linssiaukon leveys (paljon miinusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Onko muita, joilla silmälasien vahvuus -9 luokkaa?

Kuinka leveä linssiaukko teillä on rilleissä ja kuinka paksut linssit?

Uudet rillit hankinnassa ja mietin, että uskaltaisinko ottaa leveämmät pokat... Nykyiset on 45mm ja linssit n. 4mm. Tosin vahvuuttakin tuli vähän lisää.

Käytätkö lasilinssejä? Niillähän taitaa saada aika paljon ohuemmat linssit. Itselläni miinusta on vain noin 4,5, mutta käytin 10 vuotta lasilinssejä. Nyt kun kehysten hajoamisen myötä ostin kokonaan uudet rillit, en osannut vaatia kunnolla lasilinssejä, kun optikko ne jotenkin heti tyrmäsi - tai naurahti, että ei niitä oikein käytetä enää.

En tiedä mikä totuus on, mutta on harmittanut hiukan nämä uudet silmälasit. Linssejä ei saa mm. lainkaan niin helposti puhtaiksi kuin lasilinssit sai ja pienen naarmunkin olen ennättänyt saamaan. Lasilinsseissä ai ainuttakaan tullut 10 vuodessa.

[QUOTE="Kuukkeli, Kuukkeli";25573352]Käytätkö lasilinssejä? Niillähän taitaa saada aika paljon ohuemmat linssit. Itselläni miinusta on vain noin 4,5, mutta käytin 10 vuotta lasilinssejä. Nyt kun kehysten hajoamisen myötä ostin kokonaan uudet rillit, en osannut vaatia kunnolla lasilinssejä, kun optikko ne jotenkin heti tyrmäsi - tai naurahti, että ei niitä oikein käytetä enää.

En tiedä mikä totuus on, mutta on harmittanut hiukan nämä uudet silmälasit. Linssejä ei saa mm. lainkaan niin helposti puhtaiksi kuin lasilinssit sai ja pienen naarmunkin olen ennättänyt saamaan. Lasilinsseissä ai ainuttakaan tullut 10 vuodessa.[/QUOTE]

Lasilinssit on, ohuimmat mahdolliset....

mullakin on suunnilleen saman verran miinusta, -8,5. Kehyksen leveys on tällä hetkellä 50 mm, edellinen oli 49 ja nyt kattelin optikolla 51 millin kehystä.Mielelläni en siirtyisi enää tästä leveämpään, mutta on niin hankala löytää leveään naamaan sopivaa mallia... mulla on ohennettu muovilinssi, jollain 1,7 kertoimella. Oon harrastanut melko pieniä kehyksiä, ja ihan kohtuulliselta nämä näyttävät :)

Yhteistyössä