limiksen paksuus

munasolu 22mm kp12:na, clomeja popsittu 5 päivää, limis oli 10.4 mm. Munis irtoaa milloin hyvänsä mutta onko limakalvo tarpeeksi hyvänkokoinen kun nuo clomit ilmeisesti ohentavat limistä? Unohdin kysyä lekurilta, ei maininnut mitään onko limis tarpeeksi paksu.
 
myös clomeja popsiva
On todellakin tarpeeksi paksu, kun on yli 10mm, jo yli 8mm on ok ja sulla on vielä päivä aikaa paksuuntua. Munasolu irtoaa 24mm kokoisena! Pidetään peukkuja :)
 
Tänään kävin follikkei uä:ssä ja munis ei ollut vielä irronnut vaikka 26 mm, tänään sitten pistin pregnylin ja huomenna inssi. Lääkäriltä kysyin tuota kokoa ja sanoi, että toisilla irtoaa vaikka 18 mm:n kokoisina, toisilla taas isompina. Yksilöllisiä eroja on.

Minulla munasarjojen toiminta häiriö jonka vuoksi ilman pregnyliä ei irtoa.....limis oli 12 mm.
 
Mulla munasolu kiinnitty n. 9mm limikseen, joten se riittää! Ja vielä on pysyny kyydissäkin, kuudennella viikolla mennään.
Itellä clomit ohensi hirveesti limakalvoja ja jäi yhdet menkatkin sen takia väliin.
 
Sirinna
Moi,

mulla on limis ollut nyt kolmessa PASissa vain 8,5mm. En ole raskautunut :( Tuoresiirrossa, josta lapsi :heart: ja sitä ennen limis oli aina n. 10-11mm. Olen nyt popsinut tyrniöljyä jne., mutta ei oo auttanut. oihan tuo raskautumattomuus toki muustakin johtua.

Mutta siis: mulle lääkäri sanoi just että yli 8mm on ok, 10mm optimaalinen ja sen yli sitten taas ok, kunhan ei mee liikaa (harvoin menee kuulemma liian paksuksi).
 
Meillä lapsettomuuden syy on tällä hetkellä juuri tuo limakalvon paksuus (ts. ohuus).
Yksi epäonnistunut ICSI takana, helmikuussa oli tarkoitus mennä PASiin, mutta kun ei ne limikset kasva... Hoitoina helmikuussa oli Synarela ja Zumenon vielä pidennettiin hoitoa viikolla, mutta ilman mitään tulosta(limis pysyi kokoajan 4mm..) Ja tähän ongelmaan ei ilmeisesti ole vielä hoitokeinoa. Ens kuussa yritetään vielä vähän vahvemmalla annostuksella sekä jotain laastareita pitää alkaa tarrailemaan..?!? Toivottavasti tuottaa jonkinlaista tulosta, muuten ollaan pulassa :/
Olisko kellään mitään poppakonsteja tohon limiksen kasvatukseen?? Joku kirjoitti tyrnitipoista, heti kipitettävä ostamaan niitä..
Pienestäkin avusta kiitollisena, Peppi.
 
Vaaka75
Heippa Peppi,

Olen lukenut tältä palstalta, että joillekin on annettu Zumenonin lisäksi laastarit yhtä aikaa käyttöön ja limis on näin kasvanut sekä lisäksi laastarin annostusta on muutettu kierron aikana sen mukaan kuinka hyvin limis on kasvanut.

Itsellä on sama ongelma että limis on ohut aina, mutta oma lääkärini ei innostunut asiasta kun kysyin, että eikö voisi laittaa laastareita sekä Zumenonia eli ei suostunut :).
 
inssi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 13:26 peppiina kirjoitti:
Eikö kukaan ehdi vastata, eli minä kiertopäivänä on tehty inssit?
kp 16 oli ultra jossa munarakkula oli 20mm ja limakalvo 11,1mm.
irrotuspiikin sain kp17 ja inssi tehtiin kp18
 
Mulla ohi Clomeilla heti jo toisessa kierrossa limis oli vain 4mm vaikka munarakkula olikin jo 22 mm. Nyt sitten kolme kiertoa olen käyttänyt Divigel voidetta kierron 7 päivästä alkaen ja limis on hienosti paksuuntunut. Kokeile olisko tuosta sinulle apua....lääkäriltä vain rec:ä.
 
Kiitos vaaka75 ja miksu positiivisista vastauksistanne.
Eli ei vielä kannata antaa periksi, vaikka välillä tuntuukin ihan toivottomalta.
Lääkäri sanoi viime käynnillä, että voisi olla hyväksi tälle ongelmalle saada muutama lisäkilo vaikka en mikään alipainoinen olekaan (160cm/50kg). On vaan aika tosi vaikea saada paino nousemaan, kun muutenkin syön paljon ja ihan mitä vaan, enkä juuri harrasta laisinkaan liikuntaa :\|
Paljon tsemppiä ja vauvaonnea vaaka75 ja miksulle!! Sekä tietysti kaikille muillekin =)
 

Yhteistyössä