LipFish-vaatteiden mitoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostoksilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ostin n. 98cm pitkälle koon 110cm. Oli toki aluksi hiukan reilu, mutta ei liian paha. Tytöllä on pitkät raajat ja on hoikka. Nyt tyttö 108cm ja menee hyvin vieläkin.

[QUOTE="...";28518975]Pientä. Kapeaa ja niukkaa mitoitusta. Sopii parhaiten pitkäraajaiselle ja kapealle lapselle.[/QUOTE]

No ei taatusti ole vaan reilua on mitoitus. Sekoitatko johonkin toiseen merkkiin? Mutta jotenkin omituisen hyvällä tavalla reiluja ovat, menevät pitkään (eivätkä muuten kulahda käytössä!)

[QUOTE="Huihai";28518986]No ei taatusti ole vaan reilua on mitoitus. Sekoitatko johonkin toiseen merkkiin? Mutta jotenkin omituisen hyvällä tavalla reiluja ovat, menevät pitkään (eivätkä muuten kulahda käytössä!)[/QUOTE]

En sekoita. Meillä oli bodeja muutamat kappaleet vaivalla ja olivat ahtaita ja kapeita pukea muihin verrattuna. Muista oli vielä käytössä (lindex, hm esim) kokoa pienemmät ja silti nuo jäis pieneksi ekana. Lapsi pitkä ja kapea. Pullukkavauvaa ei olisi jaksanut noihin edes ahtaa. En tiedä sitten isompien vaatteista?

Lisään vielä, että ostaisin sinua koon 104. On sen verran paksua kangasta, että meillä ainakaan ei pahemmin pidetä niitä kesällä. Meillä on ollut 2 paitaa sieltä. Kumpaakin ehtinyt tyttö pitää noin 2v, ja pikkuveli peri ne upeassa kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ostin;28519020:
Lisään vielä, että ostaisin sinua koon 104. On sen verran paksua kangasta, että meillä ainakaan ei pahemmin pidetä niitä kesällä. Meillä on ollut 2 paitaa sieltä. Kumpaakin ehtinyt tyttö pitää noin 2v, ja pikkuveli peri ne upeassa kunnossa.

Tämä piti kyllä paikkansa, etteivät kiertäneet tai värit kulahtaneet. Napakka paksua trikoota.

Huomaa kuitenkin, että mainitsin tytön olevan nyt 108cm ja pusero (110cm) mahtuu hyvin vieläkin. Oli toki silloin aluksi hihat pitkät, mutta se ei häntä haitannut. Tyttö on malliltaan semmoinen, että pituus menee +10 käyrällä ja paino -10 käyrällä. Pitkäraajainen.

[QUOTE="...";28519019]En sekoita. Meillä oli bodeja muutamat kappaleet vaivalla ja olivat ahtaita ja kapeita pukea muihin verrattuna. Muista oli vielä käytössä (lindex, hm esim) kokoa pienemmät ja silti nuo jäis pieneksi ekana. Lapsi pitkä ja kapea. Pullukkavauvaa ei olisi jaksanut noihin edes ahtaa. En tiedä sitten isompien vaatteista?[/QUOTE]

No tämä selittänee asian, mulla taas ei ole noista pikkubodeista kokemusta ollenkaan :). Varmaan jostakin 96 cm eteenpäin vain. Tällä hetkellä meillä LipFish on ainoa, mistä koko 116 cm on vielä esim. hihoista ihan sopiva, melkein järkiään kaikki muut alkaa jo olla liian lyhyitä. Tietääkö joku muuten mistä niitä 116 cm isompia kokoja saa, vuosi sitten jo kertoivat minulle että suunnitelmissa on laajentaa mallistoa isompiin kokoihin?

Kiitoksia vastauksista. Eli jos paita tulisi käyttöön syksyllä (lapsi aloittaa päiväkodin) niin kannattaa ehdottomasti ottaa 104 cm? On sen verran hinnakas paita, että mielellään toki saisi olla pitkä käyttöikä...

Mutta onko paidoissa siis tplkuttoman pitkät hihat? Lapsi ei ole erityisen pitkäraajainen, joten sekään ei sitten ole kiva jos 104 cm paita on hihojen puolesta hyvä vasta joskus vajaan vuoden päästä...

[QUOTE="Huihai";28519122]Minä muistaakseni yhtä paitaa pidin alkuun niin että hihat oli kääräisty kerran, mutta sekin toimii noissa kun se trikoo on aika napakkaa.[/QUOTE]

Ok. Taidan sitten ottaa 104 kokoa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ostin;28519090:
http://www.lipfish.com/ss2013_eng_web.pdf

Ei näytä olevan kovin montaa mallia yli 110cm.

Puhuin muuten puutaheinää, tosiaan ne meillä olevat isoimmat koot taitaakin olla siis 110 cm, ei 116 cm. Mistä voi sitä mitoitusta päätellä kun tosiaan nuo vielä menee ihan sujuvasti, sen sijaan monista muista merkeistä alkaa olla jo 116 cm niukka...

Kaivoin meidän 98cm paidan esille. Tämä on ostettu vuonna 2010, ja käytetty paljon.

Olkasaumasta hihansuuhun 30cm.
Kainalosta helmaan 27cm.
Ympärysmitta helmasta n. 66cm.

[QUOTE="Huihai";28519151]Puhuin muuten puutaheinää, tosiaan ne meillä olevat isoimmat koot taitaakin olla siis 110 cm, ei 116 cm. Mistä voi sitä mitoitusta päätellä kun tosiaan nuo vielä menee ihan sujuvasti, sen sijaan monista muista merkeistä alkaa olla jo 116 cm niukka...[/QUOTE]

104 cm paita tilattu nyt. Saa nähdä onko se sitten ihan liian iso lapselle vielä syksylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ostin;28519169:
Kaivoin meidän 98cm paidan esille. Tämä on ostettu vuonna 2010, ja käytetty paljon.

Kainalosta helmaan 27cm.

Kiitos. Pitääpä kaivaa mittanauha esille ja mitata vertailun vuoksi joku lapsen paita. Nyt jo kyllä ehdin sen 104 cm paidan tilata....

Sullahan on 2 viikon palautusaika, jos Suomesta tilasit =) Toki uskoisin onnistuvan peruutuksenkin niin, että soitat asiakaspalveluun huomenna / maanantaina, jos tuntuu että on liian iso.

Alkuperäinen kirjoittaja minä ostin;28519169:

Kainalosta helmaan 27cm.

Mittasin nyt äkkiä pari 98 cm paitaa ja nuo LipFish-paidan mitat kuulostavat ihan "järkeviltä" eli ehkä tässä on toivoa ettei se 104 ole ihan kauhean iso (koska noilla mitoilla paita sopisi lapselle hyvin nyt).

Alkuperäinen kirjoittaja minä ostin;28519232:
Sullahan on 2 viikon palautusaika, jos Suomesta tilasit =) Toki uskoisin onnistuvan peruutuksenkin niin, että soitat asiakaspalveluun huomenna / maanantaina, jos tuntuu että on liian iso.

Juu niin on 14 vrk palautusaika, Suomesta tilasin. Sitä vaan tietenkin yrittää saada ekalla kerralla kaiken onnistumaan nappiin, ettei tartte palautella ja puljata.

Mutta tosiaan tuon 98 cm Lipfish-paidan mitat kuulosti ihan ookoolta (vertasin nopeasti pariin 98 cm paitaan).

No, ensi viikolla sitten näen oliko 104 oikea päätös vai ei.

Yhteistyössä