Lokakuiset 2025 🍁

Hei kaikki, täällä plussattu tänään 👋. Olisiko täällä muita lokakuisia, jotka olisivat kiinnostuneita vaihtamaan ajatuksia, fiiliksiä, vinkkejä 🤗? Sain esikoisen aikana aivan ihanan äitiryhmän 2+ kautta ja toivottavasti tälläkin kertaa löytyisi keskusteluseuraa.

Itselle tämä on toinen raskaus, esikoinen syntyi 2023. Pikkusisaruksen laskettu aika on 12.10. raskauslaskureiden mukaan. Nyt vain sormet ja varpaat ristissä, siellä on tosiaan pikkuinen kyydissä ja että kaikki etenisi hyvin loppuun asti ☺.

Moi @Hopeanopea! 😊 Kiva idea tämä chat!

Mä nyt uskaltaudun tulla mukaan jo tänne kirjoittelemaan vaikka raskaus on hyvin alussa vielä että tätä ei meinaa uskoa todeksikaan. 😁 Pidetään peukut pystyssä että on pikkuiset kyydissä ja pysyisivät hyvin matkassa mukana! 💗

Oviksen ajankohdan perusteella mun laskettu aika ton pregnancy+ apin mukaan ois ilmeisesti 15.10. 😊

Onko sulla millaisia oireita? Mulla on herääminen aamuyöllä (kuten nyt) ja illalla super aikaisin alkaa väsyttää. Palelee herkästi, nippailuja ja tänään alkoi särkee ja aristaa rintoja. Pakko laittaa kunnon urheiluliivit päälle.

• Rakkaus
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Täällä ollaan linjoilla! Mä oon tosi hämmentynyt. Siis mulla oli tulehdusoireita ja sain siihen eilen lääkkeet, gyne laski raskautta samalla jostakin kalenterista… Sanoi, että lasketaan kuulemma aina menkoista? Mut eihän täs oo mitää järkee menkoista laskee jollai 28 päivän kierrolla kun ei mulla oo semmosta ollut ikinä ja tiiän ite että ei vastaa semmosta 😂. Sen mukaan oisin reilusti jollai 5+ viikolla… Mut oviskin tapahtui myöhään ja kierto varmaa ois ollu 30-31 päivää. Ultras myös ja vastas oletettua eli joku minipallero paikallaan, ei toki nähnyt siellä vielä ketään ☺.

Mua vähän mietityttää kun viikko sit oli tosi tosi huono olo ja rinnat hirveen kipeet. Oireet väheni sit viikonloppuu kohti, vaan vähän tissit arat ja vatsatuntemuksia. No, nyt alkuviikosta edelleen vihloo välillä, maha turvoksissa ja tullut huono olo 😬. Aamu ja loppuilta menee ok mut tuntuu et päivällä kuvottaa kaikki, pitäs tunnin välein syödä et ei tuu semmosta oksetusoloa…

• Rakkaus
vierailija
Hei ja edellinen viesti oli siis Tikkunekulta :)

Tosiaan neurooseissani tein ma uuden testin ja oli leffaviivat tunnin jälkeen.. Mutta tää oireiden vaihtelu mitetityttää! Varhaisultran varasin kolmen viikon päähän jos ei tuu mitää vuotoja tms ennen sitä niin sittenhän sen näkee. Huolettaa kun oon paljon vanhempi mitä esikoisesta, kaikki riskit jne… No ei auta ku oottaa.

-Tikkunekku

Oireista: mulla on kaikkea pientä epämääräistä oiretta, mutta ei oikein mitään selkeää ja aika monesta vaikea sanoa, johtuuko raskaudesta vai muusta. Mutta myös mun esikoisen raskaus oli super oireeton (ei vaikka lainkaan pahoinvointia), joten en oireettomuudesta huolestu. Tällä hetkellä:
- Rinnat vähän arat, mutta niin vähän, että en tätä huomaisi ellen niitä puristelisi ja testaisi, että tuntuuko jotain 😆
- Nenä tukkoinen, mutta kun tulee vähän räkääkin niin oisko perus flunssaa
- Väsyttää, mutta ketäpä ei jos taapero herättää yöllä 😅
- Rinnoista tulee puristamalla vähän maitoa ja tän luulisin johtuvan raskaudesta. Toisaalta tää oli eka kierto kun kokeilin, että onhan tätä voinut olla koko ajan
- Palelee tavallista enemmän. Mutta mua palelee nyt muutenkin herkästi 😅

Varhaisultrasta: varasin varhaisultran jo parin viikon päähän jolloin pitäisi olla noin 6+5. On ehkä himpun aikaisessa, mutta lähden siitä seuraavana päivänä lomailemaan sukulaisten kanssa ja haluaisin sitä ennen jotain havaintoa, miltä näyttää vai näyttääkö miltään.. @Keltalilja oletko sä harkinnut varhaisultraa :)?

Lasketusta ajasta: jos mä muistelen oikein niin se laskettu aika muutetaan sit NP ultran jälkeen 🤔. Et tavallaan ei väliä, mitä nyt antavat kun se "lukitaan" vasta ultran perusteella. Saatan muistaa väärinkin.

Ootteko milloin ajatelleet soittaa neuvolaan ☺? Mä varasin jo ekan käynnin esikoisen käynnin yhteyteen. Jos sit käykin huonosti niin jutellaan sit vaan esikoisesta 😅. Eniten odotan varhaisultraa kyllä, reilu kaksi viikkoa pitää malttaa!

vierailija
Ootteko milloin ajatelleet soittaa neuvolaan ? Mä varasin jo ekan käynnin esikoisen käynnin yhteyteen. Jos sit käykin huonosti niin jutellaan sit vaan esikoisesta . Eniten odotan varhaisultraa kyllä, reilu kaksi viikkoa pitää malttaa!
Ajattelin soittaa vasta varhaisultran jälkeen! Niin epävarma olo tästä. Ihan liikaa oon lukenut keskenmenojuttuja ja tuntuu se jopa todennäköisemmältä vaihtoehdolta, vaikka tilastojen mukaan se ei tokikaan oo… Inhottavaa kun tuntuu et mietin koko ajan tätä raskautta ja kaikki muu jää vähän sivuun :/ ois ihana jos tän pystys unohtaa jotenki! Hankala kun ruoka ei maistuis yhtään ja varmaa sen takia vähän heikko olo. Kauheesti aaltoilee nää oireet, välillä huonompi olo ja välillä ei oikeen mitään paitsi turvotus. Sit heti alkaa miettii et ei siel kumminkaa oo mitää elävää.

Onko muilla samoja ongelmia et vähän väliä käy tämä mielessä ja sit pelottaa et menee kesken? Oon koko ajan kuulostelemassa oireita tai oireettomuutta. Mitenhän sitä osais tässä rentoutua!

-Tikkunekku

Heippa hei! Täälläkin plussattu viikonloppuna ja menkoista laskien olisi nyt 4+0. Mä en voi uskoa tätä ollenkaan, koska ollaan siis nykyisen miehen kanssa oltu ilman ehkäisyä käytännössä koko meidän suhteen ajan eli 8 vuotta. Keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä ollaan käytetty ehkäisykeinona, mutta siitä huolimatta vahinkoja ei ole sattunut. Nyt sitten pari vuotta on ollut aktiivinen lapsitoive ilman tulosta ja ollaan lapsettomuushoitoja oltu aloittamassa. Niitähän nyt ei sitten tarvinnut ehkä toivottavasti aloittaa. 😅 Lapsettomuus on meidän kohdalla selittämätöntä. Miehellä todettiin pikkasen naftisti siittiöitä, mutta muutoin kaikki oli kunnossa. Ikä molemmilla toki tuo haasteita myös, koska ollaan molemmat vähän alta neljänkympin. Selvästi nyt joku onnenkantamoinen tässä kävi ja pitää toivoa, että pieni pysyisi mukana ja olisi kaikin puolin kunnossa. Aina tuo "korkea" ikä itsellä pelottaa, vaikka hyvässä kunnossa olenkin. Varhaisultra on varattuna kolmen viikon päähän sen takia, että mulla on ollut pientä tiputteluvuotoa. Aiempia raskauksia ei ole, joten tämäkin vähän pelottaa, mutta kovasti kätilö yritti tsempata vuodon todennäköisestä harmittomuudesta, vaikka toki ei voi tietää. Yritän olla ajattelematta asiaa, kun ei se muuta mitään. Raskausoireina on rintojen arkuus, alaselän juiliminen ja alavatsan tuntemukset.

• Rakkaus
Tervetuloa mukaan @Zelina 🤗! Ihana, että lopulta tärppäsi!

Mä en juurikaan pelkää keskenmenoa. Tiedän, että se on mahdollista, mutta olen luottavaisesti, että kaikki sujuu hyvin. Ja toisaalta mä koitan just ajatella, että ei kannata stressata asioista, joihin ei voi vaikuttaa. Ja käytännössähän alkuraskauden keskenmenoon ei voi vaikuttaa. Jos saan keskenmenon niin olen varmasti tosi surullinen, mutta nyt vaan nautin tästä tilanteesta ☺. Oireetkin on niin lieviä mulla, että ei niitä kuulostelemallakaan oikeen mitään pysty päättelemään. Todennäköisyydet on kuitenkin sen puolella vahvasti, että saadaan vauvat syliin asti 🥰

• Tykkää
Reactions: Zelina
@Hopeanopea Oot tuossa kyllä ihan oikeassa, että just tuo prosessiin luottaminen on tärkeää ja turhan stressin jättäminen pois. :giggle: Varmaan sitä itsekin on stressannut tätä lapsettomuusasiaa jotenkin alitajunnassa, koska heti kun lapsettomuushoidot ikään kuin laitettiin tulille ja olisivat alkamassa kohta puoliin, niin tärppää saman tien. On jotenkin vähän kummallista sattumaa, luulen tuon olevan yhteydessä stressiin. Sen takia varmasti on myös tärkeää, että vaikka todennäköisesti kaikilla odottajilla takaraivossa jyskyttää keskenmenon mahdollisuuden pelko, on se kuitenkin reilusti todennäköisempää, että vauvan saa syliin ja tätä myöten asiaa on turha pelätä sen enempää stressin takia. Yritetään nauttia tästä odotusajasta ja itse ainakin odotan mielenkiinnolla tulevaa ja tätä yhteistä projektia miehen kanssa, koska tämä on se juttu, mikä meiltä on puuttunut. Mitään muuta ei puutu ja kaikki on kuten pitääkin.

• Tykkää
vierailija
Joo, varasin varhaisultran noin kolmen viikon päähän. Me ollaan itseasiassa ensi viikolla lähdössä talvilomareissuun joka varattiin paljon ennen plussauutisia ja sitten kun tullaan takaisin niin heti seuraavalla viikolla tämä ultra. Jännää kerta kaikkiaan! 😁 Toi ultra jännittää tosi paljon että onko siellä sykettä ja onko tarttunut hyvään kohtaan. Jaiks!

Ja onnea @Zelina tärpistä!! 😍

Mua kanssa vähän mietityttää toki tuo keskenmenon riski mutta ei kai tässä auta mennä kuin hetki kerrallaan ja luottaa. 💗
Musta oli ihanaa ku näytin kuvaa ihan ekasta hyyyyyyyvin haaleasta testituloksesta mun sairaanhoitajana työskentelevälle kaverille, joka oli heti niin tomerana ja konkreettisena neuvomassa noista ultra- ja neuvola-asioista ja sanoi että heiltä voin halutessani saada vanhoja vauvanvaatteita jne.

Ekaa kertaa mulle tuli siinä kohtaa olo että hei siellä on tosiaan nyt joku tarttunut ja tässä on hyvä mahis ihan oikeesti saada vauva syliin saakka. 😁💗

Muuten, oletteko plussan jälkeen jatkaneet enää r.testien tikuttelua? Mulla kai dpo 16 ja viiva tosi selkeä ja punertava mutta ei ihan tasapaksu sen kontrolliviivan kanssa. Mulla tuntuu jääneen testailut päälle. 😁 Syytän ovistestejä tästä kun metsästin ovista niin vimmalla viime kierrot. 😁
Keltalilja

• Tykkää
Mä olen tehnyt vaan yhden testin 🙈. Sekin tuntuu vähän hassulta, mutta kun viiva oli niin selkeä. Mulla ehkä sitä testaamisen hinkua vähentää se, että odotan enemmän sitä varhaisultraa. Ehkä mulla ei jäänyt testaaminen päälle kun tässä kuussa en testannut ovistakaan 😆

vierailija
Voisin itsekin nyt lopettaa tikuttelut ja odottaa vaan sitä varhaisultraa rauhassa. Mulla oli alkuun niin haalea se viiva niin jotenkin jäi pakkomielle seurata viivan vahvistumista mut nyt kun on alkuraskauden oireita ja selvä testiviiva että kai tää on vaan uskottava että nyt ollaan raskaana.

Me käytettiin kans "varmoja päiviä" melkein 7 vuotta ehkäisykeinona eikä ikinä tullut mitään tärppiä. Täytän kohta 35v. ja mulla todettiin kesällä lievä PCOS (molemmat munasarjat on monirakkulaiset ja kierto toisinaan yli 40 vrk, ei ylipainoa). Olin kerennyt varata ajan lääkärille mahdollisiin lapsettomuushoitoihin liittyen mutta luonto kerkesi näemmä tulla väliin ennen sitä. 👍

Keltalilja

• Tykkää
vierailija
No juu ei auta kun luottaa ja pitäis osata nauttia :). Jotenki nää hormonit saa pään sekaisin 😂. Esikoisen kohdalla olin aivan hysteerinen ruuista yms ja nyt ei oo sitä ollu onneks!

Ootteko aatelleet miten käydä ultrissa? Mä mietin pitäskö käydä sit vielä kerran ennen tuota seulontaa varhaisultrassa 😂. Riippuen toki miten saa sen seulonnan… Itse en halua olla monta viikkoo tietämättä jos on jotain käynyt kun raskaana olo vaikuttaa mun lääkityksiin ja en aio turhaan kärsiä ilman lääkettä…. Olikohan tuo varhaisultra 89€, et ehkä vielä jonkun ekstran vois ottaa.

-Tikkunekku

Mä tein pari testiä, koska eka oli rfsu niitä halpistestejä, mitä on haukuttu. 😅 Oli siinä kp27 kohdalla, kun antoi selvän, mutta vähän hailakan plussan. Seuraavana päivänä sit vielä rykäsin pc testin ja se oli sitten jo vahva plussa. 😇 Oireita on, joten enempää en ajatellut testailla, mutta hyvin todennäköisesti soitan UÄ-aikaa itselleni ensi viikolla, koska vuotelu senkun jatkuu. Alkaa heti pelottamaan eniten kohdun ulkoinen raskaus. Haluan varmistaa, että raskaus on edes oikeassa paikassa, jollei ole esim. tuulimuna. Hankalaa on vielä tässä epätietoisuudessa innostua, mutta ehkä ensi viikolla nyt sitten helpottaa. 😊

No juu ei auta kun luottaa ja pitäis osata nauttia . Jotenki nää hormonit saa pään sekaisin . Esikoisen kohdalla olin aivan hysteerinen ruuista yms ja nyt ei oo sitä ollu onneks!

Ootteko aatelleet miten käydä ultrissa? Mä mietin pitäskö käydä sit vielä kerran ennen tuota seulontaa varhaisultrassa . Riippuen toki miten saa sen seulonnan… Itse en halua olla monta viikkoo tietämättä jos on jotain käynyt kun raskaana olo vaikuttaa mun lääkityksiin ja en aio turhaan kärsiä ilman lääkettä…. Olikohan tuo varhaisultra 89€, et ehkä vielä jonkun ekstran vois ottaa.

-Tikkunekku
Mä kävin viime raskaudessa kahdessa varhaisultrassa, mutta ajattelin nyt koittaa pärjätä vain yhdellä.. Kyllähän siinä tulee sitten pitkä väli sinne varsinaiseen ultraan, mutta jos nyt varhaisultrassa on kaikki hyvin niin kyllähän ne todennäköisyydet sille, että tulisi keskenmeno ennen varsinaista ultraa JA että siitä keskenmenosta ei tulisi oireita on jo hyvin pienet. Mutta onhan tää raskaus raastavaa, kun pitää monessa asiassa vaan luottaa, että kaikki menee hyvin.

vierailija
Mä soitin nyt kuitenkin neuvolaan kun piti kysyä, että miten saan neuvolan vaihdettua toiseen. Pitää kuulemma joku lomake täyttää, muttei oikeen löytyny ees aikaa livekäynnille 😳 Onnistuu onneksi etäkäyntinä ja sit saa lähetteet tuohon seulontaan. Ilmeisesti haluavat että on käyty tuo käynti ja vasta sitten saa ne lähetteet.

Missä vaiheessa aiotte kertoa raskaudesta muille ja töihin? Tuntui melkein laittomalle soittaa neuvolaan kun vaikee uskoo että raskaana ollaan 😂. Tuo etäkäynti on tietty kesken työpäivän ja senhän saisi kai työaikaan jos esimiehelle kertoisi… Toi on vasta maaliskuussa niin ehdin kyllä ultraan ennen. Viimeksi jouduin nopeesti saikulle ja oli pakko kertoa heti mikä syy kun en valehdellakaan halunnut. Yhdelle kaverille oon kertonut ja miehelle toki, muille en aio kertoa jos vaan maltan olla kertomatta. Kova turvotus jo nyt ja toivon, että tasottuu tässä… Rakenneultraan asti tuskin saan tätä piilotettua kuten viimeksi, meidän perheet ja jokunen kaveri kyllä tiesi aiemmin jo.

-Tikkunekku

Mä soitin nyt kuitenkin neuvolaan kun piti kysyä, että miten saan neuvolan vaihdettua toiseen. Pitää kuulemma joku lomake täyttää, muttei oikeen löytyny ees aikaa livekäynnille Onnistuu onneksi etäkäyntinä ja sit saa lähetteet tuohon seulontaan. Ilmeisesti haluavat että on käyty tuo käynti ja vasta sitten saa ne lähetteet.

Missä vaiheessa aiotte kertoa raskaudesta muille ja töihin? Tuntui melkein laittomalle soittaa neuvolaan kun vaikee uskoo että raskaana ollaan . Tuo etäkäynti on tietty kesken työpäivän ja senhän saisi kai työaikaan jos esimiehelle kertoisi… Toi on vasta maaliskuussa niin ehdin kyllä ultraan ennen. Viimeksi jouduin nopeesti saikulle ja oli pakko kertoa heti mikä syy kun en valehdellakaan halunnut. Yhdelle kaverille oon kertonut ja miehelle toki, muille en aio kertoa jos vaan maltan olla kertomatta. Kova turvotus jo nyt ja toivon, että tasottuu tässä… Rakenneultraan asti tuskin saan tätä piilotettua kuten viimeksi, meidän perheet ja jokunen kaveri kyllä tiesi aiemmin jo.

-Tikkunekku
Mä yritän pitää raskauden omana tietona mahdollisimman pitkään, mutta haasteita varmasti tulee olemaan. Teen sairaalassa kolmivuorotyötä ja oon tuskaillut yövuorojen kanssa aiemminkin, joten saas nähdä, miten on valvomisen laita! 😅 Mulla eka ultra tulee olemaan suoraan sairaalalla, koska lapsettomuushoitopolku kerettiin aloittamaan ensikäynnillä. En tiedä, miten jatkossa sitten menee noiden käyntien osalta. Varmasti osaavat tuolta asiaa valaista. Riskiraskaushan mulla on, kun 40 v. on kohta lasissa ja oon ensisynnyttäjä, mutta ei tuo varmaan vaikuta sen ihmeemmin hoitopolkuun. Onko kenelläkään tietoa siitä, että missä vaiheessa synnytystapa kannattaisi tuoda esille? Mä en siis alateitse voi synnyttää perussairaudesta johtuen (tämä on 99 % todennäköistä) ja muuten alakautta synnyttäminen pelottaa. Haluaisin asian ottaa ilmi asap, ettei sitten tule sanomista, kun ei ole asiaa ottanut tarpeeksi nopeasti esille.

Mä yritän pitää raskauden omana tietona mahdollisimman pitkään, mutta haasteita varmasti tulee olemaan. Teen sairaalassa kolmivuorotyötä ja oon tuskaillut yövuorojen kanssa aiemminkin, joten saas nähdä, miten on valvomisen laita! Mulla eka ultra tulee olemaan suoraan sairaalalla, koska lapsettomuushoitopolku kerettiin aloittamaan ensikäynnillä. En tiedä, miten jatkossa sitten menee noiden käyntien osalta. Varmasti osaavat tuolta asiaa valaista. Riskiraskaushan mulla on, kun 40 v. on kohta lasissa ja oon ensisynnyttäjä, mutta ei tuo varmaan vaikuta sen ihmeemmin hoitopolkuun. Onko kenelläkään tietoa siitä, että missä vaiheessa synnytystapa kannattaisi tuoda esille? Mä en siis alateitse voi synnyttää perussairaudesta johtuen (tämä on 99 % todennäköistä) ja muuten alakautta synnyttäminen pelottaa. Haluaisin asian ottaa ilmi asap, ettei sitten tule sanomista, kun ei ole asiaa ottanut tarpeeksi nopeasti esille.
Mä en usko, että tulee sanomista, jos ei ota heti esille :) . Mutta toisaalta en näe haittaa, että kerrot aikaisessa vaiheessa neuvolassa. Eli ihan mikä parhaalta tuntuu! Itse sanoisin varmaan viimeistään raskauden puolivälissä kuitenkin.

• Tykkää
Mä oon kertonut miehelle ja yhdelle ystävälle ☺. Ja ajattelin parille läheiselle ystävälle kertoa vielä ennen NP ultraa. Siskoa nään viikonloppuna niin silloin kerron varmaan hälle. Ja siellä varhaisultrassa käyn juuri ennen lomaa, jossa on suvun kanssa, juuri että sit voi kertoa.. Viikon reissun aikana muuten kaikki kuitenkin arvaisi, jos olisin ihan holiton ja en viitsi mitään tekosyitä keksiä. Töissä kerroin viimeksi esimiehelle NP ultran jälkeen ja niin teen varmaan nytkin. Muille kerron töissä sit kun alkaa raskaus näkyä.

• Tykkää
Mä soitan tänään polille ja yritän saada UÄ-aikaa asap. Pyysivät soittamaan ensi viikolla, jos vuoto jatkuu, mutta jotenkin nyt vaan ahdistaa ja haluan tietää, ettei nyt ole mikään kohdun ulkoinen kyseessä, kun vuotelee vaan. Tyhmänä tein raskaustestinkin uudelleen ja plussa oli haaleampi, mitä tiistaina. Tuohan ei siis oikeasti meinaa yhtään mitään ja on silkkaa typeryyttä noita ottaa enää myöhemmin plussan jälkeen. Tottakai tuosta sitten huoli heräsi ja koko ajan tässä tullut oltua pelko perseessä. Sanotaan nyt näin, että ihmettelen, jos kaikki olisi hyvin. Jotenkin on vaan sellainen olo, että joku on pielessä. Toivottavasti se nyt tässä selviäisi piakkoin. Inhottavaa, jos rokottavat odottamaan ensi viikkoon, kun tänään tulee vuotoa 3 vk täyteen, puolet tästä ajasta se on ollut veristä ja vähän runsaampaa.

• Surullinen
Mä soitan tänään polille ja yritän saada UÄ-aikaa asap. Pyysivät soittamaan ensi viikolla, jos vuoto jatkuu, mutta jotenkin nyt vaan ahdistaa ja haluan tietää, ettei nyt ole mikään kohdun ulkoinen kyseessä, kun vuotelee vaan. Tyhmänä tein raskaustestinkin uudelleen ja plussa oli haaleampi, mitä tiistaina. Tuohan ei siis oikeasti meinaa yhtään mitään ja on silkkaa typeryyttä noita ottaa enää myöhemmin plussan jälkeen. Tottakai tuosta sitten huoli heräsi ja koko ajan tässä tullut oltua pelko perseessä. Sanotaan nyt näin, että ihmettelen, jos kaikki olisi hyvin. Jotenkin on vaan sellainen olo, että joku on pielessä. Toivottavasti se nyt tässä selviäisi piakkoin. Inhottavaa, jos rokottavat odottamaan ensi viikkoon, kun tänään tulee vuotoa 3 vk täyteen, puolet tästä ajasta se on ollut veristä ja vähän runsaampaa.
Tosi inhottavaa tuollainen epävarmuus, toivottavasti saat pian ajan! Ymmärrän hyvin, että jatkuva voitelu saa pohtimaan, että onko kaikki hyvin :( . Toivotaan, että on!

vierailija
Tsemppiä! Voisitko mennä päivystykseen? Mulle sanoi eilen se terkka neuvolasta, että jos alkaa tulee vuotoja yms niin yhteys päivystykseen. Tietysti yksityinen ultraa heti, mutta maksaa kauheesti. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

-Tikkunekku

Tsemppiä! Voisitko mennä päivystykseen? Mulle sanoi eilen se terkka neuvolasta, että jos alkaa tulee vuotoja yms niin yhteys päivystykseen. Tietysti yksityinen ultraa heti, mutta maksaa kauheesti. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

-Tikkunekku
Mä oon itse töissä päivystyksessä ja tiedän, että valitettavasti tällaiset eivät sinne kuulu. 😐 Enkä myöskään halua, että työyhteisö saa asian tietoon ja tuttu lääkäri ronkkii. 😅 Jos viikkoja olisi vaan enemmän, tämän asian hoitaminen kuuluisi suoraan synnärille. Pienillä viikoilla on ihan tk-tasoista. Toki mulla on semisti eri tilanne, kun lapsettomuushoidot laitettu käyntiin, mutta ehkä tuolta polilta joku kohta soittaa takaisin ja asiat selkenevät. 😊 Mulle tässä kohtaa ihan vaan riittäisi tieto siitä, että ei ole mitään prosessia väärässä paikassa. Itkettäisi tässä samassa syssyssä menettää toinen munatorvi. Mutta toki turha nyt maalata piruja seinille, kunhan tässä märisen. Onneksi teillä kaikilla muilla tuntuu hommat sujuvan kivasti! 🥰

Yhteistyössä