Lokakuiset 2020

Täälläkin aika oireetonta. Tänä aamuna digi näytti kuitenkin raskaana +3 (rv4+6).
Viimeeksi tuulimunaraskaudessa ei koskaan noussut 2-3:sta. Tein myös aamulla liuskatestillä ne leffaviivat, joten nyt täytyy vaan yrittää rauhoittua ja nauttia. Ite en kuitenkaan voi mihinkään nyt vaikuttaa. 3vkon päästä varhaisultra ja ehkä sitä sitten jotenkin osaa rentoutua raskauden kanssa. :)
 
@donatel samaa mäkin ajattelin :)

@BIMK kyseli aiemmin onko muille tulossa pientä ikäeroa, meille ei ainakaan.
2v10kk on tulossa nuorimmille ikäeroa. Edellisillä oli 1v7kk ja jälkikäteen ihmetellyt miten sitä niin hyvin pärjäsi kun kuopus tuli samaan ikään. Tuntui ainakin ihan mahdottomalta että olisi ollut vauva siinä myös hoidettavana, vaikka tuo nuorin on helpoin lapsi kaikista :D
 
6+2 täällä ja etova olo alkaa nostamaan päätään :unsure: tissit huutaa hoosiannaa illalla ku otan rintsikat pois, iha kuulee ku nännit huutavat VAPAUS!

Meillä ikäerot ovat 3v3kk, 4v4kk ja nyt 2v10kk tulee nuorimmaisen ja vauvan välille. Esikoinen on silloin jo 10v ja seuraavan 7v, tuntuu paljon helpommalta kuin sillo ku toinen synty (y)
 
Meillä ensimmäinen oli vaativa vauva jonka eka putkeen nukuttu yö oli joskus 3-vuotiaana, joten ikäero 6v 5kk ja nyt jos tää pieni pysyy kyydissä (joka alkaa epäilyttää) tokan ja kolmannen ikäero tulis olemaan 4v 4kk. Ite olin ikäeroihin ihan tyytyväinen, ehti hieman nukkuu univelkaa pois välissä. :D onneksi alotin nuorena
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Meillä tulisi ikäeroksi 2,5 v, ja jos tämä lokakuinen esikoisen tapaan syntyisi pari viikkoa ennen laskettua eli syyskuun puolella, niin ikäero olisi vielä aika tasan 2,5 v. Mun ajatuksissa tää olisi aika ideaali ikäero meidän perheessä. Mulla itselläni on siskon kanssa 4 v ikäeroa minkä oon kokenut liiaksi, mutta sitten taas ajattelin että alle 2 v ero voi olla aika rankka kun ekakin on vielä niin pieni, niin tämä 2,5 v olisi oikein mainio.

Mutta katotaan nyt miten tässä käy. :ninja: Sain neuvolasta lähetteen ja karkasin kesken päivän labraan, jospa huomenna tulisi sitten jotain tietoa siitä hcg-arvosta.
 
Meillä ikäeroa tulisi aika tarkalleen kaksi vuotta ja kolme kuukautta, jos tämä pieni nyt pysyisi kyydissä.

Mun ja mun toisen siskoni ikäero on vuoden ja yhdeksän kuukautta, ja ollaan aina oltu tosi läheisiä. Toisaalta, niin ollaan myös mun 10 vuotta nuoremman siskoni kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mietinpäs
Meillä ikäeroa tulisi aika tarkalleen kaksi vuotta ja kolme kuukautta, jos tämä pieni nyt pysyisi kyydissä.

Mun ja mun toisen siskoni ikäero on vuoden ja yhdeksän kuukautta, ja ollaan aina oltu tosi läheisiä. Toisaalta, niin ollaan myös mun 10 vuotta nuoremman siskoni kanssa.
Meillä sama 1v 9kk isosiskoni kanssaja ollaan kuin kaksosia. Mut ihanat välit noilla miun 10 ja 3,5 vuotiaallakin on, suojeleva isoveli ja ihana pyllykärpänen pikkusisko <3 ei se pieni ikäero sisarusrakkautta tee
 
  • Tykkää
Reactions: JenniJep
Hei!
Täällä kans yks, jolla naistenpolin mukaan viikkoja 5+1. Ehkäisy jätetty tammikuussa ja kaks tasavahvaa viivaa pissattu tikkuun 9.2. Nyt alko tuntumaan, että kaipaa vertaistukea, kun ilmeisesti tuo rakastettu pahoinvointi alkaa saavuttaa jo miutkin :(. Kaikki on vielä niin jännää, koska kyseessä on ensimmäinen lapsi :)

Muok. Naistenpoli mukana, koska edellinen raskaus (vajaan 2 vuoden takainen yllätys) päätyi laparoskopiaan jo viikolla 5+5, joten sain julkiselle puolelle varhaisultra-ajan huomiseksi.
Mulla sama että kaikki on niin kovin uutta ja outoa kun eka tulossa.. vertaistuki on tosi jees. Ite kuulostelen oloa ihan koko ajan. Tänään alavatsaa jomotellu ihan kunnolla semmoista menkkamaista kipua ja pelottaa koko ajan että tulee kesken :(
 
Huurunenä
Hei, liityn varovaisesti mukaan porukkaan.

Lyhyesti taustasta: mulla ikää 35 ja mies vuoden nuorempi. Minulla edellisestä suhteesta kaksi poikaa 15v ja 12v ja miehellä 12v poika. Nyt yhteisen yritys/hoidot kestänyt 3v syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt.
Viime keväänä oli 1. Ivf josta siirrettiin kahdesti pakastealkio. Ensimmäinen päättyi keskenmenoon ja toinen jäi kemialliseksi.

Viime kuussa siirretty ensimmäinen alkio toisesta ivf hoidosta tarttui mukaan ja plussa siis saatu ja ja vähän yli viikko seurattu viivan vahvistumista. Pelko keskenmenosta on vahvasti läsnä, en tiedä milloin tästä voisi nauttia ja rentoutua.

Tällä hetkellä tilanteen ajattelisin kuitenkin olevan parempi kuin viime keväänä. Tuolloin hcg oli vain 195 (nousi kyllä normaalisti siitä viikon sisällä. Pari päivää myöhemmin meni kuitenkin kesken) ja nyt maanantaina oli 2759. Viikkoja käsittääkseni olisi nyt kasassa tasan 5 ja varhaisultra 2.3. Neuvolaan en ole vielä soittanut.
 
@Korallikala ihan vahva viivahan tuo on, ei sitä mun mielestä kannata murehtia! (tietty helppo muita neuvoa vaikka itekin murehtii ilman syytä...) Mutta kannattaa varmaan ainakin kysyä tuota verikoetta, jos se rauhoittaisi mielen. :)

@iisuli ja @Helmiina1978 ihana kuulla, että on sykkeet löytynyt! Se varmaan rauhoittaa mieltä. Tuota hetkeä odotan itsekin.

@Karvakorvat Miten kävi vuodon kanssa, jatkuiko?

Mulla ei omissa oloissa ole mitään analysoitavaa, ihan kuin en raskaana olisikaan. Odotellaan, sitähän tämä on (alusta loppuun).

Sovittiinko jo muuten että kuka perustaa fb-ryhmän ja milloin?

Mulla tänään 6+5:barefoot:
Ei oo tänää jatkunut, vähän on vv "väärän" väristä.
 
Tervetuloa ja onnea @Esikoinen92 toivotaan että huomiset uä-kuulumiset ovat hyviä.

Täällä taas aamu aloitettu stressaamalla oireettomuutta. Eilen rintoja (tai paremminkin nännejä) aristi ja tänään aamulla taas ei käytännössä lainkaan. Vähän välilä painelen ja kuulostelen tuntuuko miltään. Onko täällä ketään muita jotka "kärsii" oireettomasta raskaudesta? Mulla pääsee kohta parku tämän kanssa, kun stressaan koko ajan et onkohan kaikki hyvin. :alien::censored: Argh!
Joo täällä kanssa, että olemattomat oireet saavat stressaamaan lisää. Rinnat vähän aristaa ja vatsassa välillä vihlaisuja, jotka tuntuu siltä, että menkat alkaisivat kohta. Jotenkin sitä toivoisi, että olisi enemmän oireita ja mieluusti olisi sitä oksentelua vaikka, jotta uskaltaisi uskoa, että kaikki on kunnossa.
 
Meillä ensimmäinen oli vaativa vauva jonka eka putkeen nukuttu yö oli joskus 3-vuotiaana, joten ikäero 6v 5kk ja nyt jos tää pieni pysyy kyydissä (joka alkaa epäilyttää) tokan ja kolmannen ikäero tulis olemaan 4v 4kk. Ite olin ikäeroihin ihan tyytyväinen, ehti hieman nukkuu univelkaa pois välissä. :D onneksi alotin nuorena
Mulla lapset syntyneet 2002 - 2010 - 2017. Eli hyvin on ehtinyt nukkumaan univelat pois. (y) aina siis aloittanut koko rumban ihan alusta. Noista ekoista tosin tuli tupla univelat. :D viimeisestä tuli vähiten univelkaa. Siksi varmaan nyt olis saanut tulla jo aiemmin. Vuosi sitten aloitettiin yritys.
 
Oletteko te muut vielä kertoneet perheillenne, siis miehelle tietenkin mutta meinasin tänään äidin luona käydessä kertoa ja siellä en sitten millää löytänytkään sanoja ja tuli sellainen olo että eihän tätä vielä voi kertoa jos ei mitään tulekkaan. Jotenkin nolotti sitten lopulta koko intoilu asiasta. Vaikka ollaan äitin kans tosi läheisiä Meillä on myös edessä kertominen miehen pojille jotka eivät tule asiasta olemaan innoissaan. Nyt just on sellainen hormoniryöppy itkupotku-olotila, miksi just nyt lopetin ehkäisyn kun ihmiset tulee kyseleen 30wee juhlissa jos en piilottele juomattomuutta, pelkään että kaikki tuomitsee minut ja tämän raskauden vaikka miksen olisi oikeutettu perheeseen, tämä lapsi on ainakin suunniteltu ja haluttu. Aivan kauhea olotila.
 
Oletteko te muut vielä kertoneet perheillenne, siis miehelle tietenkin mutta meinasin tänään äidin luona käydessä kertoa ja siellä en sitten millää löytänytkään sanoja ja tuli sellainen olo että eihän tätä vielä voi kertoa jos ei mitään tulekkaan. Jotenkin nolotti sitten lopulta koko intoilu asiasta. Vaikka ollaan äitin kans tosi läheisiä Meillä on myös edessä kertominen miehen pojille jotka eivät tule asiasta olemaan innoissaan. Nyt just on sellainen hormoniryöppy itkupotku-olotila, miksi just nyt lopetin ehkäisyn kun ihmiset tulee kyseleen 30wee juhlissa jos en piilottele juomattomuutta, pelkään että kaikki tuomitsee minut ja tämän raskauden vaikka miksen olisi oikeutettu perheeseen, tämä lapsi on ainakin suunniteltu ja haluttu. Aivan kauhea olotila.
Lisään vielä että en kadu raskautta mutta kun eka lapsi kyseessä niin minua vaan valtaa joku pakokauhu ja epätietoisuus. Mun mielestä raskaus ja synnytys on yks pelottavimmista asioista mitä elämässä voi olla.
 

Yhteistyössä