Linssien paksuus silmälaseissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten voi olla, että uusien lasien linssit ovat huomattavasti paksummat kuin aiemmissa, ennen oli siis s: +5.50 ja c: +1.25 ja nyt s: +6.00 ja c: +1.00?

En itse pahemmin näistä ymmärrä mutta jos joku muu ymmärtää niin kertokaa, onko tuo ero niin suuri, että linssien paksuusero on 3mm vanhojen ja uusien välillä?

[QUOTE="vieras";22779406]Aiemmat oli silmäasemalta ja nämä on instumentariumista.. Molemmissa PITÄISI olla ohennetut linssit, mietinkin tässä että näinköhän ne on ohennettu nuo toiset?[/QUOTE]

No jos ne käyttää erilaisia linssejä, siis eri toimittajan niin varmasti on eroja

No jos ne käyttää erilaisia linssejä, siis eri toimittajan niin varmasti on eroja

No voi hitto :( Nää on siis lapsen lasit ja keskussairaala oli tehny sopparit instrun kanssa eikä me saatu enää valita paikkaa mistä lasit hankitaan.. Eli oli pakko sieltä ottaa, jos oisin tienny että linssit on noin paksut ni olisin menny omalla budjetilla hakemaan lasit muualta. Kiva lapsella nyt koulussa, kun linssit on ku pullonpohjat, varsinkin noin pienissä lapsen kehyksissä kamalat :(

Ettekö itse kyselleet ohennuksista? Niitäkin on erilaisia. Luulisi että optikko olisi kertonut millä ohennuskertoimella lasit tehdään? Sehän vaikuttaa tottakai linssin paksuuteen. Vai jättivätkö kokonaan ohennuksen pois?

Jos teillä on itse varaaa kustantaa toiset lasit, niin mitäs jos hankkisitte mieluisat hyvillä ohennuksilla. Nythän on kehyksissä alennuksiakin. Minä sain ainakin Silmäasemalta todella hyvää palvelua, Instrumentarium on aina ollut ihan syvältä. Ei varmaan haittaisi jos lapsella olisi varalasit, pitäisitte niitä ohuita parempina ja näitä sitten varalla?

Instrulla on tyytyväisyystakuu, mene ihmeessä keskustelemaan liikkeeseen! Jos on pieni lapsi, linssejä ei yleensä ohenneta, toisekseen linssin koko vaikuttaa paksuuteen ja se, saadaanko linssi tilattua optimoituna. Varmasti saat ainakin välirahan maksamalla paremmat linssit, jos sairaala ei korvaa kuin halvimmat. Halvimmat mahdolliset linssit on kyllä joka liikkeellä varmasti samanlaiset.

Linssin taitekertoimen lisäksi lasien muoto vaikuttaa linssin paksuuteen. Yleensä pienet ja ovaalit lasit ovat reunoista kaikkein ohuimmat, isommat ja kulmikkaammat linssiaukot voivat kasvattaa reunapaksuutta paljonkin.

Korkeataitekertoiminen linssimateriaali on yleensä kallimpaa kuin tavallinen, joten kannattaa selvitellä asiaa. Kertoimia on erilaisia ja erihintaisia, joten kannattaa jutella optikon kanssa.

Ettekö itse kyselleet ohennuksista? Niitäkin on erilaisia. Luulisi että optikko olisi kertonut millä ohennuskertoimella lasit tehdään? Sehän vaikuttaa tottakai linssin paksuuteen. Vai jättivätkö kokonaan ohennuksen pois?

Vastailen tähän samaan muidenkin kysymyksiin..

Aiemmin kun lasit olemme ostaneet vain silmäasemalta, kuvittelin että suurinpiirtein saman paksuiset tulisi toisestakin liikkeestä, maksusitoumuksessa oli että nimenomaan ohuet linssit ja niin se sovittiin instrussakin. Ihmettelen tosiaan voiko eroa olla noinkin paljon linssin paksuudessa eri firmojen välillä, vai voisiko kyse tosiaan olla siinä ettei linssejä ole ollenkaan ohennettu..

Kehykset ovat malliltaankin melko samanlaiset kuin edelliset. Ongelma korostuu, kun toisen silmän näkö on hieman parempi, nyt tämän huonomman silmän linssi oikein kunnolla erottuu paksuudellaan.

Nyt kun vertaan aiempiin, niin uusien lasien paremman silmän linssi on saman paksuinen kuin vanhojen lasien huonomman silmän linssi.

Meillä ei ylimääräistä rahaa juuri ole, koska olen opiskelija, mutta jos olisin tämän tiennyt, olisin ottanut lasit vaikka osamaksulla silmäasemalta.

Käyn vertailun vuoksi näyttämässä vanhoja ja uusia lasejamme toiseen liikkeeseen ja kysyn heidän mielipidettään, onko linssejä ohennettu lainkaan.

Mulla on useammat ohennetut lasit ja kyllähän niissä on eroa linssinpaksuuden kanssa. "Aurinkolasit" ovat painavat ja massiiviset ja jälkikäteen harmittaa että luotin myyjän vakuutukseen ettei paremmasta ohennuksesta kannata maksaa. Eli perusohennus vain. Toki normilinssini ovat pienemmät kooltaan, mutta ei se linssin kokoero niin suuri ole. Nykyinen optiikkoliike jota suosin, pistää suosiolla aina "kaikki herkut", joten tyytyväinen asiakas olen ollut nyt monta vuotta.

Yhteistyössä