Lisää keskustelua lapsiluvusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä tilanne se että haluaisin kovasti toisen lapsen mutta en halua olla raskaana, enkä todellakaan synnyttää enkä jaksa vauva-aikaa.
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Miten ratkaistu?
Joka toinen päivä olen sitä mieltä että tämä oli tässä, yksi lapsi riittää ja joka toinen päivä miettii että pitäiskö kuitenkin vaikka edellä mainitut asiat tuntuvat niin vastenmieliseltä..?
Ensimmäinen lapsi on 2v ja ikää alkaa itelläkin olla sen verran että kauan ei kannata miettiä.

Täällä. Olin jo valmiiksi aivan riekaleina seuraavasta raskaudesta ja vauvan hoidosta, esikoinen kun oli todella haasteellinen ja uuvuttava, mm. vaikeat allergiat.

Toinen on nyt taaperoikäinen ja olen kokenut niin, että vauva- ja raskausaika meni aivan hujauksessa esikoiseen verrattuna. Lisäksi kaikki meni 100 kertaa helpommin ja vauvavuodestakin jopa nautti. Meillä on isompi ikäero lapsilla ja yhä selvemmin näen, miten pikkujuttu koko vauva- ja raskausaika on kaikkiin muihin vuosiin verrattuna. Sisarusten välinen on suhde on jotain mitä en voinut ollenkaan odottaa, kuin puuttuva pala olisi tullut perheeseen.

[QUOTE="vieras";22529082]Täällä. Olin jo valmiiksi aivan riekaleina seuraavasta raskaudesta ja vauvan hoidosta, esikoinen kun oli todella haasteellinen ja uuvuttava, mm. vaikeat allergiat.

Toinen on nyt taaperoikäinen ja olen kokenut niin, että vauva- ja raskausaika meni aivan hujauksessa esikoiseen verrattuna. Lisäksi kaikki meni 100 kertaa helpommin ja vauvavuodestakin jopa nautti. Meillä on isompi ikäero lapsilla ja yhä selvemmin näen, miten pikkujuttu koko vauva- ja raskausaika on kaikkiin muihin vuosiin verrattuna. Sisarusten välinen on suhde on jotain mitä en voinut ollenkaan odottaa, kuin puuttuva pala olisi tullut perheeseen.[/QUOTE]

Kiva kuulla :)
Saa nähdä miten asia ratkaistaan mutta itselle sisarukset aina olleet tärkeitä joten surullinen olo tulee jos miettii että lapsi ilman sisarusta jäisi.

Yhteistyössä