LionHeartiin kyllästyneet - nyt on aika pinoutua!

Kamelin selkä katkesi viimein. En ota niinkään noihin itse asioihin kantaa, joista LionHeart jaksaa olla aina pätemässä ja jankkaamassa, joissain asioissa olen jopa suurinpiirtein hänen kanssaan samaa mieltä.

Mua käy rasittamaan kuitenkin tuo ainainen missiolla oleminen. LionHeart jaksaa jankkaa aina yhtä ja samaa ja kokee ilmeisesti tehtäväkseen parantaa maailmaa ja varsinkin meitä muita äitejä. Se ei kuitenkaan tule onnistumaan niin kauan kuin hän tekee sen omahyväisyyttä puhkuen ja muita nenänvarttaan pitkin katsoen. Alkaa vaan hiljalleen tuo sama levy tympiä. Välillä tuntuu että koet olevasi jonkinlainen profeetta joka täällä jakaa viisauksia meille muille typerille.

Mun mielestä LionHeartin pitäisi hiljalleen palata maankamaralle sieltä pilvilinnoistaan ja relata vähän! Mistä moinen pätemisen tarve on peräisin, etkö usko ilman täällä vaahtoamista että olet hyvä äiti lapsillesi, kun olet sitä kuitenkin? Mielestäni voisit hyvillä mielin keskittyä omiin lapsiisi ja antaa muiden keskittyä omiinsa.

Anna hyvä ihminen tilaa muiden mielipiteille äläkä ole niin uskomattoman ehdoton! Kunnioita sitä että toiset eivät ole kanssasi samaa mieltä vaikka oma kantasi eroaisi suurestikin. Sinun asiasi ei ole olla tuomitsemassa täällä ketään, joten voit huoletta vähän löysätä pipoasi.

Yllä mainitun takia minä otan ja pinoudun tähän.. :wave:

Ja nyt on myös sontsa avattuna, että antaa sadella vaan! :D
Toivon että otat tämän rakentavana kritiikkinä, etkä pelkkänä kettuiluna.<br><br>

eikös tällanen oo nyt hieman aliarvoista. Eikös jokaisella ole oikeus omaan mielipiteeseen. täällähän sais pinota yhdestä sun toisesta joka sanoo oman mielipiteensä.

Pinotaan kaikki hoitoon viejät, tupakoitsijat (odotus ja imetys aikana), työäidit ym. Näissä asioissa ollaan AINA SIIS AINA kahta eri mieltä. juupas eipäs linjalla. Ei kannata ottaa osaa keskusteluihin jos pitää vetää herne nenään kaikesta.

Itse mielen kiinnolla katson riitely mielipiteitä, mutta teen joka tapauksessa niinkuin itse parhaaksi katson ja ennenkaikkea mikä on parhaaksi meidän perheelle. Ja tiedättekö, ole maailman PARAS ÄITI omille lapsilleni!!!!
Ja lisätään vielä että en polta, en vie nuorena lapsiani hoitoon enkä vie hoitoonkaan alle 1v. mutta en silti tuomitse toisin ajattelevia.
täällä piisaa näitä räpättäjiä kylläksi :kieh: :p

Niin ja omat lapseni ovat vieläpä täydellisiä!!!!sosiaalisia ja niitä on monta!!!! omasta mielestäni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:29 vieras kirjoitti:
eikös tällanen oo nyt hieman aliarvoista. Eikös jokaisella ole oikeus omaan mielipiteeseen. täällähän sais pinota yhdestä sun toisesta joka sanoo oman mielipiteensä.

Pinotaan kaikki hoitoon viejät, tupakoitsijat (odotus ja imetys aikana), työäidit ym. Näissä asioissa ollaan AINA SIIS AINA kahta eri mieltä. juupas eipäs linjalla. Ei kannata ottaa osaa keskusteluihin jos pitää vetää herne nenään kaikesta.

Itse mielen kiinnolla katson riitely mielipiteitä, mutta teen joka tapauksessa niinkuin itse parhaaksi katson ja ennenkaikkea mikä on parhaaksi meidän perheelle. Ja tiedättekö, ole maailman PARAS ÄITI omille lapsilleni!!!!
Ja lisätään vielä että en polta, en vie nuorena lapsiani hoitoon enkä vie hoitoonkaan alle 1v. mutta en silti tuomitse toisin ajattelevia.
täällä piisaa näitä räpättäjiä kylläksi :kieh: :p

Niin ja omat lapseni ovat vieläpä täydellisiä!!!!sosiaalisia ja niitä on monta!!!! omasta mielestäni.
niin ja vielä lisään että otan ensimmäistä kertaa kantaa tällaiseen riitely ketjuun. Tää ainainen akkojen välinen nokkiminen on niin TYHMÄÄ!!!! Luulisi että ollaan ala-aste ikäisiä eikä ihania äitejä.

Annette-79 harmaana
Mielestäni on typerää ruveta mitään pinoja rakentelemaan ja kohdistaa arvostelua kehenkään yksittäiseen ihmiseen.

Asiat saavat riidellä, miksi haastaa riitaa ihmisenä toiselle ja varsinkin kun juuri myönsit, että olet joissain asioissa samaa mieltä.

Taatusti on muitakin, jotka ajattelevat hieman samansuuntaisesti. Ja uskoisimpa, että kenelläkään äidillä ei ole ihan prikulleen samanlaiset mielipiteet kasvatusasioissa. Miksi siis turhaa kaivaa verta nenästään.

Jos tunnet olevasi kyllästynyt jonkun mielipiteisiin, miksi avaat ja kommentoit niitä ketjuja.. jätä hyvänen aika omaan arvoonsa. Mielipiteitä saa olla ja niitä saa ilmaista tällä KESKUSTELUPALSTALLA ihan mielensä mukaan. Keskustelua (jopa vähän "rankempaakin") varten tämä palsta on. Kenenkään ei pitäisi ottaa toisten kommentteja noin radikaalisti itseensä. Mielestäni Lionheart ei ole kohdistanut arvostelua kehenkään yksittäiseen henkilöön noissa kirjoituksissaan.. sinä kuitenkin olet. Joten pistää mietityttämään miksi olet ottanut hänen kirjoituklsensa noin itseesi. Jokainen tekee kuitenkin tavallaan.

Mielestäni Lionheartilla on joistain asioista myös viisaia sanoja kerrottavanaan. Miksi ei saisi jakaa niitä ajatuksia meille muille. Niistä saa myös ajattelemisen aihetta.

Kuulostaa ehkä puolustuspuheenvuorolta, mutta tarkoitukseni oli ilmaista, että antaa jokaisen kukan kukkia. Tällainen aloitus on joka tapauksessa loukkaava ja toivon, ettei tästä kehkeydy jotain moittimisketjua yhtä palstailijaa kohtaan.

huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 03:46 V i i m a kirjoitti:
Toivon että otat tämän rakentavana kritiikkinä, etkä pelkkänä kettuiluna.
No huhhuh!! Kuinka tuommoisen voi ottaa rakentavana kritiikkinä? Tosi lapsellinen ja ala-arvoinen aloitus.

Onko sitten niin paha juttu yrittää tuoda toistakin näkökulmaa esille? Jos kaikki vain toitottavat kuinka vauvalle tekee hyvää olla vanhemmista välillä erossa eikä vanhempien suhde voi mietenkään kestää jos vauvaa ei viedä hoitoon, mistä kukaan edes osaisi ajatella ettei asia välttämättä olekaan näin? Minä olen sentään yrittänyt perustella kantani asiantuntijoiden mielipiteillä, useimmat vastaväitteet ovat ihan mutu-tietämystä eikä mitään kunnon perusteluja löydy. Tämä "kyllä äiti lapsensa parhaiten tuntee", johon vedotaan asiassa kuin asiassa, on monessa suhteessa silkkaa puppua.

Aloitin muuten eilen lukemaan Jari Sinkkosen kirjaa Lapsen puolesta, ja siinäkin on ihan samaa asiaa kuin siinä Kaksplussan kirjoituksessa. Vai onko se Sinkkonenkin ihan hakoteillä puhuessaan vauvan kiinteästä suhteesta äitiinsä (tai ensisijaiseen hoitajaansa)? Vaikkei pelkän kirjatietouden varassa lapsia kasvatetakaan, kyllä tekisi monelle oikein hyvää hiukan lukea teoriaakin.

älykkyys
MInäkin olen kyllästynyt tohon "kyllä äitit tietää parhaiten, mikä on omalle lapselle parasta" -puolusteluun. Erityisesti kun puhutaan vellien ja kiinteiden aloittamisesta jopa alle 3 kk vauvoille! Onko jokainen äiti muka vauavn ruuansulatukseen erikoistunut lääkäri tai ravitsemusterapeutti??

Ja tuolla jossain toisessa ketjussa todettiin, että tänne palstalle usein kirjoitelevat ovat valtaosin kouluttamattomia (alemman keskiluokan) äitejä, mutta Lionheart ei ainakaan kirjoitamansa hyvän kielen perusteella kuulu tähän joukkoon. Siihen joukkoon sen sijaan kuuluvat ne kiinteät aikaisin aloittavat....

Annette-79 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 13:50 älykkyys kirjoitti:
MInäkin olen kyllästynyt tohon "kyllä äitit tietää parhaiten, mikä on omalle lapselle parasta" -puolusteluun. Erityisesti kun puhutaan vellien ja kiinteiden aloittamisesta jopa alle 3 kk vauvoille! Onko jokainen äiti muka vauavn ruuansulatukseen erikoistunut lääkäri tai ravitsemusterapeutti??

Ja tuolla jossain toisessa ketjussa todettiin, että tänne palstalle usein kirjoitelevat ovat valtaosin kouluttamattomia (alemman keskiluokan) äitejä, mutta Lionheart ei ainakaan kirjoitamansa hyvän kielen perusteella kuulu tähän joukkoon. Siihen joukkoon sen sijaan kuuluvat ne kiinteät aikaisin aloittavat....
ÄH, mikä yleistys! Millähän perusteella noin uskallat väittää... Silläkö, että sinun mielipiteesi kyseisestä asiasta poikkeaa jonkun toisen näkemyksestä. Osoitat kirjoituksellasi olevasi ihan samaa kastia kuin tämän ketjun aloittaja. Oma mielipiteesi on ehdoton ja sillä perusteella luokittelet toisinajattelijat alemmaksi keskiluokaksi. :headwall:

No mä melkein meinasin jokin aika aloittaa samanlaisen, kun niin jurppii tuollainen Lionheartin kaltainen ehdottomuus. Ei mitään myötätuntoa eikä sympatiaa muita ja muiden tapoja kohtaan, muuta kuin oman itsensä jonkinlaista esille nostamista koko ajan. Olen niin pitkään ihmetellyt miten 2 lapsen äiti ehtii päivittäin useisiin eri kellonaikoihin roikkua netin keskustelupalstoilla. Jutut ja kirjoitukset ovat pitkiä, niihin menee jo kauan aikaa.

Mitä lapset tekevät sillä aikaa? Ei kai nyt koko ajan voi nekään nukkua...? :ashamed: Mutta todella kyllästynyt minäkin! Oli aihe sitten unikoulutus, hoitoonvienti, korvatulehdukset kun ei saisi antaa antibiootteja, kiinteät, imetykset jne. Joku lukee ehkä liikaa yleisiä ohjeistuksia, ja ei käsitä mitään lasten ja perheiden sekä tilanteiden erilaisuudesta. :/

älykkyys
En nyt puhu mielipiteistä, vaan lähinnä kielen tasosta, millä täällä kirjoitetaan.

Ja se aloittaako kiinteät vauvallaan 3-, 4- vai 6-kuisena ei ole mielipidekysymys, vaan asiakysymys, joka vaatii uusimpaan tietoon perehtymistä (eikä siis vain omaa mielipidettä asiasta).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 13:44 Lionheart kirjoitti:
Onko sitten niin paha juttu yrittää tuoda toistakin näkökulmaa esille? Jos kaikki vain toitottavat kuinka vauvalle tekee hyvää olla vanhemmista välillä erossa...
Just tämä ärsyttää!!! Ketkä helkutin "kaikki" ja missä? Noi yleistykset ovat sun omassa päässä!!! Pitäisi olla itselläänkin perusteita esittää faktaa noista yleistyksistä. Tuo on niin lapsellista, jopa lapsellisempaa kuin tän ketjun aloittaminen. Ja se murentaa sun yrityksellä rakennettua "älykkyyttäsi"...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:46 Annette-79 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 13:50 älykkyys kirjoitti:

ÄH, mikä yleistys! Millähän perusteella noin uskallat väittää... Silläkö, että sinun mielipiteesi kyseisestä asiasta poikkeaa jonkun toisen näkemyksestä. Osoitat kirjoituksellasi olevasi ihan samaa kastia kuin tämän ketjun aloittaja. Oma mielipiteesi on ehdoton ja sillä perusteella luokittelet toisinajattelijat alemmaksi keskiluokaksi. :headwall:
No mun mielestä Lionheartin yleistykset ovat samaa sarjaa, jos et ole huomannut. Esim. jos äiti on piipussa ja tarvitsee viedä lapsensa satunnaisesti yöhoitoon, niin tämä on muka väärin ja heikentää lapsen luottamusta vanhempiinsa. Toiseksi, Lionheart on koko ajan jankuttanut, että yöhoitoon vievät vievät kaikki ne, jotka haluavat vain baareihin ja niitä ovat tyyliin kaikki, paitsi hän...
Siis tällaista idiotismia, ja joku kehuu kirjoitustaidon perusteella älykkääksi. Jep-jep. ;)

harmaana
En sanoisi älykkääksi ihmistä, jonka tekstit pohjautuvat lähes poikkeuksetta jonkun sortin "asiantuntijan" kirjoituksiin.
Kyseinen nimimerkki ei oikeastaan koskaan anna mitään omaa mielipidettä, vaan lainaa aina jonkun psykologin tai juuri tällaisen asiantuntijan sanoja. Hän toistaa samaa väitettä kymmeniä kertoja, vastaamatta lisäkysymyksiin, sillä hänen lukemissaan kirjoissa tms. ei todennäköisesti löydy vastauksia näihin lisäkysymyksiin. Niihin hän ei siis koskaan palaa antamaan sitä "omaa mielipidettään" tai vastaustaan.

Hänellä ei ole kykyä erottaa eri tilanteita toisistaan, vaan melko mustavalkoisesti toimii "annettujen ohjeiden" mukaan. Onneksi monilla äideillä on myös ne vaistot ja ymmärrys käyttää omaakin päätään jos jokin ohjeistus ei omalla kohdalla toimi.

Itse törmäsin ko. nimimerkkiin väitellessäni hänen kanssaan unikoulun tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta. Jälleen kerran siinäkään aiheessa vastaus ei ole joko tai. Ja jos itse olen unikouluttanut, niin pystyn hyvillä mielein toteamaan, että on aivan ok olla myös kouluttamatta. Sama juttu toisinpäin. Pätee muissakin aiheissa! Vaikka itse olen täysimettänyt, ymmärrän hyvin, että toiset eivät voi syystä tai toisesta imettää jne.

Toki nämä ketjut ovat lapsellisia, mutta tässäpä voi rauhassa sanoa mikä harmittaa. Ehkäpä ko. nimimerkin tukijat eivät kohdista silmiään tähän suuntaan. Kiva tietää, ettei ole yksin tässä harmituksessa, sillä Lionheart on ainakin minulle aiheuttanut pahan mielen taannoisessa keskustelussa yksisilmäisellä syyllistämisellään. :ashamed:

Mielestäni ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa kasvattaa ja hoitaa lasta. Jokainen äiti tuntee oman lapsensa parhaiten ja on juuri omalle lapselleen ainoa paras hoitaja, tuki ja turva (on tietenkin poikkeuksia, esim. paha alkoholisimi, huumeriippuvaisuus ym tämän kaltaista). On niin kovin helppo tuomita ja arvostella äitejä siitä tästä ja tosta sillä me olemme kaikki erilaisia (myös vauvamme)ja meillä on eri taustat.
Itse en esim. haluaisi lähteä töihin ja viedä lastani (1v2kk) hoitoon mutta taloudellisesti on pakko. Tähänkin jollain on ehkä loistava vastaus (tarkoittaen sitä että miksi vien hoitoon, onhan muitakin vaihtoehtoja) mutta me emme ole mieheni kanssa keksineet muuta vaihtoehtoa taloudelliseen tilanteemme kohentamiseen. Tiedän, että itken kun vien lapseni hoitoon mutta itken vielä enemmän jos en pysty tarjoamaan hänelle kotia jossa on turvallista kasvaa ja olla, itken vielä enemmän jos en pysty viemään häntä lääkäriin tai ostamaan hänelle ruokaa. Näin meillä.

Hyvää kesänalkua kaikille ja nautitaan tästä hetkestä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 17:20 harmaana kirjoitti:
En sanoisi älykkääksi ihmistä, jonka tekstit pohjautuvat lähes poikkeuksetta jonkun sortin "asiantuntijan" kirjoituksiin.
Kyseinen nimimerkki ei oikeastaan koskaan anna mitään omaa mielipidettä, vaan lainaa aina jonkun psykologin tai juuri tällaisen asiantuntijan sanoja.

Kiva tietää, ettei ole yksin tässä harmituksessa, sillä Lionheart on ainakin minulle aiheuttanut pahan mielen taannoisessa keskustelussa yksisilmäisellä syyllistämisellään. :ashamed:
Olen pahoillani että olen tehnyt sinulle pahan mielen, mutta sille ei voi mitään jos joku aina syyllistyy. Ei silti ole tarkoituksenmukaista alkaa hyssytellä tärkeistä asioista ja antaa lasten kantaa seuraukset!

Se, että käytän paljon asiantuntijaviittauksia johtuu ihan näiden keskustelupalstojen luonteesta. Annas olla jos niitä et anna, tulee heti tinkausta viitteistä tutkimuksiin, mielellään vielä sellaisiin jotka ovat netistä heti luettavissa. Ja hedelmällisessä keskustelussa ovat perustelut mielestäni hyvin tärkeitä, eikö totta?

Tämä lapsentahtisuus ja lapsilähtöinen ajattelutapa ovat vain tuntuneet alusta asti oikealta tavalta toimia, ja olen törmännyt aina vain uudelleen asiantuntijamielipiteisiin jotka tätä tukevat, kun olen tietoa lapsen kehityksestä ja kasvatuksesta hakenut. Voi hyvin olla että omalle kohdalleni ei ole osunut niitä vanhempien kannalta vaikeita lapsia, mutta olen aivan varma että monelta ongelmalta olemme säästyneet kun olemme ajatelleet asioita aina ensin lapsen kannalta. Runsas lapsen lähellä pitäminen (myös yöllä), lapsen valmiuksen lukeminen ja se, ettei lapsesta tehdä heti "isoa" vaan annetaan vauvan olla vauva ja pysähdytään hetkeksi nauttimaan uuden elämän ihmeestä, ehkäisisivät monessa perheessä ongelmia. Vieressä nukuttaminenkin jo ehkäisisi monet vanhempien väsymiset, mutta se vain on kulttuurissamme niin vieras ajatus ettei siihen hevillä ryhdytä.

Tiedän hyvin paljon ihmisiä sekä muutamalta lapsilähtöiseltä sähköpostilistalta että oikeasta elämästä, jotka ajattelevat samalla tavalla. Ilmeisesti he vain ovat minua järkevämpiä eivätkä tule tänne hakkaamaan päätään seinään. Mutta minusta lapsentahtisuus on hyvin tärkeä asia, joka helpottaa jaksamista monella tavalla. Siksi haluan kokemuksiani sekä perusteluita täälläkin kertoa.

harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:22 Lionheart kirjoitti:
\
Kyseinen nimimerkki ei oikeastaan koskaan anna mitään omaa mielipidettä, vaan lainaa aina jonkun psykologin tai juuri tällaisen asiantuntijan sanoja.

Kiva tietää, ettei ole yksin tässä harmituksessa, sillä Lionheart on ainakin minulle aiheuttanut pahan mielen taannoisessa keskustelussa yksisilmäisellä syyllistämisellään. :ashamed:

Tämä lapsentahtisuus ja lapsilähtöinen ajattelutapa ovat vain tuntuneet alusta asti oikealta tavalta toimia, ja olen törmännyt aina vain uudelleen asiantuntijamielipiteisiin jotka tätä tukevat, kun olen tietoa lapsen kehityksestä ja kasvatuksesta hakenut. Voi hyvin olla että omalle kohdalleni ei ole osunut niitä vanhempien kannalta vaikeita lapsia, mutta olen aivan varma että monelta ongelmalta olemme säästyneet kun olemme ajatelleet asioita aina ensin lapsen kannalta. Runsas lapsen lähellä pitäminen (myös yöllä), lapsen valmiuksen lukeminen ja se, ettei lapsesta tehdä heti "isoa" vaan annetaan vauvan olla vauva ja pysähdytään hetkeksi nauttimaan uuden elämän ihmeestä, ehkäisisivät monessa perheessä ongelmia. Vieressä nukuttaminenkin jo ehkäisisi monet vanhempien väsymiset, mutta se vain on kulttuurissamme niin vieras ajatus ettei siihen hevillä ryhdytä.

Tiedän hyvin paljon ihmisiä sekä muutamalta lapsilähtöiseltä sähköpostilistalta että oikeasta elämästä, jotka ajattelevat samalla tavalla. Ilmeisesti he vain ovat minua järkevämpiä eivätkä tule tänne hakkaamaan päätään seinään. Mutta minusta lapsentahtisuus on hyvin tärkeä asia, joka helpottaa jaksamista monella tavalla. Siksi haluan kokemuksiani sekä perusteluita täälläkin kertoa.
No juuri tätä tarkoitan. Vaikka kuinka olisin lapsilähtöinen, mutta jos nyt jonkun jutun teen erilailla kuin esim. sinä ajattelet, niin mikään muukaan ei sitten muka voisi olla lapsilähtöistä. Eihän se nyt taaskaan ole joko tai. Täysimetän, taaperoimetän, teen luomuruokia, en vie lapsiani päiväkotiin ennen 3 vuotta jne. Mutta kun olen oman mielenterveyteni takia unikouluttanut, niin ei olekaan enää lapsilähtöinen. Voi tsiisus sentään!

Ja silloinkin siinä unikoulutusketjussa (ja jossain muussakin) muutama yhtyi siihen, että perhepedissä nukkumisesta ei tullut mitään vaikka sitä useampi kuukausi kokeiltiin: minäkin ja vielä molempien lasteni kanssa! Mutta ei, sinun vastauksesei oli, etteä emme ole kokeilleet tarpeeksi. :headwall: :headwall:

Kyllä toi menee jo v-mäisyyden piikkiin, sorry vaan. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:40 Annette-79 harmaana kirjoitti:
Mielestäni on typerää ruveta mitään pinoja rakentelemaan ja kohdistaa arvostelua kehenkään yksittäiseen ihmiseen.

Asiat saavat riidellä, miksi haastaa riitaa ihmisenä toiselle ja varsinkin kun juuri myönsit, että olet joissain asioissa samaa mieltä.

Taatusti on muitakin, jotka ajattelevat hieman samansuuntaisesti. Ja uskoisimpa, että kenelläkään äidillä ei ole ihan prikulleen samanlaiset mielipiteet kasvatusasioissa. Miksi siis turhaa kaivaa verta nenästään.

Jos tunnet olevasi kyllästynyt jonkun mielipiteisiin, miksi avaat ja kommentoit niitä ketjuja.. jätä hyvänen aika omaan arvoonsa. Mielipiteitä saa olla ja niitä saa ilmaista tällä KESKUSTELUPALSTALLA ihan mielensä mukaan. Keskustelua (jopa vähän "rankempaakin") varten tämä palsta on. Kenenkään ei pitäisi ottaa toisten kommentteja noin radikaalisti itseensä. Mielestäni Lionheart ei ole kohdistanut arvostelua kehenkään yksittäiseen henkilöön noissa kirjoituksissaan.. sinä kuitenkin olet. Joten pistää mietityttämään miksi olet ottanut hänen kirjoituklsensa noin itseesi. Jokainen tekee kuitenkin tavallaan.

Mielestäni Lionheartilla on joistain asioista myös viisaia sanoja kerrottavanaan. Miksi ei saisi jakaa niitä ajatuksia meille muille. Niistä saa myös ajattelemisen aihetta.

Kuulostaa ehkä puolustuspuheenvuorolta, mutta tarkoitukseni oli ilmaista, että antaa jokaisen kukan kukkia. Tällainen aloitus on joka tapauksessa loukkaava ja toivon, ettei tästä kehkeydy jotain moittimisketjua yhtä palstailijaa kohtaan.

Oli typerää tai ei, ala-arvoista tai ei, lapsellista tai ei, niin minusta tämä ketju oli ihan paikallaan tässä vaiheessa. On täällä tyhmempiäkin ketjuja avattuna, usko pois.

Enhän mä sanonut ettei LionHeart puhuisi asiaa? Otin kantaa siihen että asiankin voi tuoda esille monella tapaa, tollainen omahyväinen ja tuomitseva tyyli ei mun mielestä todellakaan ole se fiksuin tapa tuoda fiksuja mielipiteitä esille. Jos tuollaisella soosoo-meiningillä aletaan niitä neuvoja jakamaan niin eipä sitä kauhean moni rupea omassa elämässänsä soveltamaan.

Niin ja huomiona, minä kirjoitan kirjautuneena ja seison kyllä sanojeni takana, toisin kuin te LionHeartin puoltajat.. ettei vaan LionHeart muuten itse puoltaisi täällä itse itseään. Jos mua kyllästyttää jonkun tapa jankata asiaansa ja olla ylenkatsomassa muita niin voin tuoda sen ilmi ilman harmaa-kilpeä. Kirjautukaa toki muutkin, älkää huudelko siellä sen kymmenellä erilaisella harmaalla nimimerkillä samoja kommentteja eri sanamuodoissa.

Missään vaiheessa en pyytänyt että LionHeart jättäisi kommentoimatta vaan lähinnä kehoitin häntä relaamaan. Mun mielestä tuossa aloituksessani oli kyllä sen kettuilun ohella ihan mukavasti myös rakentavaa kritiikkiä.. Kumma että LionHeart odottaa ja olettaa muiden muuttavansa mielensä ja ja pohtivansa tosissaan hänen sanomiaan, jos ei itsekään voi ottaa pikkusen vaaria toisten sanomisista.

Sinä ihmettelit miksi minä avaan ja kommentoin sellaisia ketjuja joissa kommentoi joku kenen mielipiteisiin olen kyllästynyt ja samaan hengenvetoon toteat että tämä on KESKUSTELUPALSTA ja mielipiteitä saa olla ja niitä saa ilmaista ihan mielensä mukaan. Taisit siis itse vastata kysymykseesi?!? Eli ei nyt lähdetä tuolla tielle, ihan yhtä hyvin mä voisin tiedustelle että miksi sinä avasit tämän ketjun ja kommentoit tänne jos minun mielipiteeni ja aloitukseni sinua ärsyttää..

Niin ja minä edelleenkin pinoudun tähän ketjuun, ihan kulkaa uhallakin! :wave: :D

ehdoton
voiskos rouva leijonan elin ,perustaa ihan omat opas sivustot ,jonne saisi vaan osallistua oma fanijoukko täältä.siellä sitten sulassa sovussa olisitte erinomaisia .voisitte myöhemmin perustaa oman yhteisön niille erinomaisille jälkikasvustoillenne,omat kerhot ja koulut ym.

voi olla nimittäin niin ,että vahingossa joskus kohtaat äidin joka on käynyt baarissa .laivalla ,tai sellaisenkin ,joka ei imetä ,polttaa tupakkia ,ym.VARO SELLAISIA IHMISIÄ JA HEIDÄN JÄLKIKASVUAAN, ON EHKÄ LÄHELLÄSI.voi olla tarttuvaa.
kirjastosta voisi löytyä kyllä opaskirjanen tällaisten ihmisten kohtaamiseen liittyvissä asioissa..tuskin on pitkä varauslista siihen opukseen.. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 19:31 V i i m a kirjoitti:
Enhän mä sanonut ettei LionHeart puhuisi asiaa? Otin kantaa siihen että asiankin voi tuoda esille monella tapaa, tollainen omahyväinen ja tuomitseva tyyli ei mun mielestä todellakaan ole se fiksuin tapa tuoda fiksuja mielipiteitä esille. Jos tuollaisella soosoo-meiningillä aletaan niitä neuvoja jakamaan niin eipä sitä kauhean moni rupea omassa elämässänsä soveltamaan.
En ota kantaa siihen, onko tämä ketju järin fiksu, mutta pienenä huomiona: etkös sinä itsekin syyllisty nyt samaan omahyväiseen, tuomitsevaan tyyliin? Ja kohdistat sen kaiken lisäksi yhteen tiettyyn henkilöön, Lionheart ei sentään ala syyttelemään ketään henkilökohtaisesti. Mielestäni käyttäydyt hyvien tapojen vastaisesti.

Ällöttäviä tällaiset "akkojen kahinat" ja vielä ällöttävämpää on se, ettei itse osaa pitää "turpaansa kiinni" ja pysyä erossa tällaisista :LOL: :ashamed: :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 19:31 V i i m a kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:40 Annette-79 harmaana kirjoitti:

Oli typerää tai ei, ala-arvoista tai ei, lapsellista tai ei, niin minusta tämä ketju oli ihan paikallaan tässä vaiheessa. On täällä tyhmempiäkin ketjuja avattuna, usko pois.

Niin ja huomiona, minä kirjoitan kirjautuneena ja seison kyllä sanojeni takana, toisin kuin te LionHeartin puoltajat.. ettei vaan LionHeart muuten itse puoltaisi täällä itse itseään. Jos mua kyllästyttää jonkun tapa jankata asiaansa ja olla ylenkatsomassa muita niin voin tuoda sen ilmi ilman harmaa-kilpeä. Kirjautukaa toki muutkin, älkää huudelko siellä sen kymmenellä erilaisella harmaalla nimimerkillä samoja kommentteja eri sanamuodoissa.

Missään vaiheessa en pyytänyt että LionHeart jättäisi kommentoimatta vaan lähinnä kehoitin häntä relaamaan. Mun mielestä tuossa aloituksessani oli kyllä sen kettuilun ohella ihan mukavasti myös rakentavaa kritiikkiä.. Kumma että LionHeart odottaa ja olettaa muiden muuttavansa mielensä ja ja pohtivansa tosissaan hänen sanomiaan, jos ei itsekään voi ottaa pikkusen vaaria toisten sanomisista.

Sinä ihmettelit miksi minä avaan ja kommentoin sellaisia ketjuja joissa kommentoi joku kenen mielipiteisiin olen kyllästynyt ja samaan hengenvetoon toteat että tämä on KESKUSTELUPALSTA ja mielipiteitä saa olla ja niitä saa ilmaista ihan mielensä mukaan. Taisit siis itse vastata kysymykseesi?!? Eli ei nyt lähdetä tuolla tielle, ihan yhtä hyvin mä voisin tiedustelle että miksi sinä avasit tämän ketjun ja kommentoit tänne jos minun mielipiteeni ja aloitukseni sinua ärsyttää..

Niin ja minä edelleenkin pinoudun tähän ketjuun, ihan kulkaa uhallakin! :wave: :D
No minäpä lyön "puumerkkini" tähän saumaan kun sitä niin kaipaat. Vaikka tosi asiassa sillä ei liene merkitystä kirjoitanko harmaana vai mustana. Liekö tuo nyt niin ihmeellistä jos sinä kirjautuneella nimimerkilläsi kirjoitat, profiilissasi et uskalla kertoa itsestäsi mitään ja 6 viestiä kirjoitettu.. Eli käytännössä ihan sama mikä olet "miehiäsi" :whistle:

Tuo viimeinen lauseesi kertookin jo paljon siitä mikä olet "miehiäsi" :whistle:

Ja kyllä, itse asiassa tämä aloitus ärsyttää minua.. sen sijaa sinä, et henkilökohtaisesti minua ärsytä. Ja edelleenkin SINÄ olet "hyökännyt" henkilökohtaisella tasolla Lionheartin kimppuun.

<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:22 Lionheart kirjoitti:
\

Olen pahoillani että olen tehnyt sinulle pahan mielen, mutta sille ei voi mitään jos joku aina syyllistyy. Ei silti ole tarkoituksenmukaista alkaa hyssytellä tärkeistä asioista ja antaa lasten kantaa seuraukset!

Se, että käytän paljon asiantuntijaviittauksia johtuu ihan näiden keskustelupalstojen luonteesta. Annas olla jos niitä et anna, tulee heti tinkausta viitteistä tutkimuksiin, mielellään vielä sellaisiin jotka ovat netistä heti luettavissa. Ja hedelmällisessä keskustelussa ovat perustelut mielestäni hyvin tärkeitä, eikö totta?

Muuta en nyt jaksa kommentoida kuin että jos meillä toimittaisiin näin en ikinä nukkuisi hyvin. Mä ainakin herään kaikkeen näpertelyyn ja liikkumiseen mitä tyttö unissaan harrastaa.
Älä viitsi noin kamalasti yleistää. Se mikä toimii muilla ei toimi kaikilla! Nimin. viime yön lapsen kanssa nukkunut ja 10-30 min välein herännyt.

Minäkin pinoudun! :wave:

Oman mielipiteensä faktasta ja tosiasioista voi tuoda esille monella tavalla ja kyseinen henkilö tekee sen lähes poikkeuksetta todella ärsyttävästi. Eikä hänelle edes kannata vastata, koska luetun ymmärtäminen ei taida olla kovin vahva osa-alue... :D

Ilkeilyt sikseen, tämä on todella typerä aloitus Vauvat 0-12 kk-foorumille!

Mielenkiintoista muuten että te jotka että ole kyllästyneitä LionHeartiin olette innokkaimpia pinoutumaan tähän... :D Miksi ihmeessä että perusta omaa ketjuja jossa voitte kehua häntä? Itsepähän te kokoajan nostatte tätä minun ketjua tuohon etusivulle.. tehkää oma ketju johon voitte rauhassa kokoontua, ilmeisesti se olisi suositumpikin kuin tämä.

Toisekseen jos tämä teidän mielestänne on niin alyttömän aiheetonta ja lapsellista ja ihmettelette kuinka joku ylipäätään viitsii tällaisen aloituksen tehdä, niin silti te jaksatta itse kuitenkin lukea täällä olevia kommentteja ja kommentoida vielä itsekin. ;)

Itse en näe siinä mitään pahaa että osoitan kritiikkini jollenkin tietylle nimimerkille, mulle ei ole sattunut täällä muita yhtä pahoja näsäviisastelijoita silmiin, mutta toki hekin saisivat ottaa oppia. Käyhän teistäkin osa nyt henkilökohtaisesti nimenomaan minun kimmppuuni? Ja mun puolesta voitte käydä ihan rauhassa, ei mun tarvitse sitä täällä alkaa itkeskelemään.

Ainahan täällä maristaan siitä kuin yleistetään, nyt ei yleistetty vaan osoitettiin se kritiikki sille kenelle se kuuluu ja minusta hyvä näin. Täällä tuntuu ihmisryhmien (oli nyt mistä tahansa kyse, imettäjät, pulloruokkijat, hoitoonlaittajat, aikaisiin kiinteät aloittavat jne) tuomitseminen ja kritisoiminen olevan sallittua mutta Kritiikkiä ei saa osoittaa tiettyä henkilöä kohti. Outoa!

Niin minulla on 6 kommenttia? Sekö tekee minun mielipiteistäni huonompia kuin sellaisten joilla on kommentteja useita satoja tai jopa tuhansia, mielenkiintoista. No ennemmin kuusi kommenttia yhden nimimerkin alla kuin 100 usealla erilaisella harmaalla nikillä. Mitä haluat tietää minusta? Oletko oikeasti niin naivi että uskot kaiken mitä profiileihin kirjoitetaan? Se nyt on yksi ja sama että lukeeko profiilissa että on kaksi lasta poika ja tyttö ja ollaan naimisissa ja asutaan omakotitalossa joka on puanien.. tosi relevanttia tosiaan, ei varmaan löydy toista ihmistä joka voisi mainita samat asiat. Mun mielestä rekisteröityneessä nimimerkissä on lähinnä se idea että voi yhdistää ko henkilön kommentit toisiinsa sen nimimerkin kautta, ei se mitä jossain profiilissa lukee.

Yhteistyössä