Huomenta.
Mähän oon nyt ollu 7kk kotona kuopuksen kanssa ja tästä sit jään suoraan uudelle äitiyslomalle. Mut ajattelin et oon varmaan sen vuoden sitten kotona. Mä en varsinaisesti tykkää tästä kotona olemisesta. Esikoinen meni hoitoon kun oli 11,5kk ja se meni kyllä super helposti. Toki sillo tääl oli perhepäivähoitaja ja sinne oli tosi kiva jättää pieni lapsi. Meillä ei miehen ole mahdollista eikä taloudellisesti järkevää jäädä kotiin joten lokakuisen kanssa varmaan menee kuten esikoisen. Ellei mun eläkkeelle jäävä äiti sitten ota pientä hoitaakseen muutamaksi kuukaudeksi.
En ite ostais tuplia jos on 3v ikäero mut riippuu kyl tosi paljon lapsesta. Meidän esikoinen käveli jo tosi pitkiä matkoja 3 vuotiaana ja ehkä jos silloin olisi tullu toinen lapsi ni seisomalauta olisi ollut se ratkaisu. Nyt ostin tuplat kun elokuinen syntyi ja ajattelin syksyllä että olisin hakenut esikoista hoidosta niiden kanssa että vauva olisi voinu nukkua päiväunet samalla mut kappas ei suostunut enää se 4,5v istumaan rattaisiin ja sit sen kävely on niin hidasta ja kaikkea pitää jäädä ihmettelemään niin jäi sitten se homma. No on nyt sit ainakin jo valmiina ne tuplat
Musta tuntuu et oon ollu ikuisuuden raskaana ja odotan vaan et pääsen siihe ultraan 2,5 viikon päästä ja sit meinasin kertoa omille sukulaisille esikoisen synttäreillä huhtikuun lopussa raskaudesta. Ihmettelen ettei äiti oo tajunnu mitään.
Mulla kans kyllä vatsa jo näkyy, toki edellisestä raskaudesta on niin kamalan lyhyt aika et varmaan vaikuttaa sekin. Sykkeet oon nyt joka päivä kuullut ja se helpottaa kyllä.
Ensi viikolla menen verikokeisiin, ärsyttää kun sitten osa työkavereista saa tietää ja pelkään et juttu leviää.. olen siis ite tossa labrassa töissä niin ei mahda minkään.
Neuvolalääkäriä odotan tapaavani ja toivon et saan siitä nyt ferritiini määritykseen lähetteen. Se vanha haahka mikä siel nyt on ni ei laita kun ei kuulemma ollut raudanpuutetta vaikka ferrit oli 6 vuosi sitten. Nyt sinne tulee takaisin vanhempainvapaalla lääkäri mikä sano mulle et on kyllä matala ferritiini kun häneltä kysyin vuosi sitten ihan yksityishenkilönä asiaa.
Maitoa multa ei tule enää nimeksikään, olen siis siirtynyt melkein kokonaan korvikkeeseen kuopuksen kanssa, harmittaa ihan super paljon. Imetän nyt kuitenkin vielä pari kertaa päivässä niin saisi pieni jotain hyötyjä ja vastustuskykyä esimerkiksi. Mut en vaan jaksanu enää stressaa sitä pumppaamista yms.