Lisää lapsia kun yksi erityislapsi?

  • Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelijä
Hei,

miten paljon olette miettineet haluatteko yrittää lisää lapsia jos perheessä jo erityislapsi?

Itsellä sydäntyttö 2 v. ja terve poika kohta 1 v. Vielä haaveilen yhdestä, mutta tytölle tulossa vielä jossakin vaiheessa leikkaus ja eihän sitä tiedä mitä muuta kaikkea...

 
meillä esikko on ihan terve ekaluokkalainen,kakkonen juuri eskarin aloittanut kohta 5v down poika,jolla sydän leikattu ja nyt kunnossa.

ja se meidän vauveli on tänään 8 viikoa vanha poitsu,ainakin vielä "normi".
nää saa nyt luvan riittää kun itsellä on jo ikää niin ettei enää jaksa.. jos ois löytäny tuon ukon vähän aikaisemmin niin voisin tehdä vielä yhden..tai vaikka kaks =)
 
Meillä on down-poika 1v5kk ja terve (ainakin toistaiseksi ;) ) tyttö 2kk. Haaveenamme olisi 3-4 lasta, mutta nyt pidetään jo ihan käytännön syistä jokunen vuosi taukoa... :D

Mutta jos/kun jossain vaiheessa alkaa vauvakuume purra ja kaivataan elämään lisää haasteita niin tervetuloa vaan. En usko että lapsen erityisyys kovin paljoa vaikuttaa lapsihaaveisiimme, mutta toki täytyy huomioida omat voimavarat.
 
Meillä 4v autisti poika ja nyt olisi vielä 12 päivää laskettuun aikaan, eli vauva kovasti tulollaan. Sitten on meidän lapsiluku luultavasti täynä, ellei pojan tila parane huomattavasti muutamassa vuodessa että voisi vielä yhden tehdä. Mutta luulen että kahdessa on meille tarpeeksi. Nuoria kuitenkin ollaan miehen kanssa vielä, eli n. 10 vuotta on kohtuullista vauvan teko aikaa jäljellä (sitten itse olen 35v)
 

Yhteistyössä