Löytyykö muita vaivaisia, joilla ei diagnoosia?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mulla löytyy vaivaa joka lähtöön nykyään ja viimeinen vuosi on ollut ihan kamala. Niska on aivan jumissa, selkää, käsiä ja jalkoja särkee, kroppa on ihan puutunut, vatsa ei kestä nykyään mitään, päätä särkee jatkuvasti jne... Lista on loputon. Lääkärissä olen käynyt monta kertaa, kaikki verikokeet ja muitakin tutkimuksia on tehty, fysioterapiassa olen käynyt ja myös neurologilla. Mitään vikaa ei löydy. Kyllä ottaa päähän! Löytyykö kohtalotovereita??

vieras
Jep, täälä on. Menkat sekasin. välillä ne tulee 4kk välillä 2vk välein. raskaana en oo ollu kertaakaan, enkä mitään pilsuja oo käyttäny, muutenki ihan kaikki kunnossa ja mitään ei mukamas mistään löydy, vaikka kaikenmaailman tutkimuksissa oon käyny..!!Ärh!

ap
Masennuksenkin olen kyllä sairastanut eli uskon, että siitä ei ole kyse. Ja jos kyse olisi pelkästä vanhenemisesta, taidan tällä menolla olla petipotilaana 40-vuotiaana. Nyt olen siis vähän päälle kolmekymppinen ja varsinkin aamuisin olen niin jumissa ja paikat puutuneet, että hyvä kun pääsen sängystä ylös :(

...
Täällä myös yksi sairaalloinen nuoruudestaan asti, on ollut reumaa, kilpparin vajaatoimintaa, keliakiaa ja jotain jo unohtuikin, mutt iän myötä on meno vain parantunut, eikä krempat enää kiusaa.

Kuulostais nuo oireet joko luulotaudilta (anteeks!) tai masennukselta. Miten ap:n elämäntilanne noin muuten? Oletko onnellinen jne.?

nana
mä kans vasta kolmekymppinen ja olo tuntuu mummolta usein,pelottavan usein :( Aamusin olen niin jäykkä, että kävely on yhtä töpöttelyä. Selkä renkkaa,polvia särkee,päätki särkee. Maha ei kestä mitään,närästää ja oksennus nousee suuhun. Monesti miettiny, että mitähän tää on kymmenen vuoden päästä :(

....
Ups! Korjaan edellistä, kun luin lisäinfoa. Ettei sulla fibromyalgiaa olisi? Onko tutkittu?
Se oireilee monintavoin ja voi olla osasyynä myös tuohon potemaasi masennukseen.

Mä olin viime vuonna melkein koko vuoden suunnilleen 24/7 sängyn pohjalla ja mitään syytä ei löytynyt... Heräsin kesken unien järjettömiin päänsärkyihin jotka muistuttivat lähinnä sitä kuin pää olisi ollut tulessa, välillä olikin ihan tulikuuma päälaki niin että mieskin pelästyi kun kokeili, heikotti ja oksetti, istua pysty n.10min ennen kuin piti päästä lepäämään... Olin järjettömän väsynyt, todella turvoksissa, paino ei pudonnut yhtään vaikka söin minimaalisesti kaloreita, matala verenpaine ja korkea pulssi, epämääräsi kipukramppeja vatsan alueella jotka kestivät välillä tunninkin... Kesti 11kk kunnes yhtäkkiä ei mitään (aikalailla heti kun alkoi päivät pimenemään). Mistään kokeista ei selvinnyt mitään järjellistä ja lääkärissä ravasin jatkuvasti. Erään lääkärin mielipide oli että en olis toipunut raskausmyrkytyksestä ym. vielä kunnolla tai jotain... Syy tuskin koskaan selviää ja toivon että ei enää uusiudu mitä sitten olikaan.

Yhteistyössä