lohifile

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton

Vieras
Mulla on jääkaapissa lohifilee, kertokaapas nopeesti miten mä sen valmistan uunissa??
Suolaa ja sitruunapippuria päälle...mitäs muuta ja onko 200 astetta puoli tuntia hyvä paistoaika??

Juu suolaa ja sitruunapippuria ja jotain yrttiä (tilli esim.) /kalamaustetta pintaan ja jos sattuu oleen ranskankermaa/ruokakermaa voi sitä lorauttaa päälle, mutta se ei ole ollenkaan välttämätöntä.
Mä paistan lohifileen 175 asteessa, n. puoli tuntia.

Meidän esikoisen bravuuri on lohifile (häntäpää), johon sivellään pintaan ensin hiukan sitruunamehua, sitten reilu kerros sinappia ja sitten pippurisekoitusta ja sitruunapippuria. Uuniin, hiukka vajaa 200C astetta ja n. 15 min.
Tarjoillaan tillikastikkeen ja perunamuusin kera :p

Kiitos neuvoista!
Mulla oli just joku keskipala, paistoin sen puoli tuntia 200 asteessa ja hyvä tuli. Maustoin suolalla ja sitruunapippurilla ja lorautin kermaa päälle. Ois saanu maustaa vähän reilummin kyllä...
Ai joo, laitoin sipulirenkaita kans vähän mukaan.

Lohifileen kanssa voi laittaa myös ranskankermaan sekoitettuna katkarapukeittopussin ja siihen päälle vaan. Maustaa voi muuten oman mielen mukaan mutta muistaa vaan vähentää suolaa koska tuo ranskankerma sekoitus on aika suolanen.

*hmmmm* tulipas sekavaa tekstiä mutta eiköhän asia tullut kuitenkin esille =)

Yhteistyössä