lohjennut etuhammas

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Miten noita lohkeamia hoidetaan?
Paikataanko puuttuva osa jotenkin?
Lapsen etuhampaasta kyse.Poika fillaroi pyörällä ja kaatuessan löi naamansa ohjaustankoon.Etuhampaasta puuttuu nyt sitten puolet.
 
ap
Rautahammas kyseessä.
Poika oli sylkäissyt hampaanpalan ojaan kun oli verta samalla sylkenyt.
Ei olisi kyllä sieltä enää löytynyt.
Huomenaamuna heti hammaslääkärille soitto...
 
A shadieeyah
Rakentavat paikka-aineesta hampaan.
Toivottavasti vain nykyaikana on parempaa paikka-ainesta ja parempia lääkäreitä kuin 18vuotta sitten. Mulla lohkes koulunpihalla toi etuhammas(yläorava) se paikattiin.
Mutta ilmeisemmin huonosti koska se katkes kun söin tavallista ruisleipää niin se katkes.
Ja toi nykyinen on kulunut jonnin verran.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Rakentavat paikka-aineesta hampaan.
Toivottavasti vain nykyaikana on parempaa paikka-ainesta ja parempia lääkäreitä kuin 18vuotta sitten. Mulla lohkes koulunpihalla toi etuhammas(yläorava) se paikattiin.
Mutta ilmeisemmin huonosti koska se katkes kun söin tavallista ruisleipää niin se katkes.
Ja toi nykyinen on kulunut jonnin verran.
Huomaako lohkeaman kuinka hyvin?
Onko se paikka-aines kuinka lähellä oikean hampaan väritysta?
 
Nellis
Mulla halkesi 9 vuotiaana hammas ja koska omat juuret oli tallella, tekivät siihen paikan. Vasta 28 vuotiaana piti uusia, eli siis ihan hyviä ne paikat on, eikä kukaan ole huomannut mitään, vaikka etuhammas onkin kyseessä.
 
vieras
Mäkin lensin pyöräntangon yli heti kun olin saanut kunnolliset rautahampaat. Siitä sitten hammaslääkäriin.
Ne laitto sellasen muovipaikan (mulla meni 2 etuhammasta poikki viistottain). Sitä on muutaman kerran jouduttu uusimaan, kun on ollu jotain värihäiriöö ja joskus on lähteny lohkeemaan irti. (Ja kerran töistä päästessäni purin hammasta niin kovasti että putos koko paikka:D ).
Sinällään helppo toimenpide, hampaista läheltä erottaa että niissä on puolet muovia, mut kauempaa ei huomaa.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Rakentavat paikka-aineesta hampaan.
Toivottavasti vain nykyaikana on parempaa paikka-ainesta ja parempia lääkäreitä kuin 18vuotta sitten. Mulla lohkes koulunpihalla toi etuhammas(yläorava) se paikattiin.
Mutta ilmeisemmin huonosti koska se katkes kun söin tavallista ruisleipää niin se katkes.
Ja toi nykyinen on kulunut jonnin verran.
Huomaako lohkeaman kuinka hyvin?
Onko se paikka-aines kuinka lähellä oikean hampaan väritysta?
No mie oon oppinu peittämään sen. Mutta huomaa..se silloinen hammaslääkäri oli kirjaimellisestikkin useissa tapauksissa huolimaton. Toi on sillain tavallaan pikkasen etukenossa et se ois pikkasen sen viereisen hampaan päällä.
 
Mä menetin myös koulussa noin 8 vuotiaana puolet toisesta etuhampaasta. Hammaslääkärissä tehtiin siihen paikka-aines, joka on siis muovia. Eroa ei huomannut. Paikka irtosi ensimmäisen (ja toistaiseksi viimeisen) kerran kun olin muistaakseni n. 23 vuotias. Nyt on pysynyt taas 10 vuotta kyydissä, saa nähdä pitääkö vielä joskus uusia. Uskoisin näin..
Paikka-aines "sävytettiin" samaksi hampaiden oman värin kanssa. Eroa ei huomaa.
 
"Timppa"
Mäkin lensin pyöräntangon yli heti kun olin saanut kunnolliset rautahampaat. Siitä sitten hammaslääkäriin.
Ne laitto sellasen muovipaikan (mulla meni 2 etuhammasta poikki viistottain). Sitä on muutaman kerran jouduttu uusimaan, kun on ollu jotain värihäiriöö ja joskus on lähteny lohkeemaan irti. (Ja kerran töistä päästessäni purin hammasta niin kovasti että putos koko paikka:D ).
Sinällään helppo toimenpide, hampaista läheltä erottaa että niissä on puolet muovia, mut kauempaa ei huomaa.
Tää juttu on aika hyvä, nimittäin toi töistä lähtöä koskeva osa.
Mä nauroin aika kauan aikaa.
Eli mitä siellä töissä oikein tapahtui, olis kiva tietää?
Pistikö pomo luulot pois jollakin tavalla?
Tuttu tunne ja omakohtaista kokemusta jonkin verran.
Omatkin hampaat olleet kovilla.
Hyvät jatkot sulle jos näet viel tään.
 

Yhteistyössä