Lime huonekasvina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huspati Huta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huspati Huta

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
28 140
15
36
Onko kenelläkään limeä huonekasvina? Ostettuna tai itse kasvatettuna? En haaveile hedelmistä, mutta lehtiä joskus tarvisin ruoanlaitossa. Ei kai ne mitään jotenkin erilaisia ole, kuin sellaisesta kasvista nypättyjä? :D Harvoin meilläpäin kaupoista saa niitä, joskus pakastettuja itämaisten ruokatavaroiden kaupoista. Kestäisiköhän kauan kasvattaa niin iso, että siitä voisi lehtiä nyhtää?

Ihan kuin osaisin mitään kasvattaakaan :ashamed: Edelleen meillä on kielto voimassa, etten saa katsoakaan rairuohoviljelmäänkään.

Se lime mistä käytetään lehtiä ruuanlaittoon on ihan oma lajikkeensa. Haluaisin itsekin sellaisen.
Kyllä noita sitruksia voi kasvattaa huonekasveina ja joskus ihan menestyvätkin. Parhaiten menestyisivät jos pääsisivät talveksi vähän viileämpään (n. +10-15 astetta )

Minäkin olen ajatellut että kaffir lime on erilainen kasvi, mutta en kylläkään ole varma.

Minä olen aina ostanut ison satsin pakastettuna, ja se riittää vaikka kuinka piykäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Se lime mistä käytetään lehtiä ruuanlaittoon on ihan oma lajikkeensa. Haluaisin itsekin sellaisen.
Kyllä noita sitruksia voi kasvattaa huonekasveina ja joskus ihan menestyvätkin. Parhaiten menestyisivät jos pääsisivät talveksi vähän viileämpään (n. +10-15 astetta )

Kiitos tiedosta sinulle ja Ihamielelle :D Olisikin ollut liian suoraviivaista. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:

Kiitos tiedosta sinulle ja Ihamielelle :D Olisikin ollut liian suoraviivaista. :D

Eipä kestä. :) Kaffir lime tekee kyllä lime hedelmiä kanssa, eli jos jostain sais sellaisen tuoreena niiden lehtien kanssa niin ehdottomasti kannattais kylvää siemenet ruukkuun ja kokeilla jos saisi vaikka limen itselleen.

Tässä hyvät sivut erilaisista sitruskasveista http://users.kymp.net/citruspages/koti.html
En ollut ennen tajunnutkaan että sitruksia on noin montaa eri laatua. =)

Yhteistyössä