Löytyykö Diana Gabaldon faneja langoilta?

  • Viestiketjun aloittaja d
  • Ensimmäinen viesti
d
Löytyykö muita Diana Gabaldon:in kirjasarjaan Claresta ja Jamiesta hurahtaneita? Mä luen nyt Tuliristiä ja ai että ku on hyvä. Jamie on ihana. Eka kirja oli ihan huippu, se Muukalainen.
 
Ammattilainen
Oon lukenut muut paitsi uusimman. Onko se just se Tuliristi sitten... Tykkäsin kyllä, ei vaan oo tullu luettua tuota uusinta kun se pitäis eriksen varata kirjastosta.
 
vieras
Diana Gabaldonin teokset ovat historiallisia romaaneja, joihin yhdistyy tieteiskirjallisuudesta tuttu aikamatkailu.

Muukalainen aloittaa Gabaldonin Skotlantiin ja Pohjois-Carolinaan sijoittuvan kirjasarjan. Sen päähenkilö, toisen maailmansodan jälkeisessä Isossa-Britanniassa asuva Claire Randall siirtyy Skotlannin matkallaan mystisen kivikehän kautta ajassa taaksepäin 1700-luvulle. Pyrkiessään pääsemään takaisin omaan aikaansa hän joutuu skotlantilaisten ja valtaa pitävien englantilaisten epäluulon kohteeksi. Teokseen tuo romantiikkaa skotlantilainen James (Jamie) Fraser, jonka kanssa Claire pakotetaan avoitumaan.

Sudenkorento, Matkantekijä, Syysrummut, Tuliristi sekä Lumen ja tuhkan maa jatkavat Clairen ja Jamien tarinaa, ja tapahtumapaikat laajenevat niin Ranskaan kuin aina Yhdysvaltoihin asti. Kahdeksanosaiseksi suunniteltu sarja vie lukijan skotlantilaisten epäonnistuneen kapinaliikkeen kautta Yhdysvaltojen vapaussotaan yli kolmenkymmentä vuotta kestävänä ajanjaksona. Kirjailijalla on sarjan seitsemäs osa tekeillä työnimellä An Echo in the Bone (vapaasuomennos: Luun kaiku). Englanninkielinen kirja aiotaan julkaista vuonna 2009, jolloin julkaistaan kirjasarjan ensimmäiseen romaaniin Muukalainen tapahtumiin perustuva sarjakuvaromaani.

Neljän ensimmäisen romaanin aiheuttamien lukuisten kysymysten selvittämiseksi lukijoilleen Gabaldon kirjoitti vielä suomentamattoman The Outlandish Companion-kirjan.

 
...
Minä oon lukenu muukalaisen ja nyt ois sudenkorennosta vielä vähän jäljellä. Ekaa lukiessa meinasin töistäkin myöhästyä, kun siihen jäi koukkuun. Nyt on vaan tuo lukeminen jäänyt...
 
Hannele
Hei! itsekin olen hurahtanut ko sarjaan ja nyt yritän löytää jostain tuon tuliristin (gummeruksen painos jossa olisi mika launisen kuvittamat kannet, suomennus Anuirmeli Sallamo-lavi). Jos joku on kiinnostunut myymään, minä olisin kiinnostunut ostamaan!
 
fani
Kyllä olen, kaikki paitsi tämän uuden Luiden kaiku. Löysin ensimmäisen osan divarista ja rakastuin välittömästi. Oli sitten ihan pakko ostaa kaikki. Olen lukenut kaikki viisi? kirjaa kahdesti, kerran ruotsiksi ja kerran suomeksi. Ne John Graysta kertovat kirjat olen myös lukenut. Minä en tiedä mikä niissä kiehtoo, mutta hyviä ne ovat. Suosittelen.
 
fani myös
Hei!

Kiva ketju. Fani olen! (toisaalta melkein kaikki superpaksut romaanit innostavat).

Ihanaa ihanaa. Surffasin suomalainen.comissa kirjoja poikaiselle ja sitten yhtäkkiä tuli tutun näköinen kansi ponnahti eteen. Ilahduin suuresti. En tiennyt, että on kirjoja vielä tulossa tosin toki toivoin.

Hintatutkalla katsoin äsken, että suomalaisesta saisi edullisimmin:
http://hintatutka.com/article_detail.asp?id=9512082209&idtype=ISBN&

Lukuiloa!
 
"Amanda"
Luin "An Echo in the Bone" englanniksi kun en jaksanut odottaa kirjan ilmestymistä täällä. Tilasin kirjan amazon.comista, eikä ollut kallis. Mutta miksi tuo nimi Luiden kaiku? Onhan se toki käännettynä niinkin, mutta silti ihan pöhkö! Mielestäni siinä tarkoitetaan kuiskausta menneistä ajoista sisimmässämme, menneitä sukupolvia, joita kuljetetaan mukanamme - no joo okei, luissamme :)
Sarjaan tulee ilmeisesti kahdeksaskin kirja. Toisaalta harmi, että sain tietää siitä. Nyt tulee pitkä odotus...
 
Sain tänään käsiini tuon Luiden kaiun suomeksi käännetyn version ja jännityksellä odotan millainen kirja on. Oikein kädet syyhyää... :) Pari viimeisintä kirjaa ovat olleet ehkä vähän pettymyksiäkin, koska sarjan alun kirjat olivat aivan mahtavia. Nyt sitten jännätään josko sarja paranisi taas loppua kohden.
 
tuskin tulee luettua enää
Olen lukenut kolme ekaa kirjaa sarjasta.. eka oli mahtava, ihana... toinen ihan ok ja kolmas pakkopullaa. Clairen ja Jamien suhde seilaa samaa rataa ja samalla keskityttiin muidin ihmisiin liikaa, sodankäyntiin ja sellaiseen..

Lordi - kirja oli syvältä...
 
"Hopping"
Tässä, tässä...! :) Luen sarjan läpi kerran vuodessa, joskus kahdesti. ;) (Joo, tiedän --- oon omituinen ja mietin luenko koskaan mitään muita kirjoja!!!) Nyt on taas menossa kolmas kirja, olisko joku viides-kuudes kerta. Luen englanniksi, en tykkää siitä skottimurteesta suomeksi käännettynä. Oon tosin kyllä mielenkiinnon vuoksi lukenut kaikki kirjat myös kerran suomeksi (viimeistä lukuunottamatta). Viimeisen kanssa olen muutenkin ollut ihan mattimyöhänen - vasta kun tuota suomenkielistä käännöstä alettiin mainostamaan, havahduin, että sarjaan on ilmestynyt uusi kirja! Ihan oon nukkunut onneni ohi, mikä on omituista, koska olen tavannut käydä Gabaldonin nettisivuilla aina välillä lukemassa katkelmia tulevista kirjoita ym.. Nyt odottelen Bookplussasta sitä enkunkielistä versiota Luiden kaiusta - viime viikolla jo postitettu, eikä vieläkään näy!!! Ehkä se tulee huomenna... ;)
 
Tinttimarjukka
Minäkin ostanut ja lukenut kaikki nämä, mutta jätin väliin "Lordi-kirjat" kun en ensimmäisestä pitänyt. Luun kaiku on tilauksessa, ehkä jo käsissä muutaman päivän päästä.
 

Yhteistyössä