LionHeartiin kyllästyneet - nyt on aika pinoutua!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 19:52 ehdoton kirjoitti:
voiskos rouva leijonan elin ,perustaa ihan omat opas sivustot ,jonne saisi vaan osallistua oma fanijoukko täältä.siellä sitten sulassa sovussa olisitte erinomaisia .voisitte myöhemmin perustaa oman yhteisön niille erinomaisille jälkikasvustoillenne,omat kerhot ja koulut ym.

voi olla nimittäin niin ,että vahingossa joskus kohtaat äidin joka on käynyt baarissa .laivalla ,tai sellaisenkin ,joka ei imetä ,polttaa tupakkia ,ym.VARO SELLAISIA IHMISIÄ JA HEIDÄN JÄLKIKASVUAAN, ON EHKÄ LÄHELLÄSI.voi olla tarttuvaa.
kirjastosta voisi löytyä kyllä opaskirjanen tällaisten ihmisten kohtaamiseen liittyvissä asioissa..tuskin on pitkä varauslista siihen opukseen.. =)
:LOL: :LOL: :LOL: :kieh:

Lisäksi suomalainen asenne lasten kuljetukseen autossa on sellainen, että monille on henkinen mahdottomuus vaihtaa autoa käytännöllisempään että lapset saisi sinne tilavasti ja hyvin kiinnitettyä. Eihän lapsiin voi herranjestas satsata niin paljon...

Eli kuten sanoin, jos tuntuu ettei asenne ja älli riitä asentamaan yhtä turvaistuinta oikein selkä menosuuntaan, on varmastikin parempi laittaa se lapsi kasvot menosuuntaan.

Ote Lionheartin vastauksesta, jossa hän kehottaa ihmisiä vaihtamaan auton tilavampaan, jos tietynlainen turvaistuin ei sovi. Okei, mun mielestä nää kommentit menee jo yli järkevyyden. Lisäksi nuo halventavat 'asenne ja älli'-jutut ovat myös mielestäni hieman ylimielisiä. Tuntuu kuin maailmassa olisi Lionheart vastaan muut "ällittömät". Sillä monien kirjoitusten mukaan 'KAIKKI' muut eivät ole kiinnostuneita lastensa turvallisuudesta, 'KAIKKI' muut eivät kiinnitä turvaistuimia oikein, 'KAIKKI' muut sitä ja tätä.

Mitäköhän esim. Afrikan köyhät äidit tähän sanoisivat...? Rakastavatkohan siellä lapset vähemmän vanhempiaan...? Tai toisinpäin? :ashamed:
Siellä ei ehkä äidit ehdi ja voi imetellä lapsiaan, kuljetella selkä menosuuntaan istuimissa, olla jättämättä yöhoitoon useiksi päiviksi tms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:39 V i i m a kirjoitti:
Niin minulla on 6 kommenttia? Sekö tekee minun mielipiteistäni huonompia kuin sellaisten joilla on kommentteja useita satoja tai jopa tuhansia, mielenkiintoista. No ennemmin kuusi kommenttia yhden nimimerkin alla kuin 100 usealla erilaisella harmaalla nikillä. Mitä haluat tietää minusta? Oletko oikeasti niin naivi että uskot kaiken mitä profiileihin kirjoitetaan? Se nyt on yksi ja sama että lukeeko profiilissa että on kaksi lasta poika ja tyttö ja ollaan naimisissa ja asutaan omakotitalossa joka on puanien.. tosi relevanttia tosiaan, ei varmaan löydy toista ihmistä joka voisi mainita samat asiat. Mun mielestä rekisteröityneessä nimimerkissä on lähinnä se idea että voi yhdistää ko henkilön kommentit toisiinsa sen nimimerkin kautta, ei se mitä jossain profiilissa lukee.
Mäpäs teinkin profiilin :D . Pitää hiukan korjailla sitä sitten myöhemmin... Olisi pitänyt keksiä toi jo aiemmin :kieh: .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 22:04 vieras kirjoitti:
Lisäksi suomalainen asenne lasten kuljetukseen autossa on sellainen, että monille on henkinen mahdottomuus vaihtaa autoa käytännöllisempään että lapset saisi sinne tilavasti ja hyvin kiinnitettyä. Eihän lapsiin voi herranjestas satsata niin paljon...

Eli kuten sanoin, jos tuntuu ettei asenne ja älli riitä asentamaan yhtä turvaistuinta oikein selkä menosuuntaan, on varmastikin parempi laittaa se lapsi kasvot menosuuntaan.

Ote Lionheartin vastauksesta, jossa hän kehottaa ihmisiä vaihtamaan auton tilavampaan, jos tietynlainen turvaistuin ei sovi. Okei, mun mielestä nää kommentit menee jo yli järkevyyden. Lisäksi nuo halventavat 'asenne ja älli'-jutut ovat myös mielestäni hieman ylimielisiä. Tuntuu kuin maailmassa olisi Lionheart vastaan muut "ällittömät". Sillä monien kirjoitusten mukaan 'KAIKKI' muut eivät ole kiinnostuneita lastensa turvallisuudesta, 'KAIKKI' muut eivät kiinnitä turvaistuimia oikein, 'KAIKKI' muut sitä ja tätä.

Mitäköhän esim. Afrikan köyhät äidit tähän sanoisivat...? Rakastavatkohan siellä lapset vähemmän vanhempiaan...? Tai toisinpäin? :ashamed:
Siellä ei ehkä äidit ehdi ja voi imetellä lapsiaan, kuljetella selkä menosuuntaan istuimissa, olla jättämättä yöhoitoon useiksi päiviksi tms.
Näinpä juuri.. se joka väittää että LionHeart kirjoittaisi muka asiallisesti ja muita parjailematta niin tutustukoot tarkemmin rouvan sanaisen säilän tuotantoon ennen kuin alatte täällä ihmettelemään että miksi meitä joitakin ihan oikeasti kyllästyttää kyseisen henkilön omahyväinen asenne! LionHeart nimittäin kirjoittaa muuallakin kuin tällä Vauvat 0-12kk palstalla... mutta tein tämän aloituksen tänne koska täällähän tuo tuntuu eniten vaikuttavan.

Ja painotan tosiaan edelleenkin että kyse ei olisi siitä että olisin asioista välttämättä hänen kanssaan eri mieltä vaan tosiaan siitä että en pidä hänen tavastaan tuoda näitä ajoittain jopa ihan mielenkiintoisia ja viisaita ajatuksia esille. jos tämä ei ole jollakulla mennyt jakeluun niin lukekaa nyt ihmeessä kommenttini uudelleen..

Muutenkin olisi hyvä että lukisitte ajatuksen kanssa tarkemmin mitä olen kirjoittanut, huomaatte varmaan että en ole ainoastaan valittanut LionHeartin kommenteista tai kyseisestä henkilöstä, olen myös todennut että hänellä on fiksuja pointteja ja että hän on varmasti hyvä äiti lapsilleen jne mutta että nuo fiksutkin ajatukset jää tuon ylpeän ja koppavan olemuksen taakse piiloon. Mulla on se tapa että jos johonkin asiaan kommentoin niin luen sitten pariin kertaan kommentin jota kommentoin ennen kuin alan itse vaahtoamaan, suosittelen tätä monille muillekin.. ;) <br><br>

Sitä minä en tässä ketjussa ap ymmärrä, että vaikka pidät koppavana ja ylpeänä, niin miksi siitä ylipäätään pitää uusi aihe aloittaa..? Kai sitä voi jotain pitää omana tietonaankin.. :whistle:
Anna olla ylpeä ja koppava jos mielestäsi on, meitä on moneksi. Ei mennä henkilökohtaisuuksiin, kiitos.

Harmaja
Juu, Viima myönsit lukevasi kirjoitukset kahteen kertaan, ennen kommentoimista... Olisitpa ollut niin fiksu, että olisit miettinyt kahteen kertaan ennen kuin aloitit tämänkin typerän ketjun.

Kannattaa varmaan vaihtaa tuo nimimerkkisi, ettei sinua vaan yhdistetä muissa kirjoituksissa tähän aloitukseen. Kovin mairittelevaa kuvaa et itsestäsi tämän perusteella saa :whistle:

Ihan käsittämätön ketju. Asioista saa ja pitää keskustella, eikä kenenkään kannattaisi noin kamalasti vetää hernettä nenään. Itsekin joskus suivaannun, mutta aikuisten (?) ihmisten pitäisi osata käsitellä asioita ilman tällaisiin henkilökohtaisuuksiin menemistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 07:37 Harmaja kirjoitti:
Juu, Viima myönsit lukevasi kirjoitukset kahteen kertaan, ennen kommentoimista... Olisitpa ollut niin fiksu, että olisit miettinyt kahteen kertaan ennen kuin aloitit tämänkin typerän ketjun.

Kannattaa varmaan vaihtaa tuo nimimerkkisi, ettei sinua vaan yhdistetä muissa kirjoituksissa tähän aloitukseen. Kovin mairittelevaa kuvaa et itsestäsi tämän perusteella saa :whistle:
Kiitokset toki huolenpidosta. Mutta usko pois, on tullut mietittyä pariin jos kolmeenkin kertaan tämän ketjun aloittamista..

Just, just eli siis sinun mielestäsi ei kannata "tahrata" omaa nimimerkkiään jos on jotain negatiivista sanottavana? Kuule, jos minä ajattelisin noin niin olisin aloittanut tämän ketjun harmaana vieraana. Tuossa juuri nähdään tämä palstalla vallitseva ajattelumalli että käytetään sen kymmentä eri nimimerkkiä, toisella nuoleskellaan takalistoja ja toisella sitten sanotaan mitä oikeasti ajatellaan. Ei kiitos, minä voin ainakin ihan huoletta kirjottaa risut ja ruusut samalla nimimerkillä.. jos se että minä en ole kaksinaamainen vähentää jotenkin uskottavuuttani niin se tuskin on minun häpeäni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 15:47 V i i m a kirjoitti:
Kiitokset toki huolenpidosta. Mutta usko pois, on tullut mietittyä pariin jos kolmeenkin kertaan tämän ketjun aloittamista..
Voi pieni, on sulla paljon sisältöä elämässä, kun oikein kolmeen kertaan pitää miettiä aloittaisiko keskustelupalstalla jonkun nimimerkin mollaamisen. Huolestuttaa. Löytyisiköhän sulle ihan oikeaankin elämään jotain virikkeitä, se voisi tehdä ihan kutaa :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 15:47 V i i m a kirjoitti:
Just, just eli siis sinun mielestäsi ei kannata "tahrata" omaa nimimerkkiään jos on jotain negatiivista sanottavana? Kuule, jos minä ajattelisin noin niin olisin aloittanut tämän ketjun harmaana vieraana. Tuossa juuri nähdään tämä palstalla vallitseva ajattelumalli että käytetään sen kymmentä eri nimimerkkiä, toisella nuoleskellaan takalistoja ja toisella sitten sanotaan mitä oikeasti ajatellaan. Ei kiitos, minä voin ainakin ihan huoletta kirjottaa risut ja ruusut samalla nimimerkillä.. jos se että minä en ole kaksinaamainen vähentää jotenkin uskottavuuttani niin se tuskin on minun häpeäni.
hel.vetin hyvin sanottu, olen samoilla linjoilla. Muuten mulla ei oo tähän aiheeseen sanottavaa..

Kuulkaas mammat
Tää on paras ketju aikoihin!!!

Mulla oli tosi tylsä ilta, mutta sain mahtavat naurut tätä lukiessani. Hain oikein miehenkin lukemaan ja levitin ilosanomaa ystävillenikin. Voi tsiisus! Ja sitten ihmetellään, miksi palstamammoista ja kotiäideistä tehdää pilaa... Mutta pliis, lisää tätä. Te ootte mahtavia!

Menkääs nyt vaikka tekemään jääkaapille hyvät voikkarileivät ja rauhoittukaahan. Kuten mainoksessakin sanotaan: hyvä ruoka, parempi mieli! :LOL: :LOL: :LOL:

LeijonaSydän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:43 Kuulkaas mammat kirjoitti:

Mulla oli tosi tylsä ilta, mutta sain mahtavat naurut tätä lukiessani. Hain oikein miehenkin lukemaan ja levitin ilosanomaa ystävillenikin. Voi tsiisus! Ja sitten ihmetellään, miksi palstamammoista ja kotiäideistä tehdää pilaa... Mutta pliis, lisää tätä. Te ootte mahtavia!

Menkääs nyt vaikka tekemään jääkaapille hyvät voikkarileivät ja rauhoittukaahan. Kuten mainoksessakin sanotaan: hyvä ruoka, parempi mieli! :LOL: :LOL: :LOL:
Peesailen :LOL: :LOL: :LOL:

LeijonaSydän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:43 Kuulkaas mammat kirjoitti:

Peesailen :LOL: :LOL: :LOL:

Blueberry
Kieltämättä tosiaan aika hupaisaa.... Kommentoinpa minäkin siitä huolimatta.

Ottamatta lainkaan kenenkään yksittäisen äidin mielipiteisiin, tuntuu täällä olevia kirjoituksia leimaavan kyvyttömyys ymmärtää, että niin vauvat kuin heidän perheidensä elämäntilanteetkin ovat yksilöllisiä. Oli sitten kyse imettämisestä, työhön paluusta, oman ajan saamisesta tai ihan mistä tahansa.

Joku tuossa kirjoitti, että taloudellisen tilanteen vuoksi on palattava työhön. Tiedän, että minua odottaa vanhempainvapaan päätyttyä sama tilanne ja olen siitä äärimmäisen surullinen (siis jo nyt, vaikka poikani on vasta 2 kk ja yhteisiä päivivä vielä paljon edessä). Tuskaa ei lievitä se, että kuulee tai lukee ympäriltään toistuvasti työhön paluun olevan täysin oma valinta. Aina se ei todella taloudellisesti ole sitä.

Toinen teema, jossa jotkut kirjoittajat onnistuvat halutessaan todella muita loukkaamaan, on imetys. Itselläni loppui maidon tulo kokonaan pojan ollessa 4 vk (siihenkään mennessä sitä ei ollut tullut paljon). Kukaan ei ole tästä seikasta katkerampi tai koe enempää riittämättömyyttä kuin minä. Erehdyin selaamaan jotakin imetystä käsittelevää ketjua, jossa todettiin, ettei maidon tulo niin vaan lopu...pitäisi yrittää enemmän. Empatiakykyiset ihmiset ymmärtänevät, että masennuksen ainekset alkoivat olla kasassa.

Tässä vain pari esimerkkiä omalta kohdaltani. Uskon monien löytäneen vastaavia. Jos siis joku ei esimerkiksi todella voi ymmärtää, miksi jossakin perheessä tarvitaan kahden ihmisen tulot tai miten maidon tulo voi vain loppua, pystyisikö hän ehkä myöntämään, että et ehkä tiedäkään kaikkea, ennen kuin saapuu ikävään sävyyn arvostelemaan muiden tilanteita.

Teimme sitten omissa tilanteissamme millaisia valintoja tahansa, olemme ehdottomasti parhaita äitejä omille lapsillemme....tai minä ainakin olen :hug:

huh huh millasta teksitiä täällä taas!
ja te vielä yritätte olla äitejä? :eek: tai ainakin osa kuvittelee olevansa superäitejä ja silti jaksaa tuollasta skeidaa jauhaa.
hoitakaa niitä lapsianne älkääkä täällä shittiä jauhako!!!!!!!!!!!! ;)

aamuvirkkuilija
Oli sen verran mielenkiintoinen ketju, että päätin ottaa itse selvää, että onko tässä nyt mitään perää. Suurimman osan ketjuun vastanneista sekä LionHeartin harmiksi on kyllä todettava, että kyllä Viiman aloitus vaikuttaa hyvinkin aiheelliselta. Itsellekin tuli hyvin negatiivinen kuva LionHeartista hänen komenttiensa sävyn vuoksi, enkä yhtään ihmettele että moni olisi niistä jopa loukkaantunut. Kyllä minusta tällainen palaute ja ketjun aloittaminen on ihan paikallaan tällaisessa tapauksessa, onhan täällä muutenkin aloituksia enemmän ja vähemmän tärkeistä asioista. Ei LionHeart toki ainoa ole, jonka pitäisi palata maanpinnalle ja katsoa vähän peiliin. Aluksi tosiaan vähän ihmettelin että kuinka joku tällaisen ketjun on aloittanut, nyt taas ihmettelen kuinka tästä aiheesta ei ole jo aiemmin aloitettu ketjua? Mielestäni Viiman kirjoitukset eivät edes olleet mitenkään törkeitä, toki myös hän voisi vähän petrata kirjoitustyylissään... Loppujen lopuksihan tuossa kehoitettiin vaan miettimään tapaa tuoda niitä näkökulmiaan esille,kehoitettiin ottamaan lunkisti ja taidettiin myös pyytää tilaa toisten mielipiteille. Minusta nuo ovat ihan hyviä neuvoja meille kaikille, mukaan lukien LionHeart. Ja tämän sanon 2 lapsen äitinä (tytöt 1½v ja 4kk) jonka lapset eivät ole olleet kertaakaan yöhoidossa ja joka on täysimettänyt esikoista 6kk ikään ja sen jälkeen mennyt osittaisimetyksellä 9kk asti. Tätä kuopusta myös imetän ja hyvin on sujunut, esikoisen kanssa oli alkuun hankaluuksia mutta tämän toisen kanssa on sujunut hienosti. Mutta tosiaan, otathan LionHeart opiksesi ja osoitat sillä tavalla kypsyyttä, tuskin haluat että vastaavia ketjuja aloitellaan enää lisää.

Yhteistyössä