*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

anelie ja heinähattu on näköjään nyyttinsä jo lunastaneet. :heart: Onnittelut :flower: :flower:

Kiitos jo etukäteen onnitteluista! Muisku muisti ajankin oikein.
Tää täti lähtis nyt niinku neitinä ja palais seuraavalla kerralla sit rouvana :eek: :heart: :heart:

pinkkimieli ja pallopää 36+3
 
OI,miten monta vauvelia on taas syntynyt :heart: menee jo noi nimimerkit sekasin että kuka on saanut ja minkä merkkisen vauvan joten VAUVANTUOKSUISET KIMPPA-ONNITTELUT KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE :flower: :heart: :flower:

kiitos synnytystarinoista,niitä on aina kiva lukea =)

pinkkimielelle onnittelut rouviintumisesta :flower: :flower:

kaurisäiti ja bambi 38+5 :heart: :heart:
 
"JokoJoko???"
Mä en ole oikeestaan ku muutaman kerran saanu kuulla semmosia leikkimielisiä "No jokos sä synnyttämässä oot ku et viestiin vastannu" tai "No joko se Uuno alkaa tulemisen merkkejä näyttämään" -uteluja...

Ei oo suuremmin haitannu mua, oikeestaan kiva ollu ku jota kuta oikeesti kiinnostaa mitä meille kuuluu :)
Ja ku nuo "utelut" on tullu semmosilta ihmisiltä joille varmaan laittasinki viestin että nyt lähetään Uunon hakuun tms :)

Vattuteestä...
Pitääpä vähän googlettaa tuota ku kerkee ellei paapelo kerkee ennen sitä informoimaan siitä enemmän :)

Vauvan kanssa ulkoilusta...
Eikös täysaikasella talvivauvalla ole joku 2vko:n rajapyykki?
Mut miten ku eihän nyt oikeen talvi ole vielä...
Pitää melkein torstain neuvolassa tuosta kysästä mitä täällä päin suosittelevat :)

Illalla vähän mahaa jomotti ja tänään on kans jomotellu mahaa sekä selkää...
Toivon mukaan torstain neuvolassa olis oikeesti jotain tuolla alakerrassa tapahtunukki sitten :whistle:

Nyt vähän kaunistautumaan ja kaverin luo kahville, vaikken kyllä kahvia edes juokkaan...

*Talvicci ja Uuno rv.39+5* :heart:
 
Vauvan ulkoilusta: Jossain saa ulkoilla heti syntymän jälkeen ja jossain sitten kun syntymäpaino on saavutettu. Ja talvella syntyville kai on joku paakasraja varmaan...

Täällä ei vielä ole montaa kyselyä tullut, lähinnä oma äitini kyselee, kun joka päivä soitellaan kuitenkin. Tänään kysyi että koskas vauva on tulossa :) sanoin etten tiiä, kai sillä nuo viikonlopun supparit herätti mielen et se voi kohta tullakin.
 
IHANAA taas neljä vauvaa tullut lisää ja tietysti myös yksi uusi rouva.
Onnittelut teille!

Joko joko kyselyitä ei ole mulle paljoa tullut mutta äidille ja anopille sukulaiset alkaa soitella parin päivän välein, komensin heitä kertomaan sukulaisille että tekstiviesti tulee siinä vaiheessa kun vauva on maailmassa. Meidän suvussa ei tiedä kun vanhemmat milloin on tarkka laskettuaika, muille olen sanonut että lokakuun lopussa syntyy.

Ulkoilusta Minun tietojeni mukaan täysiaikaisena syntyneen normaalikokoisen vauvan kanssa voi lähteä ulos heti, kun äiti tuntee jaksavansa. Talvella tai kylmällä ja tuulisella säällä ulkoilun aloittamista voi siirtää parin viikon ikään. Pakkasrajana voi pitää 10-15 astetta.

Mulla olikin tänä aamuna neuvola josta laitettiin vielä lähete synnytystapa arvioon kun tuo häntäluu on edelleen pahuksen kipee, toivottavasti olis piakkoin että ehdin ennen synnytystä. Hoitajakin totesi että pää on jo tosi alhaalla... Muuten oli kaikki kunnossa, painokin oli pikkasen tippunut :)
 
Oijoi, kuinka monta vauvaa on jo maailmaan taas tullut! :heart:
Sydämelliset onnittelut kaikille :flower:
Onnea myös pinkkimielelle :)
Kiitos synnytystarinoista, ihanaa, kun jaksatte niitä laittaa =)

Hope ja vauveli 36+5, kaksi yötä ja meidän pieni on virallisesti täysiaikainen :heart:
 
Pikaisesti ilmoitan kuulumisia täältä Taysista. POIKA syntyi 1.10 klo 22.47 rv 36+0. Hieman hätäinen kaveri siis. Pitkän ja hieman työlään synnytyksen jälkeen saatiin maailman paras palkinto. Painoa oli jo näillä viikoilla 3380 g ja pituutta 47.5 cm. Eli kyllä olisi iso ollut jos olisi päästy laskettuun aikaan. Nyt ollaan valohoidossa jo toistamiseen, mutta muuten kaikki mennyt erittäin hyvin.

Barbapörrö ja Sisu 4 vrk :heart:
 
Onnea Silona, Shakki, Anelie, Heinähattu!! :heart: :heart: :heart: ja Pinkkimielelle onnea avioon astumisesta!!!

Muisku78 ja Peppi30 Siitä luumunektarista: joku tässä taannoin mainitsi että hankkii sitä kotiin, ja lipittää sitä synnytyksen jälkeen... en muista kuka. Oon ite vähän kyllästyny luumuihin, joten luumunektari kuulosti hyvältä. Siis jos pistää suolen toimimaan, jos on ongelmaa sen kanssa sitten kun vaavi on syntynyt. En tiedä sen paremmin sitten että toimiiko vai ei. En oo koskaan huomannut luumujenkaan varsinaisesti auttavan :/ Puuro ja ruisleipä on parempia...

Eilen käytiin molempien porukoilla kyläilemässä. Äitini oli hauska, kun halusi ottaa musta kuvan pelargonioitten vieressä, ja sanoi että ottaa seuraavan kerran siinä samassa kohdassa musta kuvan sitten vauva sylissä. Ei riidelty juuri lainkaan, niin oli ihan kiva vierailu :D Ainoastaan sanomista tuli äitin tyrkyttämästä fleecehuovasta vauvalle. Se oli aivan kissankarvoissa, eikä ne lähteny ravistelemalla pois. Äippä ei suostunu uskomaan että en halua ottaa sitä huopaa meille karvoineen :LOL:

Hanikka ja Elli 39+2
 
Moikkelis!
Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:
Anelie, joko on parempi olo? Hirveesti tsemppiä jaksamiseen!

Kävin tänään äitipolilla kohonneiden maksa-arvojen vuoksi. Viikko sitten otetun näytteen arvot olivat laskenet ja ihan ok. Jäi kyllä harmitamaan kun en tajunnut kysyä mitä oireita pitäisi seurata jos kumminkin vielä pahenee.. Tämä kutina on kumminkin pysynyt vähintään samana koko ajan. Pakko kait vaan luottaa että kaikki on kunnossa, kun vauva kumminkin liikkuu tosi aktiivisesti ja kasvanutkin normaalisti, painoarvio 3090g ja harjoitteli hengitystäkin ultran aikana :) Koitin sukupuoltakin vielä udella (luvattu tyttöä 2:ssa ultrasa) kun on iskenyt paniikki koska esim pojalle sopivia vaatteita tosi vähän ja tekis hirveesti mieli osta jungle pink-väriset vaunut.. Vauva oli vaan semmosesa asennossa ettei oikein nähnyt, mutta sanoi lääkäri ettei pippeliä ainakaan huomannut :) että saas nähdä.

Onnea pinkkimieli häistä :flower:

TanjaKK 36+6
 
Pinkkimieli: Onnea ja tervetuloa rouvien maailmaan :)
Barbapörrö: Onnea pojasta! Taisi olla vähän kiire jo katsomaan äitiään :) Hyvä, että kaikki on kuitenkin hyvin.

Sain juuri postissa raportin siitä sairaalassakäynnistä. En kaikkea höpinää edes ymmärrä mitä siinä sanotaan, mutta tietääkö joku mitä tarkottaa jos istukka on "hivenen kalkkinen"? Kuulostaa omituiselta...Joku täällä jossain välissä sanoi että on kalkkinen istukka, mutta onko se nyt niinkuin hyvä vai huono asia?

Sitten tossa sanotaan että pitäisi liikelaskentaa tehdä. Kuinkas se sitten tehdään? Mikä lasketaan yhdeksi liikkeeksi? Jos vauveli möyrii mahassa 10 min putkeen ilman taukoa niin kuinka monta liikettä siinä on? Onkohan tuo liikelaskenta ihan välttämätön, kun kuitenkin vauva liikkuu ihan hyvin koko ajan oikeastaan :)

Joko joko kyselyitä ei ole tänne tullut kun ihan pari. Ja nekin tosi yllättäviltä tahoilta :) Ihan random kavereilta siis. Vanhemmat ei paljon sieltä Afrikasta kysele, sanoi vaan että ilmottele sitten. Veljen vaimolla meni 2viikkoa yli eli ei ne varmaan vielä edes odota että mitään tapahtuu :)

Jee! Huomenna pääsen kampaajalle! Mies oli varannut joltain kalliilta kampaajalta ajan, kun viimeksi niin mokasi kun rupesi marmattamaan että on niin kallista mennä kampaajalle. Tällä tavalla sitten korjaa virheitään :D söpöä.
 
heippa kaikille!

ja onnittelut kaikille synnyttäneille!

täällä äippäpolilla tänään kaikki ok! neidin koko arvio oli jo melkein 4kg. en oo kovin luottavainen arvioon. olisi painoa tullut melkein kilon kahdessa viikossa. käynnistyksellä aloitellaa"häätö" 12pvä. eli ensi ma ti olis vihdoin odottelut ohi! ellei innostu jo aikasemmin
ulkoistumaan!

joko joko kyselyt on aika vähäistä niin kuin hannellakin ei oo kerrottu tarkkaa päivää ku omalle perheelle!

solmu&fröökynä (vielä viikko)
 
Ompas taas tullut vauvoja :D Ihanaa... :heart:

Omaan oloon ei muutoksia. Huomenna perus neuvolakäynti, mutta en oikeen sitäkään odota kun mitään uutta tietoa sieltä ei tule... Ensi viikoksi on varattu lääkäriaika ja tuskin tämä sitä ennen tulee täältä massusta pois, jotenkin on vaan sellanen olo. Alan kyllä olemaan todella väsynyt tähän mahaan...

Joko joko kyselyitä ei tänne ole sadellut yhtään. Kun ei tämä mun raskaus kiinnosta ketään, paitsi mun tätiä :( Kuulimme miehen kanssa aika mielenkiintoisen uutisen tänään, hänen äitinsä on mennyt naimisiin eikä kertonut mitään meille mutta miehen siskolle oli kyllä sanonut... :eek: Miettisimme että olemme kertomatta että koska lapsi syntyy ja odotamme vain että koska tulee kysely siitä, mutta poika tarvitsee kuitenkin hoitopaikan synnytyksen ajaksi niin siitähän saa sitten tietää... :/

Mutta nyt jatkuu täydelliset naiset, eli huomiseen :wave:
 
hemari:

minä puhuin ainakin kalkkisesta istukasta ja miule ainakin kätilö selitti niin, että istukka kun alkaa "vedellä viimeisiään", niin siihen alkaa kerääntyä kalkkia. Miulla tuo istukka oli jo erittäin kalkkeutunut. Asteikolla 1-3 (1=ei kalkkeutumaa, 3=paljon kalkkeutumaa) oli 3. Mutta koska vauva liikkui hyvin ja teki myös noita hengitysharjoituksia ultran aikana, niin kertoi vielä sen, että toimii riittävästi. Istukan toiminta siis heikkenee, kun se kalkkeutuu, sen takia siis kehoitettiin varmaan sinuakin liikelaskentaa tekemään.

Liikelaskenta ohjeeksi sain itselle sellaiset, että jossain vaiheessa päivää käyt lepäämään jommalle kummalle kyljellesi ja merkitset kaikki tunnin aikana saamasi vauvan liikkeet. Jokainen erillinen liike lasketaan yhdeksi liikkeeksi (hikkaa ei lasketa). Tunnin aikana pitäisi saada vähintään kymmenen liikettä, jos et saa, niin oota vähän aikaa ja juo esimerkiksi lasillinen mehua ja merkitse toisen tunnin aikana saamasi liikkeet ylös. Jos ei vieläkään tuu 10 liikettä, niin pitää ottaa yhteyttä/mennä suoraan äitipolille. Ei oo siis pakko laskea koko tuntia, jos selvästi saat aikaisemmin ne 10 liikettä!

Onnea taas vauvautuneille!
 
Ja taas niita pikkusia on tullut perille :) :heart: :heart:

Onnea kaikille uusille aipoille ja toista kertaa aipoiksi tulleille!

Mulla oli lekuri tanaan ja tanaan han sitten ekaa kertaa tunnusteli sisaltapain etta mika on tilanne. Paikat on kiinni mutta vauva on kuulemma tosi alhaalla.Mitakohan se mahtaa sanoa?

Luumunektari ois kai ihan hyva idea meikalaisellekin, vaikkei mulla mitaan kakka-ongelmia olekaan ollut, lahinna Activia jugurtin takia. Mutta ootteko sita mielta etta on helpompi olla itsensa ja uuden muodon saaneen alapaansa kanssa synnytyksen jalkeen jos ulosanti on ns.vetisempaa - ei kai sen tarvi ihan ripulia olla? Sori, joskus naa keskustelun aiheet on just sita itteensa :)

Mites se vattutee - monet teista puhui siita ja sita makin sain jo espanjalaiselta kaverilta purnukan. Ajattelin etta jos sita alkais nauttimaan tossa ens viikonloppuna kun 38 vkoa poksahtaa mittariin.
Mutta onks se oikeesti turvallista - siis ei mitaan risiinioljy-urbaanilegendaa?

Hei, huomenna tulee mun aippapakkaus! Paasin sita suomessa jo hiplaamaan mutta en voinut sita ottaa mukaan joten kaveri joka tulee nyt viela viimesilla viikoilla kaymaan tuo sen mukanaan....ihanaa, paasen pesemaan viela ne muutamat ihanat pikkuvaatteet :)

Mun koira on alkanut kayttaytymaan kummasti - on koko ajan mun kannoilla ja mustasukkainen jos jutelen toisille koirille! Musta tuntuu etta se on alkanut jo hiffaamaan etta jotain on tapahtumassa... Onko kokemusta karvaisten kavereiden asennemuutoksista?

Mutta nyt vahan vielanaamakirjaaja sitten nukkumaan :)
 
Hei tuli vaan semmonen mieleen että ku näitä vauvauutisia tulee nyt niin paljon että LAITTAKAA VAUVAUTUMIS UUTISET YV:NÄKIN mulle niin ettei jää merkkaamatta... :wave:

Ei meinaa välissä pysyä perässä tämä mamma :whistle:

Nyt nukkumaan :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.39+6* :heart:
 
Huomenta!
En saa nukuttua, niimpä kirjoittelen vähän.
anelie, hienoa kuulla että voit jo paremmin!
Voin lohduttaa että se alapää tulee palautumaan varmastikkin melkolailla ennalleen, itsellä ainakin kolmen synnytyksen jäljiltä aivan normaali, ei mikään roiku tms :) tosin itseekin hippasen huolestuttaa nyt kun on jo neljäs tulossa.. Koita jaksaa olla sairaalassa niin kauan kuin tarvii, että pärjäätte sitten kotona. On kyllä varmasti kurjaa jos joidenkin hoitajien kanssa sukset ristissä (kaikki ei aina ihan sympaattisemmasta päästä..)

TanjaKK tänään rv 37, jee =)
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower:

Vadelmanlehtiteestä olitte jutelleet, mä olen sitä yrittänyt juoda nyt reilun viikon verran. Nyt alkaa vaan loppumaan, kun poika 3v. keksi käyttää sitä jauhelihan mausteena :headwall:
En luultavasti enää uutta pussia osta. Tilasin sen teen tuolta http://www.yrttipaja.fi/tuotteet.html

Omaan napaan: Viime yönä nukuin ihan hyvin, mutta toissa yönä :headwall: heräsin noin tunnin välein. Eilinen päivä olikin sitten aika kamala :ashamed:
Minäkin alan olla kypsä jo tähän raskauteen, ja toivoisin saavani vauvan pian syliin :heart:

Regent ja masukki 38+1
 
Huomenta! :wave:
Luksusta!
Mä nukuin nyt toisen yön putkeen heräilemättä ja valvomatta välissä :whistle:
Pakolliset vessareissut kyllä tuli tehtyä :D
Mikähän ihme tää on :whistle:

Jotaki hyödyllistä vois koittaa saaha tehtyä tänään...

Marsupilami ja Katiia lieneen nyyttinsä jo syliin saaneet kun molemmilla eilen se käynnistyspäivä oli :wave:
Ja mitenköhän tuo Mamma Muu :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.39+6* :heart:
 
Huomenta!

Josko sitä yrittäis kirjotella vähän kuulumisia, kun neiti tuolla vielä tyytyväisenä nukkuu :)

Eli voisin alkuun kirjottaa vähän synnytyskertomusta:

To iltana tuli ennen nukkumaan menoa muutamat ekat supistukset. Sain kuitenkin yön nukuttua melko hyvin, välillä heräilin supistuksiin mutta ei ollut kivuliaita.
Pe aamuna puol kahdeksasta lähtien alkoi tulla ns. säännöllisiä supistuksia, välit oli vaan vielä 5-13min.
Puolen päivän aikoihin otin panadolin ja seuraavana tuntina tuli vaan neljä supistusta. Ajattelin jo että nyt ne sitten tyssäs. Mutta ei mennyt kuin vähän aikaan niin supistukset alkoi tosi voimakkainen ja tuli heti 3-5min välein. Eli synnytys katsotaan käynnistyneeksi klo 14. Vähän ennen kolmea lähdettiin viemään poikaa mummille hoitoon ja sieltä soittelin laitoksella että oltais tulossa.

Koska supistukset oli tulleet jo vajaa 2h säännöllisinä päästiin suoraan synnytyssaliin. Siellä oltiin n. klo 16. Olin 3cm auki.
Supistukset tuli edelleen tosi usein ja oli kipeitä, iloakaasulla selvisin klo 19 asti jolloin sain epiduraalin. Edelleen 3cm auki.
Se ei ollut tällä kertaa niin helpottava koska kauhea paineen tunne jäi. Sitä ennen
puhkaistiin myös kalvot.

n. klo 20.30 alkoi kauhea ponnistamisentarve ja kätilö katsoi kohdunsuuntilanteen ja olin vasta 7cm auki. Seuraava supistus kun tuli niin sanoin että nyt se tulee ja katsoi tilanteen uudelleen ja olin jo 10cm auki ja sain luvan alkaa ponnistamaan.
Ponnistamista kesti n. 30min jonka jälkeen klo 21.13 syntyi siis vaaleatukkainen prinsessa :heart: :heart:
Olo oli sen jälkeen aivan mahtava vaikka luulin jo kuolevani siihen ponnistamiseen.
Sain muutaman tikin ja vointi on ollut nyt ihan hyvä:)
Sain tytön heti rinnalle ja kovasti tuo alkoi rintaa jo imeä. Saatiin vielä syötävää ja juotavaa jonka jälkeen pääsin suihkuun ja meidät siirrettiin lapsivuodeosastolle:)
Kaiken kaikkiaan jäi synnytyksestä hyvä fiilis, minäkin periaatteessa ensisynnyttäjä kun esikoinen tuli sektiolla. Niin ja synnytyksen kesto n. 7h.

Kaikki meni sairaalassa hyvin ja päästiin kotiin siis jo su aamupäivällä jolloin neidillä oli ikää 1,5vrk. eilen käytiin neuvolassa painokontrollissa ja hyvin oli paino lähtenyt jo nousuun:)
Neiti on tosi "kiltti", syö ja nukkuu:) Nyt on maitokin jo noussut, tyttö on ollut tosi kova imemään ja eilen söi tiuhaan tahtiin:)
Viime yö meni tosi hyvin, söi 2-3h välein.

Eiköhän siinä ollut tärkeimmät, vielä oikein paljon onnea vauvansaaneille ja loppuun tsemppiä vielä odottaville :heart: :heart:

Inka ja Maisa 4vrk :heart: :heart:

Ps. Miten nimen keksiminen voi olla niin vaikeeta?? Iskee ihan paniikki :LOL:
 
Huomenta mammat!

Paljon onnea Barbapörrölle!! :heart:

Ja Pinkkimielelle onnea rouviintumisen johdosta!! :flower:

Eilinen (laskettu aika) meni ilman mitään kummoisempia synnytys-oireita. Yöllä tuli muutama todella kipeä supistus, mutta siihen ne sitten jäikin.. :headwall: Minäkin alan kohta kääntymään vattuteen puoleen, jos ei tänään tapahdu. Saakohan sitä muualta kuin nettikaupasta? Esim. luontaistuotekaupoista? Mietin tässä myös vyöhyketerapiaan menoa. Sinänsä aika pelottavaa tämä kotona oleminen kun keskittyy vaan synnyttäiseen! :LOL: Pitäisi varmaan keihttää itselleen äkkiä jotain järkevää tekemistä, ettei mene pää vielä sekaisin tästä touhusta!

Meillekin satelee niitä joko, joko kyselyitä. Eilen oli tosiaan laskettu aika ja samalla minun syntymäpäivä, joten kaikki onnittelijat tietenkin tiedustelivat, että onkos tulossa tuplasankarit tälle päivälle. Vielä ei onneksi ole hermo mennyt näihin kyselyihin, mutta voin kuvitella, että jos tässä vielä viikko-kaksi vierähtää, niin voi olla että hermo menee :kieh:

Toivo ja tytteli 40+1 :heart:
 

Yhteistyössä