Löytyykö kohtalotoveria?

• Viestiketjun aloittaja 45v
  • Ensimmäinen viesti
45v
Olen 45v ja kuukautisten jälkeen on rusehtavaa vuotoa ja kummallista päänsärkyä, joka on kuin painetta olis päässä.
Särkylääkkeetkään ei tahdo tehota. Samaan aikaan olen erittäin helposti ärsyyntyvä ja tuntuu, että kaikki paikat on kotona sekaisin, vaikka oikeesti on ihan siistiä. On tunne , etten ehdi tehdä mitään ja seinät kaatuu päälle. Ulkona olo vähän helpottaa. Sisäisiä kuumia aaltoja on, mutta en hikoile. Tuntuu vain että on kuuma, mutta iho saataa olla ihan viileä ja kuiva. Olen myös tuskainen. Voiko tälläiseen löytyä jotain apua. Lääkärissä olen käynyt n. vuosi sitten ja kokeitten jälkeen todettiin ettei vaihdevuodet ole vielä alkaneet. Taidan laittaa tämän viestin myös tuonne vaihtoehtoset hoitomuodot-palstalle, jos vaikka vois kokeilla jotain luontaistuotetta.

siinä iässä
Hei mulla on ihan samanlaisia oireita oon nyt 44v täytän kohta 45v. Kokoajan särkee pää ihan, kun olis painetta. Hoidatan nyt niska hartia seutua, mutta ei tunnu auttavan. Särkylääkkeet ei auta. Kuumotusta on tuntuu että naama menee ihan punaseksi, masentaa, välillä todella kovilla kieroksilla. Elämä ei tunnu samalta, kun vielä vuosi sitten syksyllä millon mulla tuli kuukautiset tosi runsaina, niin etten töihin päässy. Sitten ne niukkeni ja alko nää kamalat oireet. Vuosi sitten toi fsh oli vielä 5.5 joten ei niinkun olis niitä, mutta lääkäri sano että oireet kuuluu vaihdevuosiin. Yritetään kestää kyllähän tähän löytyy kait hoitoja luonnontuotteista ja hormooneista. Katsotaan...

Minä
Ei muuta kuin lääkäriin. Selviä vaihdevuosi oireita. Minulla oli aivan samanlaisia ja aloitin hormoonikuurin. Olo kohentunut kummasti ja elämä alkaa taas maistua. Energia lisääntynyt ja hermostuneisuus vähentynyt. Päänsärky muuten liittyy vaihdevuosiin. Lääkäri kertoi viimeksi käydessäni. Oli muuten uusi tieto minullekin.

En tiedä luontaistuotteista, onko niistä apua. Koska en ole ole kokeillut. Mutta turha kärsiä oireista. Eikä hormooneja kannata pelätä.

Lyyli 53
Ei muuta kuin lääkärille ja hormoonihoitoa, tehoaa nopeasti.
Hyötyynsä nähden paljon kirjoitettu pahaa. Kannattaa punnita, että tuleeko toimeen ja minkälainen on elämän laatu. Laatu paranee taatusti hormooneilla.
Söin n. 2 vuotta ""Divinaa"" (tulikohan nimi oikein?), mutta armoton päänsärky vaivasi niin vaihdettiin Femostoniin.
Vielä ei (3kk.) ole migreeni iskenyt.
Kokeiltiin laastariakin, mutta ei oikein imeytynyt.
Kyllä se iloksi muuttuu. Reippaasti gynekologille vaan.
Nenä kohti taivasta ja uskot omaan itseesi.....
Jos kilpirauhen toimintaan on lääkitystä niin ei oikein soija-tuotteita suositella.
Hyvää syksyn jatkoa t:Lyyli

siinä iässä
Minä taas tuskailen täällä, onko Femoston kuurilla tullut paino tai turvotus ongelmia? Pelkään hieman aloittaa, koska äitini sairastui rintasyöpään tosin vasta 80vuotiaana, sai kyllä aikanaan hormoonihoitoa vaihdevuosioireisiin, ja sanoi ettei olisi elämästä tullut ilman niitä mitään. Ja kai tuon ikäinen voi jo sairastua muutenkin...

45v
Hei!
Lupasin kirjoitella kokeiltuani Vital More totalia. Minulle tuntuu olevan apua. Ennen menskoja ei ollut ollenkaan rintojen turvotusta, ei päänsärkyä, eikä kiukkuilua, ei ärsyyntymistä.Olen samanaikaisesti syönyt myös E-epa kapseleita. Olo on ihan eri kun viime menskojen aikaan. Toivottavasti joku muukin saa tästä apua :) Nyt tuntuu, että elämä on elämisen arvoista taas. En olisi uskonut, että apua voi tulla jo kolmen viikon kokeilun jälkeen.

Yhteistyössä