Lingonblåbär

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helemee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helemee

Jäsen
05.10.2006
349
0
16
Mua kiinnoistais kokeilla lingonblåbärin lastenvaatteiden myyntiä, tai ostaa ainakin sillä 40% alennuksella meidän perheelle vaatteita.
Mut tienaakohan tässä mitään kun n. 400e:n myynnistä saa 120e, josta maksetaan bensa, ehkä alvikin, sit emännänlahja, sit kirjallinen materiaali (kuvastot, tilauslomakkeet) sitten myös ajallisesti hukkaantuu paljon...Ja sitten ostaako kukaan niin kalliita vaatteita? Kun h&m myy paljon halvemmalla. Mua saattas vielä stressata kaikki sovitut päivät ja ajella sinne tänne, ehtiä osotteita...Et kivempi olis ottaa vaan tilauksia vastaan ja toimittaa sitten vaatteet, mitenkähän...? Kellään kokemusta?

hirvee roudaaminen niissä vaatteissa ainakin on, tuttu tekee sitä hommaa ja piti täällä mullakin esittelyn... 2 rekillistä vaatetta raahas mukana, myyntiä taisi tulla jotain parisataa euroo... alotushan siinä on kans aika kallista, taisi olla yli 300 ? se mallisto.. :o että vois sitä vissiin vähemmälläkin saada rahaa :/

Aika lailla hassuja teidän ajatukset tästä työstä. On totta, että mallistosta puolet vaihtuu aina kaksi kertaa vuodessa ja myyjä joutuu sen vaihtuvan osan ostamaan, mutta vanhan malliston vaatteet saa myydä pois ja tästä saa rahat uuteen. Eikä mallistosta joudu täyttä hintaa maksamaan, ja mulla ainakin on paljon asiakkaita, jotka haluavat ostaa mallikappaleita kun annan niistä alennusta. Mutta ehkä on ihan hyvä, ettei sellainen ihminen ala jälleenmyyjäksi, jonka haave on se, että asiakkaat vaan tilais ja itse olis himassa ja toimittais vaan tavarat. Totuushan kuitenkin on se, että myyjä on asiakaspalvelija, menee paikalle, hoitaa hommansa hyvin ja saa asiakkaalle hyvän mielen ja tästä hyvästä saa vakiasiakkaan. Näin ollen se, joka hoitaa hommansa hyvin, saa siitä asianmukaisen palkan. Monihan varmaan haluais vaan maata sohvalla ja odottaa, että rahaa työnnetään ovista ja ikkunoista, mutta kyllähän myyjä saa tyydytystä paitsi palkastaan myös siitä, että asiakas on tyytyväinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 23:03 Myyjä kirjoitti:
Aika lailla hassuja teidän ajatukset tästä työstä. On totta, että mallistosta puolet vaihtuu aina kaksi kertaa vuodessa ja myyjä joutuu sen vaihtuvan osan ostamaan, mutta vanhan malliston vaatteet saa myydä pois ja tästä saa rahat uuteen. Eikä mallistosta joudu täyttä hintaa maksamaan, ja mulla ainakin on paljon asiakkaita, jotka haluavat ostaa mallikappaleita kun annan niistä alennusta. Mutta ehkä on ihan hyvä, ettei sellainen ihminen ala jälleenmyyjäksi, jonka haave on se, että asiakkaat vaan tilais ja itse olis himassa ja toimittais vaan tavarat. Totuushan kuitenkin on se, että myyjä on asiakaspalvelija, menee paikalle, hoitaa hommansa hyvin ja saa asiakkaalle hyvän mielen ja tästä hyvästä saa vakiasiakkaan. Näin ollen se, joka hoitaa hommansa hyvin, saa siitä asianmukaisen palkan. Monihan varmaan haluais vaan maata sohvalla ja odottaa, että rahaa työnnetään ovista ja ikkunoista, mutta kyllähän myyjä saa tyydytystä paitsi palkastaan myös siitä, että asiakas on tyytyväinen.

no itsehän toimin jälleenmyyjänä homcarella ja konsulttina partylitella. päädyin näihin kahteen juuri siksi ettei ole hirveesti kumminkaan rahaa sijoittaa aloittamiseen... partylitella aloitus on ilmainen ja homcarella se maksaaa vain 25?. ja partylitella on mahdollisuus saada erilaisista kampanjoista itselleen uusia tuotteita.
Kaikkihan jotka olemme jälleenmyyntityössä tiedämme ettei se raha tule kotiin sohvalle kannettuna, vaan työtä pitää tehdä!!
Tsemppiä meille kaikille jälleenmyyjille omilla saroillamme!!! ;) :flower:

Kuules nyt vieras, jonka mielestä meillä on hassuja ajatuksia. Itse kaipasin ihan vaan informaatiota ja mitä tuohon -> tuollaisten ei kannatakaan rueta jälleenmyyjiks tuleekaan, niin joku taitaa arvostella nyt ohi suun. Itse pitäisin itseäni oikein potentiaalisena Lingonblåbärin jälleenmyyjänä ;) Koska myyn tällä hetkellä juuri omaa mallistoani kotoa käsin, eli olen vaatetusalan yrittäjä. Koska muutamme maanantaina ja odotan vauvelia, niin mietin tässä muita vaihtoehtoja... Tosiaan kun rahaa saa helpommallakin, kun roudaamalla sitä vaatevarastoo ympäriinsä... Ja silti voi antaa oikein hyvää asiakaspalvelua. =) Ei yritteliäitä ihmisiä varmaan ketään kiinnosta se sohvalla makaaminen... jokainen saa itse päättää miten sitä rahaa sit tulee ovista ja ikkunoista, kyllähän monis verkostomarkkinoinneissa lupaillaan taloudellistariippumattomuutta ym. juuri melkein tekemättä mitään. Ja Lingon&Blåbär on kanssa verkostomarkkinointia. Kiva silti oli kuulla toi, että ne vanhan malliston vaatteet myydään vaikka sitten alennuksella.. edelleen harkitsen, että kannattaisko joskus rueta hommaan? Koska omassa työssä teen kaiken itse alusta loppuun ja myyntiin asti. Musta sellaisen ei kannata rueta myyjäks, joka ei kestä kuulla arvostelua, kyllähän varmasti jokainen jälleenmyyjä saa kuulla seuraavat -> että kun on niin kalliita tai esim. henkka ja maukka myy satakertaa halvemmal...Näihin on sit annettava perustelut... Että esim. laatua ja kestävää, ei lapsityövoimaa jne...
Tai jos just joku jälleenmyyjäks harkitseva miettii, että hirmunen roudaaminen, että eikö helpommallakin pääse? Niin löytyiskö siitä mitään positiivista, millä rohkasta toista eteenpäin? Vaikka, että ei se työltä tunnu juuri ollenkaan, että näin (jotkut konstit...) ne kulkee kätsästi. Ammatti taitoinen KUUNTELEE! se on ihan avainsana... jos meinaa menestyä.
Tosiaan, jos järkkäis itse kutsut, niin siinä sen näkee, mitä homma pitää jo siltä osin sisällään.

ei vaan ne vaatteet ole oikein nättejä tuossa firmassa.
Siis minun makuun. Tosi kalliita kylläkin. Yksi tuttu osti reilu 13 euroa maksavan bodyn sieltä ja kuulema venähti heti. vaikka ne kehuu että on niin ihmevaatteita että kestää jne.

Itse olen myös jälleenmyyjä(vaatepuolen) ja musta se on tosi hauskaa!! Olen ihan intoo täynnä aina kutsujen jälkeen, teen tilauksii ja ihana pakkailla niitä kamoja ja toimitella ihmisille. Ihana tehä työtä josta tykkää ja vieläpä niin että lapset voi hoitaa kotona kun saan valita itse omat työaikani =) Suosittelen ja kannustan kaikkia ketkä harkitsee tätä alaa... =)

Olen samaa mieltä, että se on itsestä kiinni haluaako roudata tuotteita vai ei. Itse myyn kotikutsuilla HomCaren (Swipe tunnetummin) tuotteita sekä TrendZetterin naistenvaatteita - roudaan siis tuotteita, mutta myyn myös kotoa käsin sekä toimittelen ihmisille, kun soittavat minulta tuotteita. Just viikonloppuna pidin molemmista kutsut - vaatekutsujen myynti oli 650 e ja HomCaren kutsujen myynti oli n. 550 e eli tosi hyvä tuotto tuli viikonlopulta vaikka noista vähennetäänkin ostot, polttoaineet jne. Silti jää sievoinen summa muutaman tunnin työstä. Lisäksi tuli 3 jatkokutsut :laugh:
Suosittelen lämpimästi.

Tervetuloa vaan mukaan! Kutsujakin voi varata, mielellään tulen pitämään Oulun ja kalajokilaakson seuduille. Jos kiinnostaa yhteyttä voi ottaa homcare1970@luukku.com

Hei!

Vähän kiireellä nyt vastaan, mutta ihan muutaman rivin ehdin kuitenkin kirjoittamaan. Palailen keskusteluun paremmalla ajalla, tämä vauhtikolmikkomme kun ei oikein anna äidin istua tietokoneella :)

Ketjun aloittajalle -joka mietit L&B lastenvaatteiden myyntiä: Olen itse toiminut myyjänä vasta hetken aikaa ja oman hommansa aloittaminen vaatii. Olen itse kierrellyt perhekerhoja ja pitänyt joitakin esittelyjä tuttavien luona. Perhekerhojen antina on ollut se, että olen saanut solmittua uusia kontakteja eli saanut uusia innokkaita emäntiä järjestämään kutsuja. Alkuinvestointia on n. 800-1000 euroa. Halvempi hinta on, jos saa tietyn määrän pidettyä kutsuja sovittuun päivämäärään mennessä. Esimerkiksi nyt syksyllä 20 kutsua välillä elo-marraskuun loppu. Kannattaa siis kartoittaa ystävä -ja sukulaispiiri ennen paketin tilaamista. Itselläni puuttuu vielä muutama kutsuvaraus tuosta aikarajasta ja vähän mietityttää, kuinka käy :)

Itse homma on mukavaa. Pidän ihmisten parissa työskentelemisestä ja olen kaivannut jonkin verran sosiaalissta elämää (jota siis. ennen vanhempain- ja hoitovapaata oli) Minä siis halusin piristää kotiäidin elämääni. Ansiopuolella olen vielä miinuksella, mutta uskon pääseväni ensimmäisen kauden lopussa pieniin ansioihinkin. Raha ei mulla ollut kuitenkaan ykkösmotiivi. Ykkösmotiivina oli vaihtelun -ja kokeilunhalu. Raha tuli vasta kakkosena. Myös ajatus, että omat mukerot saisivat kivanäköisiä vaatteita viehätti.

Kaikkia vaatteitahan ei toki ole pakko myydä kutsuilla. Minäkin olen markkinoinut mm. työssä oleville ystävilleni kuvaston tuotteita ilman kutsujen pitämistäkin. Osa on "tarttunut syöttiin". Kaikki eivät tykkää juosta kaupoissa vaateostoksilla.

Plussapuolia ovat L&B myyntityössä myös mukavat kuukausikoulutukset. Näin kotiäitinä ne saavat kotimyyntityön tuntumaan siltä kuin kävisi töissä.

Miinuspuolina pitäisin vaatteiden hintaa. Kaikki eivät halua maksaa lastensa vaatteista. Toisaalta vaatteet kyllä kestävät kulutusta ja kierätysihmiset saavat käytetyistä vaatteista esim huutonetissä kivasti rahaa. itse olen myynyt meidän pesueen vaatteita kirpparilla. Itse koin alussa heman rasittavana uusien kutsujen bookkaamisen puhelimitse. Olen suhtautunut mm. puhelinmyyjiin tosi negatiivisesti. Yllätyksekseni ihmiset ovat kuitenkin ottaneet soitteluni vastaan ihan kivasti ja asennevika on ollut enemmän omassa päässäni :)

L&B lastenvaatteiden myynti ei ole verkostomarkkinointia.

lisätietoja:

luka72@suomi24.fi

Kiva kuulla. Tosta hinnasta vielä, että vaatteiden hinnathan aina kannattaa pilkkoo, niin että laatu, kestää, saumat ei ratkeile, pysyy kuosissaan, värit ei haalistu ja vielä L&B:llä se ökö-tex. Lasten vaatteissahan yleensä pyritään säästämään niin, että ne kestää pitkään hyvännäkösinä pienemmillekin sisaruksille... Että kyllä mä uskon, että kun asiakkaalle pilkkoo hinnat, niin ne ei niin enää sitä kalleutta ajattele.

L&b vaatteet siitä hyviä että vaikka meillä 2:lla olleet, vieläkin priima kunto ja huutonetissä niistä maksetaan käytettyinä TOSI hyvin. Ainut johon olen pettynyt oli se body(valk.missä marjojen kuvia), hivenen venahti ja banaaniakohan vauva söi, se ei lähde pesussa millään.
Mallistot ovat joka kerta ihanampia ja ihanampia!!

Heippa..
sen verran vaan kerron että minä en henk.koht tykkää L&B:n vaatteista.. :( ostin pari vuotta sitten pojalleni sen valkoisen yöpuvun jossa on marjojen kuvia, poika oli silloin vähän yli 1v ja nyt on 3v ja SE PUKU ON VIELÄKIN LIIAN ISO.. :headwall:
tuntuu hassulta pitää 3v:llä potkupukua.. hassun näköinen =)
minusta olisi mukavaa että vaatteet ovat oikean kokoisia osto hetkellä ja menevät vielä vähän aikaa sen jälkeenkin mutta pari vuotta on kyllä liian pitkä aika ja kun se on tosiaan vieläkin liian iso.. :(
en aijo ostaa enää kyseisen firman vaatteita minun mielestä liian kalliita mutta varmasti ovat kestäviä ja hyviä niille jotka niistä pitää.. :) minun mielipide vain on tämä.. :)
:flower:
:wave:

Tästä linkistä, kun valitsee kohdasta "ota yhteyttä", pääsee lataamaan kuvaston pdf-muodossa:
http://www.fi.lingonblabar.com/
Ja tästä linkistä pääsee kirjoittamaan yheydenottopyynnön Lingon&Blåbäriin, sieltä ne ohjaa kaikki yhteydenotto pyynnöt sinulle lähellä olevaan jälleenmyyjään, joka ottaa sinuun yhteyttä. Itse kirjoitin tällaisen viestimen noin vuosi sitten ja nyt olen sittenkin jälleenmyyjä
http://www.fi.lingonblabar.com/kontaktaoss.php B)

Yhteistyössä