limpparin juonnista

• Viestiketjun aloittaja mandi77
  • Ensimmäinen viesti
edellinen
Täällä saa myös rauhassa ihmetellä ihmisten tapoja, välinpitämättömyyttä ja jakaa tiedonjyväsiä, jos siltä tuntuu. Tätä tietoa saa kyllä jokainen ajatteleva ja sitä haluava ihan itse netistäkin. Eikä siitä tarvitse presidentille mennä kertomaan.

Mikään terveyslautakunta ei kuule piittaa tällaisesta tavallisen ihmisen mielipiteestä, kun eivät he välitä edes "isompien" tekemistä tutkimuksista, joilla se lopullinen todisteaineisto on! Luuletko ettei olisi jo tehtykin yrityksiä muuttaa neuvola suosituksia? Katsos pääasia heille vain on, että diabeetikoille tai ylipainoisille löytyy mukamas helppo (ja halpa) vaihtoehto, vaikka se onkin kaikkea muuta. Aina ei oikeus voita.

Ja jos joku tuntee syyllisyyttä tuollaisen järjettömän määrän juomisesta light limua, minusta se on periaatteessa oikein. Niin "viattomalta" kuin sana lightlimu kuulostaakin, sitä se ei ihan ole.

Jos hakee vertaistukea tupakanpoltolle tai tässä tapauksessa myrkkyjen juomiselle, saa sen minusta vähintään kyseenalaistaa.

Sanoin kuitenkin jo kertaalleen, että aiivan sama mitä kukakin lapsillensa syöttää. Se ei todella ole minun asiani. Pääasia on että tietävät mitä syöttävät. Jokainen vastaa lopulta ihan itse teoistaan.

^
Kaikki täällä jo tietävät, että kaikkea voi epäillä. Et ole tuonut mitään uutta keskusteluun. Jos tosiaan asia on noin iso sinulle, niin mene tekemään isoja asioita isojen asioidesi kanssa. Makeutusaineita tuskinpa tullaan pitämään kovin pahoina, sillä niiden sanotaa olevan ihan ok. Kyse ei nyt ole mistään tupakoinnista tai ryyppäämisestä.

Jakuten sanoit:
"Sanoin kuitenkin jo kertaalleen, että aiivan sama mitä kukakin lapsillensa syöttää. Se ei todella ole minun asiani. Pääasia on että tietävät mitä syöttävät. Jokainen vastaa lopulta ihan itse teoistaan."
Se ei todella ole sinun asiasi. Kaikki jo tietävät mitä tekevät. kaikki myöskin tietävät, että joutuvat itse edesvastuuseen mistä tahansa tekemistään päätöksistä. Tässä pätee syyn ja seurauksen laki, niin kuin kaikessa muussakin.

....,
"Kaikki täällä jo tietävät, että kaikkea voi epäillä. Et ole tuonut mitään uutta keskusteluun."

Toin tietääkseni tänne lähdekirjoituksen jossa kerrotaan, mitä aspartaamista voi seurata. Kaikki eivät todellakaan tunnu tietävän näistä vaaroista.

"Se ei todella ole sinun asiasi. Kaikki jo tietävät mitä tekevät. kaikki myöskin tietävät, että joutuvat itse edesvastuuseen mistä tahansa tekemistään päätöksistä."

Itsehän jo sanoin niin toistamiseen, vähän eri sanoin. Miksi siis jankkaat ?

siis..
noita asioitahan on yritetty esittää sinulle "....," koko ajan! :D kukas se täällä jankkaa? hyvä että ehkä vihdoin on uppoamassa. eiähän tätä ketjua olisi perustettu, jollei olisi hieman kummasteltu omaa light limujen litkintää, joten kyllä on jokainen osannut punnita oman huolensa ja spekuloinut, että ei varmaan ole liiaksi tämä kovin terveellistä. huoh.

Just..
Alkuperäinen kirjoittaja siis..:
noita asioitahan on yritetty esittää sinulle "....," koko ajan! :D kukas se täällä jankkaa? hyvä että ehkä vihdoin on uppoamassa. eiähän tätä ketjua olisi perustettu, jollei olisi hieman kummasteltu omaa light limujen litkintää, joten kyllä on jokainen osannut punnita oman huolensa ja spekuloinut, että ei varmaan ole liiaksi tämä kovin terveellistä. huoh.
Kummastele ihan rauhassa sitä litkimistäsi ja myrkytä samalla vauvasi. Voiko typerämpää oikeasti olla?

Mutta...
mielipiteiden kertominen on sallittua edelleen varmaankin? Mun tekee ainakin mieli vaikka mitä ihmeellisyyksiä raskauden takia, pidän kuitenkin mielihaluni vaan mielihaluina ja syön ihan normaalia terveellistä ruokaa: paljon vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, ruisleipää, maustamatonta jogurttia jne. Tämä jo senkin takia että minun ei tarvitse syödä kahden edestä niinkun usein sanotaan, ja en halua muuttua läskiksi vaan oman piittaamattomuuteni takia koska se ei millään tavalla ole hyväksi edes tulevalle lapselle. Meillä ei syödä edes valmiiksi marinoitua lihaa niiden suola- ja lisäainepitoisuuksien vuoksi, saati sitten jotain hemmetin limppareita... Jokaisen oma asia toki millä itsensä myrkyttää mutta luulisi oman lapsen kiinnostavan vähän enemmän... Ja paljonko teillä limpparinlitkijät menee rahaa hammaslääkärikuluihin? Pari litraa päivässä on aika kova homma kun yhdellä huikalla se ei ihan alas varmaan mene jolloin hampaille aiheutettu haitta ei olisi niin kova...

Öööh...
Eiköhän ole kaikkien oma asia mitä suuhunsa pistää. Kaikki varmasti tietävät sen, että valmis ruoissa on säilöntäaineita ja mitä ikinä ja sen että lighti limsoissa on makeutusaineita. Mitä se myöskään kuuluu kenellekään mihin kukakin rahansa laittaa? Toisilla hammaslääkäriin, toisilla luomuruokiin. Ei kenenkään tarvitse täällä poliisina vahtia, että mitä toinen suuhunsa laittaa. Monella asialla on haittoja ja hyötyjä. Jokainen punnitsee omat tarpeensa vaikka ne toisten mielestä voi kuulostaa vaikka kuinka kohtuuttomilta. Ei kuulu kenellekään muulle.

Jos ystäväsi litkisi cola lightia raflassa, niin alkaisitko saarnaamaan sen mahdollisista haitoista? Ehkä alkaisit, mutta jos ystäväsi sanoisi, että tietää kaiken sen, eikä asia sen enempää sinulle kuulu, niin jatkaisitko silti? Kukaan täysijärkinen ei oikeasti jatkaisi vaan jättäisi asian siihen. Jos nimittäin jatkaisit ystäväsi läksyttämistä, niin aika pian olisit entinen ystävä.

vierailija
Minä sain huimauskohtauksen pepsimaxista (join koko litran pullon). Samoja oireita vähän lievempinä (määrä pienempi) on tullut light siideristä. Silloin en vielä tiennyt koko aspartaamista. Eli se siitä ettei mitään oireita tule noin "pienistä määristä".

Joojoojoo, tottakai aspartaamilla bisnestä tekevillä on omia tutkimuksiaan. Oma lehmä ojassa, viis ihmisten terveydestä.

Mutta tee mitä tykkäät, omapahan on vauvasi.
huh

Yhteistyössä