Listeria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
voiko tulla esim. maidosta tms. joka on vanhentunut? Joisitteko raskaana ollessanne tai yleensäkään maitoa ,josssa on päiväys mennyt pari päivää sitten mutta haisee, näyttää ja maistuu normaalilta?

Joo kyllä kaikenlaista sitä tuleekin mietittyä mutta jos sais jonkinlaisen asiallisen vastauksen :D

Vastasinkin jo toiseen ketjuun, etten koskaan syö mitään, missä on parasta ennen päiväys ylittynyt. Mun mielestä on vaan jotenkin hölmöä leikkiä terveydellään vaan siksi, ettei muutama euro tai sentti mene hukkaan...

Kuullostaapa tutulta pohdintasi :) Siis mä olen aina ollut odotusaikana aika hysteerinen syömisteni suhteen. Maalaisjärki ei toimi mulla ainakaan silloin...

Raskaana en ehkä joisi "vanhentunutta" maitoa, muutoin kyllä joisin ihan hyvillä mielin. En siis usko, että maito olisi mitenkään "vaarallista" raskauttasi ajatellen. Usein se näkö/haju/makuaisti kertoo jo paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Vastasinkin jo toiseen ketjuun, etten koskaan syö mitään, missä on parasta ennen päiväys ylittynyt. Mun mielestä on vaan jotenkin hölmöä leikkiä terveydellään vaan siksi, ettei muutama euro tai sentti mene hukkaan...

Ja näin siis sekä raskausaikana, että muutenkin.

ja väkisinkin tulee ajatelleeksi kaikenlaista.. En itse ollut aluksi mitenkään "hysteerinen" mutta muut kyllä olivat, ja varottelivat ja huolehtivat jne. koko ajan että mitä saa syödä ja mitä ei ja "älä vaan tuota syö, ei sitä saa raskaana ollessa syödä!" yms.. Jotkut jopa huomautelleet kaikista deodoranteista ja rasvoista ja meikeistä että voi olla vaarallisia kun nepäs voi imeytyä verenkiertoon. Niin tulee vähän väkisinkin mietittyä....

Kyllä mä olin raskausaikana normaalia varovaisempi. Ajattelin etten ikinä antaisi itselleni anteeksi jos olisin kitsauksissani tai ahneuksissani syönyt jotain epäsopivaa ja siitä olisi tullut jotain lapselle.