*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

DsariaL Voimia koitokseen!! :hug:
hugoliina mä taisin kans joskus tota miettiä et mitä eroo apteekin imurilla ja nenäfriidalla on...kun mun käsittääkseni ne on yks ja sama vekotin. Me saatiin sellanen nenäfriida ja hain siihen apteekista niitä suodattimia lisää niin sieläkin kysyin ihan nenäfriidaan suodattimia ja ihan samoja anto ku olikin, eikä heillä muunlaisia imureita sielä musta ees ollu. Sellanen niistäjäkin meillä on, mut sillä ei tosiaan oo ollu mitään käyttöö.
Ja itkuhälyttimestä...tosiaan ei välttis teijän tapauksessa tarvi. Me ostettiin aluks sellanen halpis hälytin ja siihen meni kyllä hermo kun väliin sieltä kuulu ihan mitä sattu ja väliin ei ees kuulunu mitään vaik sit saatoin pihalta kuulla ihan sisälle asti kauheeta itkua kun vauva olikin heränny ja rääkyny sielä ties kuinka kauan. Sit hommattiin sellanen oikeen kallis philipsin just, ja siihen oon kyl ollu tyytyväinen ja meil sitä käytetään edelleen päivittäin kun esikko vieläkin, 2v just, nukkuu vaunuissa ulkona. Me tosin asutaan omassa talossa et vaunut saattaa olla pihalla vähän kauempanakin, esim. kesällä oli varjossa jossain puun alla.

TÄnään on kyl ollu jotenkin ihme aamu. Nukuin kans tosi hyvin viime yön...no, ehkä vaikutti se et esikko oli mummulla yökylässä :D ...ja heräsin vasta 9.30 mikä on mulle tosi myöhään. Koko aamu menny niin rauhassa, ei supparin supparia, ei mitään möyrinää mahassa. Piti jo pitkästä aikaa kaivaa toi kotidopplerikin esille kun en tosiaan oo liikkeen liikettä tuntenu, en ees aamuyöstä jolloin kyllä muutaman kerran heräilin. Jospa tämä nyt olis sitä tyyntä myrskyn edellä!!! Hope so!

Muisku 39+4
 
Kuumemittari: Juurikin sellaisen ostin, ihan tavallisen, jossa on joustava pää. Ja mittaa kuumeen 10 sekunnissa joten eiköhän se toimi. Meilläkään ei ollut mittaria lainkaan, ajattelin että sama käy sitten meille. Myyjä myös suositteli sellaista, jolla mitataan korvasta. Mutta eiköhän siis tuo mun hankkima asiansa aja, hyvä:)
 
Huomenta mammat!

Täällä taas hyvin nukuttu yö, että tuntuu ihanalta. Ehkä synntys alkaa lähenemään!

DsariaL paljon paljon tsemppiä ja voimia vauvan haku reissulle! :heart: Tulehan pian kertomaan uudesta nyytistänne.

Paulah täällä kateellisena kuunnellaan hullujen päivien reissua. Itsellä jää ensimmäistä kertaa väliin pitkäään aikaan, enää näillä viikolla ei täältä matkustella hulkkareille. Pitää varmaan soittaa äiti asialle hakemaan joka vuoden must juttuja! :D

Empsulle toivotaan suhteellisen nopeaa ja hyvin menevää synnytystä vielä ihanalla kätilöllä, ettei tarvitse pitkään yksin sairaalassa olla. Ja harmi ettei terkkaan ole hyvää suhdetta syntynyt, onneksi edes nyt lopussa on ollut joku, jolle olet voinut vähän edes avautua :hug:

Hugoliina me ollaan mietitty ihan samaa, että tarvitseeko sitä itkuhälyytintä. Kotipihalle ei viedä nukkumaan, parvekkeelle kyllä. Ajattelin aluksi ainakin olla ilman, jos tuntuu myöhemmin ettei kuule, vaikka vauva olisikin nukkumassa omassa huoneessa tai parvekkeella, jonka ovi on raolla, ostan sitten vasta hälyyttimen.

Minkälaisia kuumemittareita olette muuten hankkineet ja onko jotkut menny ihan tavallisella? Meillä on itsellä korvamittari ja tavallinen, korva mittari näyttää mitä sattuu, joten joutaa ehkä roskikseen :whistle:

Josko sitä lähtisi torille hakemaan :flower:

Pikkis ja mini 37+4
 
Aku
Haa!Täällä taas :D

Niistäjistä,meillä oli eka sellanen Ainun pikkuniistäjä.Mun mielestä ihan kökkö laitos,sit ostin sen apteekin Friidan (sininen muovijutska) joka osoittautui erittäin käyttökelpoiseksi.Vaikka sitä on hankalampi yksin käyttää niin lopputulos on paaaaaljon parempi kun sillä toisella niistäjällä.

Hehheh,tota oireettomuutta tuntuu olevan aika paljon liikkeellä ;) Katsotaan kuinkas moni pääsee pian tositoimiin. ;)

Kuumemittareista,meillä oli likan ollessa pieni ihan tavallinen mittari ja nyt vähän aikaa sitten hommattiin korvamittari.Sen kanssa on helpompi tollaselta 2v. väkkärältä mitata kun sillä meidän aataminaikasella perusmittarilla.Mutta siis vauvalla toimii mielestäni ihan hyvin (ellei jopa paremmin) sellanen perusmittari.

Itkuhälytintä tais olla Hugis kun pähkäili.Mulla oli kaapissa kaverilta saatu vanha,mille ei kuitenkaan ollu käyttöä.Vaikka ois ollu kuinka väsyny niin kyllä mä havahduin siihen itkuun aina ennen kun kerkes kunnolla alkaakkaan.Nyt mietiskelin taas et pitäskö hommata kunnollinen,mut luulenpa et jää hommaamatta.Tai haen sit jos tuntuu tarpeelliselta.Mummolassakin ääni on kuulunu hyvin kun ikkuna on ollu auki ja vaunut ikkunan alla.

Eipä taas muuta tällä erää =)

-Aku
 
Onnea Dsarialle! Nyytti on pian kainalossa. :heart:

Kuumemittarista: Meillä on tavallinen digitaalinen. Kainalosta ollaan mitattu. Vauva-aikana ei onneksi tarvinnut mittailla paljoa, kestää meinaa muutaman minuutin ennenkuin tulos tulee. Päiväkodissa mittaavat korvamittarilla.

Itkuhälytin: Meillä on Philipsin itkuhälytin. Oli kätevä ulkonanukutettaessa. Talon sisällä kyllä kuulee itkun.

Tuntemuksista: Ennen esikon syntymää taisi olo olla hyvä. Jotenkin ihan puun takaa alkoi synnytys vesien menolla. Tosin tulppaa oli irtoillut muutamia päiviä ennen. Nyt ei sen suuntaista havaittavissa... :kieh:

Jännityksellä odotan arkea vauvan kanssa. Tai siis lähinnä tuon esikon suhtautuminen jännityttää. Olen koittanut tsempata yksin puuhailuun, jotta sitten vauvan tultua osaisi puuhata yksin, kun äiti on vauvan hoidossa kiinni. Mahtaakohan arki saada äidin mielen mustaksi? Miten on useampien lasten äidit? :(

Monen muun tavoin toivon pääseväni pian nyytin hakuun, mutta toisaalta suren synnytystä, koska Empsun lailla on tosiaan yksin mentävä. Ja kuten Empsukin, toivon nopeaa toimintaa, ettei tarttis esikon lailla päiväkaupalla viipyä sairaalassa. Tsemppiä Empsulle! :flower:

Jaahas, tyttö nyhjää kyljessä kiinni. Pitää vissiin mennä keksimään lapselle leikittävää. :wave:

Kisumisu + Iipi 38+5 (esikosta oltiin jo sairaalassa näillä päivillä )
 
Huomenta mammat!

Täällä myös käyty heti aamusta hulluilla päivillä. Itselle ja miehelle löytyi kaikenlaista, mutta Papulle löysin vaan yhdet housut. Vähän harmittaa, kun sukupuolesta ei ole varmuutta, niin ei voi ostella kaikkia ihanuuksia... HUOM! Siellä oli myös Aventin käsikäyttöinen rintapumppu tarjouksessa, jos jotakuta kiinnostaa. Itse harkitsin tovin, mutta kun en vielä ole varma sen tarpeesta, niin annoin sen sitten olla.

Ihme juttu muuten, mäkin nukuin viime yön puol kuuteen asti vain yhdellä vessareissulla! Yleensä tulee valvottua jostain kahdesta-kolmesta eteenpäin pari tuntia.

Mahan suunnalla ei mitään uutta - supistelee ja kipuilee jonkin verran, mutta mun mielestä ei mitenkään enenevässä määrin. Pikkuhiljaa alkaa toi maha olla enemmän tiellä, se on siis ollut tosi minikokoinen koko ajan, mutta normaaliasennossa kun on, niin ei esim. haittaa hengitystä tms. ainakaan suuremmin. Ja olen siis 157 cm pätkä. Viime viikon lääkärineuvolassa lääkäri väitti vauvan laskeutuneen ja kiinnittyneen, mutta se oli sen luokan tohelo, etten ole 100 % varma tästä asiasta...

Mukavaa myrskypäivää,

Ulpu & Papu 37+1

 
Terveiset syysmyrskystä :wave: Eipä tarvitse onneksi enää astua ulos tänään. Hui mikä ilma!
Päätin reippaana kävellä neuvolaan sateenvarjon turvin, varjo meni koko ajan tuulessa ympäri ja lopulta olin kuin uitettu koira olkapäistä alaspäin. Ihanaa... Olisi vaan pitänyt mennä autolla :kieh:

DsariaLille tsemppiä vauvanhakuun!!

Huomenna ajattelin suunnata Hulluille Päiville, ellen ole päässyt jo synnyttämään. Harmittaa kun juuri viime viikolla ostin sen Aventin rintapumpun ja nyt se olisi ollut tarjouksessa!

Kuumemittaria me ei olla vielä ostettu. Haaveilen sellaisesta joka mittaa korvasta tai otsalta, mutta nyt on ollut niin paljon rahareikiä, etten ole vielä raaskinut sellaista ostaa. Katsotaan ensin miten pärjätään meidän nykyisellä mittarilla.

Me saatiin lahjaksi Philipsin itkuhälytin. Olin ensin ajatellut, ettei tarvita sellaista, mutta toisaalta se on varmasti hyödyllinen kun nukutetaan vauvaa ulkona. Voi sitten itse rauhassa kattella telkkaria tai kuunnella musiikkia sisällä =)

Varoitus, nyt tulee ällöjuttuja :attn: Mulla on ollut koko raskauden ajan ihan vetinen valkovuoto. Senpä takia ihmettelen, että miten voi huomata, jos sieltä alakerrasta tihkuukin lapsivettä eikä valkovuotoa? Tietenkin jos sitä lapsivettä tulee lorisemalla, mutta entäs jos sitä tosiaan vaan tulee tipoittain?? Nyt muutamana päivänä minulla on tullut vuodon seassa sellaista ihan kirkasta limaa. Toivottavasti olisi vihdoin sitä limatulppaa!

Tänään oli toivottavasti viimeinen vauvamahainen neuvolakäynti. Ensi viikon keskiviikkona saan kuulemma varata NKL:lta yliaikaiskontrollin, jos vauvaa ei ole vielä näkynyt. Toivottavasti suostuvat siellä sairaalassa sitten käynnistämään joko heti silloin 41+5 tai viimeistään 42+0! Alkaa pelottamaan vauvan koko. Sanoinkin jo miehelle, että hän saa luvan tulla mukaan sinne yliaikaiskontrolliin ja lyödään molemmat nyrkkiä pöytään: tahdotaan käynnistys heti! :D Siellä on aikaisemmilla käynneillä jostain syystä suhtauduttu vähän nihkeästi käynnistämiseen, kun olen asiasta kysellyt. Heidän mielestä on tietenkin parempi, että synnytys alkaa luonnollisesti, mutta mielummin haluan kivuliaammat käynnistyssupistukset kuin sen, että joudun rutistamaan ulos ISON vauvan! Eli tänne mielummin pahempaa kipua kuin pahat repeämät, kiitos.

Tällaista höpötystä tällä kertaa :D Nyt haen peiton ja hyvän leffan ja menen sohvalle köllimään.

Toivo ja tytteli 40+2 :heart:
 
Hugis: mä asun ite kanssa kerrostalossa ja en meinaa hommata itkuhälytintä sen takia. Esikoisesta oli mutta silloin asuimme rivitalossa. En sitä silloinkaan kokenut niin tarpeelliseksi kuin alussa luulin nimittäin pidin ikkunaa auki aina silloin kun poika nukkui pihalla, niin myin sen sitten pois. Tietenkin jos koet itse sen tarpeelliseksi niin saahan sen ostettua myöhemminkin :)

Kuumemittarista: meillä on tällähetkellä korvakuumemittari, mutta siinä on jotain vikaa kun näyttää mitä lukemia sattuu.. Pojalla oli kerran 39 astetta kuumetta ja mittari näytti 35.6 (eli meidän mittari on noin luotettava) On varmaan parhaat päivänsä jo nähnyt kun on jo 4 vuotta vanhakin. Eli uutta mittaria mekin kai menemme ostamaan.

Noista niistäjistä kuulen joka toiselta ihmiseltä erilaisia mielipiteitä. Meillä oli esikoisen vauva-aikoina joku sellainen mistä itse imettiin sieltä letkun toisesta päästä, mutta en nyt satu muistamaan että oliko hyvä vai huono...

Ulpu79 tai joku muu ku on käynyt hulluilla päivillä niin mitä se Aventin pumppu siellä maksoi?
 
Onnea vauvanhakureissulle ainakin Dsarialle! :flower: Toivottavasti teitä on muitakin onnellisia tänään. :flower:

Tänään oli viimeinen neuvolalääkäri ja sain sitten verenpainemittarin mukaani. :ashamed: Paineet on korkeat vaikka tarkistusmittauksiakin tehtiin. Nyt jos ne kuulemma vielä nousee, niin pitää mennä sairaalaan tarkastukseen. Harmittaa, kun tähän asti olotila on ollut mitä mainioin ja nyt sitten pitää vaan lepäillä.

Ajattelin kumminkin lähteä tänään Poriin loppuviikoksi, mieheni on siellä työreissulla joten menen hotelliin loikoilemaan. Saan varmasti levättyä siellä paljon paremmin kuin kotona, jossa keksii aina jotain tekemistä.

Oli muuten hauska lääkäritäti tänään! Puhui imetyksestä hartaasti, ja käski minun ajatella olevani imetyksessä afrikkalainen äiti, eli tissiä annetaan vähän kerralla koska äidin pitää tehdä muutakin, kuten käydä pitkillä vedenhakureissuilla. =) Hän myös kertoi synnytyksen olevan joillekin "orgastinen" kokemus, eli sitä kannattaa odotella innolla! :LOL:

...ja paikat edelleen kiinni, eli eipä taida vaavi syntyä ennen kuun loppua.

heketsi + poikavaavi 36+6 (huomenna täysiaikainen vihdoinkin!) :heart:
 
Päiviä mammat :)
Se ois meidän la tänään, mutta harmi vaan ei taida vauva olla vielä maailmaan tulossa. Viime yönä sain pari supistusta ja kipuja on muutenkin nyt ollu aika paljon, ja tuo jumalaton paineentunne! Mutta eiköhän tässä mennä vielä ilosesti yli kuiteski. Aamu on alkanut "jokojoko"-soitoilla jotka saa mut kyllä kieltämättä vähän ärsyyntymään. Kyllähän me ilmotellaan sitten kun tämä syntyy, mutta innokkaat isovanhemmat varsinkin ei vaan meinaa pysyä nahoissaan...

Itkuhälyttimestä: meillä on kaverilta saatu joku käytetty itkari ja varmaan sille tulee käyttöä kun meillä ei tuolta yläkerrasta, missä vauvan pinniskin on, kuulu tänne alas kauhean hyvin jos ei nyt kurkku suorana itke. Tarkoitus on myös nukuttaa vauvaa tossa meidän sisäpihalla niin pystyn sitten sisällä touhuamaan sen aikaa.

Kuumemittarista: meinattiin ostaa ensin korvakuumemittari, mutta jätettiin se nyt toistaseks hankkimatta. Oli aika kovan hintasia ne mallit ainaki mitä katottiin. Ostettiin sitten semmonen taipuvapäinen tavallinen versio. Kukas se sanokaan muistavansa lapsuudesta ne mittaukset peräsuolesta mittarila joka ei anna periksi? Mä muistan myös, auts...

Mun piti tänään lähteä hulluille päiville kiertelemään, mutta viime yö oli sen verran huono että jäin suosiolla kotiin nukkumaan. Noista yöllisistä vessareissuista muuten, toissa yönä kävin omien laskujen mukaan viidesti ja viime yönä vaan kerran ja sekin viiden aikaan aamuyöstä. Jännä miten vaihtelee niin paljon. Eilen illalla join vielä tosi paljon ennen nukkumaan menoa, mutta ei se onneks haitannut. Valvoin hereillä muuten vaan oloa tunnustellen ja kun kyljen kääntäminen tuntui tosi ikävälle niin eipä siinä uni kauheen levollista ollut...

Hitto kun meinaa nykyään unohtua nuo verensokerimittaukset kun tarvii enää kerran viikossa mittailla. Alussa muistin tosi hyvin, mutta nyt ei meinaa millään. Ja siks toisekseen motivaatio mitata on aika alhainen kun tiedän että arvot on rajoissa jos en nyt sitten villiinny aamulla vetämään hillitöntä aamupalaa.

Harmi tuo sää, ois ollu kiva tänään koittaa vauvan häätöä masusta kunnon lenkillä, mutta enköhän mä illalla lähden kuitenkin tavanomaiselle lenkille säästä huolimatta :)

Flora + L-poika *poks* rv40+0 :heart:
 
Taas täällä :D :wave:

Toivo täällä ihan samaa mietitty. Mullakin on ollut tosi vetistä kokoajan ja oon miettinyt että jos nimenomaa pikkuhiljaa tihkuu niin huomaakohan eron miten. Ketää kokemuksen omaavaa?

Himpsuli meidän mittari just samalainen. Toisesta korvasta välillä mittaa 39 ja toisesta 36 ja normaalimittari näyttää 37,5. Meidän ei edes ole niin vanha, liekö vaan jotenkin rikki.

Ajatus torille lähdöstä skippaantui, jumituin laittamaan kuvia masusta koneelle ja nyt on liian myöhä. Lupasin nääs laittaa ruoan puol kaks. Ehtii sitä huomennakin.

Nyt taas hetkeksti heipat.

Pikkis
 
Heips kaikille!

DsariaLille tsempit :D

Onnea vauvaantuneille tasapuolisesti :flower: :flower: TEitä onkin tullut :D

Tuntemuksista:

Esikosta ei mitään, mutta hänetpä käynnistettiinkin =)
Tästä toisesta taasen olin levoton ja pyörin kuin puolukka missäkin jo 2pv ennen vesienmenoa. Vielä muutama tunti ennen vesien menoa olin kuin höyryveturi ja oli sellainen jännitys päällä, ns.perhosia vatsassa. Sitten ihan yhtäkkiä iski armoton väsy ja simahdin varmasti nanosekunnissa ennen 00.00 ja kolmelta meni vedet...eli kroppa taisi pakottaa ottamaan pikku tirsat ennen koitosta, muuten olisin varmaan häärännyt pitkin yötä :LOL:

Kaikille tuskaisille ja malttamattomille ISO :hug:

Minun ystävälle syntyi viimeyönä poika...arvasin sen olevan poika, kun näin unta siitä jo aikaa sitten...hän ei koskaan paljastanut kumpi sieltä on tulossa...mies sanoi minun olevan noita :D
Vielä on yksi ystävä massunsa kanssa, toivotaan, että pian hänenkin vuoronsa tulee =)

Niin on rytinällä vauvoja vaan tullut ja vastahan tämä lokakuu lähti käyntiin...ihan fantastista :heart:

Meille tulee tänään neukkatäti kotiin käymään. Saapi nähdä onko tyttö kerryttänyt hyvin painoa...hän on niin hätäinen syöppö, etten ole ihan varma saako joka kerta takamaidot syötyä, mutta eiköhän sekin asia korjaannu tässä kohtapuoliin, kun vähän tasoittuu tämä maidon tulo...
Karseat palopostit nämä tissit, mutta ei auta kuin ottaa tissi pois suusta siksi kunnes suihku on talttunut =)

Ja tosiaan neidot, juokaa vattuteetä. Jälkivuotoon auttanut minulla 100% varmasti. Tämä vuoto on niin niukkaa, että pärjäisin varmaan ihan pikkuhousunsuojallakin, mutta kerran pari päivässä tulee hitusen enempi kerralla, jotten viitsi riskiä ottaa, että pöksyt ihan tuhriintuu :D

Tulen kertoilemaan neuvolatädin merkinnät tuossa myöhemmin.

Siksi kunnes taas palaan, toivotan kaikille odottajille jälleen eneneviä supistuksia (niitä kipeitä toki ) ja vauvaantuneille ihania hetkiä pienokaisten kanssa =)

paapelo+poju+Tyty-I 1vk 2pv :heart:
 
Kuumemittareista: jossain on sanottu ettei korvakuumemittaria kannata ostaa, kun eivät ole luotettavia. Ja aika paljon vikaoja kuuluu teilläkin niissä olevan. Meillä on 2 normaalia, mutta sellanen taipuvapäinen ois varmaan ihan kätevä.

Flunssa alkaa parantua :) Tai on vielä parempi olo kuin eilen, jaksoi jo jotain pientä touhutakin. Aamulla oli hetken aikaa maha vähän oudon tuntuinen, hiukan kuin ois ollu supistuskipua, mutta todella pientä. Tuntuu myös, että Vilpertti olisi laskeutunut, ainakaan tuo peppu ei tänään ole ollut niin ylhäällä kuin eilen.

On vähän sekavat tunteet synnytystä ajatellen. Nyt alkaa olla niin paljon viikkoja, että vauva voi tulla milloin vaan ja pelkään, etten saa kaikkea tehtyy. Tietenkin piti tää flunssa tulla ja ei voi touhuta että tää menis mahdollisimman pian pois. Onneksi ei oo kovin paljon tekemättä ja sitä stressaa vaan ns. turhaan kun välttämättömät asiat tekee kuitenkin hetkessä kun vaan jaksaa ryhtyä niihin.
 
APUA KAIVATAAN,

Istuin koneella laittamassa niitä kuvia ja yhtäkkiä tuli painon tunne tonne alas. Kiiruhdin vessaan, ajattelin josko vedet menis mutta ei - loraus verta. Sanoivat synnärillä, kun sinne soitin, että odotella tunti ja soittaa takas. Vauva liikkuu ihan hyvin ja oma olo on hyvä, joskin vähäistä jännitys tärinää ei lasketa. Kenelläkään samalaisia kokemuksia?

Pikkis, TAAS
 
Huomenta nuoret :wave:
(tai päiväähän se jo on, tokikin)

Kuumemittari meillä on ihan tavallinen, ja on toiminut esikoisen kanssa hyvin. Mitattu kuume siis kainalosta: ihan pikkuisella vauvalla pitää vaan mittaria kainalossa ja käsivartta paikallaan, niin tulos tulee huomaamatta. Näin mittasivat laitoksellakin. Otsa-/korvakuumemittari meillä myös on, mutta sen tulokset ovat kaikkea muuta kuin luotettavia - mittaa sitten itseltä tai toiselta. Tuolla tavallisella on siis pelattu ja pärjätty.

Itkuhälyttimet saatiin tuttavalta, mutta ei olla kertaakaan tarvittu. Tai itseasiassa ihan alussa niitä viriteltiin, mutta ei kärsivällisyys riittänyt äänentason säätöön ja jäivät pois. Ja tosi hyvin on pärjätty ilman.

Niistäjää tms. en ole hankkinut eikä ole ollut tarvetta. Esikoinen on nyt 1v6kk eikä ole sellaista nuhaa ollut, joka olisi ihan tyystin nenää tukkinut. Onnekkaita vai ei, en osaa sanoa -kyllä noita tauteja on silti sairastettu mutta niistäjättä siis on pärjätty.

Rintapumppua ei myöskään ole. Olisi ehkä ollut avuksi esikoisen aikaan, kun oli tosiaan tissitakiainen. Nyt en kuitenkaan aio ennakkoon hankkia, kun ei tästä toisesta tiedä.. Jos ei imetys onnistukaan tai sitten se onnistuu niin jouhevasti, ettei pumppailla tarvitse, niin eipä ole rahat menneet joutavaan. Ja käsinkin voi hätätilassa "lypsää", vaikka taitaa olla hitaampaa kuin pumpun kanssa. Tai riippuu tietysti maidontulovauhdista!

Omaa napaa: samaa kuin viimeiset viikot, eli häpyliitos niin maan perhanan kipeä ja lonkat paukkuvat. Minkäänlaista sivuaskelta ei voi ottaa parahtamatta, ja esim. autosta ylösnousu on tuskaa. Lattialle laskeudun helposti (vaikkapa esikoisen seuraksi) enkä IKINÄ muista, että sieltä ylöspääsy onkin sitten vaativampi prosessi.. Miten sitä voikin olla näin raihnainen? Ikä, perintötekijät ja "lyhyt" (?) raskausväli yhteensä, siinäpä se. Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin ~8kg normaaliin, joten nivelet paukkuvat sitten hormonilöysyyttään. Noh, kuukauden sisällä nämäkin vaivat ovat historiaa, ja uusia mietteitä sitten täällä pähkäillään!

Hyvää vointia kaikille, ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä niille joilla nyytti jo kainalossa on!
~Tiila rv 38+1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja P-i-k-k-i-s:
APUA KAIVATAAN,

Istuin koneella laittamassa niitä kuvia ja yhtäkkiä tuli painon tunne tonne alas. Kiiruhdin vessaan, ajattelin josko vedet menis mutta ei - loraus verta. Sanoivat synnärillä, kun sinne soitin, että odotella tunti ja soittaa takas. Vauva liikkuu ihan hyvin ja oma olo on hyvä, joskin vähäistä jännitys tärinää ei lasketa. Kenelläkään samalaisia kokemuksia?

Pikkis, TAAS
Jos ihan kirkasta verta, niin lähtisin heti synnärille! Yhdellä tutullani oli merkki istukan irtoamisesta.
 
Seuraa P-i-k-k-i-s sitä veren tuloa, siis ainakin jos se jatkuu tai lisii niin kyllä vaan sinne synnärille kuten Regent sanoi! Mutta jos oli vaan se kertalorahdus, soita sitten tunnin kuluttua uudelleen. Toivottavasti oli vain esim. kuivasta limakalvosta revennyt pintasuoni tms., ettei mitään hätää ole sinulla eikä vauvalla :hug:
 
Toivotaan että pikkiksen verentulo olisi vaan seurausta kuivista limakalvoista. Itellä ne ainakin on nyt tosi koetuksella ja verta tulee herkästi, niin että liukkarikaan juuri ole auttanut sitä viimeistä s:ää harjoitettaessa...
 
pikkis:

Todella jos pyyhkiessäkin tulee ihan kirkasta verta painelet suoraan synnärille, mutta toivotaan, että olisi ihan limakalvoperäistä tai muuttuisi pinkiksi limaksi (limatulppa ). :hug:

Täällä neukkavisiitti päättynyt.
Heijasteet oli tytöllä oikein hyvät ja napatynkäkin kun irtosi eilen, niin päästään pian koklaamaan kylpyä =)
Painoa oli tullut 6pv aikana melkein 300g ja tyttö painoikin nyt 3450g, syntyessään siis 3305g ja sitten putosi 3175g ja nyt sitten päästiin yli :D
Sen kummoisempaa ei siis ollut. Käydään maanantaina sitten käymässä neuvolassa, kun tahdon näin alkuun tietää, että paino nousee tasaisesti.

Yllätyksenä olikin sitten rokotusohjelmaan tullut rota-rokotus...se on ilmainen. Eli eka satsi annetaan sitten 2kk iässä. Todella hienoa.

Meillä ei ole itkuhälytintä. En tarvinnut sitä esikonkaan aikaan, joten tokkopa nytkään. KErrostaloasunnossa kun ei joudu eri kerrokseen vauvan kanssa ja jos parvekkeellekkin laitan nukkumaan, niin voin laittaa keittiön ikkunan auki, jolloin kuulen jos tyttö heräisi. Tosin vielä ei olla laitettu partsille, kun sinne pitää ensin raivata tilaa ja muutenkin vähän siivota, kun jäi vähän partsin raivaus vaiheeseen ;)

Eipä tässä taas kai muuta. Taidan mennä syömään. Kummatkin lapsoset nukkuu...oikein mukavaa :D
 
Pikkis: Itse lähtisin suoraan sairaalaan, jos tulee kirkasta verta. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta minulla on kahdessa synnytyksessä istukka lähtenyt irtoamaan reunasta ennenaikaisesti ja verenvuoto johtunut siitä. Toivottavasti sulla kaikki hyvin!

Mua jännittää ihan kamalasti! Pitää lähteä näyttäytymään NKL, kunhan mies tulee töistä. Tänään tullut muutama "lorahdus", menen tarkistuttamaan onko lapsivettä.

Mansikkakakku ja pieni rv 39+6 :heart:
 
Pikkis:
toivottavasti kaikki kunnossa! Minä lähtisin heti näytille, ei siitä haittaakaan voi olla, mun mielestä sitä parempi mitä useemmin tutkitaan, ei tarvitse sitten miettiä. Onneksi liikkeet kumminkin tuntuvat!
DsariaL:
tsemppiä sinnekkin!

TanjaKK 37+1
 

Yhteistyössä