Listerine suuvesi

  • Viestiketjun aloittaja mk
  • Ensimmäinen viesti
joo
mun mielestä vaan liian vahvan makunen. on pakko pestä hampaat sen jälkeen eikä toisinpäin ku jää muute kauhee maku suuhun. on kyl tujua tavaraa! pitäis poistaa paljo bakteereja...
 
juu-u
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
purskuta sitä ja mee rattiin ja ku poliisi pysäyttää ja puhalluttaa ni johan pomppaa.
Juuri sen vuoksi joutuu näissä tilanteissa helkutin kalliiseen oikeuslääkärin tekemään verinäytteeseen.

Sitä en tiedä kuka maksaa jos käykin ilmi että veren alkoholipitoisuus on pyöreä nolla.

Ja vastahan sitä oli joku bussikuski, jolla heitti promillella tulos. Tarkkuusalkometri oli vähän rikki...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei saa käyttää listerineä. yhdellä luennolla lääkäri-ihminen sanoi että listerine moninkertaistaa suusyövän vaaraa! siinä on alkoholiakin monta prosenttia!
Meinasin sanoa samaa. Myös moni muu suuvesi aiheuttaa suusyöpää. Mutta en sitten tiiä et tuleeko se syöpä jos suuvettä käyttää päivittäin vai miten usein pitää käyttää että riski on suuri...
 
Lennu
Listerine on voimakkaan oloista, mutta ei liian väkevää. Vahvuus häipyy hyvin pian suusta pois. Tuntuu kyllä todella, että ikenet kärventyy, mutta ei ne pala. Hyvää ainetta, ei turhaa purskuttelua. Joskus myöhemmin olen kokeillut jotain ns. entsitä suuvettä, mutta ei ne enää tunnu tehokkailta, jota eivät olekaan.
 
Listerine kehitettiin aikoinaan pintojen puhdistamiseen :D. Näin meille kerrottiin suun terveydenhuollon luennolla perjantaina.

Suusyöpäriskistä: on totta, että alkoholipitoiset suuvedet lisäävät suuontelosyövän riskiä, mutta maalaisjärkeä saa käyttää. Suurin riski on niillä, jotka tupakoivat JA joko juovat alkoholia tai käyttävät alkoholipitoista suuvettä. Suuvettä ei pidä käyttää joka päivä. Eikä käyttöä saisi aloittaa kovin nuorena.
Tein suuontelosyövästä esityksen & raportin sädehoidon tunneille.
 
15vuotiasss oppimaan innokas kaapo......loool
en uskaltanu kokeilla sitä listerinii, ku sehä varmasti maistuu nii pahalta kuten muutki suuvedet.. toi oli mulle ihan uutta, että suuvedet vois aiheuttaa suusyöpää! no eipä se vaara mulla kovin suuri ole, kun en niitä päivittäin käytä, kun maistuvat niin pahalle. käytän tosi harvoin... hengitys kyllä maistuu ja varmasti haiseekin aamulla aina pahalle, mut hampaiden pesuki vähentää sitä jonku verran ainaki.
 

Yhteistyössä