Lokakuiset 2025 🍁

Ootteko muita hankintoja miettineet? Mulla pyörii rintapumput mielessä🙈
Mulla ihan onneton rintapumppu esikoisen ajalta, mutta ajattelin sillä koittaa pärjäillä.. Jäi kuitenkin aika vähälle käytölle, kun annettiin korviketta jos tissiä ei ollut saatavilla. Ihan ekoja viikkoja pumppasin, mut sit annoin olla (imetin siis kyllä).

Esikoisen ajalta säästetty about kaikki, että lähinnä jotain vaatteita pitää täydentää ja sit lastenhuoneen sisustus. Mutta vaikka tähtään suht neutraalin tapettiin niin haluaisin silti tietää sukupuolen etukäteen ennen kuin tilaa tapetin. Ja mulle värit on niin tärkeitä, että maalit, matot, verhot ostan vasta kun tiedän mikä tapetti. Lähtökohtaisesti koitan päästä mahdollisimman vähillä hankinnoilla.

• Tykkää
Reactions: Taikaakin
Mulla ihan onneton rintapumppu esikoisen ajalta, mutta ajattelin sillä koittaa pärjäillä.. Jäi kuitenkin aika vähälle käytölle, kun annettiin korviketta jos tissiä ei ollut saatavilla. Ihan ekoja viikkoja pumppasin, mut sit annoin olla (imetin siis kyllä).

Esikoisen ajalta säästetty about kaikki, että lähinnä jotain vaatteita pitää täydentää ja sit lastenhuoneen sisustus. Mutta vaikka tähtään suht neutraalin tapettiin niin haluaisin silti tietää sukupuolen etukäteen ennen kuin tilaa tapetin. Ja mulle värit on niin tärkeitä, että maalit, matot, verhot ostan vasta kun tiedän mikä tapetti. Lähtökohtaisesti koitan päästä mahdollisimman vähillä hankinnoilla.
Vähän sama juttu periaatteessa ei varmaan hirveästi tarvi ainakaan mitään isompaa. Haaveilen kylläkin hands free rintapumpusta mut sit mietin et mitä jos sitä maitoa ei taaskaan kunnolla tuu ni onko sit ihan turha ostos🙈 philipsin sähköpumppu löytyy kanssa melko vähän käytettynä jo.

Joo ymmärrän tuon että haluu sit kuitenkin tietää sen sukupuolen ennen isompia sisustusmuutoksia.

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Turvallisuuspalkintoja? Ai sellasia on vaunuillekin. Pitääpä kattoa. En oo koskaan aatellut vaunujen turvallisuutta et jotkut ois jotenkin turvallisempia . Pitää perehtyä ja jos siitä johtuu hintaero niin en kyllä varmaankaan maksa…

-Tikkunekku
Palkinnot! Cybex Priam sai EU:n tuoteturvallisuuspalkinnon 2019. Priam voitti hopeapalkinnon harkituista turvaominaisuuksista ja järeistä sisäisistä tuoteturvallisuusprosesseista.Cybex Priam on voittanut Red Dot Design palkinnoin vuonna 2015!

Suoraan kopioitu ozbabyn sivuilta 🤭

Me ollaan säästetty myös kaikki esikoisen ajalta joten suurimpia hankintoja et ei ehkä tarvi..
Rintapumppua oon myös miettinyt mut se on kyllä ihan hyvä aventin sähkökäyttöinen pumppu. Täytyy kattoa vaan onko siihen yhtä osaa ostettavissa joka on ihan täysin kadonnut, ilman sitä ei toimi koko pumppu..😂

Näin siinä sitten käy kun nukahtaa samaan aikaan esikoisen kanssa ennen kahdeksaa illalla niin neljän jälkeen on jo nälkä ja pitää etsiä unta..

vierailija
Tikkunekku, hyvä pointti toi, että mihin ne vaunut uskaltaa sit edes jättää! No onneks tässä on vielä aikaa pohtia tota vaunuasiaa. Meillä ei oo yhtäkään vauvan tavaraa, että aikamoinen hankkiminen tässä 😂

Huomenna se nt-ultra. Mitenhän sitä saa nukuttua…Sofiika on ollut kyllä aikasin liikenteessä tänään 😆

-aa

vierailija
Täällä on raskausoireet vähentyneet aika roimasti ja vasta menossa 8+3... Pahoinvointia ei juurikaan, kohdun kasvukivut hävinneet, nälkä kadoksissa ja unettomuuskaan ei ole vaivannut. Alkaa paniikkinappula painautua pohjaan aikalailla 🥺 rinnat vielä sinnittelee kipeinä ja niitä hysteerisesti puristelenkin kokoajan. Kuukauden päästä olisi vasta nt-ultra mutta tunteet on tosi sekavat. Välillä mietin raskaustestin tekemistä mutta en tiedä kestänkö sitä, jos siihen piirtyykin vain haalea viiva 😭 kaiken lisäksi eilen tuli kerran pyyhkiessä verensekaista valkovuotoa (tosin samallaista kun varhaisultran jälkeen tuli minkä diagnosoin limakalvoärsytykseksi). Mä en jaksa jos joudun kokemaan taas yhden keskeytyneen keskenmenon 😣
Onko mulla enää mitään mahdollisuuksia siihen, että nt-ultrassa näkisin sydämensykkeen ja raskaus jatkuisi normaalisti kun eikö juuri näillä viikoilla pitäisi olla rajuimmat oireet ja kohdun kasvukivut 🥺

/Villivadelma

Täällä on raskausoireet vähentyneet aika roimasti ja vasta menossa 8+3... Pahoinvointia ei juurikaan, kohdun kasvukivut hävinneet, nälkä kadoksissa ja unettomuuskaan ei ole vaivannut. Alkaa paniikkinappula painautua pohjaan aikalailla 🥺 rinnat vielä sinnittelee kipeinä ja niitä hysteerisesti puristelenkin kokoajan. Kuukauden päästä olisi vasta nt-ultra mutta tunteet on tosi sekavat. Välillä mietin raskaustestin tekemistä mutta en tiedä kestänkö sitä, jos siihen piirtyykin vain haalea viiva 😭 kaiken lisäksi eilen tuli kerran pyyhkiessä verensekaista valkovuotoa (tosin samallaista kun varhaisultran jälkeen tuli minkä diagnosoin limakalvoärsytykseksi). Mä en jaksa jos joudun kokemaan taas yhden keskeytyneen keskenmenon 😣
Onko mulla enää mitään mahdollisuuksia siihen, että nt-ultrassa näkisin sydämensykkeen ja raskaus jatkuisi normaalisti kun eikö juuri näillä viikoilla pitäisi olla rajuimmat oireet ja kohdun kasvukivut 🥺

/Villivadelma
Mä en usko, että oireista voi oikeasti juuri päätellä, vaikka tiedän, että jokainen meistä sitä koittaakin tehdä. Joillakin oireet vähenevät aikaisemmin, joillakin myöhemmin ja raskaus etenee hyvin. Joillakin on tullut keskenmeno, mutta raskausoireet siltikin jatkuneet, kun istukka työntää kroppaan hormoonia. Joillakin raskausoireiden loppuminen ajoittuu keskenmenoon, joskin näissäkin se yhteys monesti päätellään jälkikäteen.

Eli summa summarum - on edelleen hyyyyvin paljon todennäköisempää, että kaikki on hyvin, kuin että keskenmeno olisi tullut! Etenkin kun varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Jos kovin paljon stressaa niin toinen varhaisultra voi olla paikallaan.

vierailija
Mä en usko, että oireista voi oikeasti juuri päätellä, vaikka tiedän, että jokainen meistä sitä koittaakin tehdä. Joillakin oireet vähenevät aikaisemmin, joillakin myöhemmin ja raskaus etenee hyvin. Joillakin on tullut keskenmeno, mutta raskausoireet siltikin jatkuneet, kun istukka työntää kroppaan hormoonia. Joillakin raskausoireiden loppuminen ajoittuu keskenmenoon, joskin näissäkin se yhteys monesti päätellään jälkikäteen.

Eli summa summarum - on edelleen hyyyyvin paljon todennäköisempää, että kaikki on hyvin, kuin että keskenmeno olisi tullut! Etenkin kun varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Jos kovin paljon stressaa niin toinen varhaisultra voi olla paikallaan.
Kiitos rauhoittelevista sanoista ❤ tuota toista varhaisultraa mietin, mutta en varmaan siihen neuvolan kautta tule pääsemään ja meidän paikkakunnalla hintataso lähtee 150€ yksityisellä. Jään ehkä miettimään sitä vielä mutta jos elämä käy todella tukalaksi tämän takia niin se lienee pieni raha siitä tiedosta onko kaikki hyvin vai ei 🫤 kuulostaa hieman höpsöltä, mutta äsken jopa rukoilin saunassa yksin sen puolesta, että tämä raskaus jatkuisi ja vauvalla sydän sykkisi ❤🥺 tiedän, että itse sekoaisin päästäni uudesta keskeytyneestä keskenmenosta, ja tuntuisi myös niin pahalta miehen puolesta, kun hän on niin innoissaan suunnittelemassa kaikkea ja selkeästi odottaa, että meistä tulee perhe 😣 ehkä nämä kipeät rinnat, korkeampi syke, yö pissahädät ja kuiva suu koittaa viestiä, että kaikki hyvin ja raskauspahoinvoinnin, hajuherkkyyden ja kohdun kasvukipujen osalta pääsin vähällä.

/Villivadelma

Kiitos rauhoittelevista sanoista ❤ tuota toista varhaisultraa mietin, mutta en varmaan siihen neuvolan kautta tule pääsemään ja meidän paikkakunnalla hintataso lähtee 150€ yksityisellä. Jään ehkä miettimään sitä vielä mutta jos elämä käy todella tukalaksi tämän takia niin se lienee pieni raha siitä tiedosta onko kaikki hyvin vai ei 🫤 kuulostaa hieman höpsöltä, mutta äsken jopa rukoilin saunassa yksin sen puolesta, että tämä raskaus jatkuisi ja vauvalla sydän sykkisi ❤🥺 tiedän, että itse sekoaisin päästäni uudesta keskeytyneestä keskenmenosta, ja tuntuisi myös niin pahalta miehen puolesta, kun hän on niin innoissaan suunnittelemassa kaikkea ja selkeästi odottaa, että meistä tulee perhe 😣 ehkä nämä kipeät rinnat, korkeampi syke, yö pissahädät ja kuiva suu koittaa viestiä, että kaikki hyvin ja raskauspahoinvoinnin, hajuherkkyyden ja kohdun kasvukipujen osalta pääsin vähällä.

/Villivadelma
Varsinkaan noi kohdun kasvukivut ei tule tasaisesti. Esikoisesta oli vaan alussa, sit en muista, että olisi edes ollut! Pahoinvointia ei kaikille tule ja mä en ole ikinä huomannut hajuherkkyyttä. Muutenkin me ollaan niin psykofyysisiä otuksia, että mieli vaikuttaa paljon.. Luulen, että oireita ei huomaa / niiden kuvittelee vähentyneen, jos kovasti pelkää keskenmenoa. Vähän samoin kuin varmaan lähes jokainen vauvaa toivova, on kuvitellut raskausoireita ilman raskautta. Ja tässä siis ei mitään pahaa! Lähinnä, että joskus meidän mieli "huijaa" meitä :) .

vierailija
Villivadelma, ymmärrän huolesi ja varmasti asia pelottaa! Itsellä on voimakasta pahoinvointia (myös tässä viidennessä), mutta neljä raskautta läpikäyneellä ystäväni totesi, että "no on mua etonut joku kerta hampaita pestessä, muuten ei oikeastaan mitään" eli hyvin erilaisia voi olla tuntemukset. Minulla on myös korkea syke tai ainakin tunnen sykkeen voimakkaasti läpi raskauden, ja mulla se on pahan maun suussa lisäksi ihan merkittävimpiä oireita, joista tiedän harvinaisen hyvin kokoajan olevani raskaana. En myöskään tunne nälkää ollenkaan. Yhdyn kanssasi rukoukseen, että kaikki olisi hyvin. Todella toivon ja rukoilen, että lapsia kaipaavat myös niitä saisivat. 🩷🩷

Meillä on edessä varmaan myös vaunujen/rattaiden hankinta. Oran tuplavaunut ovat olleet korvaamattomat, kun lapset on syntyneet 2 vuoden välein, mutta tarvitsee kyllä myös normirattaat. Ostetaan varmaan jotkut käytetyt. Ei vain pysty laittamaan paljoa niihin. Koitetaan muutenkin mennä aika pienillä määrillä ylimääräistä tavaraa. Itkuhälytinkin hommattiin vasta viikko sitten jostain tarjouksesta. Hyvin ollaan pärjätty neljän kanssa ilmankin. 😄
Tää oli tällainen maalla asuvan kasvavan (kai nykytermien mukaan suur-)perheen näkökulma, että vaikka kaikki hömpsötys ja hankkiminen on ihanaa, niin vähemmälläkin pärjää. Meidänkin lähipiirissä on sanottu, ettei oikein ois varaa "hankkia" enempää lapsia, mutta kun muistaa, ettei kaiken tarvi olla uusinta uutta tai miettii, tarvitseeko todella tuota ja tuota, niin tulee toimeen vähemmälläkin! Toki, jos on varaa, niin oishan se ihana hankkia kaikenlaista ja just, että vois ostaa uutta! 🤗

- Aleksandra

vierailija
Meidänki pitää ostaa lähes kaikki kun jo lähteneeet eteenpäin. Ei kyl esim.vaunut harmita, esikoisen oli nii hirveet ja ei tullu sektion jälkeisten ongelmien takii oikee mitää kaukalon irrotuksesta yms! Jokunen turvaistuin, syöttötuoli, matkarattaat jne on tallella. Vaatteissa maku muuttunut niin ei harmita ostaa uusia, toivon et pakettina sais jostai Vintedistä halvalla.

Vatsa kaipais jo tukea kun tulee kipeeksi rasituksessa :(. Joutuuko tässä jo jotkut äitiysfarkut ottaa käyttöön kun nehän tukee mahaa, mut se vatsaosahan on nyt ihan lurppo?!

- Tikkunekku

vierailija
Kiitos tsempeistä taikaakin ja hopeanopea! Mä päivittelen tänne sitten, mikä oli tuomio. En kyllä kestä jos taas joutuu siihen tutkimusrumbaan.. punktioon jne. No toivotaan parasta ❤

Ja villivadelmalle. Mä niin ymmärrän ton huolen ja niiden oireiden/oireiden puuttumisen ehkä jopa ylitulkitsemisen. Oon samaa mieltä muiden kanssa, että niistä tuskin voi kuitenkaan vetää suoria johtopäätöksiä. Mun on myönnettävä, että mä olisin kuitenkin käynyt ehkä jo uudelleen ultrassa, koska on tapana saada itseni hysterian valtaan. Eli jos koet nyt olon semmoseksi, että se huoli valtaa mielen jatkuvasti niin ehkä se vois olla hyvä käydä siinä ultrassa jos vaan lompakko mitenkään antaa myöden. Mä pidän ihan hirveesti peukkuja, että kaikki on hyvin ❤

Tikkunekku, mulla on käytössä semmoset ns. jumpphousut, joissa semmonen levee kaistale yläosassa, joka joustaa, mut samalla tukee. Vähän niinku äippähousut. Ei mahdu enää farkkuihin 😂

vierailija
Mäkin menisin uudelleen ultraan vaikka maksaisi, jos olo siis on sellainen että koko ajan mielessä asia :(. Kuitenkin se ultran hinta on pieni raha siitä, että ei tarvii olla hirveessä huolessa kauaa!

Tsemppiä aa ultraan, toivotaan että kaikki kunnossa!

-Tikkunekku

vierailija
Terveisiä nt-ultrasta. Ultran perusteella kaikki niin hyvin kuin tässä kohtaa voi olla. 🥰 Vauva oli vauhdikas 😂 Riskiluku oli myös kunnossa, eli ei hälyttänyt. Meille tarjotaan mahdollisesti kuitenkin niptiä, kun taustalla se triploidia kromosomipoikkeavuus viime raskaudessa. Toki se ei ole perinnöllinen vaan sattuman kauppaa.

Ja tosiaan laskettua aikaa siirrettiin, kun nyt olikin viikkoja kasassa jo 12+6. Se kuulemma selittää todennäköisesti sen korkean pappan ja matalan hcgbv. Saanko mä jäädä tähän ryhmään vaikka la oiskin nyt 29.9. 🥰

Mua itkettää helpotuksesta ja jotenkin vaikea uskoa, että tää raskaus saattaakin mennä ihan hyvin ❤

-aa

vierailija
Terveisiä nt-ultrasta. Ultran perusteella kaikki niin hyvin kuin tässä kohtaa voi olla. Vauva oli vauhdikas Riskiluku oli myös kunnossa, eli ei hälyttänyt. Meille tarjotaan mahdollisesti kuitenkin niptiä, kun taustalla se triploidia kromosomipoikkeavuus viime raskaudessa. Toki se ei ole perinnöllinen vaan sattuman kauppaa.

Ja tosiaan laskettua aikaa siirrettiin, kun nyt olikin viikkoja kasassa jo 12+6. Se kuulemma selittää todennäköisesti sen korkean pappan ja matalan hcgbv. Saanko mä jäädä tähän ryhmään vaikka la oiskin nyt 29.9.

Mua itkettää helpotuksesta ja jotenkin vaikea uskoa, että tää raskaus saattaakin mennä ihan hyvin

-aa
Ihania uutisia ❤! Totta kai saat jäädä ryhmään! Nämä lasketut ajat kun aina vähän vaihtelee lopulta, mäkin olin esikoisesta elokuussa mutta laskettu aikaistui heinäkuuksi niin en mä siinä alkanut ”verkostoitumaan” kokonaan uudelleen 😂

-Tikkunekku

vierailija
Kiva kuulla, että ei tarvitse etsiä uutta ryhmää 😂❤

Ei ne kuulemma nyt teekään sitä niptiä ton edellisen raskauden perusteella. Lapsivesipunktio jne saataisiin, mutta en halua sitä, kun ei löytynyt mitään poikkeavaa. Se oli niin karmea kokemus.

-aa

Yhteistyössä