Kahdesti eronnut, huono ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joskus mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joskus mietityttää

Vieras
Olen eronnut kahdesti: ensimmäinen avioliittoni kesti 12 vuotta ja toinen 3 vuotta. Yksi alaikäinen lapsi tuosta jälkimmäisestä liitosta on. Mä olen nainen, joka keräilee narsisteja..tai jotain sinnepäin.
En mitenkään mainostele erojani, enkä kylläkään puhu edes niistä. Silti jotenkin sen vaistoaa, että nykymaailmassa se yksi ero ei mitenkään suuria tunteita kanssaihmisissä herätä, mutta, että jo toinen ja ikää on vasta 35-vuotta. Tällä vauhdilla sitä vielä ehtii erota monta kertaa tunnutuun välillä ajattelevan.
Joskus sitä kyllä miettii, että kyllä kait minussakin on jotain vikaa tai onkohan minussa jotain vikaa. Ei ihminen mene naimisiin ajatuksella erota jossain vaiheessa. Ja helpolla en ole minäkään eronnut.
Päättänyt olen etten enää vihille mene, enkä ihan äkkiä kyllä muutoinkaan kenenkään kanssa ala vakavasti seurustelemaan...
Miten on, onko teidän mielestä useamman kerran eronneissa "jotain vikaa"?

En mä pelkästään sen perusteella, että on eronnut kahdesti, ajattele, että ihmisessä on jotain vikaa. Täytyy tietää enemmän. Joissakin on "vikaa", joissakin ei... Esim. tiedän naisen, jolle vaan ei mikään riitä. Oli isänsä hemmottelema. Tällä hetkellä hänen lapsensa asuvat isäpuolen kanssa, kun äiti vaan päätti vaihtaa maisemaa...

no sanoisin, että jos eroaa useasti, ei ole oppinut aikaisemmista virheistään, mutta elämässähän on aina mahdollista oppia, joten mitäpä tuo haittaa. ihminenhän on erehtyväinen ja kun on tarkoitettu elämään toisten kanssa, niin kait sitä jokainen koittaa sitä onnea hakea. en pidä useasti eronneita mitenkään huonoina ihmisinä, mutta toivoisin henkistä kasvua heille.

Kyllä kieltämättä tulee mieleen, että mikä on jos ihminen on useamman kerran eronnut ja etenkin, jos liitot ovat jääneet kovin lyhyiksi. Tai jos joku on jäänyt poikamieheksi tai -tytöksi ns.vanhoilla päivillään, saa ajattelemaan mahdollisia syitä....

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
En mä sen perusteella lähtisi toista tuomimaan, että on 35 eronnut kahdesti. on vaan käynyt huono tuuri kumppanien kanssa mikä on surullista.

Ihan lohduttava ajatus huonosta tuurista! Kiitos siitä!

Yhteistyössä