Löydänkö miestä koskaan

  • Viestiketjun aloittaja ei tiukkapipo
  • Ensimmäinen viesti
ei tiukkapipo
Hei.Olemme juuri eroamassa lasten isän kanssa.Elimme avoliitossa 5 vuotta. Nyt eron kynnyksellä sain kuulla et ootan kolmatta lastamme. Lasten isälle viina ja rilluttelu on kaikki kaikessa ja uusi tulokaskin vain taakka. Aborttia en kykene tekemään, mutta elo yksin kolmen lapsen kanssa hirvittää. Onko teillä kokemuksia ja löytääkö 3 lapsen yh enää onnea vai ovatko lapset kauhistus miehille?
 
saman kokennut
Hei !
Olin vuosia sitten aivan samassa tilanteessa kuten sinä nyt sillä erolla että äxä oli ukhkapeluri alta meni asunto ja nähtiin nälkää.Eron kynnyksellä totesin olevani raskaana.Pidin lapsen sain asiat järjestykseen ,opiskelin vielä 3lapsen yksinhuoltajana .Elämäni ei ollut helppoa mutta sen arvoista.
Tapasin ihanan miehen joka huoli mut 3 lapsen yh nyt meillä on uusperhe ja 2 yhteistä lasta.Pärjäät kyllä se on tahdosta kiinni.Juuri nyt voi olla vaikeaa katsoa eteenpäin mutta kyllä se elämää hymyilee vielä sinullekin
:hug: ja vauvat ovat ihania =)
 
Kyllä löydät
Minä olin 4 lapsen yksinhuoltaja ja uusi kultu löytyi, oikea aarre! Huolehtii lapsistani kanssani ja yksi yhteinenkin on siunaantunut ja homma toimii!!!
Jaksuja tooooosi paljon!!!!!!!!!! :hug:
 
Täällä yksi vastaava kuin ap, siis pian yksin kolmen pienen kanssa.

Mukava kuulla että elämä järjestyi.

Mutta miten selvisitte arjesta, miten taloudellisesti ja myös asunnon koko yms. kun useampi lapsi siis ja yh?
 
saman kokennut
[
Mutta miten selvisitte arjesta, miten taloudellisesti ja myös asunnon koko yms. kun useampi lapsi siis ja yh?
[/quote]
Hei !
Saat asumistukea, elatsutukea ja korotettua lapsilisää. Asumiseen asumislisää mulla oli 3 lasta 4h .Mulla oli niin sekava rahakuviot miehen kanssa että olin tyyytyväinen kun itse sain päättä mihin rahani pistin.
Kyllä yksinkin toimeen tulee

Arki voi olla aika raskas lapsien kanssa.Muistan että viikonlopput ja juhlapyhät olivat raskasta aikaa.Itse en saanut sitä vapaa aikaa kun isä ei tavvannut lapsiaan.Ystävien tuki oli myös arvokasta.Eron kynnyksellä myös tuttavapiiri muuttui.Huomasi ketkä ovat ne todelliset ystävät.Lähdin opiskelemaan en jaksannut arkipäivä kotona lasten kanssa.Koen että tarvitsen aikuismaailman ja jaksoin sillä tavalla paremmin !
Kovasti tsemppiä teille joka olette eoamassa ! Juuri nyt on raskasta mutta kyllä vielä elämä voittaa :hug:
 
Eitiukkapipo
Kiitos paljon kannustuksesta ja todella paljon kiitos selviytymistarinoistanne ja myös siitä, että kerroitte jotta kyllä joku huolii sellasenkin kellä enemmän lapsia. Mulla on nyt tiedossa 3h ja k-asunto, mutta haen piakkoin kyllä neliötä niin mahdutaan paremmin. Tähän hätään ei kummempaa löytyny, mut asuntotoimistosta sanoivat et kyl se nelikko löytyy samalta asuinalueelta ihan varmasti. Mäkin olen vielä opiskelemassa ja koulu jää äippäloman ajaksi katkolle, mut sitten heti aion jatkaa ni ei tarvi elää ns. muiden siivellä kuten jotkut miespuoliset ovat sanoneet yh-äipistä. Nyt todellakin maailma näyttää sumuiselta ja harmaalta, mut uskon, että se joskus iloksi vielä muuttuu...Jos kohtalotoverit haluaa kirjotella niin mailaa:ao28497@jao.fi
 

Yhteistyössä