Lokakuiset 2018 <3

Mulla tosiaan oli se sokerirasitus ja sitten vielä niillä myöhemmillä viikoilla myös toinen sokerirasitus. Mulla paastoarvo oli hiukan liian korkea, kun taas ne jälkimmäiset arvot oli tosi hyvin alhaalla..

Huomasin että keskusteluissa tammikuisetkin on jo perustettu.! mihin tää aika menee :)

saraneito ja rv 17+2
 
@Montecea Ilmeisesti raskausajan diabeteksen puhkeamiseen vaikuttaa sekä perimä että elintavat: https://www.diabetes.fi/diabetes/raskausdiabetes

Riskiryhmään voi siis kuulua esimerkiksi silloin jos on sukurasitusta eli verisukulaisia, joilla on ollut raskausajan diabetes. Mun siskolla ja luultavasti myös Äidillä (siihen aikaan ei ole seulottu, mutta tämä päätellään siitä, että me kaikki sisarukset oltiin syntyessämme 4.5 - 5 kiloisia) on ollut raskausajan diabetes, joten siksi joka raskaudessa oon käynyt myös siinä aikaisessa sokerirasitustestissa. Itselläni sokerien suhteen ei ole ollut ongelmia ainakaan aiemmissa raskauksissa.
 
Kääk @AnMaaria, kuulostaa kamalalta viikolta! :( Toivottavasti pian helpottaa!

Mäkin pohdiskelin tota sokeritestin ajankohtaa. Kyselin viimeks lääkäriltä että koskas se tulee eteen niin kuulemma viikolla 24. Mustkin se oli yllättävän myöhään. Multa mitattiin kyllä 7. raskausviikolla muiden verikokeiden ohella glukoosi, mikä oli normaali, että ei ainakaan siinä vaiheessa ollu vielä mitään häikkää arvoissa. Meillä ei suvussa ole kellään sokeritautia eikä ylipainoa, mutta silti siskolla oli ekassa raskaudessa jotkut arvot pikkasen koholla, joutui ruokavaliohoitoon. Tästä syystä ehkä itselläkin siis kohonnut riski, kuten AnMaaria jo kerkes kommentoida. Siskon vauva oli kuitenkin ihan normaali 3-kiloinen täysaikaisena.

@saraneito joo samaa "kauhistelin" jo! Tulevien tammikuistenkin äitejä alkaa ilmaantua :eek:

(.) Täällä on tällä viikolla ollut jo aika hyvä olo. Aamuoksentelu on vaivannu parina aamuna mutta muuten ruokahalu alkaa nostaa päätään. Aivan jäätävä donitsihimo! Sokerirasituskoetta odotellessa vielä 10 viikkoa aikaa herkutella ;) Ensi viikolla joudun/saan influenssarokotteen, kun täällä flunssakausi alkaa koputella ovella.

amaia ja pikkunen 14+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ane773
Hola täältä kiireisen kevään keskeltä.:LOL:

Päivät menee niin nopeasti että en edes tajunnut, että on mennyt melkein viikko viime visiitistä täällä.:eek:

Mutta, täällä kaikki hyvin.
Maanantaina tuli viimein postin mukana seulatulokset, jotka oli normaalit.:love: Tätähän kätilökin ultrassa uskalsi sanoa.:)
Toki mun mieli helpottui hurjasti, mutta rakenne ultra on aina se ns.viimeinen jännäyksen hetki.:X3:

Täällä on nyt ilmeisesti seesteinen keskiraskaus. Tsemppiä siis jokaiselle jolla vielä pahoinvointia tms.ikävää oiretta riesana.

Itun potkuttelut alkaa tuntua napakammilta, mutta tulevat vielä aika harvoin, joka päivä silti tuntuu ainakin 3-6 muksausta. Etenkin jokunen tovi syömisen jälkeen.:) Eilen söin jäätelöä ja meni 15min ja alko sellanen ralli ettei aiemmin ollukkaan tässä raskaudessa, autuaat sokerit pisti virrat päälle.:D

Eilen tuli myös läjä odotusvaatetta. Nyt vasta uskalsin tilata.:ROFLMAO:

Ja on tosiaan ihan hullua miten nää viikot menee. Huomasin kanssa että tammikuiset plussaa jo. :eek:
Itseä myös "kauhistuttaa" se, että isommilla alkaa kohta jo kesäloma. Kuukausi ja sit alkaa kesäkiireet ja tunnetusti kesä menee aina niin hujauksessa. Ja kun kesä menee ihan hujauksessa, niin sehän meinaa että loppuraskauskin alkaa ihan hujauksessa ja sit pääsee synnyttää.:ROFLMAO:
Joo, mä ootan synnytystä ihan fiiliksissä jo, vaikka aina sekin vähän jännittää voiko sujua hyvin neljännenkin kerran. Mutta en mä jaksa stressata tässä asiassa tätä "mitä jos" asiaa. Hyvillä mielin siihenki taas.(y)

Ja täällä poksuttiin tänään.:love:

Viipulainen & Itu 14+0 POKS:love:
 
Taas on yksi viikko takana ja ollaan rv:llä 15+0 :) aika kuluu onneksi.. mutta hitaasti :( lähden tänään kotipaikkakunnalleni vapuksi lasten kanssa... Mies jää juhlimaan vappua ystävien kanssa ja mä nään isosiskoni jota en ole vuoteen nähnyt :) win win tilanne....
Miten muiden vappusuunnitelmat?
 
Täällä vappua melko lailla kotosalla. Huomenna otin itselleni saldovapaan ja pidän lapset kotona. Mies töissä, mutta illasta mennään veljen perheen luo ja sinne muitakin sisaruksia tulossa.. Naamiaisia lapsille yms järkätään. Sellaista rentoa meininkiä.
Lupasin kyllä munkkeja paistaa itse, katsotaan onko sen jälkeen niin rento meininki :D

Muuten täällä omat olot ihan ok.

saraneito ja rv 17+4
 
@Eetuha Meidän vappu sujuu kotona munkkeja + simaa maistellen ja kaveriperheiden kanssa vappumenoa kaupungilla fiilistellen. Ulkomaanvuosien takia on ollut ihan järjetön ikävä vappua (ja kavereita!), joten tänään on ollutkin ihanaa nähdä jo aamulla opiskelijoita vapputilpehöörissä/haalareissa ja viikonloppuna tuota lasten vappupalloiloa :love:. Ja jes, plakkarissa on jo 4 päivää ilman oksennusta, ihan mahtava fiilis senkin puolesta!!! Iltaisin kyllä on vähän huono olo mutta se on pientä se oksenteluun verrattuna :D.

Mä päädyin vkl tilaamaan ison paketillisen mammavaatteita sovitukseen. En jotenkaan vaan nyt yhtään jaksa sovitella kaupoissa, kun tuntuu et oon siellä aina joko väsyneenä ja huonovointisena tai sitten lasten kanssa - silloin itselle sovittaminen ei todellakaan onnistu ;). Jotenkin kyllästyttää kun on menossa just se vaihe, että näytän lähinnä ylensyöneeltä kun varsinaista vauvamaha ei vielä näy, mutta monissa normivaatteissa näkee, että jotain ylimääräistä keskivartalon seudulla on. No ei sitä varmaan muut kyttää kuin minä itse :LOL:. Joka tapauksessa pieni päivitys vaatekaappiin olisi paikoillaan. Tää mun vatsanseutu on nyt jotenkin tosi arka - esim se mammafarkkujen päälle tuleva trikoo-osa ahdistaa, vaikka olisi miten löysä. Pidänkin tuon takia tällä hetkellä matalavyötäröisiä normifarkkujani nappi auki pitkien paitojen kassa. Rinnat myös on tosi arat etenkin iltaisin, joten kai silläkin osastolla tapahtuu jotain :D

Mut nyt meen munkkeja leipomaan!

AnMaaria ja papu rv 15 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Heippa kaikille! Saako liittyä seuraan? En ole aiemmin pahemmin näillä palstoilla käynyt ja tunnuksetkin loin vasta hiljattain. Lueskelin aiemmin marraskuisten ryhmää, kun alkuraskauden ultra näytti laskettua aikaa marraskuulle, mutta np-ultrassa annettiin lasketuksi ajaksi lokakuu, niin päätin liittyä tänne. Mukavaa vappua kaikille :)!
maijakaima/ toinen lapsi/ la 30.10. / JS
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja Eetuha
@maijakaima tervetuloa mukaan.:)

@Jasuuu kuis r-ultra meni?:love:

Täällä vietellään vappua oikeestaan vaan kotona syöden kaikkea hyvää. Kuopuksella lämpöä. Heräsi epäily heti aamusta kun esikoinen heräsi (nukkuvat samassa huoneessa) kouluun ja toi pojun alas mun luo sänkyyn. Esikoinen sanoi itse, että onkohan kipeä kun ei höpötellyt sanaakaan vaikka yleensä kikattaa ja höpöttää heti kun silmät saa auki ja on energiaa täynnä. Epäily vahvistu kun kuopus kömpi vaan mun viereen, anto pusun ja kääriyty peiton alle ja lämpimältähän tuo tuntui. Nukkui vielä tunnin. Onneksi on ihan hyvällä mielellä ollut.:oops: Raasu.

Ajan kulumiseen..musta tuntuu että nää viikot menee aivan liian nopeasti.:ROFLMAO:
Kun mä tiedän kesän menevän niin kamalalla vauhdilla, niin jotenkin se loppuraskaus on jo ihan nurkan takana mukamas.:D

Mulle ei oo r-ultraan tullu vieläkään aikaa. Kätilö kyllä sano, että jos ei toukokuun tokan viikon jälkeen mitään vieläkään oo kuulunu, niin soita ja käske saada aika heti tietoosi.:LOL:

Omanapa:
Itun liikkeitä on tuntunut nyt parina päivänä pitkin päivää. :love: Tuntuvat enempi vasemmalla. Sykkeitä tsekkailin taas pitkästä aikaa ja ihmettelin miten ei löydy. No tyyppi oli melkein mun navassa kiinni, etsin ihan liian alhaalta.:ROFLMAO:
Nukkumassa oli kuten aina päivällä kun kuuntelen, illalla riehuu.:D

Ens viikolla ois toka neuvola. Saa nähä löytyykö sykkeet helposti vai pyrkiikö Itu karkuun. :giggle:

Viipulainen & Itu 14+2
 
Tervetuloa uusille! :)

Meillä ei ole ihmeempiä vappusuunnitelmia. Ollaan tytön kanssa kahdestaan ja käydään varmaan jossakin kylästelemässä. Jos ilma on hyvä niin saatetaan käydä kaupungillakin hulinoimassa.

Kävin toista kertaa neuvolassa tänään. Parhaimpana uutisena oli se, ettei tässä raskaudessa tarvitse mennä sokerirasitukseen. Olen jo oksennus kurkussa muistellut sen litkun juomista ja sitä seurannutta karmeaa närästystä. :sick:
Painoa oli 700g vähemmän kuin viimeksi. Olokaan ei ole nyt niin turvonnut kuin aikasemmin. Eiköhän se siitä lähde nousemaan.:ROFLMAO:
Vauvan sykkeet sattui kuulumaan heti siitä kohdasta, mihin dopplerin tökkäsi. Ihan kuin olisin yhtenä iltana tuntenut pientä liikettä mahassa, kun makasin sohvalla selälläni. :rolleyes:

Esikoiselle kerrottiin vauvasta viime viikolla. Ensimmäisenä kysyi: "Saako vauva tutin suuhun?" :LOL: Saattaa kysellä vielä itsekin tutin perään niin saa sitten nähdä, kenen suussa niitä tutteja onkaan. Muutenkin otti tosi ihanasti uutisen vastaan. :love:

Tänään 14+2
 
Heippa kaikille! Saako liittyä seuraan? En ole aiemmin pahemmin näillä palstoilla käynyt ja tunnuksetkin loin vasta hiljattain. Lueskelin aiemmin marraskuisten ryhmää, kun alkuraskauden ultra näytti laskettua aikaa marraskuulle, mutta np-ultrassa annettiin lasketuksi ajaksi lokakuu, niin päätin liittyä tänne. Mukavaa vappua kaikille :)!
maijakaima/ toinen lapsi/ la 30.10. / JS
Tervetuloa ja sinut on lisätty etusivulle:)

Omaa napaa :) kai katkarapuja sai syödä? Nehän ei ole raakoja ja kuitenkin pitkään pakastettuja....

Olen äidin luona vapun täällä on siskot perheineen... Silti kaipaan miehen luo kotiin :(

Polvi kipuilee kovasti...
 
Heippa! Ultrassa kaikki hyvin! Sukupuoli jäi vaan epäselväks ”ehkä tyttö” pikkusen nyt jäi häiritsemään :D oli siis napanuora jalkojen välissä eikä se ultraaja jaksanut uudestaan sitä sitten ihmetellä :D esikoinen oli taas varma tyttö niin ei ihan uskalla vielä seota pinkin kanssa...
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
@Eetuha mä olen kyllä syönyt, myös niitä raakoja jotka tietty itse kypsentäny ensin.

@Jasuuu voi rähmä! Sulla säilyy siis jännitys vielä yllä. :X3: Ihan hyvä itekin muistaa että ei se seuraava ultra mitään satavarmoja vastauksia tuo! :D
Nimim. täällä toinen joka odottelee tietoa kuin kuuta nousevaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Eetuha mä olen kyllä syönyt, myös niitä raakoja jotka tietty itse kypsentäny ensin.

@Jasuuu voi rähmä! Sulla säilyy siis jännitys vielä yllä. :X3: Ihan hyvä itekin muistaa että ei se seuraava ultra mitään satavarmoja vastauksia tuo! :D
Nimim. täällä toinen joka odottelee tietoa kuin kuuta nousevaa...
Joo voisin jossain kohtaa laittaa kuvan tänne mikä saatiin jalkovälistä että kuinka mysteeri tää on :D Napanuora tiellä että ei näy tytön eikä pojan piirteitä joten veikkaa sitten tyttöö :D
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Jopas olikin viikonloppu. Koko perhe mahataudissa. Noin puolet oksensi, toinen puoli ripuloi.
Vappuna olin jo sen verran tolpillani, että pääsin töihin. Eilen söin lämmintä ruokaa ensimmäisen kerran lauantain jälkeen.

Joku puhui tilanneensa äitiysvaatteita (ainakin @Eetuha, eikö vaan?). Paitoja minulla jo on, mutta housut puuttuu. Kai sitä pitäisi kun saisi aikaan. Mistä olette tilanneet?
Maha on jo niin iso, että on vain ajan kysymys, että joku asiasta kysyy...

Rakenneultraan tuli aika viime viikolla, ihan toukokuun viimeisiin päiviin osuu.

Mukavaa vapunjälkeistä elämää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773
Siis tämähän on ihan selkeä..... peppu! :LOL: Mun raskausappsissa on kyllä ihan samanlainen kuva tekstillä "it's a girl!" kun taas pojan kuvassa näkyy ihan selkeät pojan härpäkkeet. Mut joo, voihan ne olla jossain piilossa kai? o_O Kutkuttavaa!
Joo jännittää saa vielä kyllä :D yksityiselle aika 14.5 niin jos sieltä sais vielä varmuuden... mikä raskausapp sulla on mäkin haluan tollasen :D
 
Jopas olikin viikonloppu. Koko perhe mahataudissa. Noin puolet oksensi, toinen puoli ripuloi.
Vappuna olin jo sen verran tolpillani, että pääsin töihin. Eilen söin lämmintä ruokaa ensimmäisen kerran lauantain jälkeen.

Joku puhui tilanneensa äitiysvaatteita (ainakin @Eetuha, eikö vaan?). Paitoja minulla jo on, mutta housut puuttuu. Kai sitä pitäisi kun saisi aikaan. Mistä olette tilanneet?
Maha on jo niin iso, että on vain ajan kysymys, että joku asiasta kysyy...

Rakenneultraan tuli aika viime viikolla, ihan toukokuun viimeisiin päiviin osuu.

Mukavaa vapunjälkeistä elämää :D
Mä oon HM:n aleista tilannut mamavaatteita
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
Vahvista oma kohta ja kopio lista. Poistan ylimääräiset nimimerkit listalta :)

1.10.

Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen
neppari123/38/toinen lapsi/NKL


2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

3.10
saraneito / kolmas / HYS

4.10.
? Flowerpower85 / 32 / toinen lapsi / TYKS
Elsusa / 27 / toinen /SEKS


5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
Pumpola/31/toinen lapsi/Naistenklinikka.


6.10
Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL
Nuu87/30/ensimmäinen/KOKS
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

7.10
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa


10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL
samour_/ 34/toinen/JS
11.10.
Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS
Anne90 / 27 / viides / SEKS
Vuorikristalli/ seitsemäs/ KYS

13.10
Eppu88/ ensimmäinen/

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
Mape32/

16.10.
? webby / 27 /ensimmäinen

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS /
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS /
ahmis/32v/toinen/KYS/ RU 31.5

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS
Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS /
Tinnuli / 27 / toinen / SATKS
Ansel/27/ensimmäinen

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS
Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS /

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
AnMaaria/kolmas
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

21.10
Eetuha/40/kolmas/Tays/ neuvola 8.5 (RU 6.6)


22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /


27.10
Dippadai/ 30 /toinen/LKS (ru14.6)
Jelly2018/34/ensimmäinen/NKL

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa

29.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS


30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen
maijakaima/ toinen lapsi/JS

31.10
 

Yhteistyössä