Löytyykö muita pienellä ikäerolla odottavia?!

Jennyli Hyvin täällä on toistaseks jakseltu, lukuunottamatta aivan tajutonta väsymystä! Tosin se väsymys varmaan olisi aivan samanlaista olisi raskaana tai ei...Meillä kun nuo yöt on aika katkonaisia edelleen...
Se tässä odotuksessa on mukavampaa kuin ekan odotuksessa, että välillä ei edes muista olevansa raskaana, kun kaikki aika menee tuon pikkuisen kanssa touhutessa :) Meneepä siis aika nopeammin :)

Mua mietityttää tosi paljon miten selviää sitten kun maha alkaa olemaan iso ja vauvaa pitäs jaksella nostella yms. kun ei vielä kävele!? Entä jos joutuukin sektioon..miten selvitä sektion jälkeen kahden pikkuisen hoidosta...!? Kai sitä sitten vaan on selvittävä, kun on tähän hommaan ryhtynyt :LOL:

Meidän neuvolassa ainakin onniteltiin vaan, eikä mitään saarnoja annettu :) Ja vauva kainalossa mennään neuvolakäynneille...viimeksi piti oikeen ihmetellä kun pikkunen jakso olla kiltisti 1,5 tuntia mitä siellä oltiin!

Huomenna poksuu rv 13+0 :)
 
Mä tein sen :D eli varasin neuvola-ajan... huh ku jännitti. Kysyin "et otatko taas mut äippäneuvolaan? alko nauraan, et tottakait :D onnitteli ja toivotti tervetulleeksi. Samalla kysyin tuosta imetyksestäki. Sano että jatka vain jos vauva suostuu rinnalle ja itestä hyvältä tuntuu
 
Voi kiitos Thor onnitteluista :heart: Ihan tulee tippa linssiin,niisk!!
Ja samalta tuntuu niin hölmöltä olla täällä odotuspuolella höpöttelemässä...jotenkin vaan edelleen miellän että mun vauvani on tuossa lattialla tuo 6kuukautinen enkä ymmärrä ollenkaan että tässä toinenkin pieni olisi tulosillaan :whistle: :D
Ja kiitos kannustavista ja rohkaisevista sanoista ja teidän arjen kokemuksista pienellä ikäerolla, ovat kyllä tervetulleita!!

Lisäksi tämä väsymys ja 24/7 kestokrapula tekee olosta kyllä niin kurjan ja mielialasta kiukkuisen etten oikeasti edes ehdi ajatella tätä raskautta :ashamed: Hyvä että saan tän arjen tässä pyöritettyä!!
Nyt siis äkkiä viiiiuuuuh ohi tämä ensimmäinen kolmannes niin josko se seesteinen ja ihana keskiraskaus sieltä tulisi ;)

Mä en ehkä osaa ajatella niinkään sitä kuinka arki sitten isolla mahalla sujuu,tai synnytystäkään vaan mun ristiriitaiset ajatukset liittyy tuohon kuopukseen ja siihen että miten hänen käy kun vauva syntyy!
Mä niin surkuttelen hänen liian lyhyeksi jäänyttä vauva-aikaa ja jotenkin pelkään että tuleeko hänestä joku väliinputoaja jne. :ashamed:
Nämä ajatukset on ehkä juuri siksi tällaiset koska tämä tulokas on suunnittelematon ja yllätysvauva! jamun oli tarkoitus suoda kuopukselle ns. pitkä vauva-aika!
Mutta toivottavasti nämä aatokset tästä helpottais ja onhan se ihanaa että kuopus saa itselleen kaverin joita noista meidän isommista kaksosista ei hälle varmaan ikinä tule suuren ikäeron vuoksi!
Toiseksi en välttämättä olisi halunnut yhtä rankkaa pikkulapsiaikaa kuin kaksosten kanssa (vaikkei sekään niin rankkaa ollut), olen niin nauttinut tästä arjesta yhden pienen ja sen helppouden kanssa! Mutta toisaalta taas olen pärjännyt kaksosten vauva-arjessa niin miksen nytkin ;)
Odotettu ja rakas tää pieni kuitenkin jo on :heart:

Anve mä soitin kanssa tänään neuvolaan :D Ensitorstaina olisi sitten ensimmäinen aika!
Meidän vaikkaritäti on jäänyt pitkälle sairaslomalle joten ensimmäistä kertaa saan eri neuvolantädin!
 
Mitkäs sulla anve rv:t nyt? Mulla nyt 7+4 ja neuvolapäivänä sitten 8+5! Olis voinut vaikka pidemmällekkin lykätä kun ei kuitenkaan sydänääniä kuunnella tai ultrailla (meillä ei ole neuvolassa ultramahdollisuutta ) mutta tuo terkkari oli sitämieltä että tässä jo NIIN pitkällä mennään niin hän haluaa pikimmiten minut ottaa! =)
 
Hei kaikki!

Mahtaisko ryhmään mahtua vielä lisää. Mä olen pian 29-vuotta täytävä äiti. Mulla 1v3kk vanha tyttö ja nyt odotan kaksosia, la 17.11.2010. Nyt siis rv 13 menossa. En sitten tiiä onko tein mielestä pieni ikäero, mutta lähinnä mua jännittää, kun on kaksi vauvaa masussa kasvamassa. Viime viikolla np ultrassa tuli aivan puun takaa tieto kaksosista. Meillä suvussa kun ei ole kaksosia eikä mitään hoitojakaan ole käytetty.

Vähän viimeviikolla iski paniikki, kun vielä yksin jouduin ultraääneen menemään ja kun tälläisen tiedon sitten sain. Miten mä pärjään kolmen vaippa ikäisen kanssa? No nyt ehkä jo hieman olen rauhoittunut ja nyt jo innolla uusia tulokkaita odotellaan. Ensimmäiseksi tuli mieleen vaunu ongelma, mutta sihen jo täällä vastauksiakin sain, joista ole kiitollinen.
 
kävin äsken tsekkaan laskurista, ni 7+6... tääl on onneks ultra ja mä viel tarkotuksella varasin ajan tuohon neuvolaan, mis on parempi ultra (matkallisesti ku ei ole merkitystä). Tääl sen verran vähän syntyy vauvoja/neuvols et voi halutessaan mennä muuallekki kuin oman alueen neuvolaan. Tuos kävin tän pikkuruisen kanssaki, ni sikäli mukava mennä samaan paikkaan. Neuvola päivänä pikaisen laskun mukaan ois 9+4
 
päivänkakkara: tervetuloa :wave: onhan teil pieni väli sikäli ku aattelee et esikoinen ei kerkeä täyttää 2v kun vauvat syntyvät. Meil on samalainen väli ekan ja tokan välillä. Yllättävän hyvin on menny, vaik jännäsin ihan hirveesti, et miten menee, ku kuitenki esikoinen oli siihen saakka saanu 100% äitin ja isän huomion. Tietty vaikuttaa varmasti pitkälle se, että mies pystyy meillä oleen talvella paljon kotona ja vauva ollu perustyytyväinen.

Mua kans hirvittää tuo, et jos niitä onki kaks.. no tietty se hirvittää vielä enempi et jos massussa ei ole ollenkaan elämää :/
 
Heipat kaikille, ajattelin jos minäkin sitten tulisin silloin tällöin turisemaan joukkoonne. Meillä on nyt 1,5v poika ja heinäkuussa pitäisi tämän seuraavan tulokkaan astua remmiin mukaan, la 26.7. Ikäeroa tulisi n. 1v 8kk

Tässä juuri miehen kanssa juteltiin hankinnoista. Lähinnä nyt kyselisinkin teiltä muilta mitä hankintoja pitäisi tehdä/olette tekemässä kun on kaksi pienellä ikäerolla. Olen itse miettinyt Carenan double swing vaunuja kopalla ja sitten vuokrattavaa vaavi sänkyä koska poika nukkuu edelleen pinniksessä mutta jos siinä 2v synttäreitten korvilla ostais jatkettavan ja siirtäis vauvan pinnikseen?? Meillä viel sellainen asumistilanne että asutaan 65 neliön rivari kaksiossa joten tilaa on rajallisesti. Miltä kuulostaa ja miten te muut asustelette jos saa udella?

hiipi rv29+4
 
meillä tulee myös ikäeroksi n. 1.8v, ja ollaan tytölle ostamassa omaa sänkyä, että saadaan tälle tulevalle sitte toi pinnis.

Tuplat ostetaan sukulaiselta. Muuta hankintoja ei nyt tuu mieleen :D

Me asutaan 67neliön rivarikolmiossa :wave:
 
Meillä kanssa pohdinnassa ollut tuo sänky asia. Joka tapauksessa yksi pinnasänky joudutaan hankkimaan lisää, mutta tultu nyt sihen tulokseen, että ei sentään toista. Esikoinen saa kuitenkin nukkua vielä pinnasängyssä sinne 2-vuotis synttäreiden korville. Meillä mahdollisuus saada lainaksi sellainen kehdon tapainen sänky juttu, joten toinen vauva saa siitä pedin ensimmäisiksi kuukauksiksi. Esikoinenkin samaisessa kehdossa noin 3 ekaa kuukautta viettänyt.

Vaunut tulee todennäköisesti sitten niin, että ostetaan vaan tuplat ja seisomalauta esikoiselle. Ja jos pitemmälle kävely lenkille lähdetään, niin silloin kuitenkin yleensä koko perheen voimin, joten silloin toisella tuplat ja toisella esikoinen kyydittävänä. Miehellä kuitenkin työ, jossa ollaan 24 tuntia ja sitten on 3 vapaata, joten paljon viettää aikaa kotona ja perheenä liikutaan esim puistossa. Ja puistoon taas on sen verran lyhyt matka, että sinne pääsee tosiaan seisomlaudan avulla, jos kävely ei esikoista kiinnosta jonain päivänä.

Todella paljon juuri tällaisia asioita oon käynyt läpi. Ja vielä ollaan kuitenkin melko alussa, että koko kesä ja syksy vielä odotusta ja ehtii monet kerrat asiat uudestaan miettimään. Tuntuu vaan, että nyt pitää saada samantien kaikki järjestykseen ja orgianisoitu. No. Ehkä oon vielä hieman shokissa tai jotain, kun en jotenkaan ajatuksia pysty siirtämään nyt muuhun suunnitteluun, esim kesälomaan.

Meillä onneksi on tilaa. Omakotitalo, rakennut vuonna 2008.

Hiipi: Kuulostaa hyvältä idealta tuo vuokrattava sänky.

Carena double swing näyttä kyllä hyviltä. Itse tykkäisin sellaisista, joissa molemmilla juuri oma kuomu. Mutta hieman epäileväinen olen niihin pyöriin, kun ne ovat kääntyvät. Millaisia kokemuksia teillä muilla on kääntyvistä pyöristä esim talvella lumessa tai hiekkatiellä. Meillä kun ei aina tosiaan ole aamulla vielä aurattu teitä, niin pitää välillä pienten kinostenkin yli päästä. Millaisia tuplavaunuja/rattaita muilla on ollut käytössä?

 
päivänkakkara: mes ostettiin joulukuussa nuo double swingit ja oon ollu tyytyväinen. Niissä saa ne etupyörät lukittua, et ihan hyvin on toiminu niin lumella, kuin jäälläki. Hiekasta ei ole kokemusta. Nythän niissä uusimmissa on ilmakumipyörät et varmasti vielä mukavammat. Se niissä on huonopuoli, että aisan suuntaa tai korkeutta ei voi muuttaa. Mutta oon tykänny ainaki näin "eri-ikäisillä" sisaruksilla, meil ku on ekan ja tokan välissä se 1v8kk. Ei isompi pääse härppimään pienempää ku on erilliset makuuosat. Saas nähä miten sitten, kun tämä kolmas, et saako nuihin kiinnitettyä sitä seisomalautaa..

Meil on matalalaitainen pinnis, missä esikoinen nukkuu ja kuopus saa siirtyä sit siihen. Eli taas on yhen sängyn sekä istumen osto edessä. Pitänee ostaa esikoiselle sellainen istuin, jonka saa sitten muutettua koroke-istuimeksi, ku on kuitenki vielä sen verran pieni ettei haluta vielä laittaa pelkällä korokkeelle istuun. Autoon meil pitäs mahtua kolme istuinta vierekkäin. Vaihdettiin täs keväällä Audi A6.

Meil on kans omakotitalo, et tilaa on ihan kivasti, tosin syksyllä pitää tehä vielä huone jne. järjestelyjä, ku tytöt nukkuneet tähän asti meidän kans samassa huoneessa, ni häätyy siirtää ne oman huoneeseen.
 
Olipa mukava keskustelun avaus!
Luin nuo teidän kirjoitukset ja ajattelimpa mieki avautua. :ashamed:
Meille on helmikuun lopussa syntyny vauva, ja esikoinen on nyt 1½vuotta, eli ikäeroa on 1,3vuotta. Eli pienellä ikäerolla. =)
Nyt on vaan tullu sellasia "oireita" et odotanko jälleen!? Imetän kyllä täysin, mut ei oo kokemusta millasilla tuntemuksilla uusi raskaus tuntuu jos imettää.. Huoliiko vauva vielä rintaa? Onko teillä muilla uutta vauvaa odottavilla ja vielä edellistä imettävällä ollu tissikipua? Pahoinvointia?
Oon siis ihan ymmällä. Voisko se pittää paikkansa, et oisin raskaana. Ja mistä senki laskis millä viikolla?! :whistle: Testiä en oo vielä uskaltautunu tekkeen.

 
Äpyli,mä imetin tässä raskaudessa rv 12 asti eikä siinä ollut mitään eroa imettämiseen ilman raskautta,paitsi että raskauspahoinvointi alkoi rajuna imetyksen loputtua :x
Eka lapsi mulla oli 5+kk kun aloin oottaa kakkosta ja silloin vauva alkoi hylkiä rintaa ja sai ns rintaraivareita ennenkuin tajusin odottavani.Ja imetys loppu kuin seinään vauvan ollessa 7kk.


Nukkumisjärjestelyt,meillähän on ikäeroa tulossa se n 1v8kk ja oon tän nuorimmaisen siirtänyt lasten jatkettavaan sänkyyn jo hyvän aikaa sitten.Olisko ollut tammi tai helmikuussa,kun tyttö oli n 1v3kk.Hienosti oppi nukkumaan eikä ole tippunut tms.Mulla on marimekon kukkatarjotin turvalaitana öisin=)
Eli pinnasänky on vapaa uudelle tulokkaalle :heart: Vaikka nukkuukin aluksi pienessä korisängyssä...
 
Äipyli: meil tyttö muutamana päivänä söi huonommin rintaa (silloin ku menkkojen ois pitäny alkaa), mut sitten ottanu ihan mukisematta. (on nyt 5kk). Pahoinvoitia ei ole hirveesti ollu ja tosiaan imetän edelleen. Maha oli alkuun tosi kippee, sellaisia repäisy ja tärinäkipuja, sekä menkkakipua. Ite täys imetin silloin ku raskausalkoi.
Toisaalta oon kuullu, että aika monellekki äitille tulee sellainen olo, että on raskaana, kun vauva on 3-4kk silloin hormonitoiminta muuttuu/tasoittuu ja usein menkat alkaa. Yritähän roihkaistua ja tehä testi, pääset pohtimasta, että kyllä vai ei. Itekki muistan miten testi tulosta jännitin ja tikkua tuijotin silmät sepposenselällään. Mut onneksi meillä on 9kk aikaa sopeutua. Ei sinänsä, toivottu han tämä on, mutta tuli sikäli yllätyksenä, että kumpikaan aikaisempi raskaus ei ole alkanu näin helposti.

 
Täällä myös :wave:
eli seitsemättä odotellaan, laskettuaika on tammikuun alussa :heart: ikäeroja löytyy monia eli
1. ja 2. välillä 1v 4kk
2. ja 3. välillä 3v
3. ja 4. välillä 2v 4kk
4. ja 5. välillä 1v 4kk
5. ja 6. välillä 1v 4kk
ja nyt ikäeroksi tulee 1 v 5kk eli aikas tohinaa kyllä tulee olemaan varmaan, hieman jänniittääkin jo, että mitenkäs sitä tullaan pärjäämään =)
 
Heijj

Täällä myös yksi mamma joiden muksujen ikäeroksi tulee, jos kaikki menee hyvin, niin 1,4v ja ihan mielelläni vaihtaisin kuulumisia myös tässäkin pinossa :wave:

Viitsiskös joku laittaa ihan "kunnon" pinon pystyyn..niin ois helpompi seuraille toisten tilanteita...halukkaita, ehdokkaita kehiin... :wave:


Mä olen plussasta asti pelänyt että miten ihmeessä sitä pärjää kun uusi vauva syntyy...mies tekee 3 vuorotyötä ja välillä ollutkin ihan yksinhuoltajafiilis :( Just kaikki tuollaiset koliikit ja isomman muksun ulkoilluttamiset...yms...??

Pt ja toukka 5+5 ja tytteli tänään tasan 8kk :heart:
 
Tervetuloa uusille!! :wave:
Ja juu, minähän tämän ketjun aloitin ja tarkoitus oli tehdä se ihan kunnon pino meille myös ;) Mutta jaksaminen/aika ei ole siihen vielä riittänyt :ashamed: Joten huhuilinkin jos joku innokas olisi halunnut päivittäjäksi ryhtyä :attn:
Mutta voinhan jonkun aloituksen tehdä ja muokata sitä sitten pikkuhiljaa nätimmäksi ;)
Mistäs nuita kuvia saikaan lainattua? Mulla hukkui vanhan koneen mukana kaikki osoitteet mistä noita kuvia sai kopsattua :kieh:

Äpyli mulla alkoi tämä raskaus imetyksestä huolimatta ja ensimmäinen r-oire mulla liittyi myös imetykseen vaikken sitä ensin tajunnutkaan!
Mulla tuo poika ei missään vaiheessa alkanut hylkimään rintaa vaan mulla alkoi tulla ongelmia herumisen suhteen! Ensin se ajoittui iltaan, sitten jo ihan kokopäiväisesti. Ihmettelin mikä mua vaivaa kun elämä ei ole muuttunut millään tapaa ja tuollain lakkaa herumasta :/ Nännit olivat myös hyvin arat, sen huomasin siitä kun yritin pumpata maitoa mutta en kyennyt koska se sattui niin paljon!
Olin siihen aikaan myös flunssassa ja kun huonoa oloa ja oksetusta (heräsin siihen myös yöllä) alkoi ilmaantua ajatukseni alkoi raskaudessakin pyöriä! Tosin aluksi silloinkin ajattelin että huono olo liittyy flunssaan ;)
Sitten alkoivat menkkakivut ja kun menkkakipuja oli kestänyt useamman päivän ajattelin että johan nyt on tiukassa :D Ja lopulta sitten tein r-testin joka oli plussa :heart:
Imetin poikaa vielä muutaman viikon ja nyt olemme siirtyneet kokonaan pullolle sillä maitomäärät väheni todella nopeasti herumattomuuden takia!

Pikkutoive meillä tulee ikäeroksi max 1v2kk jos kaikki menee hyvin ja kyllä minuakin mietityttää tuleva arki :whistle:
Lisäksi olen käynyt läpi kriisiä siitä että tuo kuopus joutuu luovuttaa vauvan paikkansa niin varhain! Meillä siis ei ollut vauva suunnitelmissa vaikka nyt asiasta iloisia ja onnellisia olemmekin :heart:
Onneksi kuitenkin isompi luultavasti osaa jo kävellä niin ei ihan kahta kannettavaa ole!
Lisäksi tämä meidän vauva on onnekseni ollut todella helppo ja nukkuvainen tapaus ja isommat ovat päivähoidossa 10pvä/kk.
Ehkäpä se siitä meneekin ihan omalla painollaan ja hyvin. Nyt täytyisi vaan yrittää nauttia tästä ajasta kun kuopus saa olla vielä se vauva ja elämä on hieman helpompaa :D

Vaunuista piti kysymäni että onko kellään kokemusta Brion Double Waveista?! :attn:
Nuita vaunuja olen katsellut ja pohdiskellut menopeleiksi...

Sängystä...taidan olla niin mukaavuuden haluinen että kuopus saa nukkua pinnasängyssään vielä hyvän tovin ;) Hankimme siis tulokkaalle oman pinnasängyn. Sitten kun kaksikko on hieman vielä isompia voisi heille hankkia kerrossängyn ja laittaa heidän jatkettavat sitten kiertoon!
Olemme juuri ostamassa omaa asuntoa ja nyt viimeistään minunkin täytyisi oppia kiristämään kukkaronnyörejä ja kierrättää enemmän :whistle:
Tiukilla joudumme elämään, vallankin sitten kun jään hoitovapaalle!

Ihanaa että tänne on tullut näinkin paljon mammoja :heart: Yritän pikaisesti saada omaa pinoa aikaan...mikä olisi hyvä nimi meidän pinolle?!
Toivottaasti joukkomme vielä kasvaa!

Jennyli&Nuppunen rv 8 poooks!!
 

Yhteistyössä