Löysin huippukeinon helppoon aamupalaan!

Aamupala on aina mulle ollut se välttämätön pakko. Silmät ristissä olen kaivanut kaapista jotain helppoa nopeasti, olen aina ihmetellyt miten jollain on aikaa ihaniin terveellisiin aamupaloihon. Nyt kuitenkin törmäsin tällaiseen aamupalakoriin http://lastentapaan.blogspot.fi/2016/08/hyvastit-epaterveelliselle-aamupalalle.html

Toimii! Odotan aina innolla iltaa, että saan koota kivan korin seuraavaksi aamuksi, suosittelen kokeilemaan

Oletteko törmänneet tähän? Miten teillä hoidetaan aamupalat?
 
vierailija
Minusta tuo vaikuttaa aika epäkäytännölliseltä. Osa on jääkaapissa säilytettävää, osa taas huoneenlämmössä. Ei meillä edes ole mitään ylimääräistä tilaa jääkaapissa jotain koreja siellä säilytellä.

Tähänkin saakka on saatu helposti siepattua tarjolle se, mikä on tarpeen.
 
vierailija
Nojoo, ite yleensä mietin edellisenä iltana mitä laitan seuraavana aamuna kun on kolme muksua aamupalalla.
- Illalla leikkaan valmiiksi yhdelle lautaselle kurkkua, tomaattia, paprikaa, juustoa ja salaattia. Seuraavana aamuna on siis paahtoleipää päällisillä.
- Otan pakastimesta mustikat sulamaan edellisenä iltana, joten seuraavana aamuna keitän puuroa.
- Illalla ei tartte tehdä "valmisteluja", jos seuraavana aamuna syödään turkkilaista jogurttia sodalla tai muroja+hedelmiä.
 
vierailija
Nojoo, ite yleensä mietin edellisenä iltana mitä laitan seuraavana aamuna kun on kolme muksua aamupalalla.
- Illalla leikkaan valmiiksi yhdelle lautaselle kurkkua, tomaattia, paprikaa, juustoa ja salaattia. Seuraavana aamuna on siis paahtoleipää päällisillä.
- Otan pakastimesta mustikat sulamaan edellisenä iltana, joten seuraavana aamuna keitän puuroa.
- Illalla ei tartte tehdä "valmisteluja", jos seuraavana aamuna syödään turkkilaista jogurttia sodalla tai muroja+hedelmiä.
sodalla=sopalla :D
 
vierailija
Minä olen äärimmäisen huono aamuihminen ja siksi olen tuota harrastanut jo vuoden, siis siitä asti kun lapsi meni kouluun ja rupesi aamupalan syömään kotona päiväkodin sijaan, tosin vähän muunneltuna.
Teen meidän koululaiselle joka ilta valmiiksi kaksi lautasta jääkaappiin, toiselle aamupalan ja toiselle välipalan.
Perusajatus on se, että lautaselle tulee aina:
- joku hedelmä tai marjoja (omenalohkoja, luumuja, tuoreita marjoja näin kesällä, nektariinilohkoja, viinirypäleitä, kiiwiä...)
- joku kasvis (kurkkua, tomaattia, paprikaa, lanttua, kukkakaalta...)
- jotain kuitua (voileipä, hapankorppua, näkkäriä, välipalapatukka...)
- jotain maitotuotetta (jogurtti, viili, raejuustoa...)

Teen siis leivät valmiiksi, lohkon hedelmät/kasvikset jne. eli mahdollisimman helppoon muotoon, jotta aamulla ei lapsen tarvi käyttää teräviä veitsiä, juustohöylää tai muutenkaan levitellä pöydälle mitään ylimääräistä mikä voi unohtua laittaa takaisin jääkaappiin ja aiheuttaa ylimääräistä siivottavaa. Ja tuossa menee max 5 minuuttia illassa, samalla kun laitan iltapalan. Ja aamulla minun ei tarvitse tehdä aamupalan eteen mitään, jos lapsi menee 8 kouluun, minun ei tarvitse edes nousta sängystä jos menen itse vasta myöhemmin töihin...
 
  • Tykkää
Reactions: Tinttimaija

Yhteistyössä