Mulla ei ole kokemusta alatiesynnytyksestä LKS:ssa, mutta sektiosta on.
Mulle sattui erittäin mukava anestesiahoitaja ja anestesialääkäri, leikkaava kirurgi ei puhunut mulle mitään, kätilökin vain esitteli itsensä, mutta muuta ei sanonut.
Mutta anestialääkäri otti minua kädestä kiinni kun puhisin siinä vaiheessa kun alkovat ottamaan vauvaa ulos kohdusta ja mies ei kerennyt mukaan pitelemään minua kädestä. Anestesiahoitaja jutusteli mulle mukavia ja siitä jäi miellyttävä kokemus kuitenkin mieleen, vaikka sektio ei tuntunut mitenkään hyvältä.
Sektion määrännyt lääkäri, oli ilmeisesti savolainen. Murre ainakin oli savon murretta. Ja mukavin lääkäri jonka olen ikinä tavannut. Sana lupsakka kuvaa hyvin sitä lääkäriä, ammattitaitoa löytyi kuitenkin.
Osastolla, oli pari ikävää hoitajaa, mutta myös sellainen vanhahko hoitaja, joka oli sympaattinen ja kun olin lähdössä vauvan kanssa kotiin, niin tuli minun tykö vielä juttelemaan ennen kuin lähdin, ei mitään virallista vaan ihan vain jutteli mukavia.. Eikä nämä ikävät hoitajat olleet kauheasti minun kanssa tekemisissä.
Mulla on pääosin vain hyvää sanottavaa LKS:sta, synnytyspaikkana. Saa nähdä miten toisen synnytys menee, jos alakautta pääsen synnyttämään. Paineita en kyllä ota, vaikka huonoja kokemuksia joillakin onkin.