löytyykö täältä ketään joka kuumeilee jo 5,6,7 tai 8:tta lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja amaya:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
amaya sitä mietin itsekin että jos nyt jo lopettais ne pillerit, ehtis oma kehon rytmi palautua. Tarvinnee vaan ensin kysyä miehen mielipidettä, siis sitä lopullista
. Kun en haluais sit toisaalta lopettaa pillereitä turhaan, eli siis jos mies peruukin asian 3 kk:n jälkeen, toteaa että nämä neljä saavat riittää. Ja on noista pillereistä ollu mulle apuakin, normaalisti mulla on epäsäännölliset menkat ja kivuliaat sellaiset. Ja kasvojen iho on täynnä näppylöitä mutta nyt nekin on pysyneet enempi poissa pillereiden takia.
jos siis lopetan nyt niin siitä seuraa finnejä, epäsäännöllinen kierto ja kivuliaammat menkat. ei houkuttele sekään ajatus :|

sekavaa tekstiä :/
Niin,nämä on vaikeita.Mutta hienoa että ajatuksesi on että keskustelette ja kunnioitat miehesi mielipidettä!Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen jottai ei tarvitse enää pähkäillä asian kanssa :hug:
eiköhän =) en vaan viitsisi koko aikaa olla miehen "kimpussa" tämän asian takia, antaa nyt mennä muutama päivä ainakin, viimeistään lähempänä pillereiden loppumista kysäisen asiasta että missä mennään. turhaanhan mä täällä hätiköin, mutta kun kaikki pitäis saada tietää heti eikä huomenna :ashamed:

felicia
Amaya: Olen kohta 31v.

Pillereista sen verran, et itse en uskalla enaa syoda niita. Olen tullut monesti raskaaksi vaikka olen ottanut ne saannollisesti, sen lisaksi
olen ollut tosi huonossa kunnossa, elimisto ei kesta niita jostain
syysta. Kierukkakaan ei sovi minulle, vaihtoehdot siis aika vahissa.

Taitaa meillakin olla alueen suurin perhe, en ole kylla neuvolassa
kysynyt onko isompia.
Onko teilla muilla vaikeuksia luoda uusia ystavyyssuhteita, kun
kerrotte lapsi lukunne? Mulla on nykyaan sellainen olo, et ihmiset
pelastyy helposti. Moni hyvin alkanut meilailu kaatuu aina siihen kun
olen kertonut lapsistani, en tieda sitten onko vika minussa,voihan se
niinkin olla.

meillä ainakin mies sanoi et ahdistuu kun koko ajan jankutan vauva asiaa. et olen nyt sit asiasta hiljaa.

aloitin uudessa työpaikkaa tammikuun alussa, vanhainkodissa. työntekijät suhtautui muhun toi tympeästi, kun sit tuli puhetta et mulla neljä lasta. muuttui suhtautuminen heti. kuulemma luulivat et oli joku nuori tyttönen =)

Olen ensikertalainen näillä sivuilla ja yllätyin itsekin, että päädyin tänne.
Meillä siis neljä lasta, -98, -99, -01 ja -03. Itse olen 28v. Nyt iski hirmuinen vauvakuume, vaikka olimme jo päättäneet lapsiluvun olevan täynnä. Mies on onneksi suostuvainen. Täytyy nyt kuitenkin ehkä miettiä vielä...

Missäs täällä mennään?
Itse olen ollut vaitonainen kuumeestani miehelleni vaikka kyllä se ajatus leijuu ihan aistittavana ilmassa.Nyt vaan odottelen että kevään tapahtumat ja pikkumatkat takana,ja sitten =) =) :heart:

tänne ei mitään uutta! olen tarkoituksellakin koittanut olla hiljempaa koko vauva-asiasta. ja aika paljon olen keskittynyt nyt miettimään sitä kaikkea mitä viides lapsi toisi tullessaan ja miten jaksaisin ja riittääkö rahat jne....

llee se on aina mukavaa lukea että jollakin on suostuvainen mies :D varsinkin kun meillä on käyty aina keskustelua aika paljonkin ennenkuin asiasta ollaan oltu yhtä mieltä... sullakin on sitten sama tilanne kuin minulla että viidettä kuumeilet? meillä on nuorin syntynyt -06 eli sulla onki lapset jo aika isoja, mutta nuorena olet sinäkin ne saanut ;)

Heipä hei!

Täällä yksi uusi viidettä kuumeileva. Olen 33v ja lapset -98, -99,-03 ja -O7. Tuntemuksia on ollut laidasta laitaan, aivan kun teillä muillakin. Vieläkö voimat riittää ja rahat ym. Miehellä samat aatokset, joten ihan suostuvainen on.

Itseasiassa ilman ehkäisyä on menty. Imetys loppui vuodenvaihteessa ja kuukautiskierto on pikkuhiljaa palailemassa entiselleen. Nyt on kp34 ja oireita monenmoisia...mieletön palelu, hienoinen kuvotus, kovat menkkamaiset kivut viikon ajan, jotka loppuivat viikonloppuna. Nuo kaikki olen aiemminkin todennut raskausoireiksi. Nyt lisäksi alaselkäsärkyä myös. Hieman alkaa hirvittää...
Päivällä pitäisi tulla postin mukana tilaamani testit. Ehkäpä uskallan vielä tällä päivällä testailla.

Tällä meidän alueella on paljon suuria perheitä, joten me emme olisi mikään kummajainen viidenkään kanssa. Myös ystäväpiisissäni jo odotetaan tai kuumeillaan viidettä. Oma suku voisi kyllä oli hieman ihmeissään.

No raskaustestin sitten tein ja kyllähän se plussaa näytti. Haalea, mutta ihan selvä kuitenkin. Olo on hölmistynyt, onko totta että viides on tulossa, miten pärjätään...Tätä täytyy sulatella hetken aikaa.

Susa74, paljon onnea :flower:

Meillä muutama kuukausi aikaa yrityksen alkamiseen. Välillä tulee sellainen olo, että ihan tosissaniko oon vielä vauvaa haluamassa, kun nyt pääsee jo kuitenkin aika helpolla isojen kanssa. Mutta sitten taas kun miettii kuinka ihana se pikkuinen on... :heart: Ja lapset muutenkin, kuinka paljon iloa on lapsukaisista elämässä ollut.

susa74 onnea!!! :flower: :hug:

kyllä varmasti pärjäätte =) se tunne on kyllä ihana kun testiin tulee se plussa :ashamed: kunnes iskee paniikki ja päässä alkaa pyöriä tuhansia ajatuksia samaan aikaan :ashamed: mutta senkin uhmalla toivon että saan kokea tuon tunteen vielä kerran ;)
meilläkin yrityksen alkuun olisi vielä muutama kuukausi aikaa... ainakin viimeisimmän keskustelun mukaan.

Kiitos onnitteluista!

Lievä paniikki on ehkä oikea sana kuvaamaan tämänhetkistä tunnettani. Toki olen onnellinen ja oli hieno tunne saada siihen testiin ne maagiset kaksi viivaa. Mielessä pyörii kuitenkin paljon asioita. Voiko vielä saada terveen lapsen? Kuinka pitkälle mahdollisessa sikiöseulonnassa mennään? Entä jos jotain vakavaa ilmenee?
No ehkä näitä on turha miettiä etukäteen. Mietitään sitten jos jotain ilmenee.

Uskon että te kaikki saatte vielä kokea tämän hämmentyneen onnen tunteen kun se plussa tulee
:flower:

Mutta nyt kutsuu kotihommat. Ne ei muuten yhtään vähene kun porukka talossa lisääntyy ;)

susa74 et sitten ehtinytkään kauaa kuumeilla meidän kanssa :D
ilmeisesti teillä tärppäsi melko heti ehkäisyn loputtua? mua vähän hirvittää ajatus että mitä jos en tulekaan raskaaksi "aikarajaan" mennessä, jääkö meidän lapsilukumäärä sitten tähän? jos vielä vähän koittais tuota miestä pehmittää ehkäisyn aikaisempaan lopetukseen :whistle: en tiiä tosin että kehtaanko alkaa sillä tavalla "painostamaan" :ashamed:
mitä miehesi sanoi kun kerroit plussasta? oletteko pyöritelleet samoja ajatuksia jaksamisesta? entä joko raskausoireet vahvistuivat testin myötä? monet sanovat että oksentaminen alkoi samantien kun testi näytti plussaa :D

ja juu, täälläkin ollaan menossa lataan pesukonetta. mutta en usko että viides lapsi meillä varsinaisesti lisää niitä kotitöitä, ehkä ne vaan kasaantuvat enempi kun aikaa niiden tekemiseen on vähemmän lastenhoidon myötä :wave:

LEVOTON STRUTSI meillä kävi niin, että tämä nykyinen kuopus on syntynyt viime keväänä. Käytin minipillereitä muutaman kuukauden ajan ja lopetin ne syksyllä. Imetys loppui joulukuun lopussa. Kolmet kuukautiset on olleet epäsäännöllisesti imetyksen aikana. oikeastaan ei vielä edes yritetty, mietin vielä että aloitanko hormooniehkäisyn vai mitä tehdään. Kovasti mietittiin yhdessä ja erikseen vieläkö halutaan yksi lapsi, uskalletaanko. sitten kävi näin onnellisesti, ettei tuota päätöstä tarvinnut tehdä vaan tänä pieni päätti tulla meille (toivottavasti kaikki menee hyvin).
Miehelle vein eilen testin eteen ja kysyi että mitä siinä näkee, kaksi viivaa sanoi näkevänsä- Rauhallisesti otti, eipä suuremmin kommentoinut. sanoi vaan etteihän sitä tiedä miten menee (ystävillä ollut keskenmenoja).
Mulla oli aika selkeät oireet jo ennen testiä. Kun testin tein niin oireet ei oikeastaan pahentuneet. Yleensä voimakaampi pahoinvointi ja väsymys tulee vasta tuossa rv 6 kieppeillä. Eilen illalla piti kyllä käydä yökkimässä mutta taitaa johtua nyt kovasta yskästä.
Aion vielä huomenna testata, että onko viiva vahvistunut.

Mikä teillä olikaan tuo "aikaraja"? Painostaminen ei varmaan auta mitään, mutta tietysti voi yrittää perustella oman kantansa aikaistamiseen :flower:

susa74
alustavasti on ollut puhetta että yritys aloitettaisiin huhti-toukokuussa ja jollei vauvaa kuulu joulukuun loppuun mennessä niin sitten on lopetettava yrittäminen :/ kuopus täyttää meinaa elokuussa -09 kolme vuotta ja siinä vaiheessa mun on mentävä töihin. katsellaan sitten uudestaan sitä vauva asiaa joskus ensi kesänä tai syksyllä, tai sitten tyydytään näihin neljään. en haluaisi kovin pitkää ikäeroa nelosen ja vitosenkaan välille jotta viitonenkin sitten kuuluisi samaan "porukkaan".
on siis pidettävä ainakin taukoa yrittämisessä koska olisi hölmöä olla töissä vaan pari kk ennen uutta äitiyslomaa. ymmärrättekö mitä tarkoitan? haluaisin siis ehtiä olla töissä ainakin 6 kk.

mut toivottavasti tärppäisi tuon aikarajan aikana ja kaikki menisi hyvin niin voisin olla tähän samaan putkeen sitten sen viidennen kanssa kotona ja sitten vasta lähteä työelämään =)

sekavaa tekstiä tuli. mies tuossa sohvalla jo alkoi kyselemään että mistä mä täällä keskustelen ku näpyttelen niin kauan, pitäisköhän mainita asiasta ihan rehellisesti? :D

muoks* siis aion olla siihen asti kotona kunnes kuopus täyttää kolme, en halua lähteä "kesken vuoden" hakemaan päiväkotipaikkaa tai töihin... eli joko sinä aikana tulee vauva tai sit ei. jos ei kuulu niin se asia ainakin unohdetaan joksikin aikaa.

Heippa!
vaihdoin nikkini tuosta Pupu T:stä. ;)
oNNEa Susalle, ihana kuulla raskautumisesta! Mulla on kierrossa jotain häikkää,vaikka syön Yasmineita. aamulla tuli ensin iha kirkasta verta ja loppupäivän sellasta tuhrua.. *sori tarkka kuvaus* :ashamed: :ashamed: Mutta säikähdin vähän,että mitähän tää TAAS on? Mulla kun on ollu taipumusta noihin alakerran tulehduksiin :| Täytynee varailla aika gynelle ja pyytää PAPA-näyte. Hajosin tänään ihan täysin töissä, vauvatauko tuntuisi kyl kivalta... :whistle:

petite minäkin syön yasmineita. muuten ihan hyvät pillerit paitsi että kun olen syönyt niitä noin puoli vuotta alkaa oireet :ashamed: päänsärkyä, raivareita, jatkuva makean nälkä, haluttomuus jne. olikin tarkoitus että syön niitä jonkin aikaa ja sitten vaihdetaan kierukkaan tms. mutta nyt sitten nuo vauvapuheet on saanu miettimään vaihtoehtoa että jos ne vain jätettäisi pois. ainakin hetkeksi ja mentäis kumipuvulla eteenpäin :snotty:
mut on kyl ollu ihanaa ku tietää koska menkat alkaa jne. huoletonta elämää. nyt vaan alkaa mitta olla täynnä hormoneita |O

Levoton strutsi, tutulta kuulostavat oireesi :/ Mullakin vähän sama,että inhoon tota lääkkeiden napsimista. Toisaalta menkkani on törkeen runsaat ilman niitä ja kierukka ei sovi,joten.. :snotty: Kumit on siitä pahoja,et niiden käyttö voi olla vähän huolimatonta ;) :whistle: Vaikka siis, mulle se ny ei katastrofi oliskaan,vaikka vitonen sais heti alkunsa....

Mitä mä mahdoin sählätä kun viesti katosi kuin tuhka tuuleen :headwall:

Niin-olen myös jossain välissä yrittänyt syödä nuita yasmin pillereitä vaan eipä mulle sovi mitkään missä horm edes vähän.

Miehen kanssa keskusteltiin vauvakuumeestani ja hänen vauvakuumeestaan(!!! :heart: :eek: :heart: !!!)
Häntä vain pidättelee kuten ennenkin se suuri pelko meneekö kaikki edelleen hyvin.
Kuitenkin samoissa ajatuksissa olemme että kesällä voipi ehkäisy jäädä ja katsotaan miten käy :heart:
Millä kumman konstilla jaksan sinne asti odottaa....

mä en jaksa tätä elämää..menkat alkoi taas, väliä oli kaksi viikkoa. mulla nuorimmainen syntyi siis marraskuussa-06, jälkivuoto kesti kolmisen kuukautta. sairaalassakin kävin gynen polilla asiasta, mut vuoto oli just sillon loppunut. ekat omat menkat oli kesäkuussa07, aloitin minipillerit sillon, sit vuosinkin koko kesän putkeen, niin ettei mikää riittänyt. lopetin pillerit, jonka jälkeen oon vuodellut miten sattuu,munasarjat ja limakalvo elävät ihan eri ajassa. viimeks vuosin kuukauden putkeen, kun vuoto loppui, gyne sanoi et nyt näyttäs homman olevan tasapainossa ja alkukierto menossa. se kierto menikin hyvin ja hiustenlähtö loppui ja seksihalut oli korkealla, pahoinvointi, mistä kärsin koko syksyn, poissa, samoin väsymys. edelliset menkat oli silti oudot, vuosin kolme päivää ihan sikana, sit loppu kun seinään. siitä huomenna kaksi viikkoa, vuoto alkoi taas tänään.
tiesinkin et hormonit taas sekaisin, pahonvoinnit, väymykset, tukanlähtö palasi. lisäksi valkovuoto kadoksissa. mä en jaksa tätä ainaista vuotamista ja tätä oloa..missä mättää..? :(

:hug: manhattanille, voin hyvin uskoa,että tuollainen vuototahti tökkii :x Ootko siis käynyt millo lääkärissä ja onko tota tutkittu,et mistä johtuisi? Mulla pillerit koko ajan käytössä, sektio tehtiin 07/06 ,täysimetyksellä mentiin mut menkat alko jo lokakussa -06 ja imetyksen lopetin toukokuussa 07,jolloin Yasminit käyttöön. Lähes alusta alkaen ovulaation aikana ja siitä viikko tuhruvuotoa |O Seksihalut on menny, mutta vuodot tasoitti kuitenkin. Nyt sit tosiaan mietin,että uskaltaako noita ees syödä,kun tuntuvat vaikuttavan kaikkeen. Onko teillä kokemuksia hyvistä merkeistä? Kokeiltu Femodeniä ja Gracialia.

kyllähän mä olen rampannut gynellä koko syksyn asian takia. ainut mikä kai enää auttaa olis ehkäisypillerit, jotka lopettais munasarjojen toiminnan. eli ne olis pois sotkemassa kiertoa. kun ilmeisesti taas on kysymys siitä ettei munasarjat ja limakalvo ole tasapainossa?!huomenna täytyy taas gynelle soittaa, et keksii, mitä nyt tehtäis. oli gynekin vähän hoo moilasena asiasta..eli kummasteli hänkin, mistä johtuu!

manhattan2 ikävää tuollainen :/ mulla oli silloin tosi runsaat menkat kun ne alkoivat, siis joskus 12-13 vuotiaana :D mut eniten silloin ärsytti mun äitipuoli joka ei voinut ymmärtää kun ramppasin vessassa vaihtamassa sidettä. no, mistäpä hän sen olis voinut ymmärtää kun en ole hänen tytär. vähän aiheen vierestä :whistle: toivottavasti sulla kuitenki asia nyt selviäis. kylhän tuo pidemmän päälle tulee rankaksi.

petite kysyin nyt vihdoin miehen mielipidettä siihen että saisinko pitää nyt jo taukoa pillereissä. Hänelle kuulemma sopii :eek: mutta en sit tiedä kuinka kannattavaa ne nyt on jättää jos käy niin et joudunkin aloittamaan ne uudestaan parin kuukauden päästä. meillä tuo kortsu on kanssa ollut helppo unohtaa käyttää, mikä ei siis minua haittaisi :p jotenkin tuntuu että mitä enemmän tässä on nyt miettinyt tuota viidettä lasta niin sitä enemmän se ajatus on alkanut pelottomaan ja hirveästi tulee vain mieleen asioita jotka ovat sitä vastaan :/ helpointa olisi vain todella unohtaa se ehkäisy välistä ja ottaa mitä tuleman pitää kuin sit tää jatkuva suunnittelu ja miettiminen :whistle:
mutta siis mulla on "lupa" lopettaa pillerit, mies on siitä tietoinen. nyt mun pitäis vaan enää päättää että haluanko lopettaa ne nyt kun ei ole vielä edes varmaa tietoa yrityksen alkamisesta? sinänsä mulle tekis tosi hyvää päästä noista hormoneista eroon mut sit millainenhan siitä omasta kierrosta taas tuleekaan |O

sellaista meille näin maanantai aamuna. plus että lisäks mulla on kotona yks todella ärsyttävä 6-vuotias jonka käytöstavat on unohtuneet johonkin ja yks 5-vuotias joka ei osaa puhua vaan ratkoo asioita lyömällä :kieh: kieltämättä vähän epäilyttää tämä kuumeilu kun ovat tuossa iässä välillä niin raivostuttavia :headwall: ja tulevat menkat eivät ainakaan saa mua yhtään helpommin kestämään tuota uhmaamista yms.

tuleeko teillä muilla vastaan päiviä jolloin miettii että onko järkeä tehdä enempää lapsia kun nyt jo olemassa olevat saavat välillä kiukuttelullaan hermot riekaleiksi? :ashamed:

Mitä järkee :LOL: täältä löytyy myös taisteluparit :attn:
6v huutaa naamapunaisena"älääää"ja pikkuveikka 3v ottaa nyrkit käyttöön.
Riidat lapsilla siedän,ja aika usein annan niiden itse ratkoa ne ellei mene ihan mahdottomaksi sodaksi.
Mutta PUNAISTA näen todellakin,kun ne ei kuuntele!!! Olen pyytänyt miljoonasti kun 12v sanoo "täh???En mää mitään oo kuullut..."
Että mitä järkee on siis kuumeilla?
Vaan on kyllä just niin hassu että löytää ne järkevät puolet =)

Kiva ,Levoton strutsi ,että oot saanut puhuttua miehesi kanssa ja nyt pillerit jää.Kurja puoli on tosiaan se ettei kierrosta sitten tiedä,äh!
Mutta se ei pelaa joka pelkää ;)

Yhteistyössä