löytö grillimakkarasta:/ hyi...

• Viestiketjun aloittaja yök:/
  • Ensimmäinen viesti
yök:/
Inhottava löytö grillimakkarasta: Ruokahalu meni kaikilta
11. heinäkuuta 2011
Porukan grilli-ilta sai äkkinäisen lopun, kun kesken A-luokan kabanossin syönnin hampaissa tuntui jotain omituista.

- Olimme päättäneet grillata hyvää makkaraa ja kokeilimme ensimmäisen kerran tätä HK:n A-luokan Kabanossia. Poikaystävä puraisi makkaraansa ja ihmetteli, että mikä pala täällä oikein on, kemiläisnainen kertoo.

Keskeltä paistettua grillimakkaraa paljastui omituinen klöntti, joka mitä ilmeisimmin on siannahan kappale karvoineen päivineen.

- Kyllä siinä meni ruokahalu koko porukalta. Emme ruvenneet syömään muitakaan makkaroita, vaan heitimme kaikki pois, nainen kertoo viime keskiviikon kokemuksesta.

IS välitti makkarakuvat HK Ruokatalolle. Pyynnöstä huolimatta kuvista selvästi näkyvää klönttiä ei lähdetty yhtiön taholta kommentoimaan.

HK:n viestinnän mukaan yksittäistapausta ei kommentoida pelkkien kuvien perusteella, vaan kommentteja olisi saatavissa vasta sen jälkeen kun yhtiö on saanut ylimääräisen "makupalan" sisältäneen makkaran tutkittavakseen.

Kemiläisen pariskunnan grilli-illan pilannut makkarapaketti oli ostettu viime maanantaina Kemin Prismasta.

No joo, onhan toi vastenmielistä löytää nahanpaloja makkarasta, mut että ihan iltalehteen? Meneekö vähän yli...

Ja eikä mitä kun siellä kotikeittiössä rapisee hilseet päästä suoraan sinne ruokaan, joskus jopa hiuksenpätkillä höystettynä. Rehellisesti: kuinka moni pitkähiuksinen kokkaa AINA hiukset kiinni? Tai moniko käyttää hiusverkkoa? Kumihanskoja? Hihansuojia?

Ja kenelle tuli yllätyksenä, että ruoka-ja grillimakkarat eivät ole 100% sisäfileestä jauhettua tavaraa ;)

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
......
No voi ei, sialla on nahka ja vielä karvojakin! Jos lihaa syö, niin mun mielestä pitäis kyllä kestää myös kaikki sisäelimet, nahat, hampaat ja luutkin, eikä yllättyä, jos makkarasta löytyy muutakin kuin sisäfilettä. Väkisinkin makkaraan ynnä muuhun joutuu kaikkea "ylimääräistä", kun sinne jauhetaan eläin.

revi siitä
No voi ei, sialla on nahka ja vielä karvojakin! Jos lihaa syö, niin mun mielestä pitäis kyllä kestää myös kaikki sisäelimet, nahat, hampaat ja luutkin, eikä yllättyä, jos makkarasta löytyy muutakin kuin sisäfilettä. Väkisinkin makkaraan ynnä muuhun joutuu kaikkea "ylimääräistä", kun sinne jauhetaan eläin.
no joo.... saahan mun puolesta siellä olla vaikka ihmisen paskaa jauhettuna mut kyllä sullakin ruokahlau menis jos kauhee karvainen luuliha klöntti ois suussa:D

"koppis"
Todellakin uskon tuon, sillä mulle kävi tismalleen samoin joku 10 vuotta sitten. Kabanossista löytyi karvainen nahkaklöntti - ja iso! Eipä oo tullut paljon kabanossia ostettua..

--------
Alkuperäinen kirjoittaja revi siitä;24170115:
no joo.... saahan mun puolesta siellä olla vaikka ihmisen paskaa jauhettuna mut kyllä sullakin ruokahlau menis jos kauhee karvainen luuliha klöntti ois suussa:D
Pöh. Ihmisen paska nyt ei selkeestikään kuulu makkaran massaan, en tiedä jauhetaanko sinne mukaan jotain suolta, josta voi löytyä sen sian paskaa tai virtsarakkoa tai muuta, en ole asiantuntija, joten en tiedä, mitä osia halpismakkaroihin käytetään. Mutta eläimen osia ne on ne nahat ja karvatkin, ei niiden joutumista lihamassaan voi aina välttääkään.

"hih"
Tää uutinen kertoo musta kuinka vieraantuneita osa ihmisistä on ruuan valmistuksesta. Tokikaan makkarasta ei saa nahan paloja löytyä, mutta juuri nahkaa sinne makkaraan ja moneen muuhunkin jauhetaan. Yököttävää on löytää ruuasta jotain muuta kuin sen raaka-ainetta.

Mä luulin että jotain sormenkappaleita tai hammaskorun tai jonkin vastaavan.... höh.

Mutta aihetta liipaten (ja siksi nämä tulikin mieleeni) katsoin erikoisista ammateista käsittelevän ohjelman amerikanmaalta ja siinä oli nainen joka oli lihanjalostamolla töissä. Pisti eritoten silmään, että hiukset näkyi ja paljaissa käsissä oli sormukset kun sitä makkaramassaa ja muuta käsitteli.
Täällä kun on tottunut siihen että on suojavermeet vimpan päälle, ei saa näkyä hiuksia ja koruja ei saa olla missään osassa kehoa näkyvillä- ei sormuksia, ei korvakoruja, ei lävistyskoruja.

Yäk.

Minäpä löysin juuri muovinpalasen puurohiutaleista kun olin tehnyt sitä 1 v tytölle aamupalaksi. Laitoin s-postin ja kuvan Myllyn Parhaalle mistä vastattiinkin että laita se palanen tänne niin voidaan tutkia ja sitten palata asiaan. Onneksi en vielä ehtinyt heittää pois vaan säästin ihan just tota varten sen. Tänään pitäis palasen olla perillä ja odottelen mielenkiinnolla vastausta.
Onneksi en syöttänyt sitä lapselle.

Yhteistyössä