Listatkaa, mitä kaikkea isompaa olette hankkineet OSAMAKSULLA?

• Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
mutta mä en silti ymmärrä että miksi sitä telkkaria ei voi ostaa vuoden kuluttua kun siihen on säästänyt ne rahat ensin.
Mulla olis hajonnut pää jos olisi pitänyt vuosi olla ilman telkkaria. Kyllä sitä pitää jotakin iloa olla persaukisenkin elämässä ja itsepä olen telkkarin osamaksut maksanut.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
mutta mä en silti ymmärrä että miksi sitä telkkaria ei voi ostaa vuoden kuluttua kun siihen on säästänyt ne rahat ensin.
Mulla olis hajonnut pää jos olisi pitänyt vuosi olla ilman telkkaria. Kyllä sitä pitää jotakin iloa olla persaukisenkin elämässä ja itsepä olen telkkarin osamaksut maksanut.

Vieras
Niin ja ostatko norsunpäästäinen autonkin säästämällä? Säästät vaikka 20 tuhatta euroo mooonta mooonta vuotta ja ostat sit, vitsit sä oot nero, ei voi muuta sanoo kun hahhaaa

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mies käski sul sanoo että mikä paavi sää oot, ja nauro päälle
ja se tekee asiasta vakuuttavemman että ihan sun mies[/u] sanoo jotain? Voi herranjestas miten söpöä :LOL:
Vähän kuulostat yksinkertaselta tapaukselta. Säästä hyvä nainen, säästä ja elä p.askassa. Asutko pahvilaatikossa?

No joo, siis saathan sä telkkarin ostaa osamaksulla jos haluat. Mä en osta mitään osamaksulla jos ei ole ihan pakko ja mä varmaan saan tehdä niin?

Mun mies käski sul sanoo että mikä paavi sää oot, ja nauro päälle
ja se tekee asiasta vakuuttavemman että ihan sun mies[/u] sanoo jotain? Voi herranjestas miten söpöä :LOL:
Vähän kuulostat yksinkertaselta tapaukselta. Säästä hyvä nainen, säästä ja elä p.askassa. Asutko pahvilaatikossa?
Asun, sen pahvilaatikon sai ihan ilmaiseksi k-kaupan varaston roskalaatikosta.

:headwall:

Vieras
No joo, siis saathan sä telkkarin ostaa osamaksulla jos haluat. Mä en osta mitään osamaksulla jos ei ole ihan pakko ja mä varmaan saan tehdä niin?
Tee mitä tahdot, mä haluan parasta ja sillä siisti, olit sitten luotolla tai ilman

Niin saat enkä mä sitä ihmettele ja halveksu. Sitä kyllä ihmettelen, kun jotkut niin halveksuvasti puhuvat osamaksulla ostamisesta. Luojan kiitos on osamaksu mahdollisuus, niin saa vähävaraisetkin jotain hankittua. Joskus kun ei voi odottaa ja säästää vaan se asia tarvitaan heti.

Niin saat enkä mä sitä ihmettele ja halveksu. Sitä kyllä ihmettelen, kun jotkut niin halveksuvasti puhuvat osamaksulla ostamisesta. Luojan kiitos on osamaksu mahdollisuus, niin saa vähävaraisetkin jotain hankittua. Joskus kun ei voi odottaa ja säästää vaan se asia tarvitaan heti.
No mä ymmärrän ihan hyvin sen että joskus on pakko ostaa jotain osamaksulla. Mutta mulla on paljon ylivelkaantuneita tuttuja jotka on ottaneet hirveät määrät velkaa ostaakseen jotain sellaista jota ei oikeasti tarvitse tai jota olisi saanut huomattavasti halvemmallakin ja sitten valittavat kun ei ole rahaa mihinkään tai ottavat lisää velkaa maksaakseen entisiä... ei houkuttele mua, siksi mä en osta mitään sellaista mikä ei ole ehdottoman tarpeellista.

Päästäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Päästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Osamaksussa ei ole mitään järkeä, kun ei se ikinä hintaa halvenna. Asuntoa emme luultavasti sentään pysty ikinä käteisellä ostamaan, mutta mitään muuta ei toivottavasti tarvitse erissä ostella.
No mä olen eri mieltä. Ei meillä olisi sohviakaan jos osamaksua ei olisi olemassa. Ei kaikilla ole varaa jotain tyyriimpää kerralla maksaa.
Sitten pitäisi varmaan istua lattialla.

Itsellä kävi niin hyvä tuuri, että sain eron tullessa siskolta sohvan. Se oli aika huono ja nyt on parempi sohva jonka sain myös ilmaiseksi. Ainoat ostamani huonekalut ovat tietokonepöytä (oikeasti ruokapöytä ja maksoi 10? ) sekä likan Nalle Puh-kalusteet. Muu on käytettyä.
Onneksi olkoon vaan mutta ei kaikilla käy niin hyvä tuuri, että saa sitä tavaraa. Ja ihan tuntemattomilta en käytettyä sohvaa osta, yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Osamaksussa ei ole mitään järkeä, kun ei se ikinä hintaa halvenna. Asuntoa emme luultavasti sentään pysty ikinä käteisellä ostamaan, mutta mitään muuta ei toivottavasti tarvitse erissä ostella.
No mä olen eri mieltä. Ei meillä olisi sohviakaan jos osamaksua ei olisi olemassa. Ei kaikilla ole varaa jotain tyyriimpää kerralla maksaa.
Sitten pitäisi varmaan istua lattialla.

Itsellä kävi niin hyvä tuuri, että sain eron tullessa siskolta sohvan. Se oli aika huono ja nyt on parempi sohva jonka sain myös ilmaiseksi. Ainoat ostamani huonekalut ovat tietokonepöytä (oikeasti ruokapöytä ja maksoi 10? ) sekä likan Nalle Puh-kalusteet. Muu on käytettyä.
Onneksi olkoon vaan mutta ei kaikilla käy niin hyvä tuuri, että saa sitä tavaraa. Ja ihan tuntemattomilta en käytettyä sohvaa osta, yöks.
Kyllä mä sen tiedän ettei kaikilla käy niin hyvä tuuri! Kyllä mä joskus haluan uusia, hienoja ja samantyylisiä huonekaluja, mutta nyt on tyytyminen näihin. Kirjahylly taitaa olla vähän vanhempi kuin mä, mutta sitä ei kyllä uskoisi, kun on niin hyvin säilynyt.

Sirkkeli
Kun rupesin yh:ksi, ostin tiettarin ja stereot Hobby Hallista osarilla. Sitten kun rupesin opiskelemaan, ostin tiettarin osarilla samasta paikasta. Ja sitten olen vuosien saatossa muistaakseni lamppua, kameroita, pussilakanaa, peittosarjaa ym. sieltä tilannut...osarilla...en ole varma. Ai, nyt ostin ompelukoneen sieltä, osarilla.

Mulla ei oo autoa ja ajokorttia, ja posti on niin lähellä että on kätevääkin tilata sieltä kuin esim. kiikutella kaupungista bussin kanssa.
Ja kun kaikkea ei täältäkään kaupungista löydy, niin tosiaan helpompi tilata kuin lähteä bussilla 50 kilsan päähän.

Mutta huonekalut, astianpesukone ja pyykinpesukone on ostettu käteisellä :)

Sinisilmä
Meillä on vaikka mitä osamaksulla, mm. vaunut mutta jokaisesta erästä kyllä huolehditaan. Ja itseasiassa moni alkaakin olla jo maksettuna. On saanut kalustettua kotia kivasti ja ihan sama se on maksaa pikkuhiljaa pois.

Mimosan äippä
yksi jumppalaite joskus netanttilasta ja muuton yhteydessä joskus pari mattoa hobbarista, nyt olen ostellut ellokselta sille tilille et maksan sitä pikku hiljaa ja netanttilasta ostin lampun jonka maksan osissa kun on kallis.

pyykkikone, kännykkä, videokamera,tietokone,mattoja,muistitikku,paistinpannu,tulostin.. :whistle: eli onhan nuita tullu osteltua, ei tosin kaikkea kerralla..nyt enää pyykkikonetta maksellaan :) yhdistelmävaunuja olen myös katsellut valmiiksi, mutta yritän kuitenki löytää käytetyt jostain ku niitäkin niin paljo tarjolla..

Yhteistyössä