Lindex-lastenvaatteiden laatu? Entä kokomerkinnät, vastaako kokoaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muksiss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ulkovaatteita käytiin just sovittamassa, koot suht pieniä eli kannattaa ottaa ainakin samakoko kuin sisävaatteissa just nyt, meillä esim. pian 5-vee käyttää sisävaatteissa yleensä paidoissa 110-116 niin lindexin takeissa tuo 116 oli sopiva, housut takin kokoisena vaikka esim. colitsihousut kokoa 104-110...
ulkovaatteiden laatu on ollut ihan yllättävän hyvä kuulemma, omaa kokemusta ei ole mutta kaverit tykänneet.

Mun mielestä lindexin ulkovaatteet ovat hintalaatu-suhteelta hyviä. Kivoja kuoseja, jotka kestää ja voi yhdistellä. Niitä "tuulihousuja" tulee käytettyä lapsilla paljon. Tyttö käytti kolme kautta housuja, jotka ihan priimoina menee nyt pojalle. Kuivilla kevätkeleillä ihan riittävät suojaukseltaan. eikä ole hajonnu. Koot tosin pienehköjä...

Meillä tytön vaatteet suurin osa lindexiä, ja hinta-laatusuhde on ihan ok.
Tosin nyt kun 6-v. alkaa tarvita jo kokoa 128 niin näyttää olevan aika teinipissisvaatteita niin varmaan täytyy vaihtaa vaatekauppaa.

...ja kenen lapset tekevät lastemme vaatteet orjatyönä pienissä pimeissä tehtaissa keskellä ei-mitään...

Kerro mulle, missä myydään oikeudenmukaisesti palkattujen aikuisten ompelemia, suomalaisen tasoisia työehtoja ja ympäristölainsäädäntöä noudattavissa tehtaissa valmistettuja vaatteita siihen hintaan, että pysyvästi alle tonnin kuukausituloilla elävällä ihmisellä on mahdollisuus vaatettaa lapsensa PELKÄSTÄÄN niillä? Etenkin, kun useimpien eettisten merkkien vaatteet eivät ole yhtään sen kestävämpiä kuin nämä halpatuotantovaatteetkaan.

Meillä tytöllä paljon Lindexin vaatteita. Hinta-laatu ihan ok. Esim. paidat meillä säilyneet tosi hyvin samoin mekot. Bamse-vaatteet ainakin aika pientä kokoa ja aina otan yhden suurempaa kokoa.

Pojalle myös yhtä kokoa isompia olen ostanut. Vyötäröstä hyvät, mutta esim. housut usein liian lyhyitä kun on niin pitkä.

Olen ollut tyytyväinen Lindexin vaatteisiin. Esim. Kappahlissa vielä pienempiä vaatteita ja siellä saa ainakin ottaa 2-3 kokoa suurempia.

Mun mielestä koot on normaaleja pituuden puolesta, mutta vaatteet ei varmaan sovi pulleammille lapsille. Velourhousut on säilyneet hyvän näköisinä pitkään, jotkut bodyt nukkaantuneet nopeasti, mutta ei kaikki.

Velourhousut varsinkin ihan parhaita. Osa paidoista on mennyt nukkaiseksi/kuvat halkeilleet tai haalistuneet nopeasti, osa sitten koko talven käytön jälkeen edelleen kuin uusia. Eli laatu vaihtelee, mutta suurimpaan osaan olen erittäin tyytyväinen.

Meillä kaikki vaatteet käy kuivausrummun kautta joten kulutus on kovaa, silti suurin osa on hyvin säilyneitä.

No on ne parempilaatuisia kuin esim. hm-lastenvaatteet..vauvanvaatteet on molemmissa mielestäni hyviä. Mutta lindexin legginsit ovat aika pientä mitoitusta, jopa meidän pienelle ja hoikalle tytölle. College ja velourhousut taas ovat aika reiluja. Paidat pientä mitoitusta, bodyt vastaavat kokoaan. Tässä mun mielipide.

Meiltä loppui nyt Lindexiltä ostaminen vähäksi aikaa, niin teinimäisiä nuo 128cm ylöspäin :(. Sen verran pientä kokoa ettei 122 enää mene 5 vuotiaalle. Eniten olen tykännyt velourhousuista ja Bamsesta, kestäneet hyvin. Hinta-laatu -suhde on hyvä, paremmin kestävät kuin HM:n vaatteet.

Meillä on varmaan kaiken eniten Lindexin vaatteita, ne on mun makuuni, etenkin Bamset. Koko on mun mielestä pientä, eli yks koko isompi sisävaatteissa kun muuten. Laatu vähän vaihtelee. Joku paita on vielä kolmannellakin lapsella ihan hyvä ja jostain kuva haalistuu parissa pesussa. Mut yleisesti ottaen mielestäni hyvä hinta-laatu suhde. Tyttöjen legginsit melko kapeita, meidän vajaa3v vaippahousulle meinaa olla pienet (ilman vaippaa varmaan menis).

Mun mielestä hinta-laatu -suhde on parempi kuin monissa muissa ketjuissa. Erityisesti Lindexissä myytävästä FIX -merkistä tykkään, laadultaan todella hyvää tavaraa ja kestää käytössä.

Velourhousut ovat mun suosikkeja, niissä on musta hinta-laatusuhde kohdillaan. Muuten laatu on musta tosi vaihtelevaa. Tyttöjen vaatteissa mitoitus paljon niukempaa kuin pojilla.

Joko minulle on sattunut pelkkiä maanantaikappaleita, tai sitten laatu on todella huono kautta linjan. Eipä ole enää niitä tullut ostettua.

Sama kokemus mullakin. Haalistuvat, venähtävät, kutistuvat ynnä muuta. Pahin oli kyllä vaatteet, jotka värjäsivät itse itsensä pesussa (ja tämän Lindex myös myönsi johtuneen heidän värjäystavastaan). En ole sen jälkeen ostanut.

laatu on tosi vaihtelevaa. Vauvan vaatteet oli pääasiassa ok, mutta siirryttäessä leikki-ikäisten vaatteisin kaulukset kulahti aina pyykissä. Housut melko lyhyitä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23389398:
Ulkovaatteet surkeaa laatua. Tosin sen voi päätellä jo hinnasta. On myös pientä mitoitusta. Sisävaatteet ihan hyvälaatuista mutta nekin kovin pientä mitoitusta.

Mä olen tuosta ulkovaatteiden laadusta sun kanssa eri mieltä. Nyt kaksi talvea ja syksyä käytetty rinnakkain reimatecin kanssa eikä häviä yhtään. puhun siis tuosta lindexin fix-mallistosta.
On kestänyt lätäkköleikit ja mäenlaskut ja kaikki muut rymyämiset. Itse asiassa meidän reimatecit on kuluneemman näköiset kuin nuo fixin vaatteet vaikka suuremmalla käytöllä on tainnut olla kuitenkin tuo "halpis".

Ikävää, jos sinulla on ollut ko. merkistä huono kokemus. Itse en voi kuin suositella.

Yhteistyössä