lisää lapsia

Mulla kolme lasta ennestään ja näyttäisi siltä, että vauvakuumetta on pukkaamassa. Vuosi sitten kun kyselin neljännestä, mies sanoi heti jyrkästi, että kolme riittää. Vähitellen vuoden mittaan on antanut ymmärtää, että kyllä voisi olla mahdollista jossain vaiheessa. Ehkä on miettinyt itsekseen asiaa... Molemmat tykätään lapsista, ja yksi semmoinen meille vielä mahtuisi, kunhan kuopus hieman kasvaisi isommaksi ja "osaavammaksi".

Itellä semmonen tuntuma, että kun lapset tulee "helpommiksi" ja elämäkin samalla siinä helpottuu, tulee tunne että voisi taas jaksaa yhden pikkuisen ihmisen hoitamiset. Tämä saattaa olla tekijä, joka saa mielen muuttumaan: eli kun aiemmin ei halunnut lisää lapsia, mutta yhtäkkiä onkin suostuvainen uuteen jälkikasvuun.
 
Vaikka on jo aika vanha aloitus, niin vastaan kuitenkin.

Eli meillä on jo kolme, ja useita kertoja vuosien saatossa olen itselleni yrittänyt vakuuttaa kolmen olevan hyvä numero. Aloitin tämän itsenivakuuttelun jo ennen kuin suunnittelimme kolmannen yrittämistä. Tiesin miehen hyväksyvän kolme lasta, ajatuksena oli varmaan, että sovimme vielä tavisautoon kaikki kerralla. Minulla kuitenkin oli vaikea hyväksyä ajatus niin lopullisesta päätöksestä.

Niinpä aloitin vuosi takaperin puhumaan ajasta jolloin kierukka pitää vaihtaa (tulee 5 vuotta täyteen). Että jospa sitä ei sitten vaihdettaisikaan, vaan annettaisiin uuden ihmisen tulla meidän elämään. Tokihan meillä ei ole koskaan ihan niin helposti onnituneet nämä meidän aiemmat, vaan puolisen vuotta on mennyt ennen kuin on tärpännyt. Ja koko vuoden aina kun molemmat olimme hyvällä tuulella, mainitsin, itseasiassa kysyin, että mitä mieltä olet jne. Ja kun tuli aika vaihtaa kierukka, itseasiassa lääkäri suositteli hetkeksi kierukan poistamista (runsasta valkovuotoa, papa-arvot kakkosella). Tokihan lääkäri aina suosittelee vaihtoehtoista ehkäisyä, mutta sanoin miehelle, että nyt pitää päättää. Ja kerroin kyllä, että haluan itse olla vähän aikaa ilman hormoneja. Ja yllättäin mies sanoi, että oli miettinyt jo pari kuukautta, että nyt olisi aika aloittaa yrittäminen! :) oi ilon päivää!

Että meillä kyllä suostuttiin vielä yhteen, mutta uskon olevan kiinni paljolti ihmisestä. Jos itse uskot, että miehesi innostuu lapsista kun asian oikein esittää, niin varmasti onnistut vakuuttamaan, että teidän lapsilukunne ei vielä ole täynnä. Mutta olen kyllä törmännyt pariskuntiin, joista toinen ei halua lapsia, yleensä mies, ja tämä on pitänyt. Silloin kyllä yleensä pariskunnan toinen osapuoli on tiennyt tämän, eikä ole yrittänyt kääntää toisen päätä.

Mutta toivon sinulle ap hyvää jatkoa, mihin tahansa tulokseen sitten tulettekin!
 

Yhteistyössä