Liuskoittuvat ja lohkeilevat kynnet.Mikä avuksi?

  • Viestiketjun aloittaja mikä avuksi
  • Ensimmäinen viesti
mikä avuksi
Kynteni kasvavat pitkiksi,ovat aika paksutkin, mutta jossain vaiheessa kynnet liuskoittuu ja sitten lohkeavat aina aivan "tyvestä".Joudun sitten leikkaamaan aivan lyhyeksi, koska repeämä on siis siellä tyvessä tai miksi sitä sanotaan.Kasvatus alkaa alusta ja kasvaa kyllä aika nopeasti, mutta taas on sitten samassa kohdassa sama.Miten estän liuskoittumisen ja sen lohkeamisen?En leikkaa, revi,pure, viilaa kynsiä, kun ovat pitkät.Mikä siis avuksi?Maitoa ja maitotuotteita käytän PALJON.
 
mikä avuksi
Alkuperäinen kirjoittaja RockMom:
Kannattas ostaa jotai kalkkitapleteita.. vahvistaa kynsiä.
Mutta auttaako ne oikeasti? Minulla on juuri tutkittu kalsiumin saanti ja se on päivittäin riittävän suosituksen yläpuolella.Käytän siis maitotuotteita erittäin paljon.

 
Mulla on ollut kynnet nyt mitä parhaassa kunnossa ja kasvavatkin melkein liian nopeesti. Ennen raskautta oli ongelmana juuri liuskoittuvat ja helposti murtuvat kynnet. Muutoksena on, että olen nyt syönyt multi-tabsia ja kalsiumtabletteja koko raskauden ajan säännöllisesti, joten noissa lienee salaisuus.
 
mikä avuksi
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mulla on ollut kynnet nyt mitä parhaassa kunnossa ja kasvavatkin melkein liian nopeesti. Ennen raskautta oli ongelmana juuri liuskoittuvat ja helposti murtuvat kynnet. Muutoksena on, että olen nyt syönyt multi-tabsia ja kalsiumtabletteja koko raskauden ajan säännöllisesti, joten noissa lienee salaisuus.
Taidan kokeilla sitten tuota kalsiumtabletteja.Saako niitä ottaa yhdessä vehnäalkioöljyn kanssa?(jos joku tietäisi)

 
mikä avuksi
Alkuperäinen kirjoittaja ruskea:
No mitens se kalsiumin imeytyminen, d-vitamiinia pitää saada että kalsium imeytyy kunnolla. Useimmissa kalsiumvalmisteissa onkin lisänä d-vitamiinia.
Eikö maidossa olet tätä riittävästi? Juon siis kevyt maitoa todella paljon.Mistä muualta sitä d:tä saa?
 
mikä avuksi
Alkuperäinen kirjoittaja mikä avuksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ruskea:
No mitens se kalsiumin imeytyminen, d-vitamiinia pitää saada että kalsium imeytyy kunnolla. Useimmissa kalsiumvalmisteissa onkin lisänä d-vitamiinia.
Eikö maidossa olet tätä riittävästi? Juon siis kevyt maitoa todella paljon.Mistä muualta sitä d:tä saa?
Syödään kalaa aika usein(eikö tästä saa D:tä),maitoa(lisätty d-vitamiinia), ulkeilen todella paljon(eikö aurinko lisää tätä?)

 
ruskea
Juu kalasta, ravintorasvoista, auringosta ja vitaminoidusta maidosta saa d-vitamiinia ja nehän sulla onkin sitten kunnossa. Muistaakseni Pii oli myös kynsille hyväksi. Käy luontaistuote kaupassa kysymässä, sieltä varmasti löytyy vitamiini-hivenainevalmiste joka on kehitetty juuri kynsiä ja hiuksia vahvistamaan.
 
Ollut ongelmana ikuisesti lohkeilevat ja liuskoittuvat kynnet. Koskaan ne eivät ole edes kasvaneet kaarevina ja pitkiksi vaan ovat leveät ja tasaista laatta kuin paperi.. Kunnes! Minulta katkesi sormi viime keväänä ja kuin taikaiskusta kynteni rupesivat "kaartumaan", kovettumaan ja kasvamaan vinhaa vauhtia, eikä tietoakaan katkeilusta tai liuskottumisesta! =) En syönyt mitään kalkkivalmisteita ja toisella kädellä tein töitä kuin ennenkin. Muuta selitystä en keksinyt kuin että olisiko elimistöni käynnistänyt jonkun runsaamman kalkin imeytymisen tai jotain.. Nyt kun tapaturmasta on reilu vuosi aikaa ja sormi kunnossa, rupesi kynteni taas ihan yhtäkkiä lohkeilemaan, suoristumaan ja liuskoittumaan. :'(
Ajattelin nyt kokeilla jotain kalkki valmistetta jos auttaisi. ;)
 

Yhteistyössä