Liothyron kenelläkään käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Knekku

Vieras
Olen saamassa kyseisen lääkkeen, mutta kiinnostaisi jo etukäteen saada mahdollisimman paljon tietoa aiheesta.
Eli osaisiko joku kertoa mm. miten niiden annosten kanssa menee, mitä se clearing mistä luin toisaalta tarkoittaa sekä varsinkin mitä tuo mahtaa maksaa?
Ja onko se sitten loppuikäinen lääke mahdollisesti vai väliaikainen ja paluu thyroxiniin joskus?

aikaa kysymyksestä on jo vierähtänyt. Useimmat seurannassani olevista Liothyron potilasta ovat tyytyväisiä. Tämä kilpirauhashormonin varsinainen vaikuttava muoto T3 (trijodtyroniini) on Ruotsissa normaalissa apteekkimyynnissä. 1 tabletti sisältää 20ug T3:a. Laboratorioarvoja seurattaessa mitataan T3V , ja koeaamuna ei saa ottaa tablettia. Esim 60mg Armour sisältää 9ug T3 hormonia. Useimmat Armourista siirtyneeet saavat pienen lisän T4 eli Thyroxinia. Seerumin seleeni kannattaa mitata, sitä tarvitaan T4:n muuttamiseksi T3:ksi. Jos Se on matla, se mukaan hoitoon.
terveisin Kari Raij LKT Terveystalo, Helsinki

Oikeastiko tuohon kysymykseen vastasi Lääkäri Kari Raij, vai copy pastesiko joku? Hienoa, jos lääkärii itse oikeasti halusi auttaa!! Mäkin olen kiinnostunut tuosta Liosta, jos en muuten saa terveyttäni kuntoon :) Olen käyttänyt thyroxinia vasta 5kk, mutta sairastanut ehkä 20v...

Yhteistyössä