Lokakuiset 2018

Odotuksen ilo vaihtui eilen pelkoon, itkuun ja epätietoisuuteen:( Illalla töissä ajattelin ensin että enkö enää pysty samanlailla pidättelemään vessahätää kuin ennen kun tuntui siltä että housuihin vain valuu jotain...no vessaan päästyäni kauhuksi huomasin sen olevan verta, ihan kirkasta sellaista:cry: aamulla heti soitin neuvolaan ja pääsen onneksi heti tänään ultraan, vaikka pelottaa jo valmiiksi..neuvolasta sanottiin että pahimpaankin kannattaa varautua...
Vaikka sen tietää että keskenmeno on aika yleistäkin ja nämä ensimmäiset viikot ovat aina riskialttiita ei tätä pelkoa toivoisi kenellekään, voihan surku.
Päivitän tietoja vielä illalla kun tiedän tilanteen...
Tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin ja on vaan harmittomat valemenkat, joillakinhan on aika paljonkin vuotoa vaikka kaikki ois hyvin.
 
@Toukokuu88 tsemppiä täältäkin kovasti. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.
Mulla tuli esikoisesta rv18 yhtäkkiä tosi reippaasti kirkasta verta. Pääsin samantien tarkastukseen äitipolille ja ultraan. Kaikki oli erittäin hyvin vauvalla eikä vuoto ollut peräisin kohdusta, vaan jostain kohti kohdunkaulaa. Käskettiin tarkkailla ja olla herkästi sinne suoraan yhteyksissä jos jatkuu. Sitä kesti vuorokauden sellaisina hulahduksina joskin niukkeni koko ajan. Sitten muuttui tuhruksi eikä sen loputtua enään tullut mitään. Toivottavasti olisi jotain tämmöstä sielläkin, harmitonta siis. Huoli on varmasti kova!❤
 
@viipulainen Täällä myös alkanu yölliset vessajuoksut. Herää siihe et on olevinaa kauhee hätä ja sit ei tuukkaa nii paljoo pissaa mitä kuvitteli :eek:

@Montecea Meillä mies ei pääse ensikäynnille mukaan neuvolaan joten yksin menen.. :unsure: Olisin kyllä mielelläni ottanu sen mukaan ku on eka lapsi tulossa.. Kaikki on uutta ja jännää joten haluaisin kokea kaiken yhdessä :p

@Toukokuu88 Tsemppiä :cry: Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin..
 
Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:

1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen

2.10.
Kumiankka1 / 26 / ensimmäinen / OYS / VU 19.2. (7+6) Neuvola 1.3. (9+2)
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS / Neuvola 26.2.
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? / Neuvola 23.2 (8+0)
saraneito / kolmas / HYS

7.10.
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS / Neuvola/ultra 20.2.

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa / VU 22.2 (7+1) Neuvola 2.3 (8+2)

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

11.10.
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen / Neuvola 22.2. (7+0)
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks
samour_ / 33 / toinen / Jorvi (ehkä)

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS / VU 19.2. (6+3)
Anne90 / 27 / viides / SEKS

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
ahmis / 32 / toinen / KYS

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen
? Tinnuli / 27 / toinen / SATKS

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS / Neuvola 5.3 (7+6)
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS / Neuvola 12.3.

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS / Neuvola 6.3. (8+3)

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS / VU 9.3. (7+0)

26.10.
Eetuha / 40 / kolmas / tays

28.10.
? Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS

??.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS






Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
@Wiiwiii no siis kyllä, nytki yöllä siinä yritin tiristellä ja pinnistellä mut nope, just ehkä max.desi jos sitäkään.:LOL: Onneks päivisin toi alavatsan turvotus on lähes olematonta, niin ei tarvii ihan hulluna ravata. Illalla se sit alkaa samaan syssyyn ku alavatsa alkaa pullistella.:D

Ja niin, miehellä alko tää pahuksen höösäminen taas. Mä en sais tehdä liki mitään koska maha (jota ei siis vielä oo).:LOL: Onhan siis tää ihan kiva että huolehtii ja osallistuu enemmän ku normaalisti, mutta en sais ees hänen mielestä nousta keittiöjakkaran ekalle askelmalle, että yltäisin astiakaapin ylemmälle hyllylle. Oon tosi tappi, joten mun elämä olis aika vaikeeta jos oikeesti noudattaisin tätä.:LOL: Mut teen sit ihan näitä normaaleja juttuja sillon ku se on töissä, hössöttäköön sit muuna aikana.:D
 
@viipulainen Täälläki alkanu miehellä tämä raskaushömpötys. Karkkia kantaa kaupasta selkävääränä vaan siks että saan syötyä jotain pientä ettei huono olo yllätä.. Herkkukaappi tursuaa tällä hetkellä erilaisista karkeista. Samoin hän muistaa joka päivä kysyä tuntuuko pikkunen masussa, onko se hengissä ja mikä olo mulla on.. :D Jos satun sanomaa et tänää ei oo ollu paha olo eikä oo tuntunu nippailuja mahassa niin heti alkaa huolehtiminen "onkoha sillä kaikki hyvi, ei saa enää mennä kyllä kesken. En halua enää luopua muksusta" :love: Sama kun neuvola on mulla tällä viikolla niin jos se neuvolatäti kuuntelee sydänäänet niin mun pitää whatsapp äänittää ne sille ku ei pääse tulemaa mukaa :ROFLMAO: Ja mahaa käy tökkimässä kotona ollessa ja kuuntelee korvallaa kuuluuko sieltä ääniä... :D
 
Voihan surkeus @Toukokuu88 toivottavasti kaikki siellä ultrassa silti ok vuodosta huolimatta!

Ja @kipaaa lle ja @TT1 lle molemmille onnea päivän ultriin että kaikki ok :love:.

Täällä täysin oloton olo jatkuu, ainoa että tää räkätauti ilman muita flunssaoireita on nyt jatkunut viikon ja vatsa on ollut aamuisin sekaisin 2vk, mut epäilen että nää liittyy molemmat enemmän tähän flunssakauteen yleisesti kuin raskauteen. Mutta uskalsin nyt jo sentään neuvolaan laittaa sen seitsemän eri lomaketta.

ahmis 6+0
 
8.10./ taAsK/ 33v/ toinen/ KYS

Hei kaikki! Uskaltaudun nyt mukaan kun alan jo vähän uskoa olevani raskaana. Oireita ei ole muita kuin menkkojen pois jäänti. Plussasin haamun 3+2 eikä se meinannut vahvistua. Kävin hcg testissä vk4 (824) ja vk6 (25685). 19.2. Oli varhaisultra, jossa näkyi pieni 6mm ihmisen alku. Viikot silloin 6+4 ja sydän jo sykki.
Perheeseen kuuluu poika 5/2015, mies -81 sekä kissa ja koira.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Mille viikoille teillä on annettu eka neuvola-aika? Soitin just ja sain ajan muutaman päivän vajaa rv 9, tuntuu vähän myöhäseltä?
Ei oo yhtään myöhänen :) Yleisesti kai eka käynti on rv8-10, ei paljon aiemmin kannata ees käydä, kun ei välttämättä kuulu sykkeetkään :) Yllätyin kun itelle varattiin 8+0 (terkkarin laskun mukaan 8+4), et tuli noin varhanen aika :)
 
Mille viikoille teillä on annettu eka neuvola-aika? Soitin just ja sain ajan muutaman päivän vajaa rv 9, tuntuu vähän myöhäseltä?
Mulla ollu yleensä rv8 tai 9 se eka aika. Siinä laitetaan lähete synnärille nt-ultraan ja jos haluaa siihen niskaturvotus seulaan osallistua, niin sen perus veriseulan lisäksi laitetaan se seerumiseula (vai mikäs se nimike olikaan). Sitä taas ei voi tehdä ennen rv10, joten siksikin usein koitetaan kohdentaa toi eka neuvola tolle ajalle että pääsis hoitaa kaikki mahollisimman hyvin yhteen syssyyn. Ja tosiaan, rv8 pintaan alkaa keskenmenonkin riski laskea huomattavasti, joten silläkin se on sumplittu tuolle ajalle.
Mulla ei ole koskaan ekalla käynnillä sykettä ees kuunneltu, ihan sillä että jos ei kuulukkaan niillä masiinoilla (eivät ihan uusinta uutta) niin ei jäis ahistusta päälle sen vuoksi. Ja mä oon huolestuja tyyppi, joten ihan hyvä niin.:D
 
Voi ei! Tosi kurjaa @Kumiankka1 . Voimia molemmille :( ja kurjinta että joudutte odottelemaan nyt sitten vielä vuotoakin.

Missä vaiheessa aattelitte muuten ihmiset kertoa läheisimmille ihmisille?

Viime raskaudessa aattelin että vasta ekan ultran jälkeen. Mutta kun keskenmeno tuli vko 7, oli kyllä ehkä vielä kurjempaa kertoa esim vanhemmille kun he ei tienneet koko raskaudestakaan. Halusin kuitenkin kertoa jotta vältyn vaikkapa vauvauteluilta ym tökeröltä.
 
Paljon voimia @Kumiankka1 ! Toivon pikaista paranemista ja että pääset pian takaisin odottajien puolelle.

@pikkutakkutukka mun tekis ihan hirveesti mieli kertoa omalle perheelle kun on eka tulossa. En nyt kuitenkaan kerro ennen kuin oon saanut varmistuksen tällä viikolla verikokeella tms. että olenko edes raskaana, tuntuu niin epätodelliselta koko homma vielä! Kavereille haluaisin odottaa siihen asti, että syke on löytynyt, mutta sinne on ihan tolkuttomasti aikaa! Sitä paitsi mä varmaan paljastun kavereille jo ennen sitä, esim. viime viikonloppuna kaverin synttäreillä jouduin jo keksimään taikoja etten paljastuis. Ei pystyny kieltäytymään alkoholista kun kaikki ois tajunnut mutta en sitten juonut sitä ollenkaan (mies kaatoi omaan lasiin kun muiden silmä vältti). Silti luulen että synttärisankari arvas jo, mun pokerinaama ei oo mitenkään hyvä. :whistle:Mun mielestä tosi kiusallista kun tässä vaiheessahan voi tapahtua vielä ihan mitä tahansa..

Anopille sen sijaan aion pidätellä uutista niin pitkään kuin mahdollista, en tuu kestää sitä hössötyksen määrää :cautious:

@Wiiwiii ei ehkä pysty paljastamaan, ties vaikka joku tuttu lukee näitä palstoja! :sneaky:

amaia 4+6
 
Mulla on se onni, että en käytä lainkaan alkoholia. Ei kroppa kestä sitä edes pieniä määriä. Kukaan ei siis juhlissa alkaisi epäillä jos jättäisin väliin juomiset kun kaikki tietää etten käytä. Kielletyissä ruoissakin on suurin osa sellaisia mitä en muutenkaan syö joten siinäkään en jää kiinni. Mies vitsaili kuopuksen odotuksessa, että mun kroppa on varmaan jotenkin myötäsyntyisesti karsinut jo etukäteen kaikki kielletyt ruoka-aineet sellaisiksi mistä en sit tykkää. No tuskin oikeesti.:ROFLMAO: Mutta ehkä silleen helpompi kun ei kovin paljosta joudu luopumaan raskauden ajaksi. Ainoa on laku, sitä kaipaan aina, joten sitä on sit heti synnärille otettava mukaan et saan mussuttaa kun vauva on syntyny.:LOL:

Toivon että taas sais kotiutua heti seuraavana päivänä. Viimeks kaikki meni niin jouhevasti että oisin saanu lähteä 6h päästä, mut halusin levätä ilman autossa istumista kyllä sen rumban jälkeen, joten oltiin yön yli sit Jorvissa. Aa..muistoja, iski synnytys kuume.:LOL:
 
@Montecea Alunperin piti olla 8+4 mutta neuvolatäti aikaisti lomansa takia sen 7+0

@Kumiankka1 Voimia!

@pikkutakkutukka Täällä ajateltiin kertoa raskausviikko 12 tienoilla. Hyvin sattuu muuten aprillipäiväkin siihen lähettyville ;) Suren mielummin mahdollista keskenmenoa kaksin mieheni kanssa kun että koko suku soittelisi ja voivottelisi tilannetta. Mutta toivotaan että pieni pysyy kyydissä ja pääsemme maalis-huhtikuussa kertomaan kaikille ilouutiset :love:
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei @Kumiankka1 suurensuuret osanotot teille :cry:, pikaista toipumista ja uutta tärppiä toivon teille! Ja miten me edes pärjätään ilman meidän moderaattoria :cry:.

@taAsK tervetuloa, meillä onkin sama sairaala, toivottavasti siellä tavataan!

@viipulainen mä aion todellakin ostaa kilon lakua laitokselle mukaan jos sinne asti päästään. Sitä Fazerin suklaapäällysteistä ja sit jotain muuta herkkulakuu :barefoot:
 
@ahmis todellaki, myös mitä tuoreempaa ja tahmasempaa, sen parempi:love::D
Mut tosiaan, jos nyt eka päästäis ees ekaan neuvolaan asti.:giggle: Väkisinki tulee hetkiä kun on vaan pinkissä hattarassa ja sit taas hetken päästä on ihan varma että tällä kertaa ei voi mennä kaikki putkeen. Niin perus:barefoot:
 

Yhteistyössä