LOKAKUISET 2006 (uusin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuhina

Vieras
LOKAKUISET 2006

Lillis 36v, esikoinen, la 11.10.06, Tyttö 25.9.06, 2842g ja 48cm
maruska 28, esikoinen, la 2.10.06, poika 28.09.06, 3630g, 51,5cm
Tuhina 28v, toinen, la 1.10.06, Poika 2.10.06, 3825g ja 51.5cm
Starlet 23v, esikoinen, la 26.10.06, Poika 8.10.06, 2770g ja 46cm
Pijo 29v, esikoinen, la 14.10.06, Poika 12.10.06, 4120g ja 53cm
Adalia 25v, esikoinen, la 8.10.06, Tyttö 18.10.06, 3620g ja 50cm
Kerde 32v, esikoinen, la 27.10.06, Tyttö 24.10.06, 3050g ja 50cm
Aurora Vee, 27v, toinen la 26.10.06, Poika 27.10.06, 3810g ja 51cm(?)

Hei!

Aloitin uuden keskustelun kun edelliseen oli tullut sata täyteen...

pikaisesti...

Meillä muuttohommat pahasti kesken ja koti on kuin räjähdyksen jäljiltä!! vaatii hermoja katella tätä vaikka tietää, että ei tätä kauaa kestä...

Huomenna tapetoimaan ja sit mahd pian kamat sisään...toisaalta tulee ikävä tätä vanhaa kotia...ja tuntuu ikävältä muuttaa ja toisaalta kivaa päästä laittamaan uutta...ihmismieli on näköjään hankala tai mä ainaki...!! =)

Miedän lokakuiselle on tullut ylös uusi hammas se on siis nyt neljäs hammas. Alhaalla kaksi ja ylhäällä kulmissa (kakkoshampaat) kaksi. yläetuhampaita odotellessa... =)

nyt mentävä...väsyttää kovasti...

Hyvää helatorstaita kaikille!!

täällä taas yx yökukkuja äiti :) me oltiin pojan kaa tos 3 päivää mummon luona (siis mun äitin) ja tänään tultiin kotiin. Mukava reissu oli, mut kiva olla taas kotona.
Pikku-ukolle tuli eka hammas :) ei vielä kyllä ihan näy, mut tuntuu jo terävänä kun kokeilee. ja poitsu oppi konttausasennonkin tos joku päivä sitten. lie meillä kohta kontataan...
Äitienpäivä meni siinä missä muutkin päivät...mentiin sillon sunnuntaina mun äitin luo ja käytiin sit illal isomummon luona jäätelöä syömäs. Pojan isä ois kai jonkun rehun mulle tuonu, mut unohin kertoo et lähettiin sinne mummon luo...no lupas tuua sen rehunsa täs loppuviikol...saa nähä...epäilen...
Käytiin mummon luona olles mun lapsuuden kaverinkin luona, hänellä on 3 päivää nuorempi tyttö kun meijän poitsu. hyvin viihty lapset keskenään, kiva kun oli samanikästä seuraa.
mut pitää kai sitä nukkumaan lähtee.
hyvää viikon jatkoa!

Ollaan oltu muutama päivä mummolassa ja hiljaiseloa (ainakin melkein) näyttäisi täällä olevan. Reissu meni vähän pipariksi, kun heti ekana yönä tuli flunssa ja oli suunnitelmissa kyläillä ym. mutta menikin sairastellessa..nyt ollaan kotona ja flunssakin hellittämässä. Meillä on ens vkolla 8kk:n neuvola :) Ja pitäisi tehdä vähän kevätsiivousta kotona..kuten ikkunoiden pesua ja ajattelin viedä muutaman maton pesulaan..jne..
Meillä poika syö tosi huonosti ja juo myös..olenkin joutunut antamaan maitoa yöllä, kun on tuo flunssakin päällä..toivottavasti saan yösyötön taas sitten pois, kun flunssa kokonaan karkoitettu.

Meillä on viime aikoina ollut samat tunnelmat kuin maruskalla. Sain itse flunssan alkuviikosta ja olen sairastellut koko viikon. Pojalle ovat tehneet yläetuhampaat tuloaan ja kitinä on ollut melkoista. Lisäksi on muutaman päivän ollut flunssaisen oloinen. Syöminen on ollut vaikeaa ja juuri tuo maidon juominen tuttipullosta. Nyt vaikuttaa onneksi jo paremmalta =),poika on ollut eilisen ja tämän päivän aika hyväntuulinen ja ruokakin on maistunut paremmin.

Sormet syyhyävät puutarhaan, vaikken varsinainen viherpeukalo ole koskaan ollutkaan (kai sitä alkaa tulla aikuiseksi). Olisi kiva päästä siistimään kukkapenkit ja laittaa uusi nurmi takapihalle. Tänään on ollut ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä. Tuottaa vähän päänvaivaa tuo pojan pukeminen kärryttelemään, kun itsestä ilma tuntuu niin lämpöiseltä. Mieskin tulee tänään kotiin oltuaan viikonlopun viettämässä kaverin polttareita, kiva saada aikuista seuraa ja apua =).

Aurinkoista päivänjatkoa!

Hei pitkästä aikaa!
Olenkin viime aikoina kerennyt vain lukea muiden viestejä, eikä mulla nyt hirveästi mitään uutisiakaan ole. Ollaan pysytty terveinä *ISO koputus puuta* ja elämä rullaa eteenpäin.

Viktor ryömii minkä kerkeää, hän on huomannut pääsevänsä huoneesta toiseen ja sekös on hauskaa. Lempipureskeltavat ovat keittiön jatkojohto ja harja+rikkalapio, eteisessä poika valikoi kaikkein haisevimmat kengät. Omat lelut ovat aaaivan liian tylsiä uteliaan pikkumiehen mielestä.

Eilen lapset siirtyivät yhteiseen huoneeseen nukkumaan, ja me vanhemmat muutimme esikoisen vanhaan huoneeseen. Viktoria muutos ei paljoa hetkauttanut, mitä nyt illalla oli vaikeampi nukahtaa kun mamma ja isosisko lukivat satua ja lauloivat vieressä. Yleensä hän saa tohottaa itsensä uneen omassa rauhassa, mutta ne ajat ovat nyt menneitä.

Esikoinen taas heräili viime yönä noin 10 kertaa, mutta siitäkin selvittiin ja tyttö heräsi omassa sängyssään aamulla (ongelmahan on ollut tytön kömpiminen vanhempiensa väliin lähes joka yö). Lapset eivät myöskään tunteneet häiritsevän toisiaan. Saa nähdä millainen riemu repeää kun tyttö huomaa että pikkuveljeä voi käydä vähän "hoitamassa" yölläkin.

Muuten olen nauttinut aivan ihanasta Etelä-Suomen kevätsäästä. Olisipa aina tällaista!! Kohta tulevat ne pirun helteet, en kestä kun on yli 20 astetta lämmintä. Viime kesänä hikoilin poika vatsassa, toissa kesänä huolehdin pienen esikoisvauvan pärjäämisestä helteellä, ja kolme kesää takaperin kärsin esikoisen raskauden takia pahoinvoinnista. Joko tänä kesänä saisi nauttia?!

Ke-to välisen yön olen todennäköisesti yksin kotona, kun lapset ja mies lähtevät isovanhempien luokse ja minulla on työhaastattelu torstaiaamuna. Kamala jännitys, vaikka kyseessä onkin "vain" harjoittelijan paikka. Eniten jännitän sitä että SAAN paikan - sitten tulee tenkkapoo: mihin pojan laittaa??

Nyt täytyy surffailla eteenpäin kun kummatkin lapset vielä nukkuvat, esikoisella on vapaapäivä tarhasta tänään.

Aurora ja Viktor kohta 7 kk

Lokakuisten hiipuminen on harmittanut minua kovasti, koska oma esikkoni syntyi silloin. Kirjoittelin haaveilu- ja odotusaikana jo niin moneen ketjuun, etten enää lokakuisiin kirjoitellut, mutta seurasin tiiviisti. Ymmärrän alkuperäisten siirtymisen yksityisimpiin ympyröihin, sillä ketju alkoi olla jo tiivis ja kun tapaamisiakin oli järjestetty, niin porukka oli valmis.

Meillä toisaan poika täyttää huomenna 7 kk ja on hurjasti kasvanut alle kolmen kilon vesselistä 9 kiloiseksi. Ryömiminen onnistuu, mutta motivaatiota pitkiin taivalluksiin ei ole. Vähän mietityttää tuo istuminen, kun hänellä ei ole heijasteita, joilla tasapainottaa itseään. Milloinkahan ne tulevat esiin. Jämäkkä kaveri hän on, mutta en ole vielä uskaltanut laittaa syöttötuoliin juuri noitten heijasteitten puuttumisen takia. Mites teillä muilla?

Hampaita täällä ei vielä ole, kiinteitä syödään 5 kertaa päivässä.

Heissan ja tervetuloa Jaana 123 uudelleen linjoille!

Meidän neitikin "täyttää" parin päivän päästä 7 kk. Olen istuttanut neitiä vajaan kuukauden (siitä lähtien kun aloitettiin kiinteät) syöttötuolissa, vaikka heijasteita ei vielä ole. Kaverini (fysiot.) sanoi, että voi syöttää syöttötuolissa, kunhan tukee istumisasennon hyvin. Ja toiseks sitterissä syöttäminen ei oikein onnistu, kun neiti punkee ylös istuma-asentoon.

Meillä syödään kiinteitä neljä kertaa päivässä ja sen myötä yöt on rauhoittunut. Neiti nukkuu yön kokonaan omassa huoneessa. Sekin auttoi öiden rauhoittumiseen, kun siirrettiin hänet omaan huoneeseen. Keskimäärin kerran tarvitsee käydä laittaan tuttia eli ei ole valittamista.

Mulla on alkavaa flunssaa.. kurkkukipua ja nuhaa... Toivottavasti ei tule neitokaiseen! Mukavaa tiistaita kaikille!

Heippa!=)

Kiirettä on pitänyt.. Mies viikot reissuhommissa ja viikonloput sitten meneekin kuin siivillä. Muutto on ensi viikolla ja kaikki vielä pakkaamatta. Tytön perässä täytyy kipitellä jatkuvasti kun toinen löytää aina kaikki sellaiset paikat, jotka voisi mielummin jättää löytämättä;johdot,kengänpohjat,vaipparoskikset ym.=D Uskomatonta miten nopeasti tuollainen pieni tutkija pääsee paikasta toiseen! =) Nyt onneksi sentään oppinut, miten laskeutua suhteellisen turvallisesti seisomasta istumaan,kun ennen vain päästi pitämästään tuesta irti ja kopsahti suorin vartaloin selälleen.

Aivan mahtava ilma on täälläkin!=) Tyttö heräsi päiväunilta ja nyt lähdetäänkin ulos nauttimaan auringonpaisteesta ja metsästämään muuttolaatikoita! =)

Onnea haastatteluun Aurora Vee! =) Minun pitäisi ja joku työpaikka kesän jälkeen löytää! Vanhaan ei huvita palata ja rahallisesti pakko kuitenkin jonnekin mennä.. Kotiin kyllä jäisin vielä jos mahdollisuus vain olisi!

Mukavaa päivänjatkoa! =)

Aika tosiaan menee vauhdilla. Elokuussa loppuu vanhempainloma ja mahdollisesta hoitovapaasta pitää ilmoittaa jo nyt. Siis juurihan tuo vauva syntyi. Tsemppiä vaan kaikille työhön meneville. Toivottavasti löytyy hyvät hoitopaikat tai sitten isällä on mahdollisuus jäädä kotiin. Itse olen ilmoittanut jääväni kotiin ensi vuoden loppuun asti. Olen tosi kiitollinen tästä mahdollisuudesta, sillä tiedän, että kaikilla sitä ei ole.

Tervetuloa Jaana 123!
Olen myös ajatellut siirtää pojan omaan huoneeseen nukkumaan sillä ajatuksella, että jos nuo yöt paranisivat..tämä flunssa vaan sotki suunnitelmat. Tilasin myös sellaisen kesäunipussin, mutta saa nähä onko mitään apua. Suurin "murhe" on, kun tuli tuo flunssa ja syö niin huonosti ja olen joutunut antamaan öisin maitoa..pitäisi siis saada taas ruokahalu jostain, ettei tarvitsisi yöllä syödä..
Samoin, kuten Jaana olen onnellinen, että on mahdollisuus jäädä hoitovapaalla, vaikka kyllähän sitä töihin voi mennä, vaikka taloudellisesti pärjäisikin, kukin tavallaan :)

Ihana sää, tuli jo vähän raaputeltua kukkapenkkiä :) Oletteko jo pyöräilleet vauvan kanssa? meillä on istuin ja kypärä, mutta ei vielä olla edes kokeiltu..

Juuri niin, jokainen tekee tavallaan töihin menon kanssa. Itse jännitin tosi paljon etukäteen, että onko minusta kotonaolijaksi, kun työ on erittäin haastavaa ja vaihtelevaa. Mutta hyvinhän tämä on mennyt. Kaikki päivät eivät ole aina yhtä juhlaa, mutta eihän se sitä ole työssäkään. Ja olen pyhästi päättänyt, etten "työpaikkapaineiden" takia lähde töihin, sillä ehtiihän siinä oravanpyörässä vielä ihan tarpeeksi juosta.

Pitäisiköhän meidänkin alkaa miettimään pojan siirtämistä nukkumaan omaan huoneeseen... Mutta ainakin toistaiseksi joudun tutittamaan häntä niin usein, että ehkä on helpompaa itselle, kun pinnis on parisänkymme vieressä. Yösyöttöjä ei muutamaan yöhön ole ollut. Toivottavasti ne nyt loppuivat.

Vai pyöräilyä vauvan kanssa. Meillä tosiaan ei vielä istuta kunnolla, joten eipä olla harjoiteltu. Sellainen vedettävä vaunu olisi tosi nasta pyöräretkille. Sitä usein ihmettelen, että miten ne vauvat jaksavat siellä, kun aurinko paahtaa täysillä. Pari kesää sitten olimme Ahvenanmaalla pyöräretkillä ja näitä perävaunullisia siellä ihmettelin.

Niin jäi meillä se toiseen huoneeseen siirto, en vaan pysty :( Tuota tutittamista meilläkin on..no jospa se unipussi siten rauhoittaisi öitä, eikä nyt edes ole paha tilanne..
Olen kyllä kokeillut tässä aikaisemmin toisessa huoneessa nukuttamista, mutta sitä ramppaamistahan se oli :( mutta varmaan toimis jos olis ite päättäväinen ja valmis siihen, mutta en voi itelleni mitään..

Tuosta istumisesta Jaana, että meillä ei ollut aluksi pojalla niitä heijasteita istuessa, mutta pikku hiljaa tullut..istutin kyllä syöttötuolissa, kun pystyi siinä suht hyvin hallitsemaan vartolaan, että syöminen siinä oli järkevää :) Meillä poika tulee pian 8kk, kun syntyi syyskuun puolella, vaikka olen kyllä lokakuun odottaja niin sanotusti..meillä ei ryömitä..yrittää nostaa pyllyä ylös ja kurottaa kädellä..ja jännittää kädät ja jalat yhtä aikaa vatsallaan ilmaa, kai jotain harjoitusta :) eli ei mitenkään hätäinen ole tuon liiikkeelle lähdän kanssa, mutta pääasia, että kasvaa ja kehittyy omassa tahdissaan..

Oltiin pienellä retkellä pojan ja koiran kanssa tänään, poika oli rintarepussa ja köpöteltiin lähimetsässä ja leikitettiin koiraa pihassa..vähän vaihtelua näihin rutiineihin.

Tänään hoksasin, että saan olla koko kesän kotona, kun vaan osaisi nauttia siitä.

Olen muuten koukussa siihen uuteen aamusarjaan, mikä ihmeen 2000 eekkeriä taivasta..keitän siilloin uudet aamukahvit ja poika nukkuu ensimmäisiä uniaan..ihan hömppää, mutta rentouttavaa :)

Huomenia!

Jaksamista kaikille muuttajille, se käy kyllä työstä pienen kanssa. Meillä ollaan hissukseen toivottu flunssasta ja maito sekä kiinteäkin ovat alkaneet taas maistua. Sateiden jälkeen on täällä pohjoisessakin ollut muutama todella upea päivä. On ollut ihana kärrytellä auringossa. Pojan pukeminen on tuottanut tosiaan päänvaivaa. Taidan edelleen laittaa liikaa päälle, koska poika on todella lämmin kärryistä otettaessa. Meillä on bodyn ja ohuiden housujen päällä ollut kevyttoppapuku. Kärryt ovat avomallia, kun poika on kasvanut vaunujen kopasta ulos. Täytynee vain testailla =).

Meidän poika on samoilla linjoilla maruskan pojan kanssa. Ikää on nyt 7,5 kk. Vielä ei ryömitä eikä oikein istutakaan kunnolla. Kovasti yritetään eteenpäin, sätkitään jaloilla ja nostetaan pyllyä. Sitten menee yleensä aina hermo, kun ei eteenpäin päästä =). Poika kehittyy kuitenkin jatkuvasti liikkumisessaan, vaikkei vauhtiveikko olekaan, joten en ole ollut huolissani. Ensi viikon lopulla meillä on 8 kk lääkärineuvola.

Onko teillä muilla ollut murheita ihon kanssa? Meillä pojalla oli jo pahat hormooninäpyt ja sen jälkeen iho on ollut todella herkkä ja kuiva. Rasvauksella olen saanut sen kuitenkin kuntoon. Nyt kun poika yrittää eteenpäin, on polviin tullut oikein sellaisia kuivia laikkuja. Päänahkaa poika raapii aina kovasti unta hakiessaan, otsa onkin melkein aina naarmuilla. Tietenkin mietityttää sitten aina nuo mahdolliset allergiat, esim. jokin ruoka-aine tai koira.

Maruska, minkälainen rintareppu teillä on? Meillä on lainassa babybjörn, mutta olen kokenut sen todella raskaan niskoille ja olkapäille. Olisi kiva ulkoilla niinkin, että poika on rintarepussa.

Ihanaa, kun kesä tulee. Mieli on virkistynyt heti vaikka kuinka ja tekisi mieli koko ajan viipottaa jonnekin. Pian lähdetäänkin taas kyläilemään etelään, kiva nähdä kamuja ja sukulaisia.

Mullakin on ollut koko ajan vaikeaa tietää, mitä vauvalle päälle ulos mentäessä. Jotenkin kunnon pakkasilla se oli selkeämpää, mutta nyt kun on olevinaan lämmin, mutta samalla jostain suunnasta saattaa tuuli ilkeästi nipistää, on se vaikeaa. Meillä on ihana lasitettu terassi takapihalla ja siellä oli kiva pitää vaunuja talvella. Nyt se on aurinkoisena päivänä niin kuuma paikka, niin kuin koko takapihamme, ettei voi kuvitella nukuttavansa vauvaa siellä.

Olen ollut ehkä ylivarovainen tuon istuttamisen kanssa, kun neuvolassa kehotettiin välttämään istuttamista siihen saakka kunnes vauva ryömii tai kontaa. No nyt osaa kyllä ryömiä, mutta on (onneksi) aika laiska siinä. Eli kun tarpeeksi kiinnostavaa on edessä niin vitsii ryömiä pari metriä, muuten suuntaa katsennsa johonkin lähempänä olevaan.

Pijo, meidän pojalla on myös atooppinen iho. Erityisesti se vaivaa jaloissa. Lastenlääkäri määräsi Ceralania ja se onkin oikein hyvä perusvoide. Kortisonia laitetaan kuureittain aina tarvittaessa. Meillä oli alkuun Ruskovillan villahousuvaipat, mutta niin harvinaista kun se onkin, niin villa ärsytti mekaanisesti vauvan jalkoja. Itse vähän epäilinkin villahousuja, sillä oma ihoni reagoi samalla tavalla villaan. Hui sitä karmeutta, kun äiti joskus pienenä pakotti laittamaan villasukkahousut jalkaan. Ei uskonut, että oikeesti se oli hirveää. Mutta nyt siis mennään kertseillä ja kannetaan huonoa omaa tuntoa roskaamisesta. Olisihan niitä toisiakin vaihtoehtoja, mutta laiska mikä laiska.

Meillä on Baby Björnin uudemman mallinen rintareppu (siis se missä on takana tuki). On ollut oikein hyödyllinen mm. lentomatkalla, ostoskeskuksessa jne. Olemme kyllä käyttäneet liian vähän sitä. Viime viikolla ostimme turvakaukaloon sopivat matkarattaat ja nyt harmittaa ettemme tajunneet ostaa niitä aikaisemmin. Kohtahan tuo poika ei enää mahdu turvakaukaloon. Toki matkarattaat toimivat sen jälkeen, mutta olisimme säästyneet turhalta turvakaukalon raahaamiselta.

Voimia vaan muuttoruliansseihin. On se iso urakka jo ilman vauvaa...

Hei,
tervetuloa Jaana!

Kiitos tsempityksistä työhaastatteluun. Kävikin niin että sain TOISENKIN haastattelun huomiseksi... ÄÄK! Lapset lähtivät aamulla isovanhemmille, mies seuraa perässä töitten jälkeen. Täällä sitten nökötän. Kauheasti olisi tekemistä mutta istun vaan takapuolellani hämmentyneenä hiljaisuudesta. Tätähän mä kaipaan kun lapset roikkuu lahkeessa, ja nyt en enää osaakaan olla. =) Saas nähdä miten saan unta yöllä kun oon yksin ja jännityksestä sekaisin...

Heissan!
Mullakin oli rintareppu lainassa, mutta en tykännyt siitä. Se rasitti yläselkää ja hartioita älyttömästi. Opettelin käyttämään kantoliinaa ja se on tuntunut paljon paremmalta kuin rintareppu. Liinan sitominen on helppoa, kun vaan joku osaa näyttää sen kädestä pitäen. Niin onhan netissäkin jopa videonpätkää liinan sitomisesta. Luulisin, että sen avulla vois oppia sitomaan kantoliinaa. Liinassa lapsen paino jakaantuu tasaisemmin ja onhan se vissiin lapsellekin ergonomisempi. Mene ja tiedä.

Siitä omaan huoneeseen nukuttamisesta vielä eli.. Jouduin aluks käymään syöttämässä neitiä hänen huoneessa ja muutamana yönä tutittamassa useampaan kertaan, mutta se on kannattanut. Nykyään kumpikaan ei heräile siihen, että toinen vaihtaa asentoa. Mä vaan päätin yhden rauhattoman yön jälkeen kokeilla neidin nukuttamista omaan huoneeseen. Illalla jo vähän harmittikin tämä päätös, mutta ajattelin ettei sitä voi enää perua, kun olin jo miehellekin siitä puhunut. Olihan se outoa ja jotenkin raadollista viedä pikkuinen omaan huoneeseen nukkumaan, mutta näin jälkeenpäin ajatellen järkevää. Jokainen tekee tässäkin asiassa, siten kuin parhaaksi kokee oman lapsensa kanssa.

Oltiin muuten tänään shoppailemassa ja löysin muutaman kivan puseron. Syksyllä ei sitten voikaan mitään ylimäärästä ostaa, kun jään hoitovapaalle. Anoin sitä aluks vuoden loppuun asti, mutta todennäköisesti olen seuraavan vuoden syksyyn asti. Katsotaan miten viihdytään ja pärjätään syksyllä pienemmillä tuloilla kotona. Onneks on mahdollisuus jäädä kotiin.

kuullaan jälleen toisistamme! Heissulivei!

Mitä minäkö tämän päivän eka? No varmasti on äityleillä kiireitä vauvojen kanssa. Niin täälläkin, päiväunet eivät oikein meinaa maistua. Taitaapi olla flunssa tulossa, sillä yöllä pojan nenä oli niin tukossa, ettei henki kulkenut nenän kautta. Onneksi Nasolin auttoi ja 1/2 huutamisen jälkeen vauva rauhoittui. Voi sitä pientä raukkaa. Nyt ei maistu maito pullosta, liekö imeminen kivuliasta? Hörppymukista sain 50 ml juotettua, mutta nyt on oltava tarkkana, ettei kuivuminen iske. Onneksi kiinteissä on nesteitä ja ne kuitenkin maistuvat.

Kerde oli käynyt shoppailemassa. Mua ei oikein kiehdo ostaa mitään itselleni, kun on muutama kilo vielä raskausaikaista jäljellä. Samoin on vielä sormet niin turvoksissa, ettei esim. sormukset mahdu. Millään en viitsisi pienennyttää niitä, sillä toiveissa on, että turvotus ja kilot laskisivat. Mutta kait tässä pitäisi jotakin tehdäkin sen eteen.

Mitenkähän Auroran työhaastattelut ovat menneet? Jännää...

Heissulivei!

Täällä myös hampaita pukkaa. Alhaalla jo kolme hammasta ja ylhäällä yksi ja toinen tulossa. Hassua, ettei hampaat tulekaan symmetrisesti niinkuin esikoisella.

Poistu istuu jo terhakasti syöttötuolissa, muttei toki vielä esim. lattialla. Kuukausi takaperin hän vain "löhösi" syöttötuolissaan, kyllä kehitys on tuossa iässä niin hurjaa! :)

Minä olen nyt sitten ensivuoden loppuun hoitovapaalla. Kävin työpaikallakin moikkaamassa ja pikkaisen haikea olo tuli, mitä itse ihmettelen suuresti. Olin aivan kypsä lähtemään ikiajoiksi kun jäin äitiyslomille, mutta niin ne huonot muistot haalenee. Työporukka on todella mukava, mutta itse työ ei minua kovin kiinnosta... olen siis it alalla. It kiinnostaa, mutta kylkiäisenä tuleva terveydenhuolto vähemmän.

Omakotitaloa kovasti etsimme mekin. Tilan tarve on kova! Yhteen taloon ihastuimme kovasti, mutta hintaa ei saanut ruuvattua tarpeeksi, joten tällä hetkellä ollaan odotustilassa. Jos vaikka omistaja tulisi järkiinsä. :)

Noniin ... nyt surffailemaan ja etsimään isoja leveäkaulaisia tuttipulloja vellejä varten!

ariel69 + poju kohta 7 kk

Yhdellä kädellä pulloruokinnan ohessa:
Ei jää meikäläinen hoitovapaalle, vaan näillä näkymin mies - sain nimittäin työpaikan puoleksi vuodeksi (syys-helmi)! Huonopalkkainen harjoittelijanpaikka jossa törkeästi työtä, mutta tosi hyvä uran kannalta (en ole tehnyt ihan tällaista aiemmin joten harjoittelijana on hyvä aloittaa).

Mies on näillä näkymin vuoden loppuun kotona, sitten saa nähdä mihin hoitopaikkaan lapset viedään kun on muuttokin edessä. Ei viitsisi laittaa pientä ensin yhteen paikkaan pariksi kuukaudeksi ja sitten taas kiskaista hänet uuteen paikkaan. Näin, nyt jatkan hommia...

Onneks olkoon työpaikasta Aurora Vee! Hieno juttu, että miehesi jää lasten kanssa kotiin. Kannatan sitä, että isit jäävät myös hoitamaan lapsia, jos työt ym. sallii sen. Meillä mies pitää kesällä isäkuukauden ja sen päälle kesäloman, joten ollaan pari kuukautta yhdessä kotona neitokaisen kanssa. Sen jälkeen jään mä hoitovapaalle, koska mulla on paljon huonompi palkka, Joten tässä tilanteessa raha ratkaisee ainakin osittain.

Mekin haaveillaan omakotitalosta tai sitten isommasta rivarista ja mökistä. Jonakin päivänä joku niistä saadaan, mutta ei vähään aikaan, kun oon syksystä lähtien kotona kotihoidontuella.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Onnitelut työpaikasta Aurora Vee :)
Kirjoittelen täältä siivoamisen keskeltä..olen tympääntynyt itseeni, kun tuntuu, että menee monta monta viikkoa ennen kuin olen saanut siivottua koko talon :( Vein tällä viikolla mattoja pesulaan ja ne saa ens ke, joten tämä siivous venyy ja venyy.. ajattelin laatia itselleni jotain viikko-ohjelmaa näiden kotitöiden suhteen siis sillä ajatuksella, että joka päivä jotain..meillä kun mies tekee ns. omia töitään iltaisin, niin en hirveästi saa sieltä suunnalta apuja..
Meillä oli 8kk:n neuvola tänään, kaikki ok :) Aurinkoista viikonloppua :)

Unohdin vastailla, kun joku kyseli siitä rintarepusta, meillä on baby björnin reppu, mutt kyllä niskoihin meinaa ottaa..en ole kyllä tutkinut säätö yms. ja mietinkin että ehkä olen "asentanut" sen väärin olkapäille..vähälle käytölle se on jäänyt, kun ei ihan vauvana tykännyt olla siinä yhtään..onneksi ostettiin käytettynä.

Nyt olen siirtänyt pojan nukkumaan eri huoneeseen, tosin olen pari yötä ollut itsekin samassa huoneessa..kun ajattelin, että eri huoneeseen siirto näin kivuttomampaa..ensi yönä olen eri huoneessa ja tuota tassuhoitoa ajattelin kokeilla..yleensä nukahtaa aina pelkkään tutin laittoon..paitsi vettä olen antanut jos oikein on rauhaton ja sitä joi viime yönäkin n. 50 ml..täytyy yrittää juottaa päivällä enemmän..pelkään vaan, ttä saan käydä laittelemassa sitä tuttia yhtä lailla, mutta onpa sekin sitten kokeiltu.

Hei kaikille!
Ajattelin vähän raapustaa kuulumisia pitkästä aikaa. Meillä tyttö 7,5kk oppi ryömimään tällä viikolla, menee kuin mittarimato...hassun näköinen :) Istuu syöttötuolissa ja rattaissa hyvin sekä kylpyammeessa läpsytellen vettä. Iho on muuten hyvä, mutta jostain syystä kylvyn jälkeen tulee punaista näppyä rintaan, selkään ja käsivarsiin. Oisko atooppista? Olen laittanut parafiiniöljyä kylvyn jälkeen ja tarvittaessa jos tuntuu karheutta Aqualan L:ää.
Hampaita ei ole vielä, puree kovasti kyllä kaikkea. Kai ne ikenet kutisee. Yöt on nukkunut kokonaan 5-kuisesta, tyytyväinen vauveli muutenkin. Saa nähdä koetellaanko meitä sitten myöhemmin kun nyt on mennyt niin hyvin...
Rintareppua en ole osannut ruveta käyttämään enkä kantoliinaa. Meillä on Gracon turvakaukalo ja rattaat (juuri se malli missä istuin tulee telakkaan kiinni autossa ja kiinnittyy rattaisiin myös), ovat olleet korvaamattomat meillä, tosi kätevät ja nopeat käyttää. Perus Emmaljungan rattat on sitten muuten käytössä.
Töihin en haluaisi lähteä ollenkaan, ainakaan vielä. Meinasin hakea hoitovapaata kunnes tyttö täyttää 3v. Menen sitten tarvittaessa (lue rahat loppuu) aiemmin takas töihin.