*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Nyt on vähän parempi mieli kun sain hetken levättyä. Pääkipu on edelleen, mutta eiköhän se tästä. Nyt vaan luulen että olen tulossa kipeeksi tai jotain. Hirveän oksettava olo iski, yyh...Se tästä vielä puuttuis että saan jonkun oksutaudin ihan loppumetreillä.

Ehkäisyjuttuja: mä olen miettinyt josko minipillereitä kokeilis. Kierukkaa en nyt halua kun tarkoitus olisi pikkukakkosta alkaa yrittämään varmaan suht pian. Riippuen tosin nyt siitä miten tämä synnytys menee, että onko millaset fiilikset sitten.

Ihana kuulla nöpötin teidän kuulumisia! Olenkin miettinyt että miten teillä voidaan, mutta hyvin nähtävästi kun poika on jo kotona :heart:

Nojuu, taidan mennä takas vaateriin josko tää oksetus tästä hellittäis.

Flora + L-poika rv40+5
 
Flora-79: En halua pelotella, mutta oksettava olo voi hyvinkin olla yksi raskausmyrkytyksen oire. Mulle ainakin neuvolassa painotettiin, että pahoinvointi on yksi merkki.

Heh, just kun purnasin, ettei kukaan kysele: kaksi ystävää viskasi "jokojoko"-tekstarilla. Mahtaakohan ne lukea tätä topiccia ja tunnistaa mut? :D
 
Isot onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! Näitähän putkahtelee tosi vaudikkaasti!
Ja la:n saavuttaneille onnittelut ja tsemppiä niille jotka on jo yli menneet.
Kiitos myös synnytyskertomuksista, niitä on aina niin ihana lukea.

Ehkäisystä: alkuun on varmaan taas kumit käytössä ja kun menkat alkaa niin hormonikierukan meinaan laitattaa. Se on ollu aiemminkin ja sopii mulle, jää vuodotkin kokonaan pois. Ja kyllä kierukka voidaan laittaa vaikka ei alakautta ole synnyttänytkään. Mulla laittaminen tuntuu hieman, otan tuntia ennen buranan niin sillä selviän, mutta tiedän että niitä on myös laitettu pienessä nukutuksessa.

Imetyksen sattumisesta: kannattaa tosiaan katsoa että vauvalla on hyvä imuote. Jos ottaa kovin vähän kiinni niin saattaa tehdä tosi kipeää. Itse muistelen että muutamat ekat imut on aina vähän tuntunu mutta loppuimetys ei sitten enään.

Omaan napaan ei mitään uutta. Ei supistuksia eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Toisaalta olokin on ihan rauhallinen, ei mulla oo mihinkään kiire. Mies on tän viikon lomalla ja yritetään saada noita keskeneräisiä pihahommia tehtyä. Oon kuitenkin aika varma etten tässä koneella kerkiä niin kovin paljoa istua kun vauva on syntyny. Vauva vie kuitenkin oman ajan ja kuopuksen kanssakin olisi kerittävä olemaan.

Peppi ja tytsi 39+6
 
Meille syntyi 9.10 klo 7.35 ihana pieni poika :heart: Paino 3880g, pituus 50 cm ja py 36cm.

Rv oli 40+1. Heräsin yöllä klo 3 supistuksiin, jotka tulivat heti 2-4 min välein ja sen tuntuisina että rupesin tekemään lähtöä sairaalaan aika pian. Sairaalassa olin klo 4 ja puolisen tuntia otettiin käyrää, jonka jälkeen tutkittiin, olin 6 cm auki. Klo 6 sain epiduraalin ja klo 6.44 olinkin jo kokonaan auki ja kalvot puhkaistiin. Vauva oli edelleen aika ylhäällä ja minun piti tehdä pieniä ponnistuksia, että vauva laskeutuisi. Klo 7.25 alkoi varsinainen ponnistusvaihe ja vauva syntyi 7.35.

Kotiuduttiin tänään ja vauva voi mainiosti. Omakin vointi on todella hyvä, jälkisupistuksetkin alkaa onneksi jo helpottaa. Onnittelut myös kaikille muille vauvan saaneille :flower:

Mansikkakakku ja pieni mies 4 pvä :heart:
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:
mansikkakakun vaavi on hurjan suloinen :heart:

Ihana kuulla nöpöttimestä...hirmuisen ihanaa, että olette pikkuisen saaneet jo kotiin..onnittelut siitä :flower: =)

Onnittelut La:n saavuttaneille ja tietysti muistakin poksuista :D

Näin se aika vaan menee =)

Tyty-I on tänään tasan 2vk ja sen kunniaksi oli neuvola käynti. Tyttö on nyt 3700g ja 52cm...hurjasti kasvanut kahdessa viikossa :eek:
Eli ei tarvitse huolehtia ainakaan tuosta riittävästä ravitsemuksesta..kun minähän vähän pähkäilin, jotta saako tyttö syötyä lainkaan takamaitoja, mutta selkeästi kyllä :D

Käytiin myös vahvistamassa isyys tänään. Tälläkertaa, kun toinen lapsi kyseessä, homma meni nopeasti...olisikos me 10min oltu huoneessa, sen verran kuitenkin, että kaikkiin lappuihin pistettiin nimmarit ja sanottiin heippa :D
Nyt sitten tyttö saa isänsä sukunimen.

Mies siinä sitten lähdettyämme sanoi, että kun kolmas lapsi joskus ilmoittaa tulostaan, niin tänne ei kyllä tulla, että ollaan kyllä menossa sitten tosi varmasti naimisiin...siis viimeistään silloin...
Tuli aika puskista tuommoinen ilmoitus...jo pelkästään se, että mies puhuu jo kolmannesta lapsesta, saatikka sitten avioitumisesta...onkos minun miehestä vihdoin kasvanut aikuinen :D :D

Minun toiselle ystävälle syntyi viime iltana tyttö...en malta odottaa, että näen sen pienen..hänellä on odotettavasti PALJON tukkaa...ystävä on osittain egyptiläinen, joten siitä tämä veikkaus :D

Ehkäisystä

Itse en aio ottaa mitään...en oikein siedä hormoni ehkäisyä..tai minulle tulee aina kaikki pottumaiset sivuvaikutukset...kierukkaakaan en tahdo...joten kondomilla mennään.
On siinä sekin minulla, että en tahdo että kroppa taas menee sekaisin pillereistä...se on sitten taas niin ahdistavaa, jos menkat katoaa ja oltaisiin yrittämässä uutta vauvaa.

Huomatkaa kuinka olen jo suunnitellut kaikkea uuden vauvan yrittämiseen saakka :LOL:
Jos nyt ensin kasvattaisi tästä tämänhetkisestä nassukasta isomman :D

Mutta nyt tyty huutelee minua :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 2vk :heart:
 
Onnea taas vauvoista :flower:

Voiko olla näin lahopää, että kolmessa vuodessa unohtaa lähes kaiken?? Siis tuo rintakumi voi herranjestas!!! Olipa ihana kun täällä joku siitä sanoi. Heti passitin ukon ostoksille, ja oi että sitä autuutta. Muutama kipeähkö viilto, ja sit sujuu.
Olisko ollu ihan siitä että pojalla huono imuote, mutta nyt pääsee rinnanpäät paranemaan, ja jossain vaiheessa sitten päästään uudelleen yrittämään imetystä ilman kumia.

Tänään tuli pojalle ikää tasan viikko :heart: Alkaa varmaan syöti/uni rytmit tulemaan, kun kaksi yötä peräkkäin mennyt nyt samalla kaavalla.

Ehkäisystä olitte puhuneet. Sen verran omaa ajatusta heitän, että varmaan haluan sen kapselin tai pistokset, ja helmikuussa pääsen sterilisaatio jonoon. Imetys aikanahan se taitaa olla kondomi ainoa vaihtoehto, mutta uuden raskauden pelko on sen verran suuri, että uskoisin selibaatin olevan meillä käytössä siihen asti, kunnes hormonaalisen ehkäisyn saan.

 
Onnea taas vauvoista :flower:

Ehkäisystä olitte puhuneet, mä varmasti otan hormonikierukan. Esikon jälkeen piti se laittaa, mutta papa ei ollut ihan puhdas niin se sitten jäi vaan jotenkin vaikka sen puolen vuoden kontrollikäynnin jälkeen kaikki olisikin ollut ihan ok. Mutta nyt aion sen ehdottomasti laittaa. Ei sekään ihan 100% ole ettei raskaaksi tule, mutta onko mikään, paitsi ehdoton ei seksille :LOL: Klipsit laittaisin mutta mulle ei laiteta niitä vielä kun olen niin nuori etten tiedä haluanko lisää vielä lapsia... :/ (vaikka tasantarkkaan tiedän etten tule haluamaan enempää kuin nämä kaksi!)

Hyvä että Marsupilami keksi tuon rintakumin, niin pääsee jatkamaan imetystä ilman tuskasia kipuja :)

Huomenna neuvola, toivottavasti viimeistä kertaa tämän massun kanssa... Onneksi se on lääkärikäynti niin katsovat tuon kohdunsuun tilanteen, mutta tuskin siellä mitään on tapahtunut. Pieniä nippailuja mahassa on tuntunut mutta ei mitään suurempaa. Mutta nyt on alkanut huolettamaan tuon pikkuisen liikkeet tuolla massussa kun ovat muuttuneet jotenkin kovin hentoisiksi ja todella vähäisiksi, mahtaako kaikki olla kunnossa... Vai onkos tämä ihan normaalia jos synnytys on lähellä?

Mutta, ääk täykkärit alkoi jo... Äkkiä telkun ääreen :D

-himpsuli, poika ja pikkuinen 39+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Mansikkakakun vauva on tosi suloinen.

Mukava kuulla Nöpöttimen kuulumisia ja ihanaa, että olette saanut pikkuisen kotiin.

Onnittelut La:n saavuttaneille ja tietysti muistakin poksuista.

Ehkäisystä oli ollut puhetta. Varmaan otan käyttöön pillerit, kun se on mahdollista ja jatkossa ehkäisyrenkaan. Olen siihen ollut tyytyväinen. Jossain vaiheessa toinen lapsi on haaveissa, niin sen vuoksi ei kierukka tule nyt kyseeseen.
Kävin tänään kosmetologilla kasvohoidossa. Oli tosi mukavaa käydä vielä vähän hemmottelemassa itseään.
Iltapäivällä siivoilin takapihaa, mut ei sillä ollut mitään vaikutuksia. Olossa ei ole tapahtunut mitään suurempaa muutosta. Mitä nyt on kahtena iltana tuntunut sellaisia "pistävää"/viiltävää kipua muutaman kerran pieni hetki tuolla alavatsalla. Tuntuu liikkuessa. En ole siitä kuitenkaan huolissani.

Nasuli08+MillaPetteri 39+4


 
Täälläkin supistelut jatkuu..välillä 5min välein ja välillä vähän pidempi tauko..ei oikein tässä tiedä koska olis aika lähtee näytille, mut toivottavasti nää tästä vielä vähän tehokkaammiksi muuttuisi yötä kohden.
Ekasta kun meni vedet ihan ilman ennakko varoitusta niin on ihan uusi tilanne tää supistelujen kellotus..
No toivossa on hyvä elää, että aamuun mennessä päästäis jo lähteen..

Nöppönen80 38+6 vielä hetken...poksuminen kuuluu aina vessa käynnillä..kalvot kai??
 
Huomenta mammat.

Täällä tänään sitten neuvolalääkäri, toivottavasti viimeinen kerta kun tämän mahan kanssa sinne suuntaan. Ihan väsynyt olen, poika herätti mut kuuden aikaan katsomaan muumeja ja se niissä muumeissa on superärsyttävää että valikossa ei ole katso kaikki kohtaa, eli joka jakson jälkeen laittamaan uusi... :( Eli juuri kun saanut hyvän asennon sänkyyn ja silmät kiinni niin olohuoneesta kuuluu lisää :D

Onkos nöppönen80 päässyt lähtemään sairaalaan päin kun eilen iltasella noin supistellut? :)

Mutta nyt aamupalalle ja sitten kohti sitä neuvolaa, palailen sen jälkeen kertomaan kuulumiset.

-himpsuli, poika ja pikkuinen 39+4
 
Huomenta!

Ihana vauva mansikkakakulla, tosi söötti :heart:

Täytyykin varmaan opetella laittamaan tänne kuvia, vois testailla tänään jollain masukuvalla tms.

Hurjaa, tää on meillä viimeinen päivä ilman vauvaa, mieskin tietää tänään jäävänsä isyyslomalle, kova kiire töissä saada kaikki jutut hyvään vaiheeseen :D
Mua jännittää mutta nyt jo vähemmän. Alkaa se odotus vauvan näkemisestä viedä voiton paniikkitunnelmista. Luotetaan nyt vaan siihen, että osaavat sairaalassa hommansa ja mitään pahaa ei meille sektiossa tapahdu. Kipu mua ei niin kiinnosta, kunhan selvitään muuten terveinä molemmat.

Tsekkasin nyt aamulla painon, 9kg on nyt sitten lopullinen painonnousu. Ei paha:) Täytyy tänään sitten vaan pakkailla laukkua ja yrittää ottaa rennosti. Illalla saan soittaa ja kysyä mihin aikaan aamulla ilmestymme paikalle. Täytyy vielä tutustua muihinkin ohjeisiin tarkasti jotta valmistaudun oikein.

Kipaistiin eilen vielä läjä tavaraa: sitteri, amme, hoitoalusta, pullojen steriloija, eko-kertiksiä varmuuden vuoksi kestovaippojen lisäksi, tuttipulloa, rintakumia, vaikka mitä...... nyt pitäis alkaa kaikki olla vihdoin valmiina!
 
Täällä vielä.. =)
Yöllä supistelut rauhoittui, mutta alkoi ennen kuutta uudestaan ja heti 10min välein. Nousin kahdeksan aikaan ja loput limatulpasta tuli...kyllä sitä riittikin ja on venyvää ja paukkuvaa tavaraa :LOL:
Nyt odottelen tässä kuinka nää supistelut etenee..kassit on valmiina ja mummu esikon kanssa. Mies vielä aamulla lähti töihin, kun ei oikein vielä tuntunut siltä, että lähdetään..

Meillä on ensilumi maassa niin tänään olisi oikein kaunis päivä lähteä nyyttiä hakemaan =)

Odotellaan, odotellaan..

Nöppönen80 39+0
 
Huomenta!

Meidän nuori neiti päätti herätä tänään klo 6 ja vääntelehti sitten sen verran masuvaivojaan ettei enää nukahtanut ennen kuin äsken. Esikoinen sitten nukkuikin poikkeuksellisen pitkään tänään. Tietenkin juuri silloin kun mä en voinut nukkua...mutta tätä tää on :)

paapelo tepä nopeasti pääsitte isyyden tunnustukseen! Meille ei oo vielä tullu edes kutsua. Ihanan paljon teidän tyttö kasvanut. Meillä on 2 vkon neuvola perjantaina, sitä odotellessa.

Mansikkakakulle onnea!

On muuten hyvin riittäny noi 3 kpl 50 cm bodeja meidän neidille. Ne taitaa sitäpaitsi jäädä kohta jo pieneksi. Vois ihan hyvin käyttää pelkkiä 56 cm bodeja. Esikoinen kun oli vain 3 kg syntyessään niin 50 cm bodyt meni vielä 2 kk iässä.
 
Huomenta!

Tänään sitten poksuu 38+0 :D Alakerta on kyllä aivan luvattoman kipee, kun tuo yksi runnoo sinne illat pitkät. Kovasti olen yrittänyt jutella sille, että tulisi ulos jo...

Mansikkakakulle onnittelut pojasta ja paapelolle kosinnasta (jos tuon kosinnaksi haluaa tulkita)!

Paulah, hyvä että olet luottavaisemmalla mielellä sektion suhteen! Onnea viimeiseen päivään :)

Nöppösellä näyttäisi olevan myös vauvanhakureissu edessä, toivotaan ainakin niin ja onnea matkaan!
 
Ulpulle poksuonnea!! :)

Voi kun jännittää Nöppösen puolesta! Ihanaa, toivottavasti pian on vauva sylissä.

Omaa napaa: Aamuyöstä tuli muutamia vähän napakampia supistuksia. Väliin vaan mietin et kuvittelenko ne vai olivatko ne todella vähän enemmän "tuntuvia" kun mä oon tainnu nähdä supistusuniakin tässä viime yöt muutenkin. Herättiin esikon kanssa aikasin ja kyllä tässä aamun mittaan on muutama hieman kipeempi supistus tullut, mut tooooodella epäsäännöllisesti, ehkä puolen tunnin välein. Eli ei näillä vielä paljon merkitystä oo, mut jospa suunta ois oikee. Aamulla tuli myös taas limatulppaa ja nyt se ei ollut enää ruskeeta vaan ihan kirkasta ja seassa oli verta.
Mutta täälä jäädään nyt odottelemaan toisiko päivä jotan tullessaan =)

Muisku 40+3
 
Täällä on poksupäivä myöskin sama kuin Ulpulla 38+0. mitään merkkejä ei ole ilmaantunut vauva kyllä painaa itseään alas päin, kävellessä tuntuu painetta. Eilen tuli taas syödessä supistuksia, mutta ne ei oo aiemminkaan tehneet mitään. On se hassua että tässä vaiheessa on iloinen jos tuntee vatsalla kipua :D Yleensä kaikki vatsakipu on negatiivista. Tämäkin viikko varmasti menee nopeasti, kun tänään pitäisi serkun tulla kummipoikani kanssa kylään ja huomenna tai torstaina mun vanhemmat ja meinasin heille tehdä ruokaa. Torstaina on neuvolakin.

Nöppöselle voimia vauvan hakuun :)

Mansikkakakulle onnea pojasta! :heart: :heart: On kyllä suloinen palloposki :)

Mukava kuulla vauvautuneiden kuulumisisa, ja että kaikilla menee hyvin.

Alley ja Vilpertti
 
Onnea Mansikkakakku pojasta!

Ja viikkojen poksumisesta myös onnittelut.

Paulah:lla on sitten jo vaavin kohta sylissä. Nautikaahan "viimeisestä" kahdenkeskisestä päivästä. Hyvin se huominen menee.

Nöppönen se taitaa kanssa päästä nyytin hakuun.

Tänne ei mitään uutta. Mies ja mun äitin kanssa pihalla hommissa, käskivät mun jäädä sisälle. Eipä täälläkään sen isompaa tekemistä ole. Isommat muksut on koulussa ja kuopus kerhossa. EIlen kävi työkaveri 4-kuisen tyttösensä kanssa kyläilemässä. Oli kyllä suloinen pakkaus, kyllä sitä jo oman nyytin syliin haluaisi.

Peppi ja tytsi 40+0 POKS
 
Mies on nyt hälytetty töistä ja kohta lähdetään TAYSiin..toivotaan ettei ne enää kotiin passita..supistukset jatkuu aina vaan 7-10min välein ja limatulppaa tulee..se onkin aika runsas?? =)
Palaillaan asiaan..toivottavasti vauvautuneena =) :wave:

Tsemppiä muillekin!!

Nöppönen80
 
Tsemppiä nöpönen80
Eilen oli mullakin senverran napakat supistukset että ehittiin jo miehen kanssa suunnitella esikon viemistä mummolaan yöksi onneksi ei viety sillä supparit rauhoittui yötä kohti. Limatulppa alkoi myös eilen illalla irrota ja nyt alkaa taas supparit tuntumaan uudestaan :) aamupäivällä siivosi autotallin ja otin viimeiset muuttolaatikot sieltä sisälle, pitäisi ne tavarat purkaa ja sitten joutaisin aivan hyvin vauvan hakuun :D

POKSIS 39+0
 
mansikkakakulle onnittelut pojasta! :flower:
Nopsa synnytys sulla ollu :)

nöppöselle tsemppiä synnytykseen :wave:

Synnytyksen ajankohdan "periytyvyys"...
Mä tuossa aamulla mietin tuota la:n ylittymistä ja synnytystä...

Tuli sitten mieleen että te joilla synnytys on tapahtunu ennen la:ta niin onko teijän omat äidit ja maholliset siskot synnyttäny kans ennen la:ta?
Ja sama kysymys kans niille joilla synnytys on tapahtunu la:n jälkeen eli jos synnytys on tapahtunu la:n jälkeen niin onko omalla äidillä ja mahollisilla siskoilla ollu myös näin?

Mun äidillä kaikki synnytykset on kans tapahtunu la:n jälkeen ja niin myös siskolla kummanki lapsen kohdalla...
Ja tosiaan itellä käy kans niin...




Tänne ei mitään kummempaa...
Tuossa kaks kattilallista tein keittoa ja pyykit pitäs mennä laittaa kuivumaan.
Koiranki kanssa tuossa kävin tunnin lenkin ja ajattelin vielä imuroija tuossa...

Virtaa tuntus riittävän :D
Ikkunoita ajattelin pestä (kiitos hugiksen lasol-vinkkauksen) mut mies sen kiels ku on kuulemma aika myrkkyä :whistle:
Mä en oo saanu kloriittiinkaan koskee koko raskausaikana, noin se piettää mammasta ja Uunosta huolta :) :heart:

*Talvicci ja Uuno rv.40+6* :heart:
 
Tsemppiä kaikille vauvan noutoon lähteneille!

Ja onnittelut kaikille uusille vauvautuneille, mahtaa olla monia, joita en ole muistanut tässä oman napani keskellä onnitella.

Yliaikakontrolli on nyt huomiseksi varattu. Saas nähdä selvitäänkö sinne asti.
Alkaa kyllä hieman tämä odottaminen väsyttää.
Muistan esikosta saman tunteen, että kun meni tarpeeksi yli oli jo valmis luovuttamaan, eikä siihen synnytykseen enää riittänyt puhtia ja voimaa samalla lailla kuin olisi ollut laskettuna tai lähellä sitä. Tuntuu jo niin toivottomalta, vaikka ei tässä oikeasti mitään huolta ole. Pakkohan se on vaan odottaa.

Kommentoin muuten vielä tuohon periytyvyyteen.
Äidilläni on kaikki neljä lasta syntyneet suunnitellulla sektiolla ahtaan lantion takia. Itselläni taas ensimmäinen synnytysyritys päätyi sektioon ja tämä toinen näyttää ainakin toistaiseksi menevän samaa kaavaa. Alateitse kuitenkin lähdetään yrittämään.

Voimia odottamiseen keräten

Mirmi rv 41+4

 

Yhteistyössä