmistyksekseni kohdunsuu oli vielä täysin kiinni ja vauva kovin ylhäällä.
Ja mukamas synnytystapa-arviossa oli jo sormelle auki?? Ihmetyttää.

Toivottivat minut tervetulleeksi yliaikaiskäynnistykseen perjantaina klo 8.
Jos en ennen sitä mitään tapahdu, silloin on siis tasan 42 viikkoa.
Toivottavasti alatutkimus saisi jotain aikaan, niin käynnistyisi sitten perjantaina hieman helpommin.

Kysyin muuten käynnistyksestä lääkäriltä, joka sanoi, ettei käynnistetyn synnytyksen pitäisi olla kivuliaampi kuin luonnollisesti alkaneen. Joten saa nähdä, kyllä ne siellä tietävät mitä tekevät. Nyt vaan etenemistä seurataan tarkemmin, kun on sektio takana.

Suloinen vauva Hemarilla.

Mirmi rv 41+5 edelleen....
 
Mun korviini ei onneksi ole kantautunut "kummitustarinoita" käynnistyksistä. Itse lähinnä toivon, et jos tää ei oo päättänyt lähteä itekseen tulemaan ennen perjantaita, niin tekisivät käynnistys päätöksen, sillä mä en jaksa enää näitä liitoskipuja.
Joo nyt varmaan taas joku hyökkää mun kimppuuni, siitä miten itsekäs olen, mutta sittenpähän hyökkää. Ottakoon itelleen näin saa*anan tuskaisen kipeän olotilan rintojen ja polvien välille, niin ei puhuisi varmaankaan enää itsekyydestä sanaakaan.
Mikäköhän siinä on että äitin tuskat huomioidaan vasta synnytyksen aikana ja muuten saa kitua ihan rauhassa kun "vauvalla on parempi olla mahassa". Miten sillä voi olla hyvä olla jos mä kärsin???

pinkkimieli ja pallopää 37+5

ps. Ei muuten ollut saunasta, eikä kävelystä mitään hyötyä ainakaan vielä. Nekin vähät supistukset mitä oli niin loppui ja jäljelle vain kahta kauheemmat liitoskivut (itkin kun istuin sohvalle, niin paljon sattui eikä edes panadol helpottanut). Siellä mä eilen istuin kuumassa saunassa ja heittelin mahan päälle kylmää vettä ja hieroin nännejäni, jotta synnytys käynnistyisi, mutta kun ei niin ei. Olisi siinä ollut ihmettelemistä jos joku olis nähnyt :LOL:
 
Tuota käynnistystä mietin minäkin ihan kuin Pinkkimielikin, eli kuinkahan helposti synnytystä lähdetään käynnistelemään näinkin vähillä viikoilla? Luulisin, ettei pelkät kivut riitä syyksi vaan vauvan pitää olla suurikokoinen tai sitten vauvan olla jotenkin vaarassa. Onko kellään kokemusta?

heketsi + poikavaavi 37+6
 
Käynnistyksestä On varmaan kiinni sairaalasta ja lääkäristä miten alkavat käynnistämään. Vauvan suuri koko on ainakin yksi syy jolla käynnistävät tai sitten tosiaan jos vauvalla on kohdussa jotenkin huono olla, ei kasva tai muuta.
Meidän tämän hetkinen kuopus 1,8v käynnistettiin suuren koon vuoksi. Kuulin myös, että tässä meidän sairaalassa on alettu helpommalla käynnistämään, oliko niin että olivat saaneet niin paljon valituksia kun suuria vauvoja syntynyt ja tullut jotain. En nyt varmaksi muista menikö syy noin. Voipi olla, että äidin kivut ei riitä syyksi. Osastolle olen kuullut äidin ottaneen jos ei saa enää nukutuksi, esim selkäsäryn vuoksi. Lääkitsevät sitten siellä.

Regent
 
Otanpa minäkin kantaa tuohon käynnistykseen. En ole kuullut mitään kauhuarinoita, vaikka yleinen oletus on että keinotekoisesti aiheutetut supistukset on kipeämpiä kuin oikeat. Mutta sehän on ihan ihmisestä kiinni, mitä kestää. Kaverillani käynnistettiin ja hänellä meni kaksi vuorokautta ennen kuin alkoi tulla kunnon suppareita. Sitten kun oli ponnistusvaihe niin se kesti tunnin verran ja kätilöt joutuivat auttamaan ponnistamisessa kun supistuksista alkoi teho loppumaan. Mutta kaverini ei kyllä koe, että synnytys olisi ollut huono, ehkä olisi halunnut sen olevan nopeampi.

Sitä en tiedä miten helposti lähtevät käynnistämään ennen LA.ta ja kuinka hyvä syy pitää olla. Voin kyllä kuvitella nuo pinkkimielen kivut, täällä on polvet niin kipeät, että jos joutuu kyykistymään tai nousemaan ylös niin huutamatta se ei onnistu. Kaikki muukin mikä polviin ottaa saa huutamaan tai ainakin irvistämään.

ON: Tuntuu että Vilpertti olisi laskeutunut. Seistessä peppu on hiukan navan yläpuolella ja näin sohvalla istuessakin se ei enää ota kylkiluihin niin kuin pari viikkoa sitten. Ehkä tuo paineen tunne alapäässä ja vihlasut on merkki jostain. Olisi kiva tietää onko kohdunkaulalle ja suulle tapahtunut mitään, mutta meillä ei ole enää lääkärikäyntejä ennen yliaikaiskontrollia. Huomista neuvolaa innolla oottaen :) Tulen sitten kertomaan kuulumiset pääsenkö tarjonnan tarkistukseen vai en.

Alley ja Vilpertti
 
Monella kuulostaakin jo lupaavalta lähenevän synnytyksen suhteen =)

Kaurisäiti: uskomaton sattuma kyllä että täältä joku synnytti samana päivänä ja pääty samaan huoneeseenkin vielä! eipähän olis uskonu kyllä =)

Me käytiin tänään neuvolassa ekan kerran. Paino oli noussu yli syntymäpainon tosi mukavasti ja yli sentti pituuttakin tais olla tullu. Heti pääsin huolistani kun tää tytteli on ollu niin laiska jotenkin. Tissille nukahtaa alle 15min ja ei sitten enää herää ja aika pitkiä välejä pitää ennekun taas suostuu syömään. Mutta näköjään tälläkin menolla kasvetaan hyvin :)

Tässä ollaan alettu miettimään jo nimiä. Että on muuten vaikeeta! Esikoisen nimi keksittiin vasta edellisenä iltana ristiäisiä ennen. Taitaa käydä nyt samalla tavalla :whistle:

Empsu ja tytöt
 
En taida minä tänäkään yönä päästä synnärille vaikka välillä supistelee kivuliaasti niin ei niissä ole säännöllisyydestä tietoakaan. Yritin tänään saada vähän vauhtia tälle vauvelille sillä käveltiin esikon kanssa aamulla 6km lenkki,sen jälkeen poika päikkäreille ja minä imuroin ja pesin lattiat sillä välillä, ja nyt illalla vielä käytiin vielä pojan kanssa juoksemassa iltalenkki (jos sitä voi juoksuksi enää sanoa) ja sitten saunottiin mutta silti ei supistele säännöllisesti :headwall:

Nimiasia me ollaan kerrankin päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen pojan nimestä jo tässä vaiheessa, esikkoa mietittiin tosi pitkään mutta tämä on jo ollut valmiina kesästä asti.
 
Iltaa kaikille.

Vauvoja taas tullut lisää, onnittelut siitä kaikille :flower:

Kauheat määrät olette taas kirjoitelleet ja mä olen ehtinyt jo unohtaa kaiken mihin piti jotain kommentoida. Pitäisi varmaan alkaa pitää kynää ja paperia tässä vieressä ja kirjoitella sitä mukaa kun lueskelee teidän kirjoituksia niin muistaisi kaikki :D

Käynnistyksestä ainakin, että mäkin olen kuullut että käynnistetyt synnytykset olisivat kivuliaampia kuin luomuna lähteneet, mutta tiedä siitä sitten kun meillä kaikilla on kuitenkin ihan erilainen kipukynnys ja käsitys kamalasta ja helposta synnytyksestä... Kaikki synnytykset ovat kuitenkin yksilöllisiä niin ei mun mielestä sitä kannata murehtia jos käynnistykseen joutuu. Mä menisin käynnistykseen ennemmin kuin että joutuisin punnertamaan ulos ison vauvan...

Omaan oloon ei ole tullut mitään muutoksia vaikka mitä olen tehnyt... Milläs tämän toukan saisi häädettyä tuolta massusta pois? Sinäänsä olen luottavaisin mielin että tämä tulee kohta kun esikoisestakaan ei ollut mitään ennakkovaroituksia synnytyksestä. Supparit kun alkoi niin se oli sitten menoa ja toivon todellakin että tämän kanssa menee samalla tavalla. Ja tuo ensimmäinen syntyi 40+2 eli jos tulisi vaikka samalla tavalla muutaman päivän yli LA:n :)

Mutta nyt syömään iltapalaa ja katselemaan bb:tä...

-himpsuli, poika ja pikkuinen 39+5
 
Käynnistyksen kivuista vielä sen verran, että oksitosiinitipan aiheuttamat supistukset olen kokenut kivuliaammiksi kuin omat supistukset. Kolmessa synnytyksessä mulla on ollut tuo tippa. Mutta niistä muista käynnistyksen supistuksista, tableteilla ja muulla, niistä mulla ei ole kokemusta. Tuolla oksitosiinitipalla on vauhditettu ja voimistettu mulla supistuksia, siitä en ole kyllä tykännyt. Viimeksi kätilö sen houkutteli ottamaan, "ettei mene yötöiksi".

Regent
 
PALJON ONNEA UUSISTA VAUVOISTA!!

Ja yliaikaiskontrollissa käyneille tsemppiä!

Ja onnitteluja poksuista, myös etukäteen sillä en ehdi välttämättä kaikkia huomaamaan kun ei joka päivä ehdi enään käydä ja tekstiä tulee hurjan paljon =)

Esikosta olin istukkaverenluovuttajana ja vaikka poika syntyi klo 23.19 niin kätilö vei kyllä istukan talteen kun huomasi tarran neuvolakortissani...siitä en sitten tiedä menikö istukka luovutukseen saakka.

Tyttö kasvaa silmissä...hän ei enään kohta mahdu niihin pienimpiin vaatteisiinsa, joihin vielä viikko sitten hukkui :D
Vaikuttaisi siltä, että tytöt syntyy pienempinä, mutta kerryttävät itselleen ihastuttavat makkarat helpommin kuin pojat, jotka ainakin omasta kokemuksesta ovat useammin solakoita =)

Sisarukset olivat eilen yhdessä kylvyssä ja poika tykkäsi kovasti...tytön pesin siinä nopeasti ja sitten poika sai pestä tytön varpaita :D
Poika ei ole siis enään moksiskaan siskostaan, nyt vaan on tuo uhma selätettävänä...eipä siinäkään oikeastaan ole muuta, kuin että poika loukkaantuu kovin herkästi kun ei saa aina tahtoaan läpi...tuokin on enemmän koomista kuin ärsyttävää ;)

Tyttökin on kavattanut maitokapasiteettiaan selkeästi, kun ei enään niin herkästi meinaa "hukkua" maidon suihkuamiseen...saa suuren osan nieltyä ja ne mitä ei saa, sylkee sitten pois.
Eli edistystä tällä osa aluella.
Tyttö on myös varsinainen äijä...örisee äänekkäästi, piereskelee HYVIN kuuluvasti, sekä vääntää torttuja hymy kasvoillaan :LOL:
Että sellainen prinsessa meillä :p

Mutta nyt menen tuijottamaan töllöä...tyttö herää kohta aloittaakseen maitomaratonin, ennen yötä :D :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 2vk 2pv :heart:
 
Iltaa mammat!

Käynnistyksestä on hirveästi tullut keskustelua, ihan samaa olen kuullut, että supistukset olisi kivuliaampia kuin luomu supistukset. Talviccia ymmärrän siinä, että jokaisen maininta asiasta ei houkuttele varmastikaan. Eihän sille itse mitään voi jos menee yli ja jos sen takia joutuu mahdollisesti kipeämpiä supistuksia kestämään. Itsekin varmasti äiti asian tietää, ei sitä tarvitse kauhistellen jokaisen puolitutun muistuttaa!

Täällä ei kuulemma ainakaan käynnistellä mielellään, pitää olla aika painava syy, että alkavat käynnistelemään. Kuulemma kaksi viikkoa yli ja sitten. Juuri kuulin kammo tarinan kaverilta, sen serkku oli viime viikolla saanut lapsen 57 cm pitkä ja n. 5 kg. Oli kyllä siis keisarileikattu, kun oli kaksiviikkoa mennyt yli ja huomattu että hupshups jättiläinen tulossa.

Nimistä, meillä on lista jääkaapin ovessa johon ollaan laitettu nimiä tässä 9 kk aikana. Sieltä on sitten poimittu nyt miellyttävimmät ja niistä päätetään kun mini on putkahtanut tähän maailmaan. Muutama nimi on ihan ylitse muiden mutta meidän mielestä vauva pitää nähdä ennen kun voi päättää :)

Itse just tulin heittämästä miestä lentokentälle, lähti leikattavaksi jonku jalkaspesialistin luokse! IIIIKS. Tänään ei siis tänne saa toivoa supistuksia!!! Tulee onneksi huomenna takasin, mutta saa nähdä missä kunnossa. Toivottavasti jalka on ihan ok, että mieskin pystyisi itse jotain tekemään, eikä jalka olisi super kipeä seuraavaa kuukautta. Jännittää noin lievästi sanottuna. Tänään on vielä harkkareita tullut kokopäivän ja masu tyhjentynyt urakalla. Toivottavasti ei tule tänää tai huomenna lähtöä!

Huomenna neuvola, ehkä viimeistä kertaa? Kuulemma vuorossa paino, vähän jänskää. Mulla ei ole mitään havaintoa kuinka paljon painoa tullut, viimeksi kävin vkolla 32 vaa'alla, heh. Että aika lentääkin, tuntuu että ihan juuri oli ensimmäinen neuvola, nyt mahdollisesti jo viimeinen!

Nyt menen makoileen rauhassa sohvalle. Mies sanoikin että laittaa mut sohvalle kylmälaukun ja pisu astian kanssa jalat ristissä enkä saa liikkua ennen kun on tullut kotiin :D

Pikkis ja mini 38+4
 
Meillä esikko on ottanut isosiskon homman hyvin vastaan :heart:
Mut sitten taas... nykyään tulee pissoja ja kakkoja housuun :/
Eihän tuo kauaa ole päiväkuiva ollukkaan mut silti harmittaa. Mut tiesin tän etukäteen että todennäköisesti jossain mennään takapakkia kun vauva syntyy.

Maitoa tulee suht hyvin, ainakin verrattuna esikon imetys aikaan, nyt vauva saa suurimmaksi osaksi tissimaitoa ja sit vähän lisänä korviketta.

Käynnistyksestä ajattelin kommentoida... tai niistä kivuista.
Muistan joskus jonku mulle sanoneen että saattaa johtua siitä että ne kivut tuntuu kovemmilta koska ne lähtee sit tavallaan käyntiin suoriltaan.
Luonnollisestihan ne sit kipeytyy ja kovenee pikku hiljaa.

Typy valvoo päivä päivältä enempi =)

Vauvan jo saaneilta kyselisin että juttelittekos te paljon niiden tein huonekaverien kanssa?
Tai siis kun jotenkin mietin tuota kun kaurisäiti ja ja... kukas se toinen nyt oli (anteeksi olen tosi huono muistaan noita nimimerkkejä :ashamed: ) niin oli ollu samassa huoneessa ja jotenkin jäi semmonen käsitys että he ei paljoo jutellu siellä sairaalassa.
Kun mä juutelin mun kahden huonekaerin kanssa siinä määrin että me ollaan nyt facebookissa kavereina.
Ja esikonkin syntymän jälkeen olin ikionnellinen kun sen viikon yksinolon jälkeen mulle tuli huonekaveri joka sit jutteli mun kanssa.

Mut ihanaa... odottele jo innolla perjantaita!
Miehellä alkaa sitten parin viikon isyysloma!!
Ja lauantaina vanhempi typy lähtee kyläilemään j palaa kotiin keskiviikko iltana.
Menee ensin mun iki-ihanan ystäväni luokse yökylään, käyvät kuulemma lintsillä katsomassa valokarnvaalia ja sit käy uimahallissa. Meintypy rakastaa tätä pariskuntaa! Ja ne onkin tosi ihania tuolle typylle ja tykkää siitä ihan kauheesti.
Olen siis äärettömän onnellinen että meillä on noin ihania ystäviä jotka mielellään auttaa meidän "taakan " kanssa.
Tää kaveri ottaakin viikon lomaa sillä viikolla kun meillä on ristiäiset ja tulee auttelemaan vauvan kanssa ja järkkäilemään noita juhlia.
Niin ja sit mun porukat hakee typykän sieltä mun kaverilta sunnuntaina ja mä haen typyn sit mummolasta kotiin keskiviikko iltana.
Typyn serkut kun on tulossa pohjosista mummolaan niin typykin pääsee sinne muutmaks päiväks lomaileen.

Kait se olis lähettävä nukkuman. Typyllä on huomenna päiväkerhossa kuvaus ja olis hyvä kun sinne tosiaan pääsis ajoissa ja kerkeis typyn laittaa kuvaus kuntoon.
Vähän harmittaa kun oltiin just käyty kuvauttaan neiti kuvaamossa kun sit seuraavana päivänä saatiin kerhosta se lappu että on kuvaus. No nyt sit otetaan vaan ryhmäkuva sieltä.
Olis vaan ollu aikas paljon halvemmat kuvat tuolta, nyt maksettiin 4:stä kuvasta 65?.
Mut joo... nyt nukkumaan kun pikkunenkin nukkuu. :heart:


Riivinrauta ja Nuppunen 18pv
 

Yhteistyössä