lisätietoa keskenmenosta?

• Viestiketjun aloittaja VÄNNI
  • Ensimmäinen viesti
VÄNNI
Mitä keskenmenon jälkeen... Mitä teknisiä toimenpiteitä tehdään? Nukutetaanko aina, tai tehdäänkö kaavinta aina? Kuinka nopeesti voi uudestaan yrittää? Saako henkista tukea jo sairaalassa? Tyttöystävälle sanottu neuvolassa, että kannattaa varautua keskenmenoon.... Kokoajan kipuja ja vuotoa. Raskaus nyt viikolla 9 tai 10. Yritän tukea häntä, mutta hän torjuu, luulen että torjuminen johtuu pelosta. Mitä jos käy niinkuin pelätään, saako mies olla mukana sairaalassa? Kuka osaisi löytää oikeat sanat?

Mulla oli keskenmeno viikolla 9.Ensin yritettiin josko kohtu tyhjenisi itsekseen,sain supistavia lääkkeitä...viikon päästä kontrollissa todettiin ettei ollut tyhjentynyt,ja jouduin kaavintaan.Eli nukutus,ja pian olinkin heräilemässä taas...sitten vaan odoteltiin että ruoka ja juoma pysyy sisällä,sitten sain lähteä saattajan mukana.Kipuja ei suuremmin ollut.Osastolla kai saa mies olla mukana,toimenpiteessä tietenkään ei.Ja ilman saattajaa ei toimenpiteestä edes samana päivänä pääse pois.Lohdutukseksi on paha sanoa mitään...Tärkeintä on kai olla läsnä. Uutta voi periaatteessa yrittää hetikin,tosin suositeltavaa olisi odottaa seuraaviin kuukautisiin. Voimia sinne! Molemmille!

ääti
Kun tulin raskaaksi ja soitin neuvolaan, että testi plussaa. Sanoin terveydenhoitaja hyvin tylysti, että jos tulee veristä vuotoa menet sitten päivystykseen että se on mennyt kesken. Ihmettelin suuresti. Mietin, että mitenköhän helposti se menee kesken.. Ja muutenkin olin hämillään tästä puhelusta. Kyseessä ensimmäinen lapsi. Ei mennyt kesken.

sain maanantaina keskenmenon, ja voin sanoa että läheisen tuki on tärkeää, mutta oikeita sanoja ei ole.. Läsnäolo on kaikista tärkeintä!!!
puhu vaikka päivän säästä, ja sitten kun kaverisi ottaa itse asian puheex niin sitten kuuntele ja puhu..

:'( :'( :'( :'( :'(

mulle tuli itseni olettama keskenmeno noin rv6+. verta tuli tosi paljon. menin 5 viikkoa myöhemmin jälkitarkastukseen terveyskeskukseen. kaikki oli ok. lääkäri sanoi vaan et uutta yrittämään. ei tehnyt ultraa, vain sisä tutkimuksen.. 5 viikkoa jt:n jälkeen kun runsaita verisiä vuotoja oli ollut taas kaksi lisää menin uudestaan samalle lekurille. joka kertoi minun olevan raskaana. noin rv7. laitto lähetteen sairaalaan ultraan. selvisi että olenkin rv 16+. siis mitään keskenmenoa ei koskaan ollutkaan. mikä oli minun onneni. mutta kyllä lääkärin pätevyys epäilyttää. verta on tullut vielä vkolle 18 asti. nyt on loppunut kokonaan.

Yhteistyössä